دانه ها تیره روی پا، علل و درمان

پا

علل بروز دانه های تیره رنگ در روی پا:

بیشتر خانمها پس از شیو کردن موها متوجه وجود منافذ سیاه روی پای خود می شوند. این منافذ شبیه لکه های تیره رنگ نمایان می شوند و بسیاری به دلیل شباهت، به آن پاهای توت فرنگی شکل لقب می دهند. در افرادی که پوست روشن تری دارند این لکه ها بیشتر خودنمایی می کنند. از نظر پرشکی به این منافذ “کومودون باز” گفته می شود و زمانی ایجاد می گردند که منافذ باز پوست با چربی، گردو خاک و دیگر آلودگی ها بسته می شوند. زمانی اکسیژن هوا با چربی موجود در این منافذ ترکیب می شود، رنگ آن سیاه و تیره می گردد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه دانه های سیاه روی پوست پا را از بین ببریم؟

برای از بین بردن این دانه ها باید پوست پاها به طورمداوم پاکسازی نمایید. این عمل باعث حذف سلولهای مرده شده و منافذ را ازگردو خاک، چربی و سایر آلودگی ها پاک می کند.

مواد زیر برای پاکسازی پوست بسیار موثر می باشند و به کم کردن دانه ها و منافذ سیاه پوست کمک می کنند. یکی از موارد زیر را برای پاکسازی انتخاب نمایید:

  1. دو قاشق غذاخوری شکر به همراه چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون
  2. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به همراه یک قاشق چایخوری آب گرم
  3. مقدار کافی نمک و خامه برای تهیه خمیر
  4. مقدار مساوی از شکر قهوه ای، جوش شیرین و آب را برای تهیه خمیر مخلوط نمایید.

با یکی از موارد بالا پوست پای خود را اسکراب و پاکسازی نمایید. برای این کار می توانید از لیف حمام، پارچه و یا حوله استفاده کرده و قسمتهای مورد نظر یا کل پا را با مخلوط خانگی خود اسکراب کنید. این عمل را برای چند دقیقه با حرکات دایره وار انجام داده سپس پا را با آب گرم آبکشی نموده و مواد را پاک کنید. در پایان برای بستن منافذ از آب سرد استفاده نمایید.

پوست پا را با استفاده روغن یا لوسیون های آرامبخش نظیر آلوورا ماساژ دهید این اقدام سبب بهبود جریان خون شده و به حفظ رطوبت پوست و سلامت ان کمک می کند.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

 

 

 

4.4 5 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

10 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
کیوان
کیوان
7 years ago

سلام
من یه کار اشتباه کردم یا بهتره بگم حماقت و اون اینه که خواستم یه خال مشکی مسطح که روی دستم بود رو با سوزن بکنم ولی نشد و یه مقدار خونریزی کرد و سپس ولش کردم بعدا شنیدم که ممکنه سلول های اون لکه سرطانی باشه و توی بدن پخش بشه و با توجه به اینکه هنگام انجام اینکار دستم خونریزی کرد الان چیکار کنم
خیلی ترسیدم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  کیوان

با سلام و احترام، دوست عزیز توصیه میشود بدون پیش داوری و نگرانی توسط متخصص پوست ویزیت شوید تا بررسی شود.

زهره
زهره
6 years ago

سلام من پاهام بعداپیلاسیون جوش سرسیاه داره ک البته موتوشون فرخورده بادستام ک درشون میارم لک میشه الان دوتا ساق پام بدجور لک شدن لطفا راهکار بدید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  زهره

سلام، دوست گرامی اپیلاسیون در برخی نقاط بدن موجب ضعیف شدن موها میگردد، و گاهی این ضعیف شدن به قدری است که موجب موهای زیر پوستی و جوش میگردد. توصیه میشود جوش ها دستکاری نشود زیرا موجب لک و ظاهر بد میگردد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات از روش های مناسب تری برای رفع موهای زائد استفاده نمایید.

Reyhane
Reyhane
6 years ago

سلام لطفا میشه بگید برای درمان این لک ها چیکار باید کرد ؟؟؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  Reyhane

سلام، دوست عزیز انجام اپیلاسیون و اپی لیدی موجب ضعیف شدن موها در برخی نقاط بدن می گردد به گونه ای که یا زیر پوست باقی می مانند و یا موجب جوش و لک می گردند.(در افراد مختلف شدت این اختلال متفاوت است) بنابر این برای رفع موهای زائد خود باید از روش دیگری استفاده نمایید تا این حالت تشدید نگردد. بهترین کار این هست که دیگر از این روش اسفاده نکنید و برای رفع لک ها متناسب با شدت این لک ها روش های مختلفی برای رفع آن وجود دارد: کرم ها لایه بردار، ژل آلورا، استفاده از ژیلت… بیشتر بخونید

بانو
بانو
6 years ago

سلام من بعد اپلاسیون کردن ساق های پامو موهای زیر پوستی در میاوردش که من میکندم و باعث زخم لکه شده..واقعا ذهنم درگیره هیچ راحلی پیدا نکردم چندتا دکتر پوست رفتم اما خوب نشد لطفا شما یه راه موثر بهم بگین خیلی ممنون

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  بانو

سلام، دوست گرامی درمان و راه حلی برای این موضوع وجود ندارد زیرا اپیلاسیون در برخی نواحی موجب ضعیف شدن زیاد موها و عدم خروج مو از پوست می گردد و چنین حالتی ایجاد میگردد. بنابراین باید از روشی دیگری برای رفع موهای زائد استفاده نمایید.

رز
رز
6 years ago

باسلام وخسته نباشی من چندساله که رو پاهام و زانوهام لک های سیاه هستش چندباررفتم دکتر کرم دادن ولی خوب نشد خیلی اذیت میشم چون هیچکی مثل من نیست بایدچکارکنم

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  رز

سلام، دوست گرامی نیاز به مشاهده و معاینه پوست است. توصیه میشود برای بررسی دقیق تر و اتخاذ درمان مناسب، توسط پزشک متخصص پوست معاینه شوید. در صورت تمایل از طریق صفحه معرفی مراکز، می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران تایم ویزیت هماهنگ نمایند.