از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک | برای بهبود سریعتر پس از جراحی پلک چه کنیم؟

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از عمل های زیبایی است که بیشتر به منظور زیبایی و درمان افتادگی پلک ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته رفع افتادگی پلک تنها مزیت این درمان نیست و می تواند حالت کیسه ای زیر چشم را هم از بین ببرد.
بلفاروپلاستی به جز بهبود زیبایی ظاهری ناحیه دور چشم که با رفع افتادگی پلک و برطرف کردن چین و چروک های کنار چشم به آن می رسد، می تواند زاویه دید فرد را هم بازتر کرده و بینایی اش را بهبود دهد. چراکه پلکی که دچار افتادگی شده پایین آمده و قسمتی از مردمک چشم را می پوشاند. با رفع این افتادگی جلوی مردمک باز شده و محدوده دید نیز باز می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک
از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

جراحی پلک عملی ایمن و کم خطر است و پیامد های کمی دارد که احتمال اتفاق افتادن آنها هم کم است. اما به هر حال یک عمل جراحی است و مشکلات خاص مربوط به خودش را دارد. از جمله عارضه هایی که بعد از جراحی پلک، چه پلک بالا و یا پایین، تجربه خواهید کرد ورم کردن ناحیه تحت درمان است.
این ورم چند مدت بیشتر دوام نمی آورد اما به هرحال با انجام اقداماتی می توان روند آن از بین رفتن آن را تسریع نمود. در این مقاله به بهبودی عوارض و آسیب های بعد از بلفاروپلاستی خواهیم پرداخت و فعالیت هایی را به شما آموزش می دهیم که می توانید با استفاده از آنها روند بهبودی پس از عمل را تسریع کنید.
با ما در ادامه همراه باشید.

تسریع ریکاوری بعد از بلفاروپلاستی

یک روز ممکن است از خواب بیدار شوید و خودتان را در آینه نگاه کنید. بعد متوجه شوید که خیلی زودتر از آنچه که باید، سالخورده به نظر می رسید! این می تواند به خاطر افتادگی پلک باشد یا ناشی از کیسه های چربی و پف داری که در زیر چشم ها وجود دارند.

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک
از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

فرض کنیم که تصمیم گرفته اید ظاهر جوان خود رابا استفاده از جراحی پلک بازیابید و حالا که عمل جراحی پلکتان تمام شده نمی توانید صبر کنید تا هرچه زودتر نتیجه عمل را ببینید. در زیر به مهمترین و موثرترین نکات برای تسریع روند بهبودی بعد از جراحی پلک اشاره می کنیم.

برای دوره ریکاوری خود آماده شوید

بیشتر مردم بعد از 10 الی 14 روز پس از انجام بلفاروپلاستی می توانند به روند طبیعی فعالیت های روزمره خود بازگردند. اما بهتر است هرچقدر لازم است به پلک هایتان وقت بدهید تا به شکلی کامل بهبود پیدا کنند. یک راه مناسب برای تسریع روند بهبودی این است که کارهای روزانه در زمان بهبودی را جلو جلو و پیش از عمل انجام داده باشید. با اینکار دیگر لازم نیست نگران مدت زمان بهبودی بلفاروپلاستی باشد.
در دوره بهبود بعد از بلفاروپلاستی بهتر است از دوستان یا اعضای فامیل خود بخواهید تا بخشی از کارهای خانه را به دوش بگیرند. تنها چیزی که در این دوره مهم است این است که برنامه روزانه سبک و خلوتی داشته باشید.

برنامه های خود درمانی خود را دنبال کنید

حتما پیش از بلفاروپلاستی در مورد فرآیند های خوددرمانی که بهتر است بعد از عمل در خانه انجام دهید صحبت کنید. اینگونه می توانید مواد و لوازم مورد نیاز را از قبل داشته باشید و روند بهبودی را تسریع نمایید.

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک
از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

یکی از تکنیک های خوددرمانی بعد از بلفاروپلاستی این است که برای کاهش ورم از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین استفاده از قطره چشم می تواند از خشکی چشم جلوگیری نماید و پماد های چشم می توانند آنها را مرطوب نگه دارند. یادتان باشد که تا وقتی پلک ها بهبود پیدا نکنند نمی توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند. پس باید در این مدت بخشی از کار آن یعنی مرطوب نگه داشتن چشم را خودتان بر عهده بگیرید.
همچنین بهتر است در دوره بهبود از گاز استریل استفاده کنید.

به چشم هایتان وقت بدهید و عجله نکنید

تا مدت کوتاهی قرار نیست که چشم های شما به آن زیبایی که انتظارش را دارید باشند. پلک هایتان پف کرده خواهند، بخیه ها هنوز قرمزند و ورم و کبودی ممکن است باعث سیاهی زیر چشم شما شود.
این دوره برای خیلی از بیماران دوره دشواری است چراکه در مورد نتیجه نهایی عمل نگران هستند. اما نگذارید این نگرانی شما را ناامید و ناراحت کند.

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک
از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

اگر به درستی مراعات کنید ورم ها بعد از دو هفته از بین می روند. مدت کوتاهی بعد از آن تغییرات را کم کم خواهید دید. نگران نباشید، بعد از بلفاروپلاستی جوانتر به نظر خواهید رسید و چشمانتان به نظر روشن تر به نظر خواهند رسید.

محافظت در برابر نو خورشید ضروری است

راه دور زدنی ندارید. باید حتما در دوره بهبودی از چشم هایتان در برابر نور خورشید و عناصر دیگری مانند باد محافظت کنید. سعی کنید عینک آفتابی تیره بزنید با شیشه هایی که چشم هایتان را از کنار هم پوشش دهند. همچنین برای محافظت بیشتر بهتر است از کلاه لبه دار هم استفاده کنید. علاوه بر آن بعد از درمان بهتر است حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

از چشم هایتان زیاد کار نکشید

ایمیل چک نکنید، کتاب نخوانید یا تلویزیون زیاد تماشا نکنید. حداقل برای یک هفته کامل بعد از درمان. انجام این کارها به شدت می تواند موجب بروز خشکی چشم شوند. به همین خاطر پرهیز از انجام دادن آنها برای تسریع فرآیند بهبودی بعد از درمان ضروری است.

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک
از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

تا می توانید استراحت کنید

استراحت دادن به بدن به اندازه استراحت دادن به چشم ها مهم است. در واقع داشتن خواب شب کافی یکی از بهترین روش ها برای سرعت بخشیدن به روند ریکاوری بلفاروپلاستی است. چراکه کم خوابی می تواند سرعت خوددرمانی بدن را کاهش دهد.
خوددرمانی به انرژی زیادی نیاز دارد، به همین دلیل احتمالا در این دوره بیشتر از روز های عادی احساس خستگی خواهید کرد. این مدت وقت مناسبی نیست که بخواهید خود را مجبور کنید تا مدام در حرکت باشید. البته اگر می خواهید زود خوب شوید!

بهترین مرکز بلفاروپلاستی در تهران

مرکز زیبایی برکه با کادری مجرب از پزشکان متخصص و حرفه ای، در کنار فضایی مناسب و تعرفه ها و تخفیف های استثنایی یکی از بهترین مراکز زیبایی در تهران است که می توانید بلفاروپلاستی را در آن انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مرکز و همچنین گرفتن نوبت بلفاروچلاستی بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.
از بین بردن ورم بعد از عمل پلک
از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

نکته : بلفاروپلاستی یک عمل سرپایی است که می تواند در مرکز یا مطب خود پزشک انجام شود. همچنین به بستری نیازی ندارد.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments