جوانسازی پوست

جدید ترین دستگاه جوانسازی پوست | روش های کشیدن پوست | دستگاه فیس آپ

بهترین راهکار های کشیدن پوستی که شل و آویزان شده است.

 

امروزه برای کشیدن پوستی که استحکام و حالت ارتجاعی خود را از دست داده، روش هایی به جز لیفت صورت وجود دارد.

آیا گاهی اوقات شما نیز جلوی آینه می ایستید و ناخودآگاه پوست صورت خود را می کشید؟ و با خود فکر می کنید که ای کاش پوستم این حالت بود؟ آیا بازویتان شل و آویزان شده و این مسئله شما را ناراحت می کند؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کشیدن پوست صورت
کشیدن پوست صورت

عمل های جراحی مانند لیفت صورت و یا جراحی پلک چشم، نتایج قابل توجهی بهمراه دارند. اما راه های دیگری نیز برای کشیدن و سفت نمودن پوست صورت وجود دارد. این روش ها هزینه کمتری داشته و نیاز به مدت زمان کمتری برای استراحت دارند. علاوه بر این بسیاری از این روش ها را می توان برای لیفت هر قسمتی از بدن بکار گرفت.

در این مقاله به برخی از این راهکار ها اشاره می کنیم.

 

کشیدن پوست بطور ملایم و سطحی

 

  • استفاده از کرم ها و لوسیون های سفت کننده پوست

امروزه می توان انواع این محصولات را از داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی بهداشتی تهیه نمود. تولید کننده بسیاری از این محصولات مدعی هستند که با یک بار استفاده، مشتری همیشگی آن خواهید شد. قبل از اینکه پول بیشتری صرف خرید کرم سفت کننده پوست کنید، به این نکات توجه کنید.

نکته مهم : اگر به دنبال کرم یا لوسیونی هستید که پوستتان را کشیده و سفت کند، باید بگویم که در اشتباهید.  علی رغم تمام ادعاها، کرم های سفت کننده پوست در بهترین حالت سبب نرمی و لطافت صورت می شوند. این امکان هم وجود دارد که نتیجه خاصی به همراه نداشته باشد.

هنگامی که از کرم یا لوسیونی استفاده می کنید و سریعا شاهد اثربخشی آن هستید، احتمالا با یک مرطوب کننده پوست روبرو هستید. یک مرطوب کننده خوب پوست شما را شفاف و برجسته می نماید. همچنین خطوط و چین و چروک سطحی پوست تان را تاحدی محو می کند. این نتایج موقت است. برای این که همیشه شاهد اثرگذاری کرم باشید، می بایست هرروز از محصول مورد نظر استفاده نمایید.

 

نظر متخصصین پوست درباره کرم ها و لوسیون های پوست

متخصصین پوست و زیبایی می گویند: این امکان وجود ندارد که کرم و یا لوسیون زیبایی بتواند پوست شل و آویزان صورت را کشیده و سفت کند. این نوع محصولات نمی تواند عمیقا به پوست نفوذ کرده و سبب استحکام دوباره پوست شوند.

 

استفاده از کرم یا لوسیون سفت کننده پوست
استفاده از کرم یا لوسیون سفت کننده پوست

در صورتی که کرم یا لوسیون حاوی رتینوئید باشد، ممکن است شاهد تغییرات مختصری روی پوست تان باشید. محصولاتی مانند رتینول به بدن شما کمک کرده تا کلاژن بیشتری تولید نماید.

همانطور که گفته شد در بهترنی حالت، کرم ها و لوسیون ها سبب نرمی و لطافت پوست می شوند. لیکن نیاز به محصولات مراقبت از پوست رو به افزایش است. (کرم ها و لوسیون های سفت کننده پوست). براساس این نیاز محققین با ایده های مختلفی روبرو بوده و آنها را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند.

 

یکی از این ایده ها بدین صورت است: استفاده از کرم هایی که در بدن بار الکتریکی تولید می کنند. ممکن است این بار های بدون درد سبب تولید کلاژن بیشتری در بدن شوند. این امر سبب استحکام پوست می شود.

 

جدیدترین دستگاه جوانسازی و لیفت پوست

دستگاه فیس آپ Face UP جدیدترین دستگاه جوانسازی و سفت کننده پوست می باشد. مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از دانش روز و جدیدترین دستگاه زیبایی، فیس آپ، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

جوانسازی و لیفت پوست با دستگاه فیس آپ

 

 

کشیدن پوست به طور نسبی و معمولی

 

  • فرآیند های غیر تهاجمی سفت کننده پوست

این فرآیند ها را غیر تهاجمی می نامیم چرا که طی آن پوست تان آسیبی نمی بیند و سالم می ماند. پس از بکارگیری این روش ها اثری از زخم، برش و یا جای جراحی روی پوست تان مشاهده نمی کنید. ممکن است شاهد قرمزی و تورم موقتی پوست تان باشید. که معمولا تنها عارضه ای است که پس از این نوع درمان بروز پیدا می کند.

 

در این بخش به آنچه که طی فرآیند های غیرتهاجمی سفت کننده پوست با آن مواجه می شوید، اشاره می کنیم:

  • نتایج بدست آمده: بنظر می رسد که نتایج مربوطه بتدریج پدیدار می شوند. به همین دلیل طبیعی بنظر می رسند.
  • مدت زمان استراحت: خیلی کم و یا اصلا نیازی به استراحت پس از درمان ندارد.
  • تایپ پوستی: این نوع درمان ها مناسب انواع پوست می باشد.
  • مناسب چه قسمتی از بدن: طی این فرآیندها، می توان پوست هر قسمتی از بدن را کشیده و سفت نمود.
  • عوارض جانبی: معمولا شاهد کمی قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان هستیم. اما درصورتی که توسط متخصص پوست متبحر انجام شود، احتمال بروز سایر عوارض جانبی آن بسیار کم است.
  • مدت زمان درمان: اکثرا انجام این نوع فرآیند ها حداکثر 1 ساعت زمان می برند.
  • میزان درد ناشی از درمان: ممکن است طی انجام فرآیند درمان، کمی احساس ناراحتی و درد داشته باشید.
  • آیا پس از درمان می توان آرایش نمود؟: اغلب پس از بکارگیری این نوع روش های درمانی، می توان از مواد آرایشی استفاده نمود.
  • هزینه درمان: هزینه این فرآیند ها متغیر بوده و تحت پوشش بیمه نمی باشد. بنابراین هزینه روش درمانی مورد نظر خود را از متخصص مربوطه جویا شوید.

 

اگر برای کشیدن و سفت کردن پوست خود بدنبال یکی از روش های غیر تهاجمی هستید، در زیر به برخی از این روش ها اشاره می کنیم:

 

  • اولتراسوند

متخصصین پوست از روش درمانی اولتراسوند جهت رساندن گرما به لایه های زیرین پوست استفاده می کنند.

مکانیسم اثر بخشی اولتراسوند:

این گرما سبب می شود که بدن تان کلاژن بیشتری تولید نماید. با یک جلسه درمان، اکثر مراجعه کنندگان طی 6-2 ماه شاهد لیفت و سفت شدن نسبی پوست صورت هستند. در صورتی که چند جلسه دیگر از این روش درمانی استفاده کنید، شاهد اثرگذاری بیشتر اولتراسوند خواهید بود.

 

کشیدن پوست به کمک روش های غیر تهاجمی
کشیدن پوست به کمک روش های غیر تهاجمی
  • فرکانس رادیویی

طی این روش درمانی، متخصص پوست ابزاری را روی پوست تان قرار می دهد. این ابزار به بافت های زیر پوست تان گرما می رساند.

مکانیسم اثر بخشی روش فرکانس رادیویی:

اکثر مراجعه کنندگان پس از 1 جلسه درمان احساس می کنند که پوست شان کشیده و سفت شده است. تولید کلاژن در بدن نیاز به زمان دارد. بنابراین پس از گذشت تقریبا 6 ماه می توانید شاهد اثرگذاری و نتیجه بهتر آن باشید. پوست برخی افراد نیاز به چند جلسه درمان دارد.

با بکارگیری روش های مناسب مراقبت از پوست، نتایج و اثربخشی این روش 3-2 سال ماندگار است.

 

  • لیزر درمانی

برخی لیزر ها قادرند گرما را عمیقا به داخل پوست انتقال دهند بدون این که لایه خارجی پوست آسیبی ببیند. و یا حتی بدون این که زخمی روی پوست ایجاد شود. از این نوع لیزر ها جهت کشیدن پوست تمام نواحی بدن کاربرد دارند. مخصوصا این لیزر ها جهت کشیدن پوست شل و افتاده شکم و بازو ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مکانیسم اثر بخشی لیزر درمانی:

برای این که شاهد نتیجه بهتر لیزر درمانی باشید ممکن است نیاز به 5-3 جلسه درمان داشته باشید. اثر گذاری و نتیجه لیزر درمانی بتدریج و تقریبا پس از گذشت 6-2 ماه از درمان مشاهده می شود.

 

بهترین مرکز جوانسازی و لیفت پوست در تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

کشیدن پوست به مقدار زیاد و بدون نیاز به جراحی

 

  • فرآیند های کشیدن و سفت کننده پوست که تاحدی تهاجمی هستند.

با این که این روش های درمانی نتایج قابل توجهی بهمراه دارند، لیکن مانند روش های جراحی پوست اثربخش نیستند. از جمله روش های جراحی پوست می توان به لیفت صورت، جراحی پلک چشم ها و لیفت گردن اشاره نمود. روش های کشیدن پوست صورت که تاحدی تهاجمی هستند نسبت به عمل جراحی، مدت ریکاوری کمتری دارند. یعنی پس از این نوع فرآیند ها نیاز به استراحت کمتری دارید. علاوه بر این، خطر بروز عوارض جانبی آن ها نیز کمتر است.

پس از انجام این گونه فرآیند های درمانی به شما مسکن تزریق خواهد شد. همچنین تنها چند روز نیاز به استراحت دارید.

در اینجا به برخی از روش های کشیدن پوست که تاحدی تهاجمی هستند، اشاره می کنیم. همچنین درباره میزان اثرگذاری و مکانیسم اثربخشی آن توضیحاتی ارائه خواهیم نمود.

 

  • فرکانس رادیویی

هنگامی که روش فرکانس رادیویی را جهت درمان انتخاب می کنید، یک لوله بسیار نازک و یا سوزن به درون پوستتان وارد می شود. طی این پروسه گرما به بافت زیر پوست تزریق می شود. این روش به متخصص پوست اجازه می دهد تا گرما را دقیقا به پوست شل و افتاده که می بایست کشیده شود، القا نماید.

متخصصین پوست اغلب از این روش درمانی برای کشیدن پوست گردن و بازو استفاده می کنند.

 

کشیدن پوست به کمک روش RF
کشیدن پوست به کمک روش RF

مکانیسم اثربخشی روش فرکانس رادیویی به چه صورت است؟

در این روش به قسمتی از پوست که نیاز به کشیده و سفت شدن دارد گرما القا می شود. القای گرما این امکان را فراهم می کند تا سریعتر شاهد میزان اثرگذاری آن باشید. معمولا پس از گذشت یک ماه می توانید نتیجه مطلوبی را مشاهده کنید. براساس برخی مطالعات انجام شده، تقریبا پس از گذشت یک سال بیماران شاهد سفت شدن و لیفت پوست خود بصورت تدریجی هستند.

پس از درمان به روش مذکور می بایست شخصی همراه شما بوده و شما را به خانه تان برساند. همچنین می بایست به مدت 5-4 روز پس از لیفت پوست خود، گن بپوشید. علاوه بر این می بایست مراقبت زخم های روی پوست تان باشید.

 

  • بازسازی و لایه برداری پوست به کمک لیزر

این روش درمانی موثر ترین فرآیند کشیدن پوست شل و افتاده بدن می باشد. برخلاف لیزر درمانی که در قسمت قبل بدان پرداختیم، این فرآیند درمانی نیاز به استراحت در منزل دارد. پس از بکارگیری روش مذکور می بایست به مدت 7-5 روز در منزل استراحت کنید.

علاوه بر این، بازسازی و لایه برداری پوست به کمک لیزر خیلی سریع نتیجه بخش است. پس از گذشت دو هفته و بهبود وضعیت تان، می بینید که پوست تان کشیده شده و چین و چروک کمتری روی آن بچشم می خورد.

 

مکانیسم اثربخشی بازسازی و لایه برداری پوست به کمک لیزر چگونه است؟

معمولا بازسازی و لایه برداری پوست به کمک لیزر نسبت به هر فرآیند مشابه دیگری، اثربخشی بهتری دارد. علاوه بر این، خطوط و چین و چروک سطحی پوست و لکه های تیره روی پوست را که در اثر بالا رفتن سن بوجود می آیند، محو می کند. نکته مهم این است که این روش درمانی نیاز به استراحت در منزل دارد. همچنین احتمال بروز عوارض جانبی آن نسبت به سایر روش ها، زیاد است. از جمله عوارض جانبی شایع در این روش درمانی بروز لک و اسکار می باشد.

 

جوانسازی و لایه برداری پوست
جوانسازی و لایه برداری پوست

 

چه افرادی کاندیدای خوبی برای کشیدن پوست خود بدون نیاز به جراحی هستند؟

بسیاری از افراد می توانند بدون این که خطری آنها را تهدید کند، از روش های درمانی کشیدن پوست استفاده کنند. در صورتی که موارد زیر را رعایت نمایید، شاهد اثر بخشی فوق العاده این روش های درمانی خواهید بود.

قبل از کشیدن پوست خود چه نکاتی را می بایست رعایت نمایید؟

  • وزن متعادلی داشته و مراقب سلامتی بدن خود باشید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • الکل کمتری بنوشید.
  • از پوست خود در برابر تابش مستقیم نور آفتاب مراقبت نمایید.
  • از برنزه کردن پوست خود بکمک سولاریوم و … خودداری کنید.
  • حجم پوست شل و افتاده تان کم باشد.

 

نکته مهم دیگر اینست که افراد زیر می بایست از کشیدن و لیفت پوست خود شدیدا اجتناب نمایند:

  • افرادی که باردار هستند.
  • کسانی که دچار عفونت پوستی هستند.
  • افرادی که دارو های خاصی مصرف می کنند.

 

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://www.aad.org/public/skin-hair-nails/anti-aging-skin-care/firm-sagging-skin

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments