چه موقع باید از فیلر ها استفاده کنید؟ کجا فیلر تزریق کنیم؟ | آدرس مرکز لیزر و زیبایی برکه

بوتاکس درد داره ؟ چطوری از عوارض بوتاکس پیشگیری کنیم؟ تزریق بوتاکس در مرکز برکه + فیلم

بوتاکس درد داره ؟ چطوری از عوارض بوتاکس پیشگیری کنیم؟ تزریق بوتاکس در مرکز برکه + فیلم  

  • آیا بوتاکس درد دارد؟
  • آیا شما نامزد مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید؟
  • بوتاکس چگونه کار می کند؟
  • تزریق بوتاکس هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟
  • عوارض جانبی بوتاکس و پیشگیری از آن!
  • آیا تزریق بوتاکس برای چشم ها ایمن است؟
  • هزینه بوتاکس چقدر است؟

شاید شما هم در باره تزریق بوتاکس برای زیبایی در تبلیغات ، وبلاگ ها و مجلات  مشهور مطالبی خوانده باشید و یا از دوستان خود در باره آن شنیده باشید.  اما تصورات غلط بسیاری در مورد درمان بوتاکس و درد تزریق و نحوه استفاده از آن وجود دارد.

پس از اینکه در سال 2002 سازمان غذا و دارو  FDA  این محصول را تأیید کرد ، از بوتاکس برای اهداف زیبایی و پزشکی مانند اسپاسم عضلانی کنترل نشده استفاده های بسیاری شده است.  اولین بار بوتاکس در سال 1989 توسط FDA تأیید شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بوتاکس درد داره ؟ چطوری از عوارض بوتاکس پیشگیری کنیم؟ تزریق بوتاکس در مرکز لیزر و زیبایی برکه + فیلم

در سال 2017  سم بوتولینوم از بهترین روش های درمان های زیبایی غیر جراحی در ایالات متحده آمریکا بود که با بوتاکس Botox ، دیسپورت  Dysport  و زئومین  Xeomin  توسط پزشکان انجام می شد.   

در این مقاله فقط حقایق و همچنین توصیه های متخصصین محترم پزشکی ارائه می شود.  پس از خواندن این مقاله ، برای پاسخ به سوالات در مورد تزریق بوتوکس ، درد تزریق ، واکنش ها و نگرانی های خود با پزشک خود مشورت کنید.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

بوتاکس زیبایی چیست؟

از بوتاکس و یا  onabotulinumtoxinA  برای سه هدف اصلی استفاده می شود :

  • کنترل اسپاسم عضلانی ،
  • عرق کردن شدید زیر بغل ،
  • بهبود زیبایی.

در این مقاله تمرکز ما بر روی استفاده از بوتاکس برای اهداف زیبایی است.  بوتاکس حاوی سم بوتولینوم نوع A  (ماده فعال) ، آلبومین انسانی (پروتئین موجود در پلاسمای خون انسان) و کلرید سدیم می باشد.

 

بهترین کاندیداها برای تزریق بوتاکس

بوتاکس درد داره ؟ چطوری از عوارض بوتاکس پیشگیری کنیم؟ تزریق بوتاکس در مرکز برکه

بهترین افراد برای تزریق بوتاکس بدون درد ، کسانی هستند که موارد زیر شامل حال شان بشود :

  • خطوط صورت و چین و چروک : زمان اجرا حدود 10 دقیقه
  • نتایج به دست آمده به طور معمول : پوست ریلکس تر و جوان تر؛ نتایج در حدود سه تا شش ماه طول می کشد.
  • زمان بازیابی : چند روز تا یک هفته برای دیدن اثرات کامل.
  • هزینه : با توجه به برند دارو و تجربه پزشک و تعداد تزریق ها تعیین می شود.

بوتاکس آرایشی برای صاف کردن موقت خطوط glabellar یا همان خط های اخم استفاده می شود.  این خطوط بین دو ابرو ظاهر می شود و باعث می شود که چهره شما خسته ، ناراحت یا عصبانی به نظر برسد.

بوتاکس توسط FDA برای استفاده در این زمینه تأیید شده است.  با این حال ، در اغلب موارد از بوتاکس برای خطوط پیشانی افقی ، خطوط پا کلاغی در کناره بیرونی چشم ها ، خطوط marionette در گوشه های دهان و خطوط سیگاری در اطراف لب نیز استفاده می شود.

حواس تان باشد که بوتاکس زیبایی را با پرکننده های تزریقی اشتباه نگیرید.  پرکننده های پوست به طور متفاوتی کار می کنند.  آنها با حجم دادن به صورت بافت آن را بالا می برند تا خطوط و چین و چروک کاهش پیدا کند و یا ناپدید شوند. برخی از پرکننده های صورت عبارتند از :

  • Restylane ،
  • Radiesse ،
  • Juvederm .

پزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام محصول را برای مشکل خاص خود انتخاب کنید .  هرچند به عنوان یک قاعده کلی ، بوتاکس عمدتاً در قسمت بالای صورت استفاده می شود و پرکننده ها به طور معمول در مناطق دیگر صورت به خصوص بخش پایینی صورت استفاده می شوند.

 

آیا شما نامزد مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید

بوتاکس درد داره ؟ چطوری از عوارض بوتاکس پیشگیری کنیم؟ تزریق بوتاکس در مرکز برکه

تزریق بوتاکس در ایالات متحده توسط FDA Botox Cosmetic  برای افراد 18 تا 65 ساله تأیید شده است.  اما در صورت هر یک از موارد زیر شما نباید از آن استفاده کنید:

  • در صورت حساسیت به هر گونه مواد موجود در بوتاکس .
  • اگر نسبت به یک مارک تجاری سم بوتولینوم (مانند  Myobloc ، Xeomin  یا  Dysport  آلرژی دارید یا هرگز از این محصولات در گذشته استفاده نکردید .
  • عفونت پوستی یا سایر بیماری های پوستی در ناحیه تزریق.
  •  اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ALS ، میاستنی گراویس ، سندرم لامبر ایت  Lambert-Eaton  و یا هر بیماری دیگری که عضلات یا اعصاب شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • مشکلات تنفسی مانند آسم .
  • بلعیدن برای تان مشکل است.
  • خونریزی داشته باشید
  • برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی ،
  • پیش از این جراحی صورت داشته اید ،
  • ضعف در ماهیچه های پیشانی .
  • پلک های دراز کشیدن دارند.
  • مصرف داروهای خاص ، ویتامین ها یا مکمل ها.

 

بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی

به نظر نمی رسد که بوتاکس آنقدر در بدن حرکت کند تا بتواند بر روی  جنین یا شیر مادر تأثیر بگذارد.   با این حال به دلایل علمی مطالعات بالینی بر روی زنان باردار و یا مادران شیرده انجام نشده است. بنابراین هیچ کس از تأثیر بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی مطمئن نیست.

بنابراین تولید کنندگان بوتاکس در کارخانه آلرگان توصیه می کند که اگر برای باردار شدن برنامه ریزی کرده اید و یا در حال   حال تغذیه نوزاد خود با شیر مادر هستید ، تزریق بوتاکس توصیه نمی شود.  و بهتر است که از انجام این کار خودداری کنید.  همیشه می توانید بعد از پایان این دوران با بوتاکس زیباتر شوید.

 

بوتاکس چگونه کار می کند

چین و چروک پوست معمولاً به صورت عمود بر یک عضله قراردادی مستقر در زیر آن شکل می گیرد.  به عنوان مثال ، عضله پیشانی یک عضله عمودی است و هنگامی که منقبض می شود مانند زمانی که شما ابرو های خود را بالا می برید، خطوط و چین و چروک ها به صورت افقی خواهد بود.  برای اینکه تزریق بوتاکس بدون درد باشد ، قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود.

بوتاکس فیلر و پرکننده پوستی نیست.  بلکه تکانه های عصبی را که باعث می شوند عضلات منقبض شده و ایجاد چین و چروک بکنند را متوقف می کند    

به این ترتیب ، دو عضله که مسئول خطوط اخم هستند بین ابروها به صورت افقی قرار گرفته اند ، اما هنگامی که منقبض می شوند ، به صورت خطوط اخم عمودی ظاهر می شوند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه تزریق ژل و فیلر و لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید

بوتاکس به عضلات تزریق می شود.  و در آنجا ارسال تکانه های عصبی به بافت را مسدود می کند.  به این صورت فعالیت عضلانی که موجب خطوط اخم می شود ، کاهش می یابد و نتیجه این تزریق کاهش چروک های بین ابروها است.  وقتی که عضله زیر پوست منقبض نشود ، مسلماً پوست هم چروک های کمتری خواهد داشت.

خطوط و چروک های صورت که در حالت عادی در چهره شما کاملاً آرام هستند ، برای تزریق بوتاکس مناسب نمی باشند.  درمان این خطوط با پرکننده های پوستی مناسب تر است.  البته که بوتاکس اغلب می تواند این خطوط را کمتر کند ، اما به طور کامل برطف نمی شوند.

تزریق بوتاکس در حدود 10 دقیقه طول می کشد و درد چندانی ندارد. پس از آن نباید مشکلی داشته باشید.

به طور معمول طی چند روز بعدی بهبود چروک ها را مشاهده خواهید کرد.  بوتاکس برای اتصال به انتهای عصب که معمولاً عضله را منقبض می کند ، نیاز به دو تا چهار روز زمان دارد.  حداکثر زمان برای تأثیر معمولاً در حدود 10 تا 14 روز بعد از تزریق اتفاق می افتد.  بنابراین هر تأثیری که دو هفته پس از تزریق به دست می آید ، باید حداکثر تأثیری آن در نظر گرفته شود.

 

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

هر تزریقی می تواند درد داشته باشد. اما سوزن های مورد استفاده برای تزریق بوتاکس بسیار کوچک هستند ، بنابراین درد معمولاً کم است. به علاوه این ناحیه را می توان با یک کرم بی حسی موضعی یا بسته های سرد 10 تا 20 دقیقه قبل از تزریق بی حس کرد.  بنابراین ممکن است احساس درد زیادی نداشته باشید.

بعد از اینکه اثر کرم بیهوشی از بین رفت ، ممکن است کمی ناراحتی احساس کنید. سایر عوارض جانبی در زیر ذکر شده است.

 

اثرات جانبی بوتاکس

بوتاکس درد داره ؟ چطوری از عوارض بوتاکس پیشگیری کنیم؟ تزریق بوتاکس در مرکز برکه

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل درد در محل تزریق ، عفونت ، التهاب ، تورم ، قرمزی ، خونریزی و کبودی است.  برخی از این علائم ممکن است واکنش آلرژیک را نشان دهند.  سایر علائم آلرژی عبارتند از خارش ، خس خس ، آسم ، بثورات ، قرمزی چشم ، سرگیجه و غش کردن.  اگر هر گونه مشکل تنفسی یا احساس ضعف یا سرگیجه دارید بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

تزریق بوتاکس را در سالن های زیبایی یا در خانه کسی انجام ندهید. یک محیط پزشکی امن تر است و هر گونه عوارض جانبی می تواند فوراً در آنجا درمان شود.

ممکن است از عوارض جانبی دیگر نیز شنیده باشید مانند بی حسی ، افتادگی پلک ها ، اسپاسم عضلانی یا چپ چشمی و حرکت بوتاکس در زیر پوست.  عوارضی از قبیل خشکی دهان  ، خستگی ، سردرد و درد گردن نیز گزارش شده است.

بی حسی  به عنوان عدم احساس جسمی مسئله مهمی در رابطه با تزریق بوتاکس نیست. زیرا بوتاکس داروی بیهوشی نیست. بی حسی در نتیجه ناتوانی در حرکت عضلات است که  برای برخی از  افراد پیش می آید.

اسپاسم عضلانی تا زمانی که اثر بوتاکس از بین نرفته ، در ناحیه تزریق بوتاکس رخ نمی دهد.  تزریق بوتاکس به منظور درمان اسپاسم های مربوط به بیوفارواسپاسم مغزی خوش خیم ، همی فاسیال اسپاسم ، فلج مغزی ، فیبرومیالژیا و اختلال مفصلی تمبوروماندیوبولار‎ نیز انجام می شود.

گاهی اوقات ممکن است بوتاکس کمی فراتر از محل تزریق پخش بشود و بر روی بافت های اطراف تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، اگر تزریق در پیشانی نزدیک ابروها یا پلک های فوقانی انجام شود ،  می تواند آنها را تحت تأثیر قرار داده و افتادگی پلک موقتی صورت بگیرد.

پزشکان با تجربه محل های های صحیح تزریق را به خوبی می شناسند و تزریق را دقیقاً در همین محل ها انجام می دهندتا از عوارض جانبی مانند افتادگی  پلک ها جلوگیری کنند.  دوز کوچک و کمتر رقیق شده بوتاکس در مقایسه با دوز بزرگ و بیشتر رقیق شده از انتشار آن جلوگیری می کند.  به همین علت پیدا کرن یک مرکز معتبر و پزشک ماهر و با تجربه که دارای تجربه طولانی در تزریق بوتاکس است ،  خیلی اهمیت دارد.

همچنین اگر سؤالاتی در مورد درمان با بوتاکس دارید ، پزشک شما می تواند به پرسش های شما پاسخ بدهد و شما را به بهترین نحو ممکن ارزیابی می کند.

 

بوتاکس چند وقت یکبار باید تزریق شود؟

شما احتمالاً تعجب می کنید که چقدر تأثیر بوتاکس  طولانی است.   اکثر مردم اثرات آن را به مدت سه تا چهار ماه مشاهده می کنند. اما عوامل متعددی وجود دارد که می تواند این دوره را کوتاه تر یا طولانی تر کند :

  • سن شما. نتیجه تزریق بوتاکس در افراد سالخورده به علت کاهش حجم عضله در مقایسه با افراد جوان تر که عضلات قوی تری دارند ، ممکن است کوتاه مدت تر باشد.
  • ساختار صورت و حرکات صورت ،
  • سیگار کشیدن ،
  • رژیم غذایی ،
  • این که آیا شما به خوبی از پوست خود مراقبت می کنید ، استفاده از میکرودرم ابریژن یا دیگر روش های جوان سازی صورت ،
  • چقدر در معرض نور خورشید قرار می گیرید و خورشید چقدر به پوست شما آسیب می رساند ،
  • آیا به طور مرتب بوتاکس تزریق می کنید یا نه.  هرچند که به نظر می رسد تأثیر تزریق مرتب بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است.  بعضی افراد اثرات طولانی مدت را با استفاده مکرر به دست می آورند ، در حالی که  به نظر می رسد برخی دیگر  در برابر این دارو مقاومت ایجاد می کنند و نیاز به درمان های مکرر دارند.

پزشکان در مورد اینکه کدامیک از عوامل فوق مهم تر هستند ، اختلاف نظر دارند. بنابراین می توانید در این مورد از پزشک خود بپرسید.  در هر صورت توصیه شده است که تزریق در محل تزریق همانند چروک های پا کلاغی در کناره بیرونی چشم ها نباید زودتر از هر سه ماه باشد.

همانند تزریق هر نوع داروی دیگری ، سیستم ایمنی بدن شما می تواند آنتی بادی هایی را ایجاد کند که باعث می شود این دارو کمتر مؤثر باشد و یا احتمالا باعث ایجاد آلرژی به دارو شود.  هر چه دارویی به دفعات بیشتر تزریق شود و یا مقدار بیشتری تزریق شود ، خطر ابتلا به این آنتی بادی ها در برابر دارو افزایش می یابد.

 

آنچه باید برای جلوگیری از درد و اثرات جانبی بوتاکس انجام دهید

بوتاکس درد داره ؟ چطوری از عوارض بوتاکس پیشگیری کنیم؟ تزریق بوتاکس در مرکز برکه

لیست عوارض جانبی احتمالی ذکر شده در این مقاله طولانی است.  اما احتمال اینکه یک نفر همه این عوارض را تجربه کند به ندرت اتفاق می افتد.  و اگر  شش نکته زیر را رعایت کنید ، عوارض جانبی بوتاکس را به حداقل می رسانید :

1- اطمینان حاصل کنید که پزشک شما در تزریق بوتاکس بسیار متخصص است و یک پزشک حرفه ای شناخته شده  است. به عنوان مثال ، کسی که در یک سالن زیبایی تزریق بوتاکس را انجام می دهد ، قطعاً دارای صلاحیت نیست.   زیرا اگر اتفاق غیر منتظره ای پیش بیاید ،  او باید تجهیزات اورژانسی یا دانش پزشکی کافی داشته باشد.

بعضی از افراد هم ادعا می کنند به جاهایی مراجعه کرده اند که به جای بوتاکس به آنها محلول نمکی یا بوتاکسی که بیش از حد رقیق شده است تزریق کرده اند.

2-قبل از تزریق بوتاکس هر گونه مشکل سلامتی خود را به  پزشک اطلاع دهید.

3-همچنین به پزشک خود در مورد داروها ، ویتامین ها ، مکمل های گیاهی و یا مکمل های دیگری که مصرف می کنید اطلاع دهید.  زیرا برخی ترکیبات این مکمل ها با بوتاکس می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند.  این موضوع مخصوصاً در مورد مصرف آنتی بیوتیک های تزریقی ، شل کننده های عضلانی ، داروهای آلرژیک و داروهای سرما خوردگی و داروهای خواب است.

4-دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق را که پزشک به شما توصیه کرده است با دقت دنبال کنید.

5- همه عوارض جانبی ، به ویژه آنهایی که شما را ناراحت کرده یا از بین نمی روندبه پزشک خود اطلاع دهید.

6-مراقب باشید تزریق بوتاکس در  خانه شخصی انجام نشود. این کار باید در یک محیط پزشکی انجام شود تا در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی بتوان فوراً آن درمان کرد. شما ممکن است اثرات نهایی تزریق را همان موقع  مشاهده نکنید، زیرا معمولاً چند روز طول می کشد.

سر درد خفیف از عوارض تزریق بوتاکس است.

برای اطلاع از رفع سریع عوارض بوتاکس این مقاله را بخوانید

آیا بوتاکس برای چشم شما مناسب است؟

بوتاکس در واقع برای درمان مشکلات عضلانی چشم (استرابیسم) و پلک زدن های غیر ارادی  (blepharospasm)  مورد استفاده قرار می گیرد.  و FDA  استفاده از این ماده را با اطمینان از ایمنی چشم ها تأیید کرده است.

البته اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از عوارض جانبی بوتاکس مانند درد ، افتادگی پلک ،  دوبینی ، تاری دید ،  کاهش بینایی ، تورم پلک و خشکی چشم ها لازم است.  اگر بعد از تزریق هر یک از این موارد را داشته باشید ، آنها را به پزشک خود و چشم پزشک گزارش دهید.

 

درد و هزینه بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس زیبایی با توجه به مکان و پزشک با دیگری متفاوت است ، بنابراین شما باید از متخصص خود بپرسید که چه مبلغی باید بپردازید. همچنین تعداد واحدهای تزریق شده در براورد هزینه ها تأثیر دارد.  هر ویال بوتاکس حاوی 100 واحد است.

بعضی از پزشک ها هزینه تزریق بوتاکس را به صورت پرداخت منطقه ای حساب می کنند.   به عنوان مثال ، خطوط اخم یک منطقه و خطوط پا کلاغی یک منطقه دیگر محاسبه می شود.  قیمت هر منطقه ممکن است متغیر باشد.

اگر این مقاله به تمام سوالات شما درباره بوتاکس پاسخ نداده است ،  می توانید به سایر مقالات مربوط به بوتاکس که در سایت تهران اسکین موجود است مراجعه فرمایید.  و اگر  هنوز هم در مورد درد تزریق بوتاکس و واکنش ها و نگرانی ها ، سؤالی دارید با مرکز لیزر و زیبایی برکه و یا با پزشک خود تماس بگیرید.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای تزریق ژل و فیلر و لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

این مقاله در 25 سپتامبر 2018 بروزرسانی شده است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments