عوارض جانبی فیلر | بهترین مرکز تزریق فیلر در تهران | تخفیف فیلر

آنچه که باید درباره فیلر چین و چروک صورت بدانیم.

تزریق فیلر های چین و چروک صورت نسبت به روشهای پیشین لیفت صورت، چهره جوان تری به شما می دهد. همچنین هزینه آن نسبت به روش های گذشته مناسب تر است. اکثر این فیلر ها در کمتر از 30 دقیقه خطوط، چین و چروک و فرورفتگی های صورت را پر می کنند.  همچنین تاثیر آن از 4 ماه تا بیشتر از یک سال ماندگار است.

تزریق فیلر های چین و چروک برخلاف تزریق بوتاکس که ماهیچه زیر چروک را فلج می کند، چروک را پر می کند. در نتیجه بافت های آسیب دیده صورت تقریبا از بین می روند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علاوه بر این می توان از فیلر های چین و چروک برای حجم دهی اعضای صورت استفاده نمود :

  • پر کردن و بالا بردن گونه ها، چانه، زاویه فک و گیجگاه
  • برجسته نمودن لب ها
  • پر کردن روی دست هایی که لاغر شده اند
تزریق فیلر های چین و چروک صورت
تزریق فیلر های چین و چروک صورت

عوارض جانبی فیلر های چین و چروک

این روش درمانی ساده و سریع است. لیکن تمامی فیلر های چین و چروک عوارضی بهمراه دارند. عوارضی همچون واکنش آلرژیک و تشکیل برآمدگی های کوچک زیر پوست. در برخی موارد این برآمدگی ها دائمی هستند. گاهی اوقات پوست دچار تغییر رنگ می شود (متمایل به آبی) که عارضه تایندال نامیده می شود. ممکن است این تغییر رنگ چند ماه باقی بماند لیکن درمان هایی نیز برای آن وجود دارد.

در موارد نادر و در صورتی که فیلر ها بدرستی استفاده نشوند ممکن است سلول های پوست از بین بروند. همچنین چند مورد معدود نابینایی، تشکیل اسکار بسبب از بین رفتن پوست و فلج شدن عصب گزارش شده است. معمولا فیلر های چین و چروک که ماندگاری بیشتری دارند، عوارض جانبی بیشتری نیز بهمراه دارند.

باید گفت که هر نوع فیلری مناسب هر نوع تایپ پوستی نیست. در صورتی که از فیلر مناسب پوست تان استفاده کنید، با کمترین عوارض و بهترین نتایج روبرو می شوید. بهمین دلیل می بایست تزریق فیلر های چین و چروک توسط متخصص پوست و یا جراح پلاستیک انجام شود. این پزشکان دوره آموزشی لازم را گذرانده اند.

 

بهترین مرکز تزریق فیلر در تهران

کلینیک زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید

 

انواع فیلر های چین و چروک

در این مقاله به معرفی چند فیلر شناخته شده و مناسب می پردازیم. این اطلاعات حاوی ترکیبات این فیلر ها، چگونگی عملکرد، مزایا و معایب آنها می باشد.

  • فیلر های اسید هیالورنیک

شناخته شده ترین و محبوب ترین نوع فیلر های چین و چروک، فیلر های اسید هیالورنیک هستند. هر نوع فیلر به شیوه ای متفاوت عمل کرده و تاثیر متفاوتی دارد.

عوارض جانبی خاصی ندارد ولی ممکن است ناحیه تزریق شده دچار قرمزی، تورم و یا کبودی شود. همچنین ممکن است برآمدگی های کوچکی زیر پوست نمایان شود. این عارضه ای است که به مرور زمان از بین می رود.

تاثیر این فیلر ها از چند ماه تا 2-1 سال ماندگار است. برخی مطالعات نشان می دهد که تکرار تزریق ممکن است بدن را تحریک نموده تا کلاژن طبیعی خود را تولید کند. این کار سبب می شود که خطوط و چین و چروک پوست کاهش پیدا کند.

 

تزریق فیلر های چین و چروک
تزریق فیلر های چین و چروک
  • فیلر های مصنوعی

این فیلرها حاوی ترکیبات آزمایشگاهی هستند که با هیچ ماده ای که بطور طبیعی در بدن تولید می شود، ارتباطی ندارند.

تمامی فیلر های این دسته عوارض جانبی مشابهی دارند. عوارضی همچون قرمزی، تورم و یا کبودی در ناحیه ای که تزریق انجام شده است. سایر عوارض جانبی عبارتند از : گره ها و برآمدگی هایی زیر پوست که قابل رویت و لمس کردن هستند. در موارد نادر جهت از بین بردن این برآمدگی ها می بایست جراحی انجام شود.

از مزایای این فیلر می توان به تاثیر طولانی مدت آن اشاره نمود. حداقل یک فیلر، خطوط و چین و چروک را بصورت نیمه دائمی پر می کند. بخاطر داشته باشید محصولاتی که تاثیر آنها پایدار تر است، عوارض جانبی بیشتری بهمراه دارند. در صورتی که فیلر های مصنوعی بدرستی تزریق نشوند ممکن است منجر به از شکل افتادن بافت صورت شوند.

  • فیلر های کلاژنی

دانشمندان اولین فیلر صورت را که از کلاژن تصفیه شده تشکیل شده، ساخته اند. این کلاژن غالبا از گاو ها گرفته می شود. با این که تزریق این فیلر نتیجه خوبی بهمراه دارد و چهره مراجعه کننده را طبیعی جلوه می دهد، لیکن تاثیر آن ماندگار نیست. بیشتر فیلر های کلاژنی یک ماه پس از تزریق، تجزیه می شوند. این فیلر ها از ترکیبات حیوانی ساخته شده اند. بنابراین ممکن است بدن انسان واکنش آلرژیک بیشتری نسبت به آن از خود نشان دهد. پس قبل از تزریق حتما تست آلرژی انجام شود.

روش های نوین پردازش کلاژن در تهیه این فیلر ها، عوارض جانبی آن را کاهش می دهد. همچنین گونه های جدید کلاژن های مصنوعی سبب می شود که تزریق بی خطر تر انجام شود. علاوه بر این طیف وسیع تری می توانند از آن استفاده کنند. با این که اثر این فیلر ها همچون سایر فیلر ها خیلی ماندگار نیست، لیکن برخی افراد معتقدند که چهره طبیعی تری به انسان می دهد.

عوارض جانبی فیلر های کلاژنی شامل واکنش آلرژیک، قرمزی و کبودی در محل تزریق می شود. اغلب افرادی دچار واکنش آلرژیک می شوند که فیلر از ترکیبات گاوی تهیه شده است.

  • فیلر های اتولوگ

رایج ترین ماده ای که در این نوع فیلر ها بکار می رود، چربی است. در این روش به کمک جراحی چربی بدن فرد از ران ها، باسن و یا شکم گرفته شده، سپس در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. بدین معنا که دو پروسه انجام می شود؛ یکی برداشتن چربی و دیگری تزریق چربی. هر دو پروسه طی یک جلسه درمانی صورت می گیرد.

سایر مراحل تصفیه چربی در آزمایشگاه انجام می شود که زمان بر و هزینه بردار است. تاثیر این فیلر ها تقریبا دائمی است. لیکن ممکن است با گذشت زمان نیاز به چند جلسه تزریق داشته باشید.

نوع دیگری از فیلر های اتولوگ (حجم دهنده)، تزریق پلاسمای سرشار از پلاکت می باشد. در این روش خون از بازوی مراجعه کننده کشیده می شود. سپس تحت درمان قرار گرفته و در صورت تزریق می شود. اثر این فیلر ها 18-12 ماه ماندگار است.

عوارض جانبی فیلر های اتولوگ همانند سایر فیلر هاست. عوارضی همچون کبودی، قرمزی و تورم در ناحیه ای که تزریق انجام شده است. از آنجایی که ترکیبات فیلر از بدن خود فرد گرفته می شود، تزریق نیازی به تائیدیه FDA ندارد.

 

راهکار هایی جهت کاهش عوارض جانبی تزریق فیلر ها

راهکار هایی جهت افزایش نتیجه موثر تزریق فیلر ها

 

امروزه تزریق فیلر های پوستی جزء مطمئن ترین و بی خطر ترین روش های درمانی-زیبایی بشمار می روند. اما راهکار هایی وجود دارند که با انجام آنها می توانید از بی خطر بودن تزریق فیلر اطمینان حاصل کنید:

 

تزریق فیلر های چین و چروک
تزریق فیلر های چین و چروک
  • اجازه ندهید که هزینه تزریق فیلر، راهنمای شما در انتخاب نوع فیلر باشد. اگر فیلری به شما پیشنهاد شد که هزینه آن بسیار کمتر از نرخ مصوب آن است، بنظر می رسد که مغایرتی وجود داشته باشد. ممکن است این مغایرت در مهارت اپراتور تزریق کننده فیلر و یا در کیفیت ترکیبات فیلر باشد. هیچ گاه درباره درمان های زیبایی صورت تان اینگونه ریسک نکنید.
  • تزریق تمامی فیلر ها می بایست در مرکز پزشکی بهمراه تجهیزات استرلیزه شده صورت گیرد. درمان هایی که در منزل، هتل ها و یا مراکز زیبایی انجام می شود مورد اطمینان نمی باشند. مگر اینکه به توانایی و مهارت فردی که این تزریق را انجام می دهد، اطمینان داشته باشید.
  • هرگز فیلر خود را از شخص و یا مرکزی که تحت نظر متخصص مربوطه نیست، تهیه نکنید. دقت کنید که چه فیلری به شما تزریق می شود. همچنین چک کنید که فیلر تزریقی دارای تائیدیه FDA می باشد. علاوه بر این از پزشک جویا شوید که آیا این فیلر مستقیما از تولید کننده آن خریداری شده است. درصورتی که پزشک یا اپراتور تزریق کننده فیلر از توضیح اطلاعات مورد نیازتان خودداری نمود، اجازه ندهید که تزریق را انجام دهد.
  • هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. کرم ضد آفتاب از فیلر تزریق شده محافظت می نماید. همچنین از التهاب و تغییر رنگدانه های پوستی در جای سوزن تزریق جلوگیری می کند.

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منابع :

https://www.webmd.com/beauty/wrinkle-fillers-what-you-should-know#1

https://www.webmd.com/beauty/wrinkle-fillers-what-you-should-know#2

https://www.webmd.com/beauty/wrinkle-fillers-what-you-should-know#3

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments