اسرار زیبایی پوست و موی زنان هندی

اسرار زیبایی پوست و مو زنان هندی

زیبایی زنان هندی همیشه مورد تأیید و تحسین بوده است و گروهی از مردم مسحور زیبایی هندی ها می باشند، در این مقاله می خواهیم به برخی از اسرار زیبایی که بیشتر بر پایه طب سنتی می باشند اشاره کنیم:

اسرار زیبایی هندی ها

چریش (neem)

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زنان هندی با توجه به خواص چریش از آن استفاده های مختلفی دارند. هر بخش از این گیاه می تواند مفید باشد و مورد استفاده قرار بگیرد. از روغن چریش  می توان برای درمان جوشهای دردناک و همراه با خارش را استفاده کرد. بعلاوه برای مقابله با شوره سر و افزایش رشد مو نیز کاربرد دارد. حتی می توان آن را به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده روی پوست خشک زد.

ریحان(Tulsi)

هنوز هم بسیاری از خانواده ها این گیاه را در خانه پرورش می دهند، این گیاه هدیه خدا برای پوست است. یک ترکیب ساده از ریحان و شیر می تواند برای مقابله با جوش جوانی و تغذیه پوست مفید باشد. بعلاوه برای سفید ماندن دندانها و رهایی از خارش پوست کمک کننده باشد.

 زرد چوبه (haldy)

زرد چوبه نه تنها جزئی جدایی ناپذیر از غذاهای هندی می باشد ، بلکه جزئی از سنت ها و مراسم عروسی نیز می باشد. از زرد چوبه برای درمان جوش، چین و چروک، ترک پاشنه استفاده می شود.(در مورد فواید زرد چوبه برای زیبایی بخوانید)

اسرار زیبایی هندی ها

چوب صندل(Sndalwood)

شاید گران باشد اما به همان اندازه زردچوبه در بین هندی ها محبوب می باشد،چوب صندل دارای ضد عفونی کننده می باشد.این گیاه به نرم شدن و افزایش گردش خون در پوست کمک می کند، به علاوه در از بین بردن لکه های پوستی نیز نقش دارد.

زعفران

احتمالاً گران ترین ادویه موجود در جهان می باشد. زعفران با کیفیت واقعاً ارزش گران بودن را دارد، زعفران یک لایه بردار بسیار عالی می باشد بعلاوه دارای خواض ضد باکتری بوده و برای درمان آکنه نیز مفید می باشد. تنها عیب آن هزینه ی بالای آن می باشد.

عسل

عسل یک ماده غذایی فوق العاده برای زیبایی می باشد. برای همه نوع پوست و مویی کاربرد دارد. به هیدراته ماندن، انعطاف پذیری و پاک کردن پوست از ناخصی ها کمک می کند.

اسرار زیبایی هند ها شیکاکایی (shikakai)

 به معنای واقعی کلمه یک میوه خاص مو است به ویژه برای کسانی که ریشه موی آنها ضعیف  است و یا شوره سر دارند. بسیاری از زنان در هند از این گیه به جای شامپو برای شستن مو استفاده می کنند. خاصیت اسیدی ملایم آن مانند شامپوها روغن های طبیعی مو را از بین نمی برد.

اسرار زیبایی هندی ها

آمله (Amla)

این گیاه برای درمان مشکلات پوست و به ویژه مو کاربرد دارد، به قوی و سیاه شدن و درخشش مو کمک می کند.

منبع:

thehealthsite

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments