میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر

میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر ؟ کدام یک روش بهتری برای جوانسازی پوست شما به حساب می آید؟

میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر ؟

میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر ؟ این سوالی است که امروز تصمیم داریم به آن پاسخ دهیم اما پیش از هرچیزی باید بدانیم که اصولا این دو روش به چه صورت کار می کنند و سپس مزایا و معایب هر کدام را برشمریم .توصیه می کنیم که تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا تصمیم درستی درباره شیوه ی جوانسازی پوست خود بگیرید .

اگر تا به حال اسم درمان پوستی میکرونیدلینگ را نشنیده اید پس احتمال هم چنان در عصر حجر زندگی می کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این یک راه تضمین شده و مطمئن است که می تواند به طور طبیعی، پوست را ترمیم کرده و به لایه خارجی پوست آسیبی وارد نکند.

مرکز زیبایی برکه افتخار دارد که کلیه خدمات میکرودرم ابریژن را برای شما عزیزان و همراهان همیشگی ارائه کند.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع روش های میکرودرم ابریژنی که در مرکز زیبایی برکه انجام می شود اینجا را کلیک کنید تا توسط همکاران ما به خوبی راهنمایی شوید

میکرونیدلینگ یک راه موثر و بسیار کم خطر تر از لیزر پوست است.

میکرونیدلینگ یا سوزاندن پوست یک عملیات با شدت تهاجم خیلی کم است که لایه ی خارجی پوست را ترمیم و جوان سازی می کند و این کار را از طریق سوزن های کوچکی انجام می دهد که موجب ایجاد شدن زخم های کوچک در پوست شما می شود.(میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر)

واکنش پوست به این سوراخ ها این است که مرکز تولید کلاژن و الاستین تحریک می شود و به این ترتیب هرگونه چاله چوله های پوستی را درمان می کند.

از میکرونیدلینگ می توان در درمان مشکلات زیر بهره گرفت :

  • چین و چروک های خفیف
  • چین های بالای لب ها و حتی در اطراف چشم
  • زخم های آکنه ای
  • ترک های پوستی
  • زخم های بدن
  • شل شدن پوست
  • کیسه های زیر چشم
  • پوست پژمرده
  • منافذ بزرگ پوستی
  • ریزش مو
  • تناژهای رنگی متفاوت پوست

کلاژن و الاستین تولید شده نه تنها نواحی خراب پوست را بهبود می دهد بلکه زخم ها را صاف می کند، شما را از دست چین و چروک های پوستی خلاص می کند و هم چنین الاستیسیته ی پوست را بهبود می بخشد.

عمق سوراخ ها و زخم هایی که در طول میکرونیدلینگ ایجاد می شود را می توان با استفاده از یک غلطک کنترل کرد.(میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر)

به علاوه حتی می توان این شیوه را با درمان رادیوفرکانسی ترکیب کرد تا بهترین نتیجه برای پوست شما به عمل آید.

هرگونه محصول بهداشتی که در طول فرآیند میکرونیدلنیگ به پوست زده می شود ، تاثیر بهتری خواهد گذاشت چرا که می تواند از لایه سطحی پوست عبور کرده و به لایه های عمیق تر آن نفوذ کند.

میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر
میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر

تفاوت میکرونیدلینگ با لیزر

میکرونیدلینگ و درمان با لیزر هر دو برای یک هدف به کار می روند اما می توان با قطعیت عنوان کرد که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.(میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر)

هر دو این روش ها برای درمان علائم پیری ،کاهش جای زخم (اسکار) و بهبود تناژ و بافت پوست به کار برده می شوند.

هر دو شیوه درمان ، یک سری زخم های کنترل شده را روی پوست ایجاد می کنند تا واکنش طبیعی بدن را نسبت به بهبود این زخم ها تحریک کنند اما این روش ها در اثرات،قیمت و طول درمان با یکدیگر تفاوت هایی دارند

هر دو این شیوه ، تولید کلاژن و الاستین را برای بهبود زخم ها و هم چنین رفع چین و چروک و اسکارها تحریک می کنند.

تفاوت لیزر فراکشنال و میکرونیدلینگ

در طول لیزر فراکشنال ،لیزر اپیدرم ها را به منظور ایجاد یک سری زخم های کنترل شده روی سطح خارجی پوست،می سوزاند و البته سایز این زخم ها متفاوت است

لیزر درمانی نسبت به میکرونیدلینگ تهاجمی تر است و به همین علت تا عمق بیشتری نفوذ می کند و در نتیجه موجب بروز برخی قرمزی ها و تورم در ناحیه تحت درمان می شود.

هر کسی که پوست تیره تری دارد به هنگام استفاده از روش لیزر درمانی ، در معرض خطر ابتلا به بی رنگی پوست خواهد بود چرا که لیزر، انرژی گرمایی زیادی را تولید می کند که منجر به تخریب “ملانوسیت ها ” می شود و در نتیجه پوست را دچار تفاوت رنگی می کند.(حتما دیده اید که برخی از افراد لکه های پوستی دارند.منظور از تفاوت رنگی در این جا، همین عارضه است)

میکرونیدلنیگ به هنگام ترمیم پوستی بسیار ملایم و ظریف عمل می کند و زخم های کنترل شده ای را برای دریافت واکنش طبیعی بدن ایجاد می کند که هیچ گونه خرابی و اثرات منفی ندارد.

برخلاف لیزر درمانی، میکرونیدلینگ هیچ گونه صدمه ای به “ملانوسیت ها ” وارد نمی کند و اپیدرم ها را بدون هیچ گونه خرابی باقی می گذارد که همین مسئله منجر به بهبود سریع تر و البته طول درمان کوتاه تر می شود.علاوه بر این عوارض جانبی این روش نسبت به روش لیزر درمانی بسیار کم تر است.

(میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر)

هم چنین این گونه اثبات شده است که اثر میکرونیدلینگ در شکستن بافت اسکارها و جایگزینی آن با سلول های پوستی تازه، بسیار موفق تر از روش لیزر درمانی عمل می کند.

به همین علت ، میکرونیدلینگ انتخاب بهتری برای رفع آکنه و هم چنین کاهش اسکارها به شمار می رود

میکرونیدلینگ هم چنین پوست را سفت می کند و موجب کاهش اسکارهای آکنه ای ،چین و چروک ها،علائم پیری و هم چنین ترک های پوستی و زخم های بدن می شود.

مزیت بزرگ انتخاب میکرونیدلینگ این است که بسیار سریع است و هم چنین نسبت به لیزر درمانی عوارض بسیار کم تری دارد چرا که خیلی از بیماران ،گرمای ناشی از لیزر درمانی را غیرقابل تحمل و به نوعی دردناک می دانند.(میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر)

لیزر درمانی هم چنین موجب بروز قرمزی و تورم هایی می شود که برای برطرف شدن آن ها باید حداقل 4 روز صبر کرد.به همین علت طول بهبود روش لیزر درمانی نسبت به میکرونیدلینگ بسیار بیشتر است

به طور معمول میکرونیدلینگ هیچ گونه عوارض جانبی ندارد اما در صورتی که با رادیوفرکانسی پوست ترکیب شود ، ممکن است دچار اندکی قرمزی و پف  در اطراف ناحیه درمان شوید اما جای نگرانی وجود ندارد و این علائم پس از یک روز از بین خواهند رفت.

میکرودرم بهتر است یا لیزر

میکرودرم نیز روشی غیر تهاجمی است که برای ترمیم و جوانسازی پوست به کار برده می شود و همان منافع میکرونیدلینگ را به همراه دارد و در مقایسه با لیزر، پیشنهاد مرکز زیبایی برکه به شما این است که از آن استفاده کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز زیبایی برکه

3 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments