مراقبت های پس از بوتاکس | بهترین مرکز تزریق بوتاکس

مراقبت های پس از بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس چه کنیم؟

 

بوتاکس صورت
بوتاکس صورت

بوتاکس صورت چه خطوطی را از بین می برد؟

  معمولا برای از بین بردن موقتی خطوط اخم، بوتاکس تزریق می شود. این خطوط میان ابرو ها ایجاد می شوند که چهره شما را خسته، ناراحت و یا عصبانی نشان می دهند. در زمینه زیبایی، تزریق بوتاکس فقط برای از بین بردن خطوط اخم دارای تائیدیه FDA می باشد. همچنین برای از بین بردن خطوط افقی روی پیشانی، خطوط پاکلاغی (کنار چشم)، خطوط ماریوت گوشه دهان و خطوط اطراف لب مورد استفاده قرار می گیرد؛ لیکن دارای تائیدیه FDA نبوده و اصطلاحا OFF-LABEL می باشد.

 

بهترین مرکز تزریق بوتاکس در تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

دقت کنید که تزریق بوتاکس را با فیلر های تزریقی اشتباه نگیرید. کاربرد فیلر های درمانی کاملا متفاوت است. بدین صورت که بافت های صورت را برجسته نموده و نهایتا چین و چروک را محو می نماید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 تزریق ژل و فیلر

 

پزشک می تواند متناسب با عارضه صورتتان، شما را در انتخاب روش درمانی مناسب راهنمایی نماید. بنابراین بطور کلی اغلب بوتاکس در قسمت بالای صورت تزریق می شود. علاوه بر این اغلب فیلر ها در سایر نواحی صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

فرآیند اثر بخشی بوتاکس به چه صورت است؟

عموما چین و چروک به حالت عمود بر ماهیچه ای که مستقیما زیر آن قرار دارد، شکل می گیرد. بعنوان مثال، ماهیچه روی پیشانی عمودی است. هنگامی که منقبض می شود (مثلا وقتی که ابروهایتان را بالا می برید)، خطوطی که چین و چروک را تشکیل می دهند، افقی خواهند بود.

بهمین صورت دو ماهیچه ای که مسئول خطوط اخم هستند، بشکل افقی بین ابروها قرار گرفته اند. هنگامی که این ماهیچه ها منقبض می شوند، خطوط اخم بشکل عمودی پدیدار می شوند.

 

از بین بردن خطوط اخم با تزریق بوتاکس
از بین بردن خطوط اخم با تزریق بوتاکس

بوتاکس در ماهیچه های صورت تزریق می شود؛ دقیقا جایی که تکانه های عصبی با بافت مربوطه در تماس هستند. با تزریق بوتاکس، فعالیت ماهیچه که منجر به شکل گیری خطوط اخم می شود، کاهش می یابد. در نتیجه صورت صاف تری خواهید داشت. اگر ماهیچه منقبض نشود، چین و چروک به سختی روی پوست شکل می گیرد.

 

 اثر بوتاکس پس از چند روز مشخص می شود؟

بطور طبیعی پس از گذشت چند روز متوجه بهبود چین و چروک صورتتان می شوید. معمولا 4-2 روز طول می کشد تا بوتاکس به پایانه های عصبی که منجر به انقباض ماهیچه می شوند، بپیوندد. نهایتا 14-10 روز زمان می برد تا تاثیر نهایی بوتاکس را مشاهده کنید. بنابراین تاثیری که پس از گذشت 2 هفته مشاهده می کنید، همان تاثیر نهایی بوتاکس بر صورت شماست.

 

مهم ترین عوارض بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس عبارتند از:

  • احساس درد در محل تزریق
  • عفونت
  • التهاب
  • تورم
  • قرمزی
  • خون ریزی
  • کبودی

ممکن است برخی از این علائم نشان دهنده واکنش آلرژیک بدن باشند. سایر علائم حساسیت عبارتند از: خارش، خس خس سینه، آسم، راش پوستی، تاول قرمز، سرگیجه و احساس ضعف. در صورت بروز هر گونه علائم تنفسی و یا احساس ضعف و سرگیجه، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

 

مهم ترین عوارض بوتاکس
مهم ترین عوارض بوتاکس

 پس از تزریق بوتاکس، چگونه از بروز عوارض جانبی جلوگیری کنیم؟

در این مقاله تلاش کردیم تا تمامی عوارض جانبی احتمالی بوتاکس را عنوان کنیم. لیکن خیلی بندرت اتفاق می افتد که تمامی این عوارض در فردی بروز پیدا کند. بکارگیری 6 توصیه زیر عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل رسانده و یا از بروز آن جلوگیری می کند.

  • مطمئن شوید که پزشک یا اپراتوری که بوتاکس تزریق می کند، کاملا آموزش دیده و باتجربه است. بعنوان مثال آرایشگر سالن زیبایی، فرد مناسبی برای تزریق بوتاکس نیست. زیرا این فرد تجهیزات اورژانسی لازم و یا اطلاعات پزشکی کافی در اختیار ندارد. تا در صورت بروز مشکل، بتواند از آن استفاده نماید.
  • قبل از تزریق بوتاکس، اگر بیماری خاصی دارید حتما به پزشک یا اپراتور تزریق اطلاع دهید.
  • اگر داروی خاص، ویتامین، داروی گیاهی یا مکملی مصرف می کنید حتما به پزشک خود را اطلاع دهید. به این دلیل که تداخل این مکمل ها با بوتاکس منجر به بروز عوارض جانبی شدیدی می شود. همچنین اگر داروی آنتی بیوتیک، شل کننده عضله، داروی حساسیت و یا سرماخوردگی و یا داروی خواب مصرف می کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • سعی کنید تمام دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق را با دقت کامل مطالعه نموده و انجام دهید.
  • در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی، پزشک خود را مطلع سازید. خصوصا عوارضی که شما را نگران کرده و از بین نمی روند.
  • از تزریق بوتاکس در دور همی هایی که در خانه برگزار می شود، جدا اجتناب کنید. تزریق بوتاکس می بایست در مرکز پزشکی انجام شود. که در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی بتوان آن را رفع نمود.

 

 پس از بوتاکس چه کنیم؟

در این قسمت به بررسی مراقبت های پس از تزریق بوتاکس می پردازیم:

  • یک ساعت پس از تزریق بوتاکس سعی کنید ماهیچه های قسمت تزریقی را ورزش دهید. بطور مثال اخم کنید، ابرو هایتان را بالا ببرید و یا به چپ و راست نگاه کنید. این کار سبب می شود اثر بخشی بوتاکس روی ماهیچه مورد نظر بیشتر شود. گرچه انجام این فعالیت ها به نتیجه بهتر بوتاکس کمک می کند؛ لیکن در صورتی که این تمرین ها را فراموش کردید، تاثیر منفی ای روی درمان شما نخواهد داشت.
  • 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس، از ماساژ دادن و یا مالیدن صورت خود جدا اجتناب کنید.
  • 3 ساعت پس از تزریق بوتاکس، از انجام تمرین های شدید و یا خوابیدن روی صورت خود خودداری نمایید. علاوه بر این، حداقل تا 4 ساعت پس از تزریق از آفتاب گرفتن، رفتن به سونا و یا حمام آب داغ نیز خودداری نمایید. این کار از بالا رفتن فشار خون تان جلوگیری می کند. در نتیجه احتمال کبودی ناحیه تزریق شده کاهش می یابد.
  • لازم به ذکر است تنها تعداد معدودی از مراجعه کنندگان ممکن است دچار سر درد خفیفی بشوند. احتمالا برای رهایی از این درد به شما تیلنول (نوعی استامینوفن) داده می شود.

 

روش صحیح خوابیدن پس از بوتاکس
خوابیدن پس از بوتاکس

فراموش نکنید که :

  • ممکن است پس از بوتاکس توده های کوچکی زیر پوست و یا لک هایی روی پوست تان تشکیل شود. مطمئن شوید که این توده های کوچک یا لک های روی پوست تان پس از گذشت چند ساعت از درمان از بین می روند. تا حدودی احتمال دارد که دچار کبودی نیز بشوید. در صورت کبودی پوست تان نگران نشوید چرا که این عارضه موقتی است. می توانید تا زمانی که محو می شود، آن را با کرم های آرایشی بپوشانید. حداکثر یک هفته طول می کشد تا کبودی پوست تان از بین برود.
  • پس از این که بوتاکس در ماهیچه مورد نظر تزریق شد، مکانیسم اثربخشی آن تدریجا پس از گذشت 7-3 روز شروع می شود. دو هفته طول می کشد تا کاملا تاثیر آن نمایان شود. بنابراین نتیجه نهایی تزریق بوتاکس حداقل به مدت دو هفته پس از تزریق قابل مشاهده نمی باشد.
  • پس از تزریق بوتاکس برای اولین بار، تاثیر آن حداکثر 3-2 ماه ماندگار می باشد. با این حال اگر جلسات درمانی خود را طبق دستور پزشک مربوطه طی کنید، میزان اثر بخشی هر جلسه بوتاکس، بیشتر از 4 ماه ماندگاری خواهد داشت.
  • میزان اثر بخشی تزریق فیلر ها حداکثر بین 12-6 ماه ماندگار خواهد بود.
  • پس از تزریق فیلر ممکن است شاهد کبودی، قرمزی و یا تورم پوست خود باشید. نگران نباشید ! با گذشت زمان این عوارض جانبی از بین خواهند رفت. تاثیر نهایی تزریق فیلر ها حدودا پس از دو هفته دیده خواهد شد.

 

در صورتی که اخیرا تزریقی انجام داده اید و سوالی دارید، و یا نگران مسئله خاصی هستید، با متخصص پوست و یا پزشک خود تماس بگیرید.

 

محقق و مترجم : عطیه فضلی

منبع :

https://www.massgeneral.org/plasticsurgery/assets/pdfs/botox-aftercare-instructions.pdf

 https://www.allaboutvision.com/cosmetic/botox.htm

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments