درمان افتادگی پلک خانگی

درمان افتادگی پلک خانگی |چند راهکار ساده که حتما باید بدانید!

درمان افتادگی پلک خانگی

درمان افتادگی پلک خانگی

برای همه افرادی که از سن 30 سالگی عبور کرده اند، تا به حال پیش آمده است که رو به روی آینه پلک های خود را بالا بکشند تا ببیند اگر پلک ها تا این حد افتاده نبود، چه شکلی پیدا می کردند!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این مسئله کاملا طبیعی است چرا که پوست حساس اطراف چشم ، باعث شده اولین جایی که دچار چین و چروک و افتادگی شود، همین ناحیه باشد.

در این مطلب تصمیم داریم راجع به درمان خانگی افتادگی پلک با شما صحبت کنیم و بگوییم قبل از این که درمان هایی مثل جراحی را در نظر بگیرید، بهتر است این اقدامات کوچک اما ساده ی خانگی را انجام دهید.

درمان افتادگی پلک خانگی
درمان افتادگی پلک خانگی

افتادگی پلک چیست؟

پتوسیس که بیشتر مواقع به نام افتادگی پلک شناخته می شود ، عارضه ای است که میان افراد بزرگسال کاملا عادی و رایج است. این عارضه بیشتر مواقع به خاطر روند پیری است. چرا که با افزایش سن، پوست ما انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و عضلات اطراف چشم قدرت خود را از دست می دهند. گرچه برخی از افراد به طور مادرزادی با افتادگی پلک به دنیا می آیند و برخی دیگر به خاطر مشکلات بیولوژیکی دچار این عارضه می شوند.

 با ما همراه باشید تا برخی از بهترین درمان های افتادگی پلک خانگی را با شما عزیزان در میان بگذاریم

درمان افتادگی پلک خانگی

ورزش های صورت

در صورتی که به طور مداوم عضلات صورت و به خصوص اطراف چشم را ورزش دهید، قدرت و استقامت به آن ها باز خواهد گشت!

تمرین اول 

چشم هایتان را ببندید و انگشتان خود را در پایین پلک بالایی قرار دهید. تلاش کنید چشم ها را باز کرده و ابروهایتان را بالا ببرید. این تمرین را روزانه 15 بار انجام دهید

تمرین دوم

جلوی آینه ، ابروهای خود را بالا ببرید و همان جا نگه دارید. هفت الی 10 مرتبه پلک هایتان را به هم بزنید و سپس به مدت 5 ثانیه چشم هایتان را محکم ببندید.روزانه این تمرین را 10 بار انجام دهید .

 ماسک خیار

شاید شما هم در فیلم ها دیده باشید که کاراکترهای فیلم روی چشم های خود خیار می گذارند. شاید به نظرتان چنین کاری احمقانه به نظر بیاید، اما این درمان برای رفع افتادگی پلک ها بسیار موثر است چرا که اسید موجود در خیار، باعث می شود که آب اضافه ی موجود در پلک ها جذب شود. خیاری را به صورت حلقه ای برش دهید و هر حلقه را به مدت 15 دقیقه روی پلک های خود بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 ماسک خیار
ماسک خیار

دمنوش بابونه بنوشید

دمنوش بابونه به دو روش برای افتادگی پلک ها مفید است . اول از همه این که افتادگی پلک ها برخی مواقع به خاطر کمبود خواب است . نوشیدن یک فنجان دمنوش بابونه قبل از خواب، باعث می شود تا خواب بهتری داشته باشید و به این ترتیب وضعیت پلک ها بهبود پیدا می کند. دوم این که می توانید تی بگ چای بابونه را روی پلک هایتان بگذارید تا پوست تر را تنگ تر و سفت تر کند. این کار را به صورت روزانه، 15 الی 20 دقیقه انجام دهید.

درمان افتادگی پلک خانگی

ویتامین B12 مصرف کنید

افتادگی پلک ها بیشتر مواقع به خاطر ضعف عضلات رخ می دهند اما برخی مواقع این عارضه به خاطر کمبود ویتامین B12 اتفاق می افتد. ویتامین B12 در محصولات حیوانی مثل گوشت و لبنیات یافت می شود. حتما و حتما این مواد را در رژیم غذایی خود جای دهید . اگر نمی توانید رژیم گوشت و لبنیات داشته باشید ؛ می توانید از پزشک بخواهید که مکمل های B12 را برای شما تجویز کند تا این کمبود را جبران کنید.

 غذای سالم میل کنید

 غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی بتا-کاروتن و لوتین هستند، برای سلامت پوست و بینایی بسیار مناسب هستند و برای افرادی که افتادگی پلک دارند نیز مفید است . میوه های روشنی مثل زرد آلو، هویج، فلفل ، عناب و سیب زمینی شیرین حاوی بتا-کاروتن هستند. سبزیجات سبزی مثل اسفناج، شنبلیله، کلم، شلغم و …حاوی مقادیر زیادی لوتین هستند.

درمان افتادگی پلک خانگی

 میوه های قرمز رنگ حاوی آنتی اکسیدان

میوه هایی که رنگ قرمز دارند، حاوی روراترول هستند که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. آنتی اکسیدان ها به کیفیت و انعطاف پوست کمک می کنند. علاوه بر آن میوه هایی مثل بلوبری، تمشک و شکلات تیره هم حاوی این ضد اکسیدان قوی هستند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای انعطاف پوست بسیار مفید است و می توانید در خانه ماسک آن را درست کنید. اول از همه مقداری ماست و آلوئه ورا و جو را با هم ترکیب کنید. مقداری خیار را به آن ها اضافه کنید و به قدری آن ها را با هم ترکیب کنید تا یک دست شود. این ماسک را روی چشم های خود بگذارید و اجازه دهید که 20 دقیقه باقی بماند. سپس با آب سرد بشویید. هر روزه از این ماسک طبیعی استفاده کنید تا نتیجه خوبی دریافت کنید.

آب سرد به صورت خود بزنید

آب داغ، پوست را نازک می کند اما آب سرد، باعث سفتی و تنگی آن می شود. هر روز صبح آب سرد به پوست خود بزنید ، این کار نه تنها خواب را از چشم شما می پراند، بلکه برای پلک ها نیز بسیار مفید است.

درمان افتادگی پلک خانگی

اگر از دست افتادگی پلک هایتان خسته شده اید و می خواهید که واقعا کاری برای آن ها انجام دهید ، توصیه می کنیم یکی از راهکارهای بالا را به کار بگیرید.

درمان افتادگی پلک با لیزر

در صورتی که اوضاع پلک هایتان وخیم تر از آن است که با درمان های خانگی بتوان آن را درمان کرد و علاوه بر این نمی خواهید زیر تیغ جراحی بروید، بهترین راهکار شما جراحی لیزری است. در این روش از هیچ گونه تیغ جراحی استفاده نمی شود و دوره نقاهت شما هم بسیار کوتاه تر خواهد بود. هم چنین عوارض جانبی آن نیز بسیار کمتر است و نتیجه ی خیلی خوبی دارد.

درمان افتادگی پلک با لیزر
درمان افتادگی پلک با لیزر

در صورتی که تمایل دارید، اطلاعات بیشتری راجع به درمان افتادگی پلک با لیزر به دست آورید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید

رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی

راهکارهای زیادی برای درمان افتادگی پلک وجود دارد که مبتنی بر جراحی نیستند و به راحتی انجام می شوند. تزریق بوتاکس و لیفت پلک با نخ از جمله این درمان های بدون جراحی هستند.

مرکز زیبایی برکه افتخار دارد تا کلیه خدمات رفع افتادگی پلک با جراحی و بدون جراحی را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

نکته : اگر شما هم راهکاری خانگی برای رفع افتادگی پلک سراغ دارید در بخش کامنت ها با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

دپارتمان پژوهشی تهران اسکین 

لینک منبع مقاله 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments