لیزر موهای زائد پوست های تیره در بهترین مرکز لیزر | مرکز لیزر شریعتی

لیزر موهای زائد پوست های تیره در بهترین مرکز لیزر | مرکز لیزر شریعتی

لیزر موهای زائد پوست های تیره در بهترین مرکز لیزر | مرکز لیزر شریعتی

لیزر موهای زائد پوست های تیره در بهترین مرکز لیزر | مرکز لیزر شریعتی

حتماً شما هم شنیده اید که لیزر موهای زائد بر روی پوست های تیره جواب نمی دهد.  دوباره فکر کنید ، زیرا هیچ چیز بهتر از حقیقت نیست! افرادی که پوست تیره دارند اغلب در مورد لیزر موهای زائد خود ناامید هستند.  زیرا لیزر از بین بردن موهای زائد بر روی پوست های تیره را تضمین نمی کند. اما حقیقت این است که پیشرفت های اخیر در تکنولوژی و تکنیک های لیزر امکان درمان و از بین بردن موهای زائد را برای تمام انواع رنگ پوست و انواع مو ایجاد کرده است.

تکنولوژی لیزرهای جدید و مدرن دستگاه های لیزر اسکلپیون ساخت آلمان این امکان را برای کاربران با پوست تیره نیز فراهم کرده است.  لیزر الکساندرایت اسکلپیون که در کلینیک لیزر درمانی برکه واقع در خیابان شریعتی از آن استفاده می شود ، به خوبی قادر است موهای زائد پوست های تیره را به طور مؤثر از بین ببرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

مزایای لیزر الکساندرایت اسکلپیون  

  • لیزر الکساندرایت اسکلپیون یکی از نوآورترین لیزرهای موجود در بازار است. قابلیت باور نکردنی این لیزر برای تشخیص دقیق رنگدانه و میزان جذب بالای ملانین در از بین بردن مو در هر رنگ پوستی است.
  • قدرت لیزر الکساندرایت 700 تا 800 نانومتر و پرقدرت تر از IPL و انواع شبه لیزرها می باشد.
  • سیستم خنک کننده قوی لیزر الکساندرایت باعث می شود که مشتریان دردی را احساس نکنند.
  • کاربرد لیزر الکساندرایت اسکلپیون راحت و آسان است.
  • به علت سرعت بالا (کل بدن زیر یک ساعت) جلسات حذف موهای زائد توسط لیزر الکساندرایت کوتاه است و کاربران حداقل ناراحتی را تجربه می کنند.
  • لیزر الکساندرایت و لیزر دایود با نفوذ به عمق بیشتر فولیکول مو و تخریب آن از رشد مجدد موها پیشگیری می کند. بدون اینکه به بافت نرم اطراف مو آسیبی وارد شود.

 

لیزر موهای زائد برای پوست های تیره

اگر پوست شما تیره است در صورت استفاده از هر یک از این لیزرها برای رفع موهای زائد  نباید نگران خطرات یا مشکلاتی اضافه بر عوارض عادی نسبت به پوست های روشن تر داشته باشید. اگر چه پوست تیره تر اگر دچار سوختگی شود بیشتر در معرض هیپوپیگنتاسیون یا هایپرپیگنتاسیون قرار دارد ، شما با استفاده از تکنولوژی لیزر نوآورانه خطر کمتری را تجربه می کنید.  به این دلیل که این لیزرها به رنگ و ملانین بسیار حساس هستند. به این معنی که دقیقاً می توانند در فولیکول های مو  بدون آسیب رساندن به بافت اطراف نفوذ کنند و آنها را از بین ببرند.

اگر پوست شما بسیار تیره است ، بسیار مهم است که قبل از لیزر درمانی به کارشناس حرفه ای لیزر موهای زائد مراجعه و با او مشورت کنید. چرا؟ زیرا اگر شما با تکنسین لیزر با تجربه و با استفاده از نوع لیزر مناسب درمان شوید ، نتیجه لیزر موهای زائد می تواند عالی باشد.  در حالی که اگر شما با لیزر اشتباه درمان بشوید و یا اگر تنظیمات لیزر اشتباه باشد ، آنوقت ممکن است پوست شما در معرض سوختگی ، هایپرپيگمانتاسيون ، و حتی افزايش رشد مو باشد. این عوارض ممکن است در زنانی که پوست بسیار تیره دارند ، دیده شود. اما در صورتی که با استفاده از لیزر با طول موج طولانی تر درمان شوند ، می توان خطر را کاهش داد.

لیزر موهای زائد پوست های تیره در بهترین مرکز لیزر | مرکز لیزر شریعتی 

لیزر  Nd: YAG   

لیزر Nd: YAG یکی از نوآورترین لیزرهای موجود در بازار است. این لیزر دارای قابلیت باور نکردنی برای تشخیص دقیق رنگدانه ، مؤثر در برداشت مو در هر تن پوست است. از آنجا که لیزر Nd: YAG یکی از طولانی ترین پرتوها را تولید می کند ، برای رسیدن به نتیجه پالس های کمتری لازم است. این به معنی کوتاه شدن جلسات حذف لیزر مو ، حداقل ناراحتی بیمار و کاهش خطر عوارض است.

 

چرا باید از لیزر ND- YAG برای پوست تیره استفاده کنید

ترکیب قومی جهان در حال افزایش است و افراد با پوست هندی یا تیره در حال حاضر حدود 40٪ از جمعیت را تشکیل می دهند. جمعیت رو به رشد مردم تیره پوست با چالش های مختلفی که به رنگ پوست شان مربوط است ، مانند رشد موهای زائد در بدن ، دست به گریبان هستند. اگر چه بسیاری از مردم معتقدند که پوست تیره تر سفت تر است ، اما حساس تر از پوست های روشن تر است. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای ناخواسته از پوست تیره وجود دارد.

 

لیزر ND- YAG  برای حذف موهای زائد از پوست های هندی و تیره

حذف موهای زائد توسط لیزر پیش از این برای پوست های هندی و تیره روش ایمنی نبود. زیرا تا چند سال پیش لیزر قادر به نفوذ به عمق پوست و نابود کردن فولیکول موها نبود.  اما امروزه با پیشرفت فناوری لیزرها و با استفاده از تکنولوژی ND- YAG این وضعیت تغییر یافته است.

 

لیزر ND- YAG  برای پوست های هندی و تیره

لیزر موهای زائد پوست های تیره در بهترین مرکز لیزر | مرکز لیزر شریعتی

لیزر ND- YAG  برای از بین بردن موهای زائد پوست های تیره بسیار ایمن تر از روش IPL است. زیرا لیزر به طور مستقیم ریشه مو را از بین می برد.  و نتیجه آن رشد موهای نازک تر و نرم تر است.

لیزرND- YAG   برای حذف موهای زیرمؤثر است :

  • موهای بدن ،
  • موهای صورت ،
  • موهای پرپشت.

لیزر موهای زئد برای پوست های تیره با توجه به میزان بالای ترکیبات ملانین باید با رعایت احتیاط انجام شود.  زیرا ممکن است لیزر به جای فولیکول های مو به ملانین هدایت شود.  بنابراین عوارض جانبی نامطلوبی بر روی بیماران ایجاد می شود. با این حال ، به همین دلیل ما لیزر ND- YAG   را توصیه می کنیم. زیرا دارای مزایای زیر است :

  • به ملانین هر چقدر هم زیاد باشد ، در پوست واکنش نشان نمی دهد.
  • هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است.
  • موهای در حال رشد را کاهش می دهد.
  • سریع تر است و نتایج خوبی را به دنبال دارد.
  • بدون درد است.

 

مزایای استفاده از لیزر ND- YAG  

لیزر ND- YAG  برای پوست های تیره دارای مزایای مختلفی نسبت به سایر روش های حذف مو است. لیزرND- YAG    برخلاف بند انداختن و اپیلاسیون که می تواند کاملاً دردناک باشد ،  بدون درد است. در این روش فقط ناراحتی کمی ، هنگامی که پرتو لیزر فولیکول مو را می سوزاند احساس می کنید. در هنگام استفاده از این روش لیزر درمانی هیچ علتی برای احتیاط وجود نخواهد داشت. لیزر ND- YAG  روشی ایمن برای پوست های تیره است. زیرا به ملانین واکنش نشان نمی دهد.

اثر لیزر ND- YAG  از طریق عبور از سطح پوست و رسیدن به فولیکول های مو حاصل می شود.  شما همچنین خوشحال خواهید شد که بدانید نتایج آن سریع و کارآمد است.  پس از تنها هشت جلسه درمان ، می توانید به نتایج دائمی دست یابید.

 

چرا باید از روش IPL  برای رفع موهای زائد اجتناب کنید

چرا باید از روش IPL برای رفع موهای زائد اجتناب کنید

اگر پوست هندی یا پوست تیره دارید ، باید از درمان با IPL مانند طاعون اجتناب کنید. اول اینکه درمان با IPL اشعه ها را به جای تمرکز بر فولیکول مو ، در یک منطقه وسیع پراکنده می کند و ممکن است به پوست شما به طور دائم آسیب برساند.

درمان با روش IPL ، در مقايسه با تعداد جلسات لیزر ND- YAG  ، نیاز به جلسات بیشتری تا اتمام درمان و برای رسيدن به نتايج استفاده می شود. در صورت استفاده از لیزر ND-YAG ، شما  به تنها به 8 جلسه نیاز دارید. لیزر ND- YAG  برای پوست های تیره بهترین راه حل برای از بین بردن موهای زائد می باشد.

 

لیزر دایود

لیزر دایود برای پوست های تیره در حالی که موها را از بین می برد ، در عین حال از پوست نیز محافظت می کند. در نتیجه آسیب کمتری به بافت اطراف می زند. لیزر دایود به طور معمول بر روی پوست هایی به رنگ روشن تا متوسط ​​مؤثر است. اما تقریباً برای هر رنگ پوستی کار می کند.

بهترین دستگاه لیزر برای پوست های گندمی عبارت هستند از :

  • لیزر دایود به علت تأثیر بیشتر و عوارض کمتر ،
  • لیزر الکساندرایت برای افرادی که به لیزر دایود به خوبی جواب نداده اند.
  • IPL.

بهترین دستگاه لیزر برای پوست های سبزه و مدیترانه ای عبارت هستند از :

  • لیزر دایود به علت تأثیر بیشتر و عوارض کمتر ،
  • لیزر الکساندرایت ،
  • لیزرND- YAG  ،
  • .IPL

بهترین دستگاه لیزر برای پوست های سبزه تیره و خاورمیانه ای عبارت هستند از :

  • لیزرND- YAG  ،
  • لیزر دایود ،
  • IPL ،
  • لیزر الکساندرایت.

بهترین دستگاه لیزر برای پوست های قهوه ای تیره و سیاه عبارت هستند از :

  • لیزر ان – دی یاگ ، بهترین و کاربردی ترین لیزر برای این رنگ پوست ،
  • لیزر دایود ،
  • IPL .

 

حذف موهای زائد برای پوست های تیره در مرکز لیزر برکه 

 

حذف موهای زائد برای پوست های تیره در مرکز لیزر برکه

هنگامی که برای مشاوره قبل از لیزر موهای زائد به کلینیک لیزر درمانی مراجعه می کنید ، همیشه سؤالاتی را  بپرسید تا اطمینان حاصل کنید  که تکنسین لیزر فردی با تجربه و آموزش دیده است.  و می داند که چه لیزری باید برای نوع پوست شما استفاده  شود.

سؤال هایی که ممکن است بپرسید:

مرکز لیزر درمانی از چه نوع دستگاه های لیزری استفاده می کند ؟   

هر چقدر لیزرهایی که پزشک یا اپراتور دستگاه به آن دسترسی داشته باشد ، بیشتر و جدید تر باشد ، احتمال دارد که شما با ایمن ترین و مؤثرترین روش برای رنگ پوست و نوع موی خود درمان شوید.

از چه لیزری برای حذف موهای زائد من استفاده می کنید؟ کدام لیزر برای پوست من مناسب است ، و چرا؟

تکنسین باید بتواند توضیح دهد که با در نظر گرفتن رنگ پوست ، بافت و رنگ مو و با در نظر گرفتن هر گونه عوارض احتمالی چه لیزری برای شما مناسب تر است.

در هر جلسه لیزر درمانی چند مو از بین می روند؟ 

هیچ  استانداردی برای  تعیین تعداد موهای زائد حذف شده توسط  لیزر وجود ندارد. بنابراین بهترین روش برای سنجش سطح تجربه فرد است. پاسخ شاید چند صد مو باشد.

من به چند جلسه لیزر درمانی نیاز دارم؟

تعیین تعداد جلسات به نوع و رنگ پوست و عوامل دیگر دارد.  میانگین جلسه های مورد نیاز برای مشاهده نتایج دائمی لیزر درمانی سه تا پنج است. اما برخی افراد در دو جلسه هم به خوبی پاسخ می دهند.

آیا پس از برنزه کردن پوستم می توانم لیزر موهای زائد انجام بدهم؟  

  • خیر پس از برنزه کردن نمی شود لیزر موهای زائد انجام دهید. تنها راه برای درمان پوست برنزه بدون ایجاد سوختگی ، استفاده از تنظیمات مناسب است.  برنزه کردن پوست را تیره تر می کند.  هر چه پوست تیره تر باشد ، انرژی لیزر را بیشتر جذب می کند و حذف موهای زاند سخت تر می شود.

 

لیزر موهای زائد برای انواع رنگ پوست 

 حذف موهای زائد برای پوست های تیره در مرکز لیزر برکه

 

بدون شکل لیزر موهای زائد روشی مناسب برای از بین بردن موهای ناخواسته است.  زیرا  این روش از نظر مطمئن تر و دائمی بودن به سایر روش های حذف مو مانند اپیلاسیون ، تراشیدن ، کندن با موچین و الکترولیز ترجیح داده می شود. حذف موها توسط لیزر بسیار مؤثر است و در اغلب مواقع نتیجه درمان با لیزر را به طور متوسط پس از ​​3 تا 5 جلسه تجربه می کنید.

 

مراقبت های پس از لیزر موهای زائد

لیزر درمانی برای حذف موهای زائد باعث می شود که موهای ناخواسته برای مدت طولانی از بین بروند.  اما اگر در این پروسه درمانی اشتباهی صورت بگیرد ،  می تواند موجب آسیب زودرس شود.

هر گونه اشتباه در روند درمان می تواند پوست شما را به طور جدی و برای همیشه در معرض آسیب دیدگی قرار بدهد.  بنابراین قبل از هر گونه اقدامی برای انجام لیزر درمانی باید بدانید که روش درمان چگونه است و در مورد جوانب مثبت و منفی آن و سایر موارد اطلاعات کافی کسب کنید.  مراجعه به کلینیک های معتبر بهترین راه برای اطمینان از نتیجه درمان است.

  • پوستی که لیزر موهای زائد روی آن انجام شده نسبت به نور مستقیم خورشید آسیب پذیر است و   مستعد ابتلا به تیره شدن باشد.  به همین جهت باید پوست تحت درمان را با یک لایه از کرم ضد آفتاب بپوشانید.  به خصوص برای افرادی که پوست تیره دارند این کار بسیار اهمیت دارد.
  • از برخورد گرما و حرارت با پوست ناحیه تحت درمان اجتناب کنید. استفاده از حمام سونا ، دوش آب گرم و سونای بخار از 24 تا 48 ساعت پس از لیزر درمانی ممنوع است.
  • اگر در حال مصرف داروهای آنتی بیوتیک هستید ، لیزر نکنید.  شما می توانید پس از گذشت دوهفته از پایان مصرف آنتی بیوتیک ، لیزر موهای زائد را انجام دهید.
  • یک بسته یخ را به منظور کاهش درد بر روی پوست محل درمان شده قرار بدهید. همچنین می توانید قبل از درمان یک بسته یخ را برای بی حس کردن موضعی بر روی پوست قرار دهید.  نتیجه این کار مانند استفاده از کرم های بی حسی موضعی است.
  • به استثنای لوازم آرایشی که از مواد معدنی تشکیل شده و می توانید پس از درمان از آنها استفاده کنید ، برای حداقل یک روز از هر گونه آرایش اجتناب کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15، 20 یا 50 و بالاتر با نام تجاری  شناخته شده .
  • از اپیلاسیون ، کندن یا الکترولیز موها اجتناب کنید. زیرا برای جلسات بعدی لیزر موهای زائد لازم است که فولیکول های مو دست نخورده باشند.
  • قبل از لیزر موهای زائد شما باید از برنزه شدن پوست خود خودداری کنید. برنزه کردن پوست را تیره تر می کند.  هر چه پوست تیره تر باشد ، انرژی لیزر را بیشتر جذب می کند و حذف موهای زاند سخت تر می شود.
  • مصرف کرم های ضد التهاب و بی حس کننده نیز به کاهش التهاب و حساسیت به خصوص پس از جلسه اول کمک می کند.
  • مطمئن شوید که فاصله کافی میان جلسات لیزر درمانی وجود دارد. در حالت ایده آل توصیه می شود که فاصله جلسات بین 4 تا 12 هفته باشد.
  • اگر قصد دارید موهای زیر بغل خود را لیزر کنید ، نوبت جلسه درمان را صبح بگیرید تا بتوانید بدون استفاده از ضد عرق و دئودورانت در کلینیک حاضر شوید.
  • اگر موهای زائد صورت تان را لیزر کرده اید ، از کرم های موضعی ضد آکنه استفاده نکنید.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

حذف موهای زائد برای پوست های تیره در مرکز لیزر برکه

در حالی که درمان با لیزر در اغلب موارد روشی مطمئن و بدون خطر است اما گاهی نیز  ممکن است برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد رخ دهد.  از جمله :

  •  لیزر درمانی  برای حذف موهای زائد مستلزم انرژی گرمایی زیادی برای سوزاندن مو است. این گرما ممکن است در برخی از مشتریان باعث سوختگی پوست شود. سوختگی در حین لیزر درمانی معمولاً برای افراد با پوست های تیره تر بیشتر اتفاق می افتد ، زیرا پوست های دارای رنگدانه های تیره لیزر را بیشتر جذب می کند. در حالی که در بیشتر موارد سوختگی ها خفیف است. تعدادی از مواردی که در آن سوختگی شدید گزارش شده است نیز وجود دارد.
  • لیزر ممکن است باعث هایپرپیگمانتاسيون و هیپوپیگمانتاسيون شود. هایپرپیگمانتاسيون تیره شدن پوست است که ممکن است پس از لیزر موهای زائد رخ دهد. درمان با لیزر، تولید ملانین را افزایش می دهد و واکنشی مشابه به حالت آفتاب سوختگی را ایجاد می کند. هیپوپیگمانتاسيون به روشن شدن رنگ پوست پس از لیزر موهای زائد اشاره می کند. جذب نور لیزر می تواند تولید ملانین را مهار و منجر به از دست دادن رنگدانه شود.
  • لیزر موهای زائد همچنین ممکن است به آسیب چشم منجر شود ، بنابراین مهم است که در طول درمان با لیزر ، چشم خود را با عینک محافظ بپوشانید.
  • خارش پوست یک عارضه جانبی طبیعی پس از حذف موهای زائد توسط لیزر در طی درمان و بعد از آن است.
  • پوست تا چند روز پس از درمان قرمز می شود و ممکن است در اطراف منطقه تحت درمان تورم ایجاد شود.
  • درد ، سوزن سوزن شدن و بی حسی در اطراف محل درمان توسط لیزر احتمالاً شایع ترین عوارض جانبی است که می تواند طبیعی باشد.
  • لیزر موهای زائد می تواند منجر به پوسته پوسته شدن و تشکیل پوسته در اطراف محل درمان شود. کبودی خفیف نیز ممکن است روی پوست های حساس رخ دهد. این عوارض جانبی در چند روز اول درمان ظاهر می شود و در مدت کوتاهی از بین می رود.
  • یکی از عوارض جانبی بسیار نادر لیزر موهای زائد بنفش رنگ شدن پوست در مناطق برنزه است.
  • یکی دیگر از عوارض جانبی نادر اما قابل توجه لیزر موهای زائد عفونت است. تمیز نگه داشتن منطقه تحت درمان پس از لیزر موهای زائد بسیار اهمیت دارد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments