مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس | بهترین کیفیت و مواد بوتاکس | مرکز زیبایی برکه

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از رایج ترین عملیات های زیبایی است که امروزه انجام می شود! بیشتر افراد برای رفع چین و چروک های صورت ، اقدام به تزریق بوتاکس می کنند .برخلاف شایعاتی که در این باره وجود دارد ، تزریق بوتاکس یکی از کم خطرترین و بی عوارض ترین عملیات های زیبایی به حساب می آید. البته با این شرط که از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده شود و هم چنین توسط یک پزشک متخصص صورت گیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما سوالات رایجی که درباره تزریق بوتاکس وجود دارد ، را در ادامه فهرست کرده ایم. گرچه بوتاکس یک نوع عمل زیبایی ساده و سرپایی به حساب می آید اما عدم مراقبت و بی توجهی نسبت به آن می تواند عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

بهترین مرکز تزریق بوتاکس

مرکز زیبایی و لیزر برکه ، مفتخر است که بهترین خدمات تزریق بوتاکس و ژل را به شما عزیزان ارائه کند. کلیه مواد مورد استفاده در این مرکز از با کیفیت ترین مواد و محصولات بوده و این تضمین وجود دارد که دچار هیچ گونه عوارض جانبی نخواهید شد. هم چنین پزشک متخصص نیز در کل پروسه تزریق ( از مشاوره تا درمان) در کنار شما بوده و راهنمایتان خواهد کرد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز ، به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید

گرچه عملیات های زیبایی امروزه میان افراد بسیاری محبوب و رایج شده است اما بایدها و نبایدهای بسیاری وجود دارد که پس از این گونه عملیات های زیبایی باید در نظر بگیرید.

یکی از محبوب ترین متدهای زیبایی در بازارهای موجود،  تزریق بوتاکس است ،اما آن چه که باید پس از تزریق بوتاکس بدانید ، کلید اصلی اجتناب از عوارض جانبی آن است.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

گرچه منافع زیادی از تزریق بوتاکس به دست خواهید آورد اما در صورتی که مراقبتهای پس از تزریق بوتاکس را جدی نگیرید ممکن است ، نتایج ناخواسته و عوارض وحشتناکی را تجربه کنید. در ادامه به برخی موارد اشاره می کنیم که جهت اجتناب از این عوارض باید رعایت کنید.

ورزش بعد از بوتاکس

این مسئله به شدت توصیه می شود که به هیچ وجه پس از تزریق بوتاکس، ورزش نکنید.برای این که نتیجه ی دلخواه خود را دریافت کنید ، باید حداقل به مدت 24 ساعت ورزش نکنید تا مواد بوتاکس خود را با بدن شما تطبیق دهد.

به همین خاطر در صورتی که تصمیم به بوتاکس دارید، بهتر است هرگونه فعالیت ورزشی را متوقف کرده و برنامه های خود را تنظیم کنید.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

 دستکاری محل تزریق

ممکن است پس از تزریق بوتاکس اندکی احساس ناراحتی داشته باشید و بخواهید که ناحیه مورد نظر را ماساژ داده و بمالید اما به شدت توصیه می کنیم که از انجام چنین کاری خودداری کنید. پوست شما نیاز دارد که خود را از این درمان ریکاوری کند به همین خاطر هرگونه حرکت غیر ضروری در ناحیه تزریق شده می تواند منجر به بروز برخی عوارض ناخواسته شود.

علاوه بر این دستکاری محل تزریق می تواند موجب از بین رفتن نتایج دلخواه شود و به این ترتیب هرگونه هزینه ای که جهت تزریق بوتاکس کرده اید ، به هدر خواهد رفت. توصیه های پزشک خود در این باره را جدی بگیرید.

خوابیدن بعد از بوتاکس

زمان معقول بهبود از تزریق بوتاکس معمولا 2 الی 4 ساعت خواهد بود. به همین خاطر گرچه شاید دلتان بخواهید که چرت کوتاهی بزنید و یا استراحت کنید ، توصیه می شود که این مدت زمان کوتاه را صرف انجام کار دیگری کنید تا به این ترتیب از خوابیدن روی صورت اجتناب کرده باشید

نوشیدنی های الکلی را فراموش کنید

برای این که از عوارض جانبی ناگواری مانند کبودی اجتناب کنید ، باید مصرف هرگونه نوشیدنی های الکلی را فراموش کنید و اجازه دهید که زمان معقول ریکاوری و بهبود طی شود.

چند روز قبل و بعد از تزریق بوتاکس از مصرف هرگونه نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

مصرف هرگونه رقیق کننده ی خون را متوقف کنید

بعد از تزریق بوتاکس از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون اجتناب کنید.بهترین کار این است که با پزشک خود راجع به این مسئله مشورت کنید و از وی بپرسید که چه زمانی می توانید دوباره داروهای خود را مصرف کنید.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

فعالیت های فیزیکی را کاهش دهید

علاوه بر ورزش نکردن، از هرگونه فعالیت فیزیکی پرفشاری که می تواند منجر به آسیب دیدن شما در این زمان شود ، اجتناب کنید.

قبل از این که هرگونه فعالیت سنگینی را آغاز کنید ، 24 ساعت به خود زمان استراحت بدهید تا مواد بوتاکس به خوبی جذب بدن و پوست شما شود.

به ناحیه مورد نظر دست نزنید

علاوه بر ماساژ ندادن و دستکاری نکردن ناحیه مورد نظر ، بهتر است حداقل به مدت 6 ساعت پس از تزریق بوتاکس ، به هیچ وجه به ناحیه ی مورد نظر دست نزنید.

بعد از این که مدت زمان مشخص شده گذشت ، می توانید به آهستگی و با ملایمت ناحیه مورد نظر خود را با آب و صابون شست و شو دهید.

از قرار گیری در معرض آفتاب پرهیز کنید

تا زمانی که تورم و قرمزی بعد از تزریق بوتاکس از بین نرفته است ، از هرگونه حمام آفتاب یا قرار گیری در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

بعد از تزریق بوتاکس بسیار مهم است که تمام نکات و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا نتیجه ی دلخواه خود را به دست آورید.

آرایش بعد از بوتاکس

یکی دیگر از نکاتی که باید پس از تزریق بوتاکس رعایت کنید ، آرایش نکردن است. آرایش کردن می تواند موجب بروز التهاب و قرمزی شود. به همین خاطر توصیه می شود که حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس ، از مصرف هرگونه مواد آرایشی بر روی ناحیه ی تزریق شده اجتناب کنید. چرا که ممکن است مواد آرایشی از طریق جای سوزن تزریق به پوست نفوذ کرده و موجب بروز عوارض جانبی (جوش- کهیر و…) شود.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس
مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید

همان گونه که اشاره کردیم ، نباید بعد از بوتاکس روی صورت خود بخوابید. اما شاید کنجکاو باشید که چرا نباید این کار را انجام داد. دلیل این امر مشخص و واضح است. خوابیدن روی صورت می تواند موجب تجمع جریان خون در آن ناحیه شده و عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments