جراحی زیبایی گوش بزرگسالان روش های جراحی زیبایی گوش توسط بهترین جراح

جراحی زیبایی گوش بزرگسالان | روش های جراحی زیبایی گوش توسط بهترین جراح

جراحی زیبایی گوش بزرگسالان | روش های جراحی زیبایی گوش توسط بهترین جراح

جراحی زیبایی گوش بزرگسالان | روش های جراحی زیبایی گوش توسط بهترین جراح

جراحی زیبایی گوش بزرگسالان یا اتوپلاستی  otoplasty ، باعث تغییر شکل و بهبود ظاهر گوش بیمار می شود.  اگرچه جراحی اتوپلاستی شنوایی افراد را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما می تواند مزایای روحی – روانی زیادی برای کسانی داشته باشد که به خاطر اندازه یا فرم شکل گوش خود توسط دیگران اذیت و تمسخر شده اند ، آسیب دیدگی جدی در گوش دارند و یا دوست دارند ظاهر گوش خود را تغییر بدهند.

اوتوپلاستی به طور معمول دو عمل را انجام می دهد:  نزدیک کردن گوش های برجسته به سر و کاهش اندازه گوش های بزرگ.  جراحی گوش ممکن است برای شرایط زیر مفید باشد :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • گوش های بزرگ یا برجسته ،
  • گوش برگشته (بالای گوش به سمت پایین یا به داخل برگشته است) ،
  • گوش فنجانی (گوش کوچک) ،
  • گوش صدفی (بدون منحنی بیرونی در غضروف) ،
  • نرمه گوش بزرگ ، کشیده شده و یا پاره شده ،
  • نرمه گوش با چین و چروک های بزرگ.

همچنین روش های بازسازی در گوش هایی که ضایعات سرطانی و سرطان پوست  دارند ، انجام می دهند.

جراحی زیبایی گوش برای بزرگسالان

کاندیدا مناسب اتوپلاستی  Otoplasty ممکن است هر کسی باشد که می خواهد ظاهر گوش خود را بهبود بخشد. اگر چه این عمل اغلب در کودکان چهار تا چهارده ساله انجام می شود ، این روش می تواند برای افراد مختلف در تمام سنین حتی بزرگسالان مفید باشد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

مشاوره با جراح

متخصص جراحی گوش با توجه به خواسته های شما گوش تان را جراحی می کند.  جراحان جنبه های آناتومی گوش را که نیاز به تغییر شکل دارند ، بررسی می کنند و گزینه های مختلف درمان برای انجام این تغییرات دلخواه را به شما ارائه می دهند.

 

پروسه اتوپلاستی بزرگسالان

پروسه اتوپلاستی بزرگسالان

اتوپلاستی بزرگسالان معمولاً دو تا سه ساعت طول می کشد و به صورت سرپایی انجام می شود.  نوع بیهوشی استفاده شده بستگی به بیمار و مدت جراحی دارد. و شامل بیهوشی عمومی ، یا بیهوشی موضعی با تزریق آرام بخش وریدی است.  روش اتوپلاستی با یک برش کوچک در چین طبیعی پشت گوش و محل اتصال گوش به سر ایجاد می شود.  سپس غضروف به فرم دلخواه درمی آید.

پس از اینکه غضروف به فرم دلخواه درآمد ، از بخیه برای حفظ گوش در موقعیت جدید استفاده می شود تا زمانی که دوره بهبودی کامل شود. سپس سر پانسمان می شود.  برای رسیدن به تقارن بهتر، حتی اگر فقط یکی از گوش ها مشکل داشته باشد ، معمولاً هر دو گوش را عمل می کنند.

 

روش جراحی ترمیمی گوش بزرگسالان

جراحی ترمیمی گوش می تواند برای اصلاح مشکلات زیبایی و یا پزشکی انجام شود. هنگامی که بخشی یا تمام گوش بیرونی به علت نقص مادرزادی ، تروما یا بیماری از بین رفته باشد ، جراحی ترمیمی می تواند بهبود چشمگیری در ظاهر ایجاد کند.

جراحی ترمیمی معمولاً در چند مرحله انجام می شود. در ابتدا یک برش در پوست نزدیک گوش ایجاد می شود. بخشی از غضروف خود بیمار برداشته شده و جراح آن را به شکل گوش در می آورد.  این ساختار سپس وارد برشی می شود که ایجاد شده است. برای رسیدن به شکل پیچیده نهایی گوش نیاز به چندین مرحله بازسازی وجود دارد.

روش جراحی ترمیمی گوش در مواردی که بخشی از گوش به علت تروما و یا سرطان پوست از بین رفته مناسب است. این روش ها بسته به اندازه و وسعت ناحیه متفاوت است.  ترکیبی از پیوند و تغییر پوست و غضروف معمولاً مورد نیاز است.

 

دوره بهبودی جراحی گوش بزرگسالان

دوره بهبودی جراحی گوش بزرگسالان

بیمار معمولاً بعد از چند ساعت احساس راحتی می کند، اما ممکن است گوش ها به مدت پنج تا هفت روز درد و ناراحتی داشته باشند.  داروهای تجویزی برای کمک به کاهش ناراحتی برای بیمار تجویز می شود.  چند روز پس از عمل  Otoplasty ، باند های اطراف سر با یک باند جراحی جایگزین می شود که باید تقریباً یک هفته آن را بپوشانید. بخیه ها را پس از یک هفته می کشند.

بیماران اتوپلاستی باید برای دو هفته اول بعد از عمل از خوابیدن به پهلو خودداری کنند.  بعد از حدود یک هفته ، اغلب بیماران قادر به بازگشت به کار هستند و فعالیت های روزمره طبیعی خود را ادامه می دهند.

پس از اینکه گوش ها به طور کامل بهبود پیدا کردند ، معمولاً در پشت گوش ها یک جای بخیه وجود دارد. با این حال ، به دلیل قرار گرفتن برش در پشت گوش ، جای بخیه ها عملاً غیر قابل تشخیص می باشد و با گذشت زمان محو می شوند.  

در اغلب موارد بزرگسالان این جراحی را همراه با سایر روش های جراحی پلاستیک صورت انجام می دهند. با اتوپلاستی نه تنها ممکن است گوش ها را به عقب برگردانند ، بلکه گوش ها تغییر شکل داده می شوند ، کوچک و یا متقارن می شوند.

بزرگسالان توجه داشته باشند که غضروف گوش آنها به مراتب محکم تر از غضروف گوش کودکان است و شکل دادن به گوش آنها مشکل تر است.  مشاوره با جراح پلاستیک صورت می تواند به شما کمک کند که بهترین فرم را نه فقط از نظر زیبایی بلکه از نظر راحتی روانی و جسمی انتخاب کنید.

سن عمل همیشه مورد توجه مهم است. این روش در سن پایین به دو دلیل بهتر است : غضروف بسیار قابل انعطاف است و در نتیجه راحت تر شکل می گیرد و در مرحله دوم کودک از زیبایی گوش خود لذت می برد.

سلامت عمومی و انتظارات واقع گرایانه پیش نیاز جراحی زیبایی گوش هستند. مهم است که بدانید اتوپلاستی  Otoplasty توانایی شنوایی را تغییر نخواهد داد. آنچه که برای موفقیت آمیز بودن اتوپلاستی مهم است این است که گوش ها با اندازه و شکل صورت و سر متناسب باشند.

در باره جراحی زیبایی گوش بیشتر بدانید

مراقبت های پس از عمل  

پس از عمل پانسمان تا چند روز باقی می ماند. اکثر بیماران دچار ناراحتی خفیف می شوند. اگر شما عادت به خوابیدن به پهلو دارید ، الگوهای خواب شما ممکن است برای یک هفته یا بیشتر مختل شود زیرا شما نمی توانید هیچ گونه فشاری روی گوش های خود بیاورید.  استفاده از هدبند برای نگه داشتن گوش در موقعیت مورد نظر تا دو هفته پس از جراحی توصیه می شود.

خطرات جراحی زیبایی گوش بزرگسالان اندک است..  پس از بهبودی ، یک اسکار سفید کوچک در پشت گوش وجود خواهد داشت. از آنجایی که این زخم در انحنای طبیعی گوش قرار دارد ، به ندرت قابل مشاهده است. هر عارضه غیرعادی باید بلافاصله به پزشک گزارش شود ، به ویژه درد در یک طرف که به طور قابل توجهی بیشتر از سمت دیگر است.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments