درمان افتادگی پلک

درمان افتادگی پلک |بهترین روش لیفت پلک (با جراحی و بدون جراحی)

درمان افتادگی پلک

درمان افتادگی پلک

شاید باورش برای شما هم سخت باشد اما در حال حاضر به قدری روش های درمان افتادگی پلک پیشرفت کرده است که دیگر اصلاً به عنوان یک معضل غیرقابل حل به حساب نمی آید. همان جور که احتمالاً می دانید روند پیری اولین اثر خود را روی چشم های ما می گذارد. پلک ها دچار افتادگی می شوند و ظاهر چشم هایمان را خسته و ناراحت نشان می دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کافیست جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید و ببینید که درمان افتادگی پلک تا چه حد متنوع و گسترده است. از طب سنتی گرفته تا روش های جدیدتری مثل جراحی بلفاروپلاستی!

مهم ترین فاکتوری که برای انتخاب یک روش درمانی وجود دارد در حقیقت علت بروز پیدا کردن مشکل و بیماری است. به عنوان مثال در مقوله ی افتادگی پلک ها، دلایل و علت های زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد.

درمان افتادگی پلک
درمان افتادگی پلک

رایج ترین دلیل افتادگی پلک ها، روند طبیعی پیری است. عضلات پلک به خاطر استفاده بیش از حد دچار تحلیل و ضعف می شوند و به تدریج سایه ای سنگین روی چشم ها می اندازند. پوست اضافه به وجود می آید و چربی ها تحلیل می روند یا این که به خاطر عدم تحرک عضلات تجمع پیدا می کنند.

برای درمان افتادگی پلک ناشی از پیری، بهترین راهکار جراحی بلفاروپلاستی است. چرا که دیگر نمی توان با درمان های ساده و غیر تهاجمی تری مثل لیفت با نخ یا طب سنتی، آن را درمان کرد.

همان گونه که احتمالا می دانید درمان های افتادگی پلک به دو دسته تقسیم می شوند: درمان با جراحی و درمان های غیر جراحی!

 

در ادامه به تفصیل به این دو روش می پردازیم. اما در صورتی که به دنبال یک مرکز درمانی فوق العاده برای جراحی پلک هستید ، پیشنهاد فوق العاده ای برایتان داریم :

مرکز زیبایی برکه با در اختیار داشتن بهترین جراح پلک در تهران ، افتخار دارد که کلیه ی خدمات زیبایی از جمله جراحی پلک و لیفت پلک بدون جراحی را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.
درمان افتادگی پلک
درمان افتادگی پلک

درمان افتادگی پلک بدون جراحی

درمانهای غیر جراحی به این معنی است که در روند درمانی از هیچ گونه برش یا زخمی استفاده نمی شود. در حقیقت در روش های بدون جراحی ، تیغ حذف شده و به جای آن از متدها و تکنیک های دیگری برای حل معضل استفاده می شود.

مزیتی که درمان های بدون جراحی پلک دارند در این است که معمولاً از بیهوشی عمومی استفاده نمی کنند. به همین خاطر دیگر نیازی نخواهد بود که نگران عوارض جانبی بعد از بیهوشی باشید. همچنین دوره نقاهت آنها بسیار کوتاه تر است و بیمار در همان روز می تواند به منزل خود مراجعه کند. روند درمان نیز چندان به طول نمی انجامد و در بیشترین حالت 1 ساعت خواهد بود.

این روش ها تنوع زیادی دارند. تزریق بوتاکس یکی از بهترین تکنیک های درمان افتادگی پلک است. بوتاکس با خواص فلج کنندگی خود می تواند مانع از رسیدن دستورات مغز به عضلات شده و به این ترتیب موجب ریلکس شدن آن ها شود. اما نکته ی منفی تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک این است که اثرات آن موقتی بوده و بعد از 3 الی 6 ماه نیاز به تزریق مجدد خواهید داشت.

لازم نیست که بیشتر از این راجع به مزایای بوتاکس با شما صحبت کنیم، چرا که احتمالاً به خوبی می دانید که چه اثراتی روی پوست و ظاهر ما می تواند داشته باشد. به همین دلیل اگر به دنبال یک نوع درمان موقت و موثر برای رفع افتادگی پلک هستید، ما به شما تزریق بوتاکس را توصیه می کنیم.

درمان افتادگی پلک بدون جراحی
درمان افتادگی پلک بدون جراحی

درمان افتادگی پلک با نخ

این روش نیز به تازگی محبوبیت زیادی میان هم میهنان عزیز ما پیدا کرده است. مزایای این روش بسیار زیاد است و حتی به نسبت تزریق بوتاکس هم عوارض جانبی کمتری دارد. در این تکنیک از نوعی نخ مخصوص برای لیفت پلک ها استفاده می شود. نکته ای که باید بدانید این است که اگر به فکر روش دائمی تری هستید، بهتر است لیفت پلک با نخ را در نظر نگیرید.

علاوه بر این ، لیفت پلک با نخ نیز صرفاً برای موارد خاصی کاربرد دارد. به عنوان مثال لیفت پلک با نخ تنها باعث بالا رفتن پلک های شما خواهد شد و چربی و پوست اضافه را از بین نخواهد برد. بنابراین تنها روشی که برای رفع چربی و پوست اضافه پلک موثر و مفید است ، جراحی بلفاروپلاستی می باشد.

قیمت و هزینه ی لیفت پلک با نخ نیز به نوع الیاف نخ و وخامت عارضه بستگی دارد. بهتر است بدانید که نخ های مرغوب قیمت بالاتری دارند اما طبعاً کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت و دیرتر توسط بدن تجزیه می شوند. بنابراین توصیه می کنیم به قیمت های پایین برخی مراکز توجه نکنید چرا که احتمال دارد جنس نخ مورد استفاده کیفیت لازم را نداشته باشد و به این ترتیب منجر به بروز عوارض جانبی بی شماری ( از جمله عفونت) در شما شود.

درمان افتادگی پلک با طب سنتی

طب سنتی نیز در حال حاضر محبوبیت زیادی میان مردم پیدا کرده است. خیلی از معتقدان متعصب طب سنتی می گویند که این تکنیک برای رفع خیلی از عارضه ها مناسب و موثر است. اما اجازه بدهید اندکی مخالفت کنیم :

طب سنتی تکنیک های زیادی برای رفع افتادگی پلک دارد. شاید معروف ترین آن ها استفاده از طب سوزنی باشد. با فرو بردن سوزن به چاکراه های پلک، مسیر عبور انرژی آزاد شده و عارضه بهبود پیدا می کند.

این خلاصه کاری است که طب سوزنی انجام می دهد. اما هنوز که هنوز است هیچ استدلال علمی و منطقی ای برای اثبات این اثرگذاری ارائه نشده است. به همین دلیل گرچه خیلی ها از تجربه استفاده از طب سنتی بهره های زیادی می برند اما اصولا قابل اطمینان نیست و نمی توان به عنوان متدی علمی به آن نگاه کرد.

رفع افتادگی پلک با جراحی بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی یکی از محبوب ترین و رایج ترین جراحی های زیبایی است و علت این مسئله هم به خاطر عوارض کم، اثرگذاری فوق العاده و بی خطرتر بودن آن است.

در طول جراحی بلفاروپلاستی تلاش می شود تا پوست، عضله و چربی اضافه پلک ها برداشته شود و به این ترتیب ظاهر جوان تری برای فرد به همراه آورد.

همان گونه که گفتیم به جز درمان بلفاروپلاستی ، هیچ یک از درمان های بالا اثرات دائمی ندارند. به همین دلیل شاید بهترین روش درمان افتادگی پلک، جراحی بلفاروپلاستی باشد.

دپارتمان پژوهشی تهران اسکین

گردآورنده : ندا ناصری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments