لیزر موهای زائد در آبادان

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد : علت و درمان این مشکل را بیشتر بشناسید

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

تیرگی پوست بعد از لیزر یکی از مهمترین نگرانی هاست. لیزر موهای زائد محبوب ترین روش برای از بین بردن دائمی موهای زائد محسوب می شود. دلیل محبوبیت آنهم به خاطر هزینه های معقول آن در کنار پایداری اثر و ایمنی درمان است.

از آنجاییکه لیزر در ایران تقریبا درمانی نوظهور است مردم اغلب اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. به همین خاطر عموما در مورد قیمت های آن و به خصوص عوارضش نگران هستند. حق هم دارند. یکی از مهمترین عوارضی که بسیاری از مراجعین ما در مورد آن سوال می پرسند مسئله ی تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد
تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

بهتر است بدانید که بعد از لیزر کردن موهای زائد ممکن است دچار اندکی تیرگی یا روشنی پوست شوید. چنانچه پوستتان روشن باشد ممکن است لکه های تیره ای بعد از لیزر روی پوستتان ظاهر شوند. عکس این اتفاق هم برای افرادی که پوست تیره دارند صادق است. البته حتما به خاطر داشته باشید که این تغییرات رنگی موقتی بوده و بعد از مدت کوتاهی خود به خود از بین می روند. این لکه های بیشتر شبیه واکنش های نرمال بدن نسبت به تاثیر لیزر هستند و معمولا جای نگرانی ندارند.

البته در مورد عوارض لیزر موهای زائد بیشتر در ادامه توضیح خواهیم داد و با جنبه های مختلف آن آشنا می شویم. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با درمان لیزر موهای زائد آشنا شوید…

عوارض لیزر موهای زائد

همانطور که گفتیم لیزر درمانی ایمن و کم خطر است که عوارض جانبی اندکی دارد. اما به هر حال هیچ درمانی بدون عارضه ی جانبی نیست. اما به واسطه ی کم خطر و سطحی بودن عوارض لیزر، عموما درمانی بدون عارضه شناخته می شود. عوارض جانبی عمومی لیزر موهای زائد عبارتند از :

  • قرمزی
  • التهاب
  • کبودی سطحی
  • تیرگی موقت

اینها عوارض سطحی لیزر هستند که معمولا خود به خود بعد از مدت کوتاهی از بین می روند.

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد
تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

اما به یاد داشته باشید که چنانچه لیزر را در مرکزی نامعتبر و زیر دست فردی غیر متخصص انجام دهید، همین درمان ساده و ایمن می تواند عوارض جدی و نسبتا خطرناکی برای شما داشته باشد. عوارضی که می توانند اثرات پایدار و دائمی داشته باشند. بنابراین در انتخاب مرکز لیزر دقت کافی داشته باشید. عوارض جدی لیزر عبارتند از:

  • سوختگی
  • کبودی جدی
  • تاول
  • عفونت
  • لک های پوستی دائمی
  • خونریزی
  • زخم

برای آشنایی بیشتر با عوارض خطرناک لیزر موهای زائد این مقاله را مطالعه کنید.

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد
تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت بعد از لیزر

مراقبت بعد از لیزر به دو بخش تقسیم می شود. یکی مراقبت بعد از هر جلسه، و دیگری مراقبت بعد از اتمام دوره.

مهمترین نکته ای که برای مراقبت بعد از لیزر وجود دارد این است که در فاصله ی بین جلسات، موهای زائدی که دوباره رشد کرده اند را هرگز شیو نکنید. این کار باعث تقویت ریشه های مو می شود و عملا لیزر انجام شده در جلسه ی قبلی را بی نتیجه می کند. از طرف دیگر سعی کنید برای جلوگیری از التهاب، پوست را خیلی نخارانید و از قرار دادن آن در معرض آفتاب خودداری کنید. اگر تن رنگی پوستتان در فاصله ی چند ماهه ی دوره ی درمان تغییر کند، باید شدت اشعه ی لیزر هم تغییر پیدا کند. امری که ممکن است به سادگی دچار سهل انگاری شود و لیزر بی نتیجه نماید.

لذا در دوره ی درمانی لیزر از آفتاب گرفتن و سولاریوم خودداری نمایید.

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد
تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

همچنین از موچین و روش های سنتی دیگر برای از بین بردن موهای زائد استفاده نکنید. نه از بند و نه از اپیلاسیون و نه هیچ روش دیگر. تنها به یاد داشته باشید که چند ساعت قبل از هر جلسه ی لیزر باید موها را شیو کنید تا در طول فرآیند تنها ریشه های مو بر سطح پوست باقی بمانند.

اما مهمترین مراقبتی که باید بعد از اتمام دوره ی لیزر باید آن را رعایت کنید مبحث جلسه های لیزر ترمیمی است. لزوم این جلسات به این دلیل است:

بدن عملا تاثیر اشعه ی لیزر برای از بین بردن فولیکول های مو( عامل اصلی رشد مو) را یک آسیب به حساب می آورد و تلاش می کند تا آن را بهبود بخشد. به همین علت ممکن است در فاصله ی شش ماه تا یکسال بعد دوباره ریشه های مو کم کم رشد کنند. از همین رو واجب است که بعد از اتمام دوره در فاصله های هر شش ماه تا یک سال یکبار یک جلسه ی ترمیمی لیزر انجام دهید تا اثر لیزر پایدار بماند.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله ی مراقبت بعد از لیزر را مطالعه نمایید.

بهترین مرکز لیزر در تهران

اولین قدم برای داشتن تجربه ای موفق و نتیجه بخش از لیزر انتخاب یک مرکز معتبر برای انجام آن است. دو نکته ای که اهمییت بسیاری در کیفیت درمان دارند یکی تخصص و مهارت تکنسین و دیگری دستگاه مورد استفاده است. متأسفانه مراکز زیادی درتهران نیستند که دستگاه های لیزر به روز و جدید داشته باشند. چون دستگاه های جدید لیزر ایمینی زیادی دارند و اثربخشی شان مطمئن تر است و البته قیمت گرانی هم دارند.

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد
تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

از طرف دیگر مهارت تکنسین در تنظیمات شدت لیزر و تعیین تعداد جلسات نقش مهمی در اثربخشی و تعیین هزینه ی آن دارد. به همین دلیل حتما لازم است در انتخاب مرکزی معتبر دقت کافی داشته باشید.

مرکز لیزر برکه در شمال تهران با کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص، یکی از بهترین مراکزی است که می توانید برای لیزر کردن موهای زائد به آن مراجعه کنید. مجهز بودن به دستگاه لیزر دایود اسکلپیون 2018، که یکی از جدیدترین و بهترین انواع دستگاه های لیزر است، در کنار قیمت های استثنایی برکه را به مرکزی با کیفیت و در عین حال به صرفه تبدیل نموده است. شما می توانید برای آشنایی با لیست قیمت های برکه و همچنین تماس جهت اخذ نوبت به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

درد لیزر موهای زائد

خیلی ها هستند که از درد لیزر می ترسند. باید صادقانه به شما بگوییم که لیزر ذاتا درمانی بدون درد نیست. اما راهکار هایی وجود دارند که به واسطه ی آنها درد لیزر به شدت کاهش می یابد.

درد لیزر به واسطه ی حرارتی است که اشعه ی لیزر بر سطح پوست ایجاد می کند. یکی از راه های مقابله با آن استفاده از کرم ضد درد است که پیش از شروع فرآیند روی پوست ناحیه ی تحت درمان مالیده می شود.

تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد
تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد

اما روش دوم که اصلی ترین راه مقابله با درد لیزر محسوب می شود سیستم خنک کننده است که در دستگاه های جدید لیزر وجود دارد. این سیستم بعد از هر شات لیزر سطح پوست را خنک می کند و از این طریق با حرارات مقابله کرده و درد لیزر را در حد صفر خنثی می نماید.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله ی راه های کاهش درد لیزر را مطالعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع

2 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه
فاطمه
2 years ago

من حدود ۸ جلسه کل بدنمو لیزر الکساندر کردم اما الان همه بهم میگن دستات برنز شده دلیلش چی میتونه باشه

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  فاطمه

سلام دوست عزیز
برند دستگاه لیزر مهم می باشد. چنانچه برند معتبر نباشد و یا تکنسین درجه لیزر را درست تنظیم نکرده باشد این احتمال می تواند وجود داشته باشد اما خیلی به ندرت اتفاق می افتد.
به طور کلی لیزر موهای زائد تغییر رنگ در پوست ایجاد نمی کند زیرا قدرت و عمق نفوذ برای اینکار را دارا نمی باشد.
پیشنهاد می کنیم با پزشک مرکزی که لیزر انجام داده اید مشورت نمایید.

Ghazal
Ghazal
1 year ago

سلام منم هم چند ماه قبل لیزر کردم و جلسه 7 ام دستم لکه های قهوه ای افتاده مرکز لیزر میگه مقصر ما نیستیم و مشکل از لیزر نبوده درصورتی که از بعد لیزر اینا افتاده آیا راه درمانی داره یا خودش خوب میشه خیلی نگرانم اسم دستگاه هم کندلا بود

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Ghazal

سلام دوست عزیز
جهت پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به بررسی پوست می باشد. راهکارهای متعددی در خصوص درمان لک وجود دارد که متناسب با نوع لک و میزان آن راهکار مناسب اتخاذ می گردد.