درمان واریس

چه کار باید کرد اگر رگ های واریسی پاره شوند؟

بسیاری از افراد، به ویژه زنان، از درد پای ناشی از رگ های واریسی رنج می برند.  گردش ضعیف خون در اندام های تحتانی در اثر فشار بیش از حد می تواند میزان جریان خون را کاهش دهد و این مشکل به صورت عارضه ای در پوست ظاهر می شود. روش های متعددی جهت پیشگیری از واریس وجود دارد، اما سن و شیوه زندگی نیز بسیار اهمیت دارد. به طور کلی، رگ های واریسی هیچ عوارض جدی ای در بر ندارند. با این حال، شاید بخواهید در این باره بدانید که اگر رگ های واریسی پاره شوند، چه باید کرد؟

ما در این مطلب، این موضوع را به طور مفصل شرح داده ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

دستور العمل ها:

تنها تعداد کمی از افراد تحت درمان پیامدهای ناشی از واریس قرار می گیرند. برخی از پیامد هایی که در اثر رگ های واریسی ایجاد می شوند، عبارتند از:

  • التهاب بیش از حد رگ ها در نتیجه یک ضربه کوچک
  • تورم زانو، مچ پا و پا
  • سخت شدن پوست و سایر مشکلات پوستی
  • پاره شدن رگ یا خونریزی

هنگامی که رگی پاره می شود، ممکن است خونریزی کند. نشانه هایی از قبیل تغییر رنگ پوست و التهاب، بیانگر این هستند که رگ واریسی در معرض خطر پاره شدن قرار دارد.

بالا نگه داشتن پا برای واریس

در صورتی که چنین اتفاقی رخ داد، ابتدا روی زمین دراز کشیده و پای خود را بالا نگه دارید تا خون به قلب باز گردد. چند دقیقه در همین حالت بمانید. در صورت لزوم می توانید پای خود را به دیوار تکیه بدهید.

پارگی رگ های واریسی

جهت توقف خونریزی، پارچه خشک و تمیزی را دور ناحیه مورد نظر، سفت و محکم بپیچید و با دستان خود فشار دهید تا متوجه کاهش خونریزی شوید. در صورتی که ناحیه مورد نظر، ملتهب شده است اما خونریزی ندارد، می توانید با استفاده از یک کیسه یخ پیچیده شده در پارچه در دوره های متناوب 10 دقیقه ای التهاب را کاهش دهید.

رگ های واریسی

جهت حفظ ایمنی و پیشگیری از بروز هر گونه عوارض جانبی دیگر، از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده درخواست کنید شما را به بیمارستان انتقال دهد یا در صورت نیاز با اورژانس تماس حاصل نمایید. در طول مسیر نیز سعی کنید پای خود را بالا نگه دارید.

چنانچه سابقه بیماری های شریانی دارید یا یکی از رگ های اصلی تان آسیب دیده است، التهاب در نهایت تا چندین هفته بعد از بین خواهد رفت. این ناحیه ممکن است به لمس حساس و متوجه هماتوم شود که آن نیز به تدریج بر طرف خواهد شد.

درمان رگ های واریسی

چنانچه رگ های واریسی دچار پارگی شد، به منظور کاهش احتمال آسیب دیدگی ناشی از این موضوع، برخی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. برخی افراد تحمل بیشتری در درد کشیدن ناشی از پارگی رگ های واریسی دارند. ممکن است پزشک شما را از نشستن و ایستادن های طولانی مدت منع کند و برای تان درمان های طبیعی تجویز کند. همچنین لازم است به مدت چند دقیقه در طول روز پای خود را بالا نگه دارید.

در صورتی که هیچ یک از دستور العمل های ذکر شده در شما اثر نکرد و شما همچنان از درد شدید پارگی رگ های واریسی رنج می برید، بهتر است با یک پزشک در خصوص درمان های جدی تر مشورت کنید.

سیستم های پرتو درمانی لیزری و برخی از انواع درمان های اسکلروتراپی، روش های کمتر تهاجمی هستند که با استفاده از مسدود کردن رگ ها، سبب درمان واریس می گردد، اما ممکن است موجبات آسیب بیشتر را فراهم سازد. در نهایت، جهت برداشتن رگ های واریسی بزرگ شده و مشکل ساز، از روش جراحی استفاده می شود.

 

در این مطلب سعی شده که به تمام سوالات شما پاسخ داده شود. چنانچه سوالی در ذهن شما بوده که بعد از خواندن این مطلب هنوز پاسخ داده نشده است، لطفا آن را در قسمت پایین بنویسید.

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://health.onehowto.com/article/what-to-do-when-a-varicose-vein-bursts-11735.html” ]لینک مطلب[/button]

 

 

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments