میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ

میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ؟ | مرکز زیبایی برکه

میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ

امروزه میکرودرم و میکرونیدلینگ از بهترین روش های جوانسازی پوست و بازسازی کامل آن به حساب می آیند. هر دو این روش ها مزایای قابل توجهی دارند که باعث شده هریک به نوبه ی خود جزو درمان های محبوب مردم باشند. اما بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل جوانسازی و بازسازی پوست را دارند، بین انتخاب هریک از این دو سرگردانند و ،به قول عامیانه، نمی دانند میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ؟. این سردرگمی تنها ناشی از بی اطلاعی نسبت به هریک از این روش های درمانی است.
میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ
میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ

در ادامه به بررسی این دو روش درمانی، یعنی میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ می پردازیم، تا متقاضیان محترم بتوانند بیشتر با هریک از این روشها، مزایا و عوارضشان آشنا شوند. با ما همراه باشید.

شایان ذکر است که مرکز زیبایی برکه، مجهز به جدیدترین و بهترین دستگاه های هم میکرودرم و هم میکرونیدلینگ بوده، و با در اختیار داشتن کادری مجرب، متشکل از منتخصصان و تکنسین های کاملا حرفه ای، آماده ی ارائه ی خدمات میکردرم ابریژن و میکرونیدلینگ به مراجعین عزیز می باشد. شما هم اکنون می توانید از اینجا برای تعیین نوبت با ما تماس بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

میکرودرم ابریژن یکی از روش های جوان سازی پوست است که از اواسط دهه 1990 در ایالات متحده استفاده و باب شد، به خاطر همین سابقه ی نسبتا طولانی(گرچه هنوز درمان جدیدی به حساب می آید) بسیاری از بیماران با آن آشنا هستند. در حقیقت، انواع مختلفی از میکرودرم ابریژن را می توان در مراکز زیبایی و حتی در خانه انجام داد از طرف دیگر میکرونیدلینگ یک جایگزین درمانی بسیار جدیدتر است که به دلیل مزایای زیاد، محبوبیتش روز به روز در حال افزایش است.. با این اوصاف حفیفتا تفاوت بین میکرونیدلینگ  و میکرودرم ابیژن در چیست؟

(میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ)

مزیت های میکرودرم ابریژن

انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا اعلام کرده است که میکرودرم ابریژن یکی از پنج روش درمانی برتر غیر جراحی است که توسط متخصصان زیبایی ارائه می شود. با استفاده از یک دستگاه مکانیکی، متخصص سطح پوست را با  استفاده از مواد شیمیائی مانند کریستال های بی کربنات سدیم از پوست های مرده و سلول های ناکارآمد می زداید، و از این طریق پوست را درمان می کند . دستگاه میکرودرم ابریژن به طور همزمان از مکش استفاده می کند، این کار برای تحریک گردش خون در پوست است. نتیجه ی میکرودرم ابریژن داشتن پوستی نرم ترو لطیف تر است..

از آنجا که میکرودرم ابریژن جزو درمان های غیر تهاجمی به حساب می آید، در طول درمان ناراحتی بسیار کمی را برای فرد به همراه دارد. درمان میکرودرم ابریژن بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد و پس از آن هیچ خرابی وجود نخواهد داشت، بنابراین گاهی اوقات به میکرودرم ابریژن روش “وقت ناهار” گفته  می شود. چراکه نه وقت زیادی از بیمار می گیرد، و نه هیچگونه آزار و اذیتی برایش به همراه دارد. درمان میکرودرم ابریژن برای کاهش خطوط ناصاف و چین و چروک، لکه های ناشی از کهولت سن، علائم کشیدگی پوست و زخم های آکنه در بسیاری از قسمت های بدن استفاده می شود. این درمان برای بیشتر انواع پوست ها – اما نه همه آنها – مناسب است. (میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ)

روش درمانی میکرودرم ابریژن بهترین نتایج را به همراه دارد، چراکه متخصصان پوست می توانند از تجهیزات و محصولات معتبرو درجه اول پزشکی استفاده کنند. با این حال، بسیاری از مرکز های زیبایی می توانند شکل سبکتری از این درمان را برای بیماران انجام دهند که می تواند نتایج قابل مشاهده تر و البته ظریف تری به همراه داشته باشد. همچنین داروهای بدون نسخه ی میکرودرم ابریژن و کیت موجود برای استفاده در منزل نیز وجود دارد. البته این روش ها بسیار کم اثرتر هستند و نتایج چندان چشم گیری به همراه ندارند..

مزیت های میکرو نیدلینگ

درمان میکرونیدلینگ به پوست زیر سطح نفوذ می کند. در این روش سوراخ های میکروسکوپی بسیار زیاد و ریزی در لایه های بیرونی پوست  ایجاد می شود. میکرونیدلینگ گاهی به عنوان درمان القاء کلاژن نیز نامیده می شود چراکه این فرآیند باعث تولید کلاژن و الاستین بدن در طول بهبود زخم های ناشی از فرآیند می شود. از میکرونیدلینگ برای کمک به کاهش خطوط و چین و چروک، زخم های آکنه و علائم کشیدگی پوست در تمام نقاط بدن استفاده می شود.

میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ
میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ

در ابتدای ظهور این پدیده ی درمانی، میکرونیدلینگ از طریق یک غلطک پوستی{درمارول}( یک دستگاه کوچک که یک سوزن فولادی کوچک  درآن جاسازی شده بود که در محل درمان رول می شد یا غلطانده می شد) انجام می گرفت. غلطک پوستی همچنین برای مصرف در خانه نیز مورد استفاده قرار گرفته است، به خصوص برای کاهش زخم های آکنه، اما این روش دردناک است و چندان موثر نیست.(میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ)

دستگاه SkinPen® میکرونیدلینگ  انقلابی در درمان میرونیدلینگ ایجاد کرد که باعث بهبود نتایج  بدشت آمده نسبت به غلطک پوستی می شد. SkinPen® بهداشتی تر است چراکه از کارتریج سوزن یکبار مصرف استفاده می کند. طراحی این دستگاه پزشکان را قادر ساخت که بتوانند به آسانی به نواحی بسیار کوچک دسترسی پیدا کنند. جلسات میکرونیدلینگ کوتاه هستند و نیاز به زمان کمتری نسبت به میکرودرم ابریژن دارند.(میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ)

با استفاده از دستگاه  SkinPen®، درمان میکرونیدلینگ به ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته با محصولات پیشرفته مراقبت از پوست،که به طور خاص برای بهبود تجربه بیمار از روند درمانی طراحی شده است، تبدیل شد. محصولات پس از درمان میکرونیدلینگ حاوی مواد ضروری ای است که پوست را چرب، نرم و تغذیه می کند. چیزی که به همان اندازه مهم است این است که این محصولات از موادی تشکیل شده اند که می توانند در روند بهبود پس از عمل تداخل ایجاد کنند. به عنوان نتیجه، این محصولات تنها به عنوان کاتالیزور برای کمک به بهبود زخم های کوچک پوست مصرف می شوند.

یکی از مزایای فوق العاده ی میکرونیدلینگ این است که بسیار ایمن است و روی هر پوستی جواب می دهد. بیمارانی که هریک از روش های درمانی میکرونیدلینگ یا میکرودرم ابریژن را انتخاب می کنند، بهتر است در مورد هرکدام با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

میکرودرم بهتره یا لیزر

اصول درمانی هردو روش در واقع یکی است. اما از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند. در هر دو روش، سطح رویی پوست تخریب می شود، تا پوست بتواند تولید کلاژن به طور طبیعی را بازسازی کند. اما به خاطر تکنولوژی متفاوت، عوارض این دو با هم تفاوت دارد. لیزر از طریق گرما پوست را تخریب می کند و میکرودرم از طریق خراش مستقیم.

نظرات میکرونیدلینگ

اکثر کسانی که میکرونیدلینگ انجام داده اند، آن را به عنوان بهترین تجربه ی درمانی خود یاد می کنند. چرا که بر خلاف اسمش کاملا بدون درد و ناراحتی است . کمترین عوارض جانبی را دارد. تنها باید بعد از عمل بیشتر از سایر درمان های پوستی، از پوست خود مراقبت کنید. که این هم برای مدت کوتاهی است.(میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ)

میکرونیدلینگ بهتر است یا میکرودرم

هر دو روش مزیت های خاص خود را دارند اما شیوه ی درمانی شان یکی است. تحریک پوست به تولید کلاژن و بازسازی طبیعی خود. با این تفاوت که میکرودرم از طریق تخریب پوست این کار را انجام می دهد، ولی میکرونیدلینگ مسقیماً عمل می کند.(میکرودرم بهتره یا میکرونیدلینگ)

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments