بستن منافذ پوستی با لیزر

چگونه منافذ پوستی را کم کنیم؟

شما نمی توانید منافذ پوستی خود را از بین ببرید، اما می توانید کاری کنید که کوچکتر به نظر برسند. وجود منافذ پوستی ضروریست. از طریق این منافذ چربی و عرق به سطح پوست می رسند. عوامل بسیاری بر روی اندازه منافذ تاثیر می گذارد، از جمله 6 مورد که باید رعایت کنید و در ادامه به آنها اشاره می شود:

  1. محصولات را با دقت انتخاب کنید.

نسبت به محصولات انتخابی برای پوست خود دقت داشته باشید. زینک و منیزیم به بازگرداندن تعادل چربی پوست و باز شدن منافذ کمک کرده و باعث می شود کوچکتر به نظر برسند. محصولات حاوی تسکین دهنده هایی مانند رزماری و اسطوخودوس، باعث تحریک شده و از کشیدگی منافذ پیشگیری می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به علاوه از محصولاتی استفاده کنید که دارای برچسب “noncomedogenic” هستند، این عبارت نشان می دهد که محصول مورد نظر منافذ را مسدود نمی کند.

اگر اسید سالیسیلیک در لیست محتویات ذکر شده است، بهتر است بدانید این محصول به بافت پوست کمک کرده و منافذ را باز می کند، زیرا دارای ویژگی لایه برداری می باشد. رتینول ها و رتینوئیدها نیز منافذ پوستی را باز کرده و باعث می شوند منافذ کوچکتر به نظر برسند.

  1. حفظ پاکیزگی

شستن صورت یک راه حل کوتاه مدت است و باعث می شود منافذ از وجود چربی های اضافه و دیگر تجمعات ایجاد شده در طول روز رها شوند. دو یا سه بار لایه برداری در طول هفته نیز همین کار را می کند. اما این اقدامات خیلی موقت هستند. متخصصان معتقدند که اگر دارای پوست چرب یا ترکیبی باشید، منافذ شما به طور طبیعی بزرگ خواهد بود.

  1. ضد آفتاب استفاده کنید

آفتاب بیش از حد باعث می شود که منافذ پوستی بزرگتر به نظر برسند. بهتر است هر روز از ضد آفتاب های حداقل دارای SPF 30 استفاده کنید. به علاوه کلاه های لبه دار بپوشید و سعی کنید از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که نور خورشید به اوج می رسد، بیرون نروید.

  1. درمان موضعی

پوست های خشک به ندرت دارای منافذ قابل مشاهده هستند، اما در عوض پوست های چرب دارای منافذ بزرگتر و قابل مشاهده هستند. هر چه تولید چربی پوست بیشتر باشد، منافذ بزرگتر هستند و بالعکس.

بعضی قسمت های صورت چرب تر قسمت های دیگر هستند و منافذ بزرگتری نسبت به دیگر بخش ها دارند. اگر منافذ بر روی بینی، گونه ها یا پیشانی بزرگ باشند، می توان با استفاده از ماسک خاک رس درمان موضعی انجام داد. می توان لایه نازکی از ماسک را روی پوست تمیز قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه روی پوست بماند. خاک رس می تواند به سرعت و با ملایمت چربی اضافه پوست را گرفته و در نتیجه باعث شود منافذ پوست متراکم تر به نظر برسند.

  1. تغذیه درست داشته باشید.

غذاهای پر چرب و چربی های ناسالم پوست را تحریک کرده و تحریک پوست بر روی منافذ نیز تاثیر می گذارد. بهتر است به جای چیپس، شکلات و شیرینی از میان وعده های طبیعی و کم چرب مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

  1. هرگز با آرایش نخوابید.

شب ها قبل از خوابیدن صورت خود را بشویید و پوستتان را تمیز کنید. وجود مواد آرایشی بر روی پوست در طول شب باعث مسدود شدن منافذ شده و باعث بزرگتر شدن آنها می شود.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments