خال های قرمز را چطور میشه درمان کرد؟

احتمالا تا کنون با تشکیل خال های قرمز روی پوست تان مواجه شده اید. این خال ها، به طور ناگهانی روی پوست پدیدار می شوند، اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد. زیرا خال های قرمز هیچ خطری در بر ندارند. خال های قرمز بنا به عوامل مختلفی از جمله سن، اختلال عملکرد کبد یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آیند. این خال ها، هر چه که هستند بسیار ناخوشایند و ناخواسته به شمار می روند.

ما در این مطلب در خصوص چگونگی از بین بردن خال های قرمز مفصلا شرح داده ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

خال های قرمز

 

اولین نکته ای که باید بدانید این است که خال های قرمز معمولا نشانه خطرناکی به شمار نمی روند. عوامل دخیل در ایجاد خال های قرمز، عملکرد ضعیف کبد و قرار گیری در معرض نور خورشید هستند. شما می توانید علت خال های قرمز روی پوست را در اینجا مطالعه نمایید.

علت این که این خال ها به رنگ قرمز هستند، متفاوت است. اغلب، رگ های خونی روی هم انباشته می شوند، و به همین خاطر این عارضه به رنگ قرمز به نظر می رسد. خال های قرمز اغلب در نواحی گردن، کمر و قفسه سینه ظاهر می شوند، اما این امکان نیز وجود دارد که سایر اندام ها، از جمله پا، ناحیه تناسلی، صورت و غیره را نیز درگیر کنند.

 

درمان های پزشکی برای خال های قرمز

برداشتن خال با لیزر

بسته به اندازه خال، محصولات زیبایی وجود دارد که به راحتی ظاهر خال را پنهان می سازند. با این حال، چنانچه به دنبال روشی برای از بین بردن دائمی خال های قرمزتان هستید، باید بدانید که روش های متعددی برای این کار وجود دارد. جهت انتخاب بهترین  و مناسب ترین روش، ضروری است با یک متخصص مشورت نمایید.

  • جراحی: این روش معمولا برای خال های قرمز بزرگ و عمیق توصیه می شود. پزشک، خال را جراحی کرده و سپس آن ناحیه را بخیه می زند. این درمان می تواند دردناک باشد و عموما از خود اسکار بر جای می گذارد.
  • لیزر: این روش، موثر ترین و بدون درد ترین روش جهت از بین بردن خال های قرمز است. علاوه بر این، هیچ گونه عوارض و پیامدی نیز در بر ندارد.
  • کرایوتراپی: در این روش، با استفاده از سرما، خال های قرمز فریز می شوند و مابقی کار به همان صورتی است که زگیل را برمی دارند. این روش نیز بدون درد است، اما هزینه آن کمی بالاتر از سایر روش هاست.

 

درمان های طبیعی برای خال های قرمز

سرکه سیب

چنانچه با روش های پزشکی فوق متقاعد نشده اید، باید بدانید که یک سری درمان های خانگی نیز وجود دارد که به واسطه آن ها می توان خال های قرمز را از بین برد یا دست کم، کوچک تر ساخت. این درمان ها بسیار ساده و موثر هستند، اما باید مدت زمان مدیدی این روش ها را به کار گیرید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

  • روغن کرچک: برای این کار به کمی روغن کرچک، پنبه و یک چسب زخم نیاز دارید. تنها کافیست، پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را با استفاده از چسب زخم، روی خال قرمز تان بچسبانید. این کار را به مدت 7 روز انجام دهید. چنانچه خال تان بزرگ تر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
  • سیر: این عنصر طبیعی، روش فوق العاده ای برای مقابله با زگیل و خال است. تنها کافی است یک تکه سیر را روی خال تان بگذارید و آن را با یک چسب زخم محکم کنید. بسیار مهم است که این کار را هنگام شب انجام دهید و صبح روز بعد، ناحیه مورد نظر را شستشو نمایید. این روش را 2 هفته تکرار کنید تا متوجه تفاوت ها شوید.
  • سرکه سیب: یکی دیگر از روش های قدرتمند در از بین بردن خال های قرمز، استفاده از سرکه سیب است. تنها کافی است پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر بمالید. مدت 3 هفته این کار را انجام دهید. مشاهده خواهید کرد که خال های قرمز کمتر قابل رویت خواهند شد.
  • سیب ترش: اسید موجود در آب سیب ترش برای از بین بردن خال های قرمز، فوق العاده است. در این روش باید آب سیب ترش را 3 بار در روز مستقیم روی ناحیه مورد نظر بمالید. در عرض 3 هفته درمان خواهید دید که خال های قرمز چگونه ناپدید می شوند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

درمان خال های قرمز

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، علل ایجاد خال های قرمز معمولا بی خطر هستند و بیانگر مشکل نگران کننده ای نمی باشند. خال های قرمز ممکن است نشان دهنده تغذیه بد، استرس، تغییرات هورمونی و یا یک مشکل ژنتیکی ساده باشند. با این حال، باید به دقت بر خال های قرمز نظارت کنید و به دنبال درمان های پزشکی آن باشید. در موارد زیر مراجعه به پزشک الزامی است:

  • به صورت ناگهانی و در تعداد زیاد ظاهر شوند.
  • چنانچه لبه های خال قرمز نامنظم بوده و بافت آن خشن باشد.
  • اندازه خال قرمز بیشتر از 6 میلی متر باشد؛ چرا که ممکن است سرطانی باشد.
  • خال ها نامتقارن باشند.
  • رنگ خال های قرمز، تیره تر باشند.

 

چطور متوجه شویم که خالی، خطرناک است؟

پیشگیری از خال های قرمز

جهت اطلاع از این که آیا یک خال خطرناک است یا خیر، به نکات زیر توجه کنید:

  • نامتقارن بودن: عموما خال های معمولی، متقارن و هستند و شکل مرتبی دارند؛ در حالی که خال های خطرناک کج و معوج و نامتقارن هستند.
  • مرز نداشتن: چنانچه خال دارای مرز مشخصی نباشد، ممکن است یک زنگ خطر محسوب شود.
  • رنگ: چنانچه رنگ خال دائما تغییر کند، حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.
  • قطر: اگر خال تان بزرگ تر از 1 سانتی متر باشد، حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.
  • تغییر و دگرگونی: چنانچه خال تان دائما در حال تغییر رنگ، رشد یا تکثیر است، باید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

 

سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://health.onehowto.com/article/how-to-remove-red-moles-2262.html” ]لینک مطلب[/button]

 

3 6 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments