تاثیر رژیم غذایی بر خلق و خو

رژیم غذایی و تاثیر آن بر خلق و خو

hungry-man

زمانی که گرسنه می شوید، اصلا حال خوبی ندارید و دیگر زمین و زمان را نمی شناسید و اگرکه رژیم سفت و سختی هم می گیرید تا به سرعت وزن کم کنید، اشتهای زیاد برای غذا خوردن و از طرفی گرسنگی شدید، شما را به یک آدم سراپا فلک زده و قابل ترحم تبدیل می کند. در حال حاضر، دانشمندان بر روی مکانیسم زیست شناختی که سبب می شود برخی افراد در روند کاهش وزن زودرنج، تحریک پذیر و ناشاد باشند، تحقیق و مطالعه می کنند.

گرسنگی شدید عملکرد مغز رو تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می شود که برخی سلول های مغزی در فرد احساسات ناخوشایند ایجاد کنند
گرسنگی شدید عملکرد مغز رو تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می شود که برخی سلول های مغزی در فرد احساسات ناخوشایند ایجاد کنند

مطالعات نشان می دهد گرسنگی شدید عملکرد مغز رو تحت تاثیر قرار می دهد و سبب می شود که برخی سلول های مغزی در فرد احساسات ناخوشایند ایجاد کنند، به احتمال زیاد بعنوان بخشی از سیستم پیچیده ای که به منظور دفاع  بدن و ذهن در برابر گرسنگی تکامل پیدا کرد. دانشمندان آزمایش مشابهی را بر روی موش انجام دادند و دریافتند که تحریک سلول های مغزی حساس در برابر گرسنگی که از آنها بعنوان یاخته های عصبی AGRP یاد می شود، باعث تغییرات رفتار فرد رژیم گیرنده می شود. این احساسات ناخوشایند این انگیزه را در موش ایجاد می کند که بدنبال غذا برود، نیاز به غذا را در خود ارضاء کند و از شر این بازخوردهای منفی خلاص شود. بعبارت دیگر، این نورون ها یا یاخته های عصبی سبب می شوند که گرسنگی به صورت رفتارهای نابهنجار و واکنش های ناخوشایند در موش ظهور پیدا کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

رژیم گرفتن و در عین حال مقابله با احساس گرسنگی و ولع شدید برای غذا خوردن کاری بسیار دشوار است.
رژیم گرفتن و در عین حال مقابله با احساس گرسنگی و ولع شدید برای غذا خوردن کاری بسیار دشوار است.

اگرچه انسان ها نیز از این دست یاخته های عصبی AGRP برخوردارند، و این سلول ها نیز نقش کلیدی و مهمی را در عادات غذایی ما ایفا می کنند، هنوز مشخص نیست که چگونه می توان آزمایشات و مطالعاتی را که بر روی حیوانات صورت گرفته است، به رفتارهای انسان تعمیم داد. اگرچه هنوز درک درستی از روش های زیست شناختی نداریم ، اما می دانیم که دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و در عین حال مقابله با احساس گرسنگی و ولع شدید برای غذا خوردن کاری بسیار دشوار است.

رژیم گرفتن یا نگرفتن، مسئله این است!
رژیم گرفتن یا نگرفتن، مسئله این است!

تحمل گرسنگی و رعایت رژیم غذایی بهطور همزمان کاری غیر ممکن به نظر می رسد، چون بدن انسان به گونه ای سیستم بندی شده است که  انرژی و غذا را به هر قیمتی در خود ذخیره سازی کند. زمانی که ما کمتر کالری می سوزانیم یا به میزان کمتری کالری مصرف می کنیم، مغز ما حالت پایبند پذیری به خود می گیرد؛ یعنی باقی و زنده ماندن به هر قیمتی و ما را ترغیب می کند تا غذای بیشتری بخوریم. به منظور جلوگیری از پرخوری کردن باید بدن را به کم خوردن و گرسنه ماندن برای مدتی کوتاه عادت دهیم.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments