کمپرس گرم بعد از عمل پلک

کمپرس گرم بعد از عمل پلک | بهترین راهکار برای رفع ورم و کبودی بعد از بلفاروپلاستی

کمپرس گرم بعد از عمل پلک

کمپرس گرم بعد از عمل پلک

مثل هر عمل دیگری، بعد از جراحی پلک (چه زیبایی باشد و چه درمانی) باید اقداماتی را انجام دهید تا بهترین نتیجه ی ممکن حاصل شود و زودتر بهبود پیدا کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما درباره کمپرس گرم بعد از عمل پلک نظرات مختلفی وجود دارد. پزشکان توصیه های مختلف و متنوعی در این باره دارند و راجع به اثرات این شیوه ی درمانی ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد.

همان گونه که احتمالاً خودتان به خوبی می دانید کمپرس سرد تا 2 روز بعد از جراحی می تواند به رفع ورم و کبودی کمک کند. اما نکته اینجاست که بعد از 48 ساعت تقریباً دیگر هیچ گونه کارکردی نخواهد داشت و بعد از آن باید به دنبال راهکارهای دیگری بود که بتوان سریع تر بهبود پیدا کرد.

اینجاست که خیلی از جراحان و پزشکان توصیه می کنند که از کمپرس گرم بعد از عمل پلک استفاده کنید. در حقیقت بعد از این که 2 روز اولیه و درمان با کمپرس سرد به اتمام رسید، باید کمپرس گرم را امتحان کنید. به این ترتیب جریان خون در نواحی پلک بهبود پیدا کرده و می تواند روند بهبود و نقاهت را سریع تر کند.

کمپرس گرم بعد از عمل پلک
کمپرس گرم بعد از عمل پلک

بیشترین فایده ای که می توان از کمپرس گرم برد، همین است. اما همان گونه که گفتیم اختلاف نظرهای زیادی در مورد استفاده از آن وجود دارد.

اما مهم ترین توصیه ای که ما به شما داریم این است که اقدامات بعد از جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی را جدی بگیرید.

کمپرس گرم بعد از عمل پلک

دوره نقاهت جراحی پلک

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود خیلی از افراد به سمت درمان های غیر جراحی افتادگی پلک بروند و به طور کلی از انجام جراحی های پلک خودداری کنید، همین مسئله نقاهت بعد از جراحی پلک است. خیلی ها تصور می کنند که دوره نقاهت آن بسیار طولانی خواهد بود و نیاز به استراحت مطلق یا حتی بستری شدن دارند.

اما حقیقت ماجرا این است که اگر دستورالعمل های مربوطه را به خوبی رعایت کنید، احتمالا دوره نقاهت شما کوتاه تر خواهد شد و سریع تر می توانید به فعالیت های روزمره خود برگردید.

به عنوان مثال همین مسئله کمپرس گرم بعد از عمل پلک می تواند بسیار گیج کننده و متضاد باشد. همان گونه که می دانید کمپرس سرد باعث می شود که خون به نقطه ی مورد نظر نرسد و به این ترتیب ورم بعد از عمل نیز کاهش پیدا می کند.

اما کمپرس گرم نیز می تواند در تسریع دوره نقاهت جراحی پلک کمک کننده باشد. گرما باعث می شود که جریان خون به محل مورد نظر برسد و به این ترتیب روند بهبود پوست این ناحیه و هم چنین لخته های خون خشک شده بهتر شود.

بهتر است از جراح خود سوال کنید که باید چه اقداماتی را انجام دهید. به هیچ وجه بعد از عمل جراحی از کمپرس گرم استفاده نکنید چرا که احتمالاً منجر به افزایش تورم خواهد شد.

دوره نقاهت جراحی پلک
دوره نقاهت جراحی پلک

کمپرس گرم بعد از عمل پلک

ورم چشم بعد از عمل پلک

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که بعد از جراحی پلک ممکن است پیش بیاید، همین مسئله ی ورم چشم و اطراف پلک است. هیچ کس دلش نمی خواهد با پلک های پف کرده و چشم هایی متورم بیرون برود. به همین خاطر است از انواع و اقسام روش ها برای رفع ورم استفاده می شود.

اصلی ترین تکنیکی که خیلی از پزشکان به کار می برند، استفاده از کمپرس سرد است. همان گونه که گفتیم سرما می تواند منجر به عدم انتقال جریان خون به ناحیه ی پلک ها شود و به این ترتیب جلوی ورم را بگیرد.

خیلی از پزشکان توصیه می کنند از 48 الی 72 ساعت بعد از جراحی پلک می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید تا جلوی ورم گرفته شود. اما بعد از این مدت کارکرد خود را از دست می دهد و دیگر نمی توان کار چندانی برایش انجام داد.

اما ورم تنها چیزی نیست که باید نگرانش باشید، یکی دیگر از عوارض جراحی پلک، کبودی است. در حقیقت احتمال دارد برخی از عروق زیر پوستی بعد از عمل دچار خونریزی شوند و به این ترتیب منجر به کبودی گردند. یا این که بیمار قبل از جراحی ، از داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده باشد. به این ترتیب ریسک بروز خونریزی افزایش پیدا خواهد کرد.

کمپرس گرم بعد از عمل پلک

عکس بعد از عمل پلک

عکس بعد از عمل پلک
عکس بعد از عمل پلک

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

اما مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی به کمپرس گرم و سرد محدود نمی شود. نکات زیاد دیگری هم است که باید به آن ها توجه داشته باشید. با رعایت تک به تک آن ها می توانید از کسب نتیجه ی مطلوب اطمینان حاصل کنید.

اولین نکته ی بعد از عمل بلفاروپلاستی این است که به هیچ وجه به جای عمل و بخیه هایتان دست نزنید. ممکن است هنوز جای زخم ها جوش نخورده باشد و به این ترتیب احتمال انتقال عفونت و باکتری های مختلف وجود داشته باشد.

تا 24 ساعت بهتر است از انجام فعالیت های سنگین و تمرینات ورزشی خودداری کنید و استراحت مطلق داشته باشید.

تا 1 الی 2 هفته از مصرف هرگونه مواد آرایشی اطراف چشم و پلک ها خودداری کنید.

تا 72 ساعت بهتر است ورزش کردن را کنار بگذارید

تا 2 الی 3 روز تلاش کنید در معرض نور آفتاب قرار نگیرید یا در صورت اجبار از عینک آفتابی استفاده کنید. یادتان باشد که از محیط های گرم مثل حمام آفتاب، سونا و سولاریوم نیز خودداری کنید. گرما باعث افزایش فشار خون و در نتیجه خونریزی خواهد شد.

طبق دستورالعمل پزشک خود از کمپرس سرد و گرم بعد از جراحی پلک استفاده کنید.

تمام این دستورالعمل ها باعث می شود که زودتر بهبود پیدا کرده و بهترین نتیجه ی ممکن را به دست آورید.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی
مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

کمپرس گرم بعد از عمل پلک

یادتان باشد که در تمام این مراحل پزشک یا جراح خود را در جریان اوضاع و روند بهبود خود بگذارید.

افتخار داریم که به عنوان یکی از بهترین مراکز زیبایی تهران، کلیه ی خدمات جراحی پلک را به شما عزیزان ارائه کنیم. علاوه بر این به مناسبت شب یلدا، یکی از بهترین تخفیف های خود را برای انجام عمل بلفاروپلاستی ارائه کردیم. درمان های غیر جراحی (مثل تزریق بوتاکس و لیفت پلک با نخ) نیز شامل تخفیف شده اند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از مرکز برکه به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

دپارتمان پژوهشی تهران اسکین

گردآورنده : ندا ناصری

2.8 4 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments