تاثیر رژیم غذایی بر خلق و خو

رژیم غذایی و تاثیر آن بر خلق و خو

 رژیم غذایی مناسب و رسیدن به تناسب اندام
رژیم غذایی مناسب و رسیدن به تناسب اندام

از طرف دیگر، برای کاهش وزن قطعا نباید ساعات ها پیاده روی کنید و بعد از آن از گرسنگی بمیرید. مطمئنا راه حل های مناسبی برای تحمل رژیم سخت غذایی و مقابله با احساس گرسنگی شدید وجود دارد. برخی از این نکات حتی می تواند مغز و ذهن شما را مغبون خود کند به طوری که همواره احساس سیری داشته باشید و خلق و خوی تند هم پیدا نکنید.

1212-battle-bulge

  • از اعمال محدودیت های شدید در رژیم غذایی خودداری کنید: بیش از حد محدود کردن و کاهش ناگهانی کالری می تواند گرسنگی را برای شما غیرقابل تحمل کند و در نهایت نقشه شما نتیجه معکوس می دهد و بار دیگر در خوردن زیاده روی می کنید. نوشیدن آب میوه  به صورت مداوم صرفا ولع شما را بیشتر می کند. برای اینکه بتوانیم به راحتی به رژیم غذایی خود ادامه دهیم، باید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشیم به طوری که بتواند تمام مواد مغذی و ضروری بدن را فراهم کند و مصرف کالری را به کمتر از 1000 کالری در روز نرسانیم.

getty_rf_photo_collage_of_multiple_small_meals

  • حجم غذاها را افزایش دهیم. مطالعات نشان می دهد که هرچه حجم مواد غذایی هر وعده غذایی را افزایش دهیم، تاثیری بیشتری بر روی ذهن و احساس سیری می گذارد. با خوردن غذاهای حجیم اما کم کالری ماننده میوه جات و سبزیجات شما سریع تر احساس سیری میکنید، در نتیجه همواره از خود احساس رضایت می کنید و کمتر دچار افکار منفی چون قطع رژیم غذایی می شوید. خوردن غذا را با سالاد آغاز کنید و سعی کنید تا جایی که میتوانید در غذاهای خود از سبزی استفاده کنید. نکته دیگر اینکه غذاهای خود را در ظروفی درست کنید که روغن کمتری به خود جذب می کند یا در صورت لزوم مواد خوراکی را بپزید و پس از آن مصرف کنید.

670px-Avoid-Eating-When-You're-Bored-Step-1-Version-2

  • تنظیم برنامه غذایی: برخی افراد با خوردن یک صبحانه کامل در طول روز احساس سیری می کنند و کمتر گرسنه می شوند و برعکس افرادی نیز هستند که تنها به یک شام مفصل راضی می شوند. برخی افراد به 5 یا 6 وعده کوچک غذایی تا سه وعده بزرگ غذایی در روز راضی هستند. تا زمانی که میزان غذایی را که قرار است میل کنید به درستی تنظیم کنید، هر کدام یک از روش های فوق الذکر می تواند برای شما موثر واقع شود. بنابراین، می توانید روش های مختلف و وعده های غذایی متفاوت را امتحان کنید تا به موردی که مناسب شماست برسید.

hungry-woman-eating-a-book

  • سرگرم کردن خود و حواس را به چیز دیگری معطوف کردن: ما زمانی غذا می خوریم که گرسنه هستیم، اما گاهی اوقات از سر بیکاری، خستگی و یا از روی عادت به سراغ غذا میرویم. در این مواقع سعی کنید که ذهن را درگیر کار دیگری کنید. به اصلاح عامیانه زمانی که دلمان می خواهد دهانمان دائما بجنبد، کتاب بردارید و مطالعه کنید یا سعی کنید کاری را انجام دهید که تاکنون موفق به انجام آن نشده اید یا به کارهای خانه برسید. اگر واقعا گرسنه نباشیدف این احساس زودگذر به سرعت از بین می رود و شما احساس آرامش می کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments