فیلر و کاربردهای آن

تزریق بوتاکس و فیلر در تهران| تزریق فیلر در تهران+فیلم

تفاوت بوتاکس و فیلر چیست؟

تزریق بوتاکس و فیلر دو روش در عرصه زیبایی است که معمولا در مطب پزشک انجام می شود و جزء روش های کم تهاجمی محسوب می‌شوند یعنی شما به انجام عمل جراحی نیاز ندارید. این تنها شباهتی است که بین تزریق بوتاکس و فیلر وجود دارد. طبق اظهارات انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تزریق بوتاکس و فیلر جز روش های زیبایی بسیار پرطرفدار است که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹ میلیون نفر متقاضی درمان با این روش ها بوده اند.

بوتاکس حاوی سم یک نوع باکتری است که در آزمایشگاه اثر مرگ آفرینی آن خنثی شده و برای فلج کردن عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب بوتاکس می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک های صورت ناشی از برخی حرکات خاص کمک کند. فیلرها نیز حاوی ترکیباتی هستند که به افزایش حجم نقاطی می پردازند که به علت بالا رفتن سن از میزان چربی آنها کاسته شده است و این امر باعث به وجود آمدن چین و چروک شده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افرادی که قصد تزریق بوتاکس و فیلر را دارند باید از مزایا و معایب آن ها اطلاع داشته باشند و به یک پزشک با تجربه مراجعه نماید.

بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بوتاکس به سم پالایش شده ای گفته می‌شود که از یک نوع باکتری به دست می آید. پزشکان با تزریق مقدار که کمی از آن به درمان چین و چروک صورت می پردازند. بوتاکس هنگامی که به درون یک ناحیه تزریق می شود از ارسال سیگنال های عصبی در عضله جلوگیری می کند. هنگامی که ارسال پیام های عصبی مختل شود عضله مورد نظر به طور موقت فلج یا منجمد خواهد شد.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس

هنگامی که بوتاکس به درون عضلات صورت تزریق می‌شود و این عضلات فلج می شوند برخی از چین و چروک هایی که در صورت به وجود آمده است از بین خواهد رفت. گاهی اوقات از بوتاکس و سایر روش هایی که حاوی سم بوتولینیوم هستند تحت عنوان نوروتوکسین یاد می‌شود و همه آنها تحت عنوان برند بوتاکس فروخته می‌شوند.

بوتاکس می‌تواند به رفع چین و چروک هایی بپردازد که به علت حرکات عضله به وجود آمده اند. بوتاکس می تواند به خوبی به درمان چین و چروک قسمت فوقانی صورت از قبیل خط اخم بین ابروها،  رفع خطوط افقی روی پیشانی و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم بپردازد. این خطوط به علت خندیدن و اخم کردن و تعجب کردن و سایر حالت های صورت به وجود آمده اند.

بوتاکس نمی‌تواند به رفع آن دسته از خطوط و چروک ریز روی صورت بپردازد که به علت کاهش حجم صورت به وجود آمده اند. به این خطوط، خطوط استاتیک گفته میشود و شامل خطوط روی گونه، گردن و چانه است. تزریق بوتاکس یک راه حل درمانی دائمی نیست و شما به چندین مرحله درمان نیاز دارید تا نتیجه ای که به دست آورده‌اید حفظ شود. اکثر افراد ادعا می کنند که نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه باقی می‌ماند.

عوارض جانبی بوتاکس و ملاحظات مربوط به آن

معمولاً تزریق بوتاکس صورت در مقادیر کم به عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد اما همانند همه روش های زیبایی و عوارض جانبی خاص خود همراه است. خوشبختانه از آن جایی که اثر بوتاکس موقت است عوارض جانبی حاصل از آن نیز موقت هستند. افتادگی پلک یا ابرو در صورت تزریق بوتاکس زیر چشم، یا فلج عضلات اطراف، احساس درد، کبودی و تورم، خونریزی یا قرمزی در موضعی که تحت درمان قرار گرفته است، خارش و راش پوستی، سردرد، خشکی دهان و علائم شبه آنفولانزا، تهوع و استفراغ، اختلال در بلع و حرف زدن و نفس کشیدن، اختلال در بینایی یا تاری دید از جمله عوارض جانبی بوتاکس هستند.

گاهی اوقات فرآیند درمان به علت ترشح آنتی ‌بادی‌ هایی که با سموم مبارزه می کنند شکست می خورد که این در کمتر از یک درصد از افرادی که مجدداً به تزریق بوتاکس می‌ پردازند رخ می دهد. معمولاً پزشکان به افرادی که به تزریق بوتاکس پرداخته اند توصیه می کنند که از ماساژ دادن یا خاراندن ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است خودداری کنند زیرا این کار باعث می شود سم به سایر نقاط صورت منتقل شود و باعث افتادگی عضلات و سایر مشکلات احتمالی شود.

فیلر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فیلر و کاربردهای آن
فیلر و کاربردهای آن

فیلرها ترکیباتی هستند که زیر سطح پوست تزریق می شوند و باعث افزایش حجم پوست ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است خواهند شد. ترکیباتی که در فیلرها مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر می باشند:

  1. کلسیم هیدروکسیل آپاتیت که یک ترکیب شبه معدنی است و در استخوان ها یافت می شود.
  2. هیالورونیک اسید که در برخی از مایعات و بافت های بدن وجود دارد و باعث افزایش حجم پوست ناحیه ای می‌شود که قرار است تزریق در آنجا انجام شود.
  3. پلی لاکتیک اسید که پوست را تحریک میکند به تولید کلاژن بیشتری بپردازد.

هر یک از این فیلرها با هدف درمان علائم و نشانه های پیری و سایر مشکلات زیبایی طراحی شده اند. میزان ماندگاری و اثر گذاری هر یک از آنها با هم تفاوت دارد به نحوی که برخی از فیلرها حدود ۶ ماه و برخی دیگر دو سال یا کمی بیشتر ماندگاری دارند.

فیلرها کاربردهای مختلفی دارند به عنوان مثال برخی از آنها برای افزایش حجم لب ها کاربرد دارند و برخی دیگر برای برطرف کردن چین و چروک یا برجسته کردن گونه ها یا رفع خطوط اطراف چشم به کار می روند.

عوارض جانبی فیلر و ملاحظات مربوط به آن

معمولاً تزریق فیلر به عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می شود اما با این حال احتمال بروز برخی عوارض جانبی وجود دارد. خارش پوست، راش پوستی، قرمزی و کبودی، خونریزی و تورم پوست، عدم ‌تقارن نواحی تحت درمان، آسیب دیدگی پوست که باعث ایجاد زخم یا بافت اسکار می شوند، بروز مشکلات بینایی و مرگ پوست به علت از بین رفتن جریان خون رسانی در نواحی تحت درمان از جمله عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر محسوب می شوند.

تفاوت های اصلی تزریق بوتاکس و فیلر چیست؟

تفاوتهای بوتاکس و فیلر
تفاوتهای بوتاکس و فیلر

به طور خلاصه می توان تفاوت های تزریق بوتاکس و فیلر را به صورت زیر توضیح داد:

  • بوتاکس با فلج کردن عضله از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط ناشی از برخی حرکات خاص صورت جلوگیری می کند. این خطوط معمولاً در پیشانی و اطراف چشم به وجود می آیند. فیلرها هیچ گونه تاثیری در فلج کردن عضلات ایفا نمی کنند و فقط به پر کردن خطوط صورت و افزایش حجم ناحیه مورد نظر می پردازند.
  • میتوان از فیلر برای رفع چین و چروک اطراف دهان و افزایش حجم لبها و گونه ها، رفع چروک روی پیشانی و بافت اسکار و مواردی از این قبیل استفاده کرد.
  • نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه باقی می ماند اما ماندگاری فیلر بر اساس نوع فیلر مورد استفاده متغیر است.
  • بوتاکس و فیلر از ترکیبات مختلفی ساخته شده‌اند و برخی از پزشکان برای کسب نتایج بهتر انجام آنها را به صورت ترکیبی پیشنهاد می‌دهند. به عنوان مثال شما می توانید از بوتاکس برای رفع خطوط بین ابرو و از فیلر برای اصلاح خطوط اطراف دهان استفاده نمایید.

تزریق فیلر در تهران

شما عزیزانی که ساکن تهران هستید و به دنبال یک مرکز معتبر برای تزریق فیلر می گردید می توانید به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید و با کارشناسان ما تماس برقرار نموده و اطلاعات لازم را در خصوص تخفیف تزریق فیلر در تهران به دست بیاورید.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments