پروتز چانه

تزریق فیلر یا پروتز چانه؟| پروتز چانه| بهبود حالت صورت آقایان

تزریق فیلر یا پروتز چانه؟

در سال‌ های اخیر پزشکی زیبایی و جراحی زیبایی بسیار به هم نزدیک شده اند و به شکل امروزی در آمده اند و از روش هایی که با تهاجم کمتری همراه هستند برای انجام عمل های جراحی استفاده می کنند. برخی از روش های زیبایی که تهاجم کمتری دارند از قبیل پروتز چانه محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند که با نتایج عالی و پایدار همراه هستند. امروزه از پروتزهای قابل تزریق که بر پایه پلی کاپرولاکتون و کلسیم هیدروکسیل آپاتیت قرار دارند برای ایجاد نتایج دلخواه در زمینه زاویه دار کردن چانه و بهبود حالت آن استفاده می شود.

از این دو محصول برای اصلاح ناهنجاری ها و بد شکلی های صورت استفاده می شود و در برخی موارد جراحان پلاستیک از این محصولات به جای عمل های جراحی استفاده می نمایند. در این روش بزرگ کردن چانه به میزان ۵ تا ۶ میلی متر می تواند به طرز قابل توجهی باعث تغییر ظاهر و شکل صورت شود. نکته جالبی که باید به آن اشاره کنیم این است که حتی در صورت تغییر در وزن بدن هیچ گونه مشکلی برای فرد پیش نخواهد آمد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پروتز چانه برای افرادی که چانه آن‌ها کوچک است یا هر گونه مشکلی در استخوان چانه آنها وجود دارد یک پیشنهاد عالی محسوب می شود. در برخی از افراد تزریق فیلر می ‌تواند به بهبود ظاهر چانه کمک کند اما گاهی اوقات هیچ راهی به غیر از انجام عمل جراحی و کاشت پروتز وجود ندارد.
در تصویر زیر شما می توانید به ترتیب تصویر فردی را مشاهده کنید که در ابتدا به تزریق فیلر و سپس به انجام عمل جراحی پرداخته است.

پروتز چانه

همانگونه که مشاهده می کنید تصویر شماره b پس از تزریق فیلر به دست آمده است که اگرچه وضعیت چانه بهبود پیدا کرده است نتایج حاصل از آن چندان پایدار نیست و در تصویر شماره c شما می توانید نام نیم رخ فرد را پس از کاشت ایمپلنت مشاهده کنید. همان طور که می بینید ظاهر صورت فرد متقاضی پروتز چانه کاملا تغییر کرده است.

بزرگ کردن چانه بدون عمل جراحی

تزریق فیلر یکی دیگر از روش های بزرگ کردن چانه است. در اکثر موارد تزریق فیلر با ایجاد نتایج موقت همراه است و نتیجه به دست آمده در حدود چند ماه تا چند سال باقی می ماند. هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت از جمله فیلرهای رایجی هستند که در این زمینه کاربرد دارند. فیلرهای دائمی از قبیل سیلیکون آزاد به علت ریسک جابجایی، التهاب و عفونت شدید دیگر برای بزرگ کردن چانه مورد استفاده قرار نمی گیرند.

بزرگ کردن چانه با عمل جراحی

در اکثر موارد پروتز چانه به کمک کاشت ایمپلنت انجام می ‌شود. ایمپلنت چانه انواع مختلفی دارد که پزشک بر اساس شرایط ظاهر صورت فرد یکی از آنها را انتخاب می کند. پزشک برای کاشت پروتز چانه یک برش را زیر چانه یا درون شیار لب پایین ایجاد می ‌کند تا فضای کافی برای کاشت پروتز فراهم شود. برخی از انواع پروتز چانه به فک متصل می شوند حال آنکه برخی دیگر توسط شیار لب در جای خود قرار می گیرند.

پروتز چانه

در یک عمل جراحی دیگر از برجستگی فک پایین به عنوان ایمپلنت استفاده می ‌شود که در این روش پزشک یک تکه استخوان شبیه نعل اسب را از لبه پایین استخوان فک جدا می کند که از این روش تحت عنوان استئوتومی یاد می ‌شود. برای بزرگ کردن چانه باید استخوان مورد نظر به سمت جلو فرستاده شود تا ظاهر مورد انتظار چانه به دست بیاید. همچنین در افرادی که فک آنها به سمت جلو متمایل شده است و از این شرایط رضایت ندارند می توان استخوان فک را به سمت عقب تراش داد تا ظاهر مورد انتظار به وجود بیاید.

پزشک برای تثبیت حالت جدید چانه از یک قطعه تیتانیومی استفاده می ‌کند و با استفاده از پیچ های تیتانیومی آن را در جای خود نگه می دارد. در برخی موارد که چانه فرد بسیار کوچک است و فرد به صورت همزمان دچار اوربایت شده است اصلا حالت چانه ضرورت خواهد یافت. اگرچه در این حالت انجام عمل جراحی باعث بهبود ظاهر چانه می ‌شود نمی ‌تواند مشکل اکلوژن دندان ‌ها را اصلاح نماید. می توان از جراحی فک برای اصلاح وضعیت دندان ها و بهبود حالت چانه استفاده کرد.
اگرچه هر یک از این روش ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند و هدف از انجام آن ها بهبود حالت چانه و تناسب آن با کل صورت است. انجام عمل جراحی یک روش نسبتا کم تهاجمی و ارزان قیمت است که دوران استراحت پس از آن نیز کوتاه است به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند از عمل جراحی برای بزرگ کردن چانه خود استفاده کنند زیرا پروتز چانه با نتایج دائمی و قابل پیش بینی همراه است. گاهی اوقات می توان از این روش ها به صورت ترکیبی استفاده کرد تا نتایج بهتری به دست بیاید. به این ترتیب در ابتدا عمل جراحی انجام خواهد شد سپس فیلر برای کسب نتایج نهایی تزریق می گردد.

چرا پروتز چانه را انجام دهیم؟

پروتز چانه

ظاهر صورت تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس همه افراد می گذاردـ برخی از افراد توانایی ها و مهارت های اجتماعی بسیار خوبی دارند اما گاهی اوقات وجود یک نقص در صورت آنها باعث می ‌شود که از جامعه کناره گیری کنند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

کوچک بودن یا جلو بودن چانه یکی از مسائلی است که می ‌تواند باعث شود فرد تمایلی به حضور در جمع نداشته باشد. در چنین حالتی انجام عمل جراحی برای کوچک کردن یا جلو آوردن چانه ضرورت می یابد تا ضمن بهبود حالت و تناسب صورت سطح اعتماد به نفس فرد افزایش پیدا کند و بتواند از توانایی های فردی خود استفاده نماید و به فردی موفق در جامعه و در حوزه تخصصی خود تبدیل شود.

امروزه به لطف پیشرفت هایی که در عرصه زیبایی و جراحی پلاستیک به وجود آمده است می توان به راحتی هر گونه مشکلی که در ظاهر صورت وجود دارد را برطرف کرد و نتیجه مورد انتظار افراد را به آنها هدیه داد تا از ظاهر صورت خود رضایت داشته باشند.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments