لیزر موهای زائد برای نوجوانان

من یه نوجوان 15 ساله ام. آیا میتونم لیزر موهای زائد انجام بدم؟! ??

رشد موهای زائد، یکی از دغدغه هایی است که در سنین نوجوانی شکل می گیرد. فرقی نمی کند که شما یک دختر جوان هستید که به خاطر موهای زائدش نگران ظاهرش است، یا یک ورزشکار یا مدل که داشتن یا نداشتن موهای زائد می تواند شکست یا پیروزی را برایش رقم بزند. این روزها با رشد روز افزون افرادی که درمان لیزر را انتخاب می کنند، این میل در نوجوانان نیز به وجود آمده که توسط لیزر از شر موهای زائد زمخت و خشن خود خلاص شوند. ما سوالات متعددی از سوی نوجوانان و یا اولیا دریافت کرده ایم مبنی بر این که لیزر موهای زائد در نوجوانان خطرناک است یا خیر. از اینرو، مقاله امروز تهران اسکین را به طور اختصاصی به بررسی این موضوع اختصاص داده ایم و امیدواریم سوالات و ابهامات تان در این مورد برطرف شود.

در ویدئوی زیر، نحوه عملکرد لیزر موهای زائد به سادگی به تصویر کشیده است:

 

آیا لیزر موهای زائد در نوجوانان بی خطر است؟

لیزر موهای زائد برای نوجوانان
لیزر موهای زائد در نوجوانان

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله لیزر موهای زائد برای نوجوانان کاملا بی خطر است. هیچ محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد وجود ندارد و همه نوجوانان پس از پایان 14 سالگی می توانند با خیالی آسوده موهای زائد خود را لیزر کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

شایعاتی در خصوص لیزر موهای زائد در نوجوانان

به گفته برخی از افراد، پس لیزر موهای زائد، مو مجددا رشد پیدا می کند. این گفته کاملا غلط است. پس از لیزر موهای زائد، رشد مو قطع خواهد شد. لیزر قادر است تا 90% موهای زائد شما را از بین ببرد. در 10% باقی مانده ممکن است مو کمی رشد کند ولی دیگر ضخامت و پری قبل را نخواهد داشت و در ضمن به راحتی نیز از بین خواهد رفت.

 

آیا لیزر موهای زائد منجر به سرطان می شود؟

خیر. در درمان لیزر هیچ گونه خطر ابتلا به سرطانی وجود ندارد. در یک مقایسه می توان به جرات گفت که سولاریوم و برنزه کردن به مراتب بیشتر سلامتی تان را تهدید می کند. در درمان لیزر هیچ تابشی وجود ندارد و این بدان خاطر است که لیزر تنها از یک نور متمرکز تشکیل شده است. با این حال، استفاده از لیزر مناسب و انجام آن توسط یک فرد باتجربه و متخصص نیز بسیار اهمیت دارد.

 

آیا لیزر موهای زائد، راه حل مناسبی برای نوجوانان است؟

بله کاملا. از آنجایی که مو دارای چرخه رشد است، درمان های متعددی برای از بین بردنش نیاز است. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش رشد موی زائد است و روشی دائمی محسوب نمی شود. به همین دلیل به صورت دوره ای باید درمان لیزر را تکرار کنید.

در دوران بلوغ، تغییراتی سریع در هورمون ها رخ می دهد. در این دوران توصیه می شود به یک پزشک مراجعه کنید، به ویژه اگر موهای زائد زیادی دارید. یک بیماری در دختران وجود دارد که سندرم تخمدان پلی کیستیک نام دارد که منجر به رشد بیش از حد موهای زائد در آنها می شود. در صورتی که لیزر موهای زائد در دختر نوجوان موثر واقع نشود، به احتمال زیاد به این بیماری مبتلاست و باید هرچه زودتر درمان شود.

چنانچه دختر نوجوانی دارای قاعدگی نامنظم، یا خونریزی شدید باشد، ممکن است به آزمایش هورمون نیاز باشد. این موضوع یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از لیزر موهای زائد نوجوانان در نظر گرفت. زیرا این وضعیت نیز منجربه رشد بیش از موهای زائد می شود و بر عملکرد لیزر تاثیر خواهد داشت.

دخترانی که موی روشن دارند، کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستند. بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد، افراد دارای پوست روشن با موهای تیره می باشند. در این صورت، درمان لیزر بهترین نتیجه را خواهد داد.

بهترین مرجع جهت پرسش سوالات در خصوص مشکلات پزشکی و لیزر موهای زائد، پزشک است. بنابراین به محتوای موجود در سایت ها که پایه و اساس علمی ندارند، تکیه نکنید. ایمنی کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر لیزر موهای زائد توسط یک فرد بی تجربه صورت گیرد، می تواند منجر به مشکلات عدیده، از جمله ایجاد اسکار یا سوختگی شود. بنابراین باید در انتخاب یک مرکز لیزر مناسب و متخصصین با تجربه اهتمام بورزید.

 

روش های جایگزین لیزر موهای زائد برای نوجوانان چیست؟

بهترین مرکز لیزر موهای زائد
اصلاح با ژیلت
  • اپیلاسیون. این روش درد زیادی را وارد می آورد و هیچگاه پایانی برایش وجود ندارد.
  • اصلاح با ژیلت. این روش دارای عوارضی چون رشد موی زیر پوستی و جوش است و مو خیلی سریع رشد مجدد خواهد داشت.
  • کرم های موبر. این کرم ها به واسطه ترکیبات شیمیایی سبب ایجاد حساسیت، به ویژه در پوست نوجوانان می شوند.
  • الکترولیزر. این روش، فرایند بسیار کندی دارد و درمان آن بسیار طولانی تر از لیزر است. از عوارض الکترولیزر می توان به اسکار و زخم اشاره کرد. همچنین هزینه الکترولیزر در بلند مدت گرانتر از لیزر موهای زائد تمام می شود.

سخنی با مادران و پدران

لیزر موهای زائد در نوجوانان
لیزر موهای زائد برای نوجوانان

تنها به این دلیل که فردی نوجوان است نباید از انجام لیزر موهای زائد منع شود. برای نوجوانان، داشتن موهای زائد بسیار آزار دهنده تر است تا بزرگسالان.  به ویژه دختران که حساس تر از پسران هستند. لیزر موهای زائد به نوجوان شما کمک می کند تا تصویر مثبتی از خود بسازد.

اگر لیزر موهای زائد توسط یک متخصص و در یک مرکز معتبر انجام شود، هیچ خطری برای نوجوانان در پی نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد در نوجوانان ، اعتماد به نفس و عزت نفس فرزندتان را افزایش خواهد داد. سنین نوجوانی به اندازه کافی با چالش های مختلف مواجه است و شما با این اقدام بار زیادی از شرم، آزردگی و آسیب های روانی را از روی دوش فرزند خود کم خواهید کرد.

همیشه این را به خاطر داشته باشید که نوجوانان مجبور نیستند تا آخر عمر از خجالت رشد موهای زائد خود رنج ببرند!

حال که با کلیات لیزر موهای زائد در نوجوانان آشنا شدید، قصد داریم شما را با مزایای لیزر موهای زائد آشنا کنیم.

 

مزایای لیزر موهای زائد در نوجوانان چیست؟

لیزر موهای زائد در نوجوانان
مزایای لیزر موهای زائد

برای بسیاری از افراد، از بین بردن موهای زائد امری وقت گیر است. با وجودی که روش های سنتی از بین بردن موهای زائد، از قبیل وکس، اپیلاسیون، استفاده از موچین و ژیلت موثر هستند، اما هیچ یک راه حل طولانی مدتی نیستند. علاوه بر این، ایجاد جوش و لک و حساسیت ناشی از آنها را نباید فراموش کرد!

حدود یک دهه پیش، پیشرفت های تکنولوژی منجر به ایجاد دستگاه رفع موی زائدی شد که نه تنها سبب بروز این مشکلات و عوارض نشد، بلکه یک راه حل بلند مدت در رفع موهای زائد محسوب شد. و آن دستگاه چیزی نبود جز دستگاه لیزر موهای زائد.

امروزه لیزر موهای زائد به یکی از سریع ترین روش های از بین بردن موهای زائد مبدل شده است. نقطه مثبت لیزر موهای زائد، کارایی و اثربخشی آن است. لیزر می تواند در هر نقطه از بدن که دارای موی زائد است، به کار گرفته شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت لیزر موهای زائد این است که سبب کاهش رشد دائمی موهای زائد می شود. با این حال، بسیار حائز اهمیت است که مصرف کنندگان درک مناسبی از کاهش رشد مو داشته باشند. این بدان معنا نیست که باقی عمر خود را 100% بدون موی زائد ادامه خواهید داد؛ بلکه به معنای کاهش 50 تا 95 درصدی است. ممکن است به مرور زمان، موهای زائد جدیدی ظهور کنند، اما اغلب نازک و کم پشت بوده و از بین بردن آنها بسیار آسان تر است. البته بعدا می توانید توسط درمان های هدف، این موهای زائد نازک و کم پشت را نیز از بین ببرید.

به خاطر داشته باشید یک کلینیک خوب صرفا هزینه های درمانی بالایی ندارد. تجهیزات با کیفیت و تکنسین لیزر با تجربه در این زمینه اهمیت بیشتری دارند.

انتخاب لیزر موهای زائد از بین سایر روش ها دارای مزایای بسیاری است. در ادامه به 5 دلیل عمده در خصوص ارجح بودن این روش اشاره کرده ایم:

  • سریع بودن درمان. لیزر موهای زائد بسیار سریع تر از آن چیزیست که تصور می کنید. برای مثال، از بین بردن موهای زائد زیر بغل و ناحیه بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.
  • صرفه جویی در هزینه ها در دراز مدت. با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.
  • کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی. لیزر موهای زائد بهترین گزینه و تنها راه حل جهت کاهش و پیشگیری از رشد موهای زیر پوستی است. همچنین یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که پوست حساسی دارند و پس از شیو و اپیلاسیون دچار التهاب پوست می شوند.
  • صرفه جویی در زمان. لیزر موهای زائد، نیاز شما به شیو کردن روزانه را کاهش می دهد. به واسطه لیزر، هفته ها با تیغ و ژیلت سر و کار نخواهید داشت و این به نوبه خود، نوعی صرفه جویی در وقت و زمان است.
  • شیو کردن بین جلسات. بر خلاف اپیلاسیون، می توانید بین جلسات درمان خود از ژیلت استفاده کنید. با لیزر موهای زائد، می توانید به هر اندازه ای که دوست دارید از ژیلت در بین جلسات لیزر استفاده کنید.

 

سوالات متداول در خصوص لیزر موهای زائد

تجربه ی لیزر
شرایط لیزر موهای زائد

حال که مزایای لیزر موهای زائد را درک کردید، ممکن است سوالات زیادی در ذهن تان نقش ببندند. در ادامه به سوالات متداولی که برخی از مراجعین پرسیده اند، به همراه پاسخ آن اشاره کرده ایم:

  • به چند جلسه لیزر نیاز دارم؟ هر قسمت از بدن دارای چرخه رشد موی متفاوتی است و زمان رشد مو می تواند از 4 تا 12 هفته متفاوت باشد. معمولا مشتریان پس از 2 جلسه درمان، کاهش موی زائد قابل توجهی را تجربه می کنند. پس از اتمام هر جلسه به طور میانگین می توانید کاهش 10 تا 15 درصدی موهای زائد را انتظار داشته باشید. و جهت حداکثر کاهش مو به طور متوسط به 8 جلسه لیزر نیاز دارید. این را در نظر داشته باشید که تعداد جلسات مورد نیاز برای شما به عوامل متعددی، از جمله ناحیه تحت درمان، رنگ پوست، ضخامت مو، جنسیت، هورمون ها و شرایط پزشکی تان بستگی دارد.
  • لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟ دستگاه های لیزر و IPL از انرژی به شکل نور استفاده می کنند تا منبع خون را به فولیکول مو تغییر ماهیت دهند. انرژی ساطع شده از منبع نور توسط رنگدانه ای به نام ملانین جذب می شود که به مو رنگ می بخشد. مو بلافاصله این نور فیلتر شده را جذب می کند و آن را به سلول های اطراف منتقل می کند که به ترتیب به گرما تبدیل می شوند. این گرما، ماهیت سلول ها را تغییر می دهد و توانایی آن ها را در تولید موی زائد از بین می برد.
  • پیش از لیزر موهای زائد چه مراتبی لازم است؟ مشاوره پیش از درمان لیزر با بررسی سوابق پزشکی تان آغاز می شود و به دنبال آن یک تست پچ از شما گرفته می شود تا دستگاه را مطابق با رنگ پوست و نوع موی شما تنظیم کنند.
  • چه مدت طول می کشد تا موهای زائد از بین بروند؟ موهای زائد درمان شده ظرف 2 هفته با بازسازی اپیدرم از بین خواهند رفت. همچنین ممکن است یک سری از موهای زائد طی فرآیند درمان بریزند.
  • چگونه یک کلینیک مناسب انتخاب کنم؟ مهم ترین چیزی که در خصوص انتخاب یک مرکز لیزر خوب باید در نظر بگیرید این است که مشاوره و تست پچ باید رایگان باشد. این امر به شما این امکان را می دهد که از تکنسین لیزر سوالات تان را در مورد درمان و روند آن بپرسید. تست پچ تعیین می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر. همیشه مرکزی را انتخاب کنید که تجهیزات کافی و مدرن، و تکنسین های باتجربه ای داشته باشند.

 

مراقبت ها و اقدامات پیش از لیزر موهای زائد

بهترین مرکز لیزر
تست پچ پیش از لیزر موهای زائد
  • موهای زائد ناحیه ای که درمان در آن صورت می گیرد باید تمیز و تراشیده شده باشد.
  • 7 روز قبل از درمان لیزر موهای زائد نباید در معرض اشعه UV قرار بگیرید.
  • افرادی که دچار آفتاب سوختگی شده اند یا برنزه کرده اند، باید 2 هفته صبر کنند تا از وارد آمدن آسیب های بیشتر به پوست جلوگیری شود.
  • یک هفته قبل از درمان لیزر از مصرف محصولات برنزه کننده اجتناب کنید. توصیه می شود ناحیه مورد نظر را لایه برداری کنید تا هر گونه رنگ باقی مانده در پوست از بین برود.
  • در صورت امکان، 30 تا 40 دقیقه پیش از درمان تان از کرم بیحس کننده استفاده نمایید. پیش از شروع فرآیند لیزر، همه کرم روی پوست باید پاک شود.
  • ناحیه تحت درمان باید از قبل پاک و تمیز شده باشد. افرادی که برای لیزر موهای زائد ناحیه صورت و گردن مراجعه می کنند، باید در مرکز صورت خود را پاک کنند و هیچ آرایشی روی صورت نباشد.
  • از انجام لایه برداری شیمیایی و سایر درمان های لیزر، 2 هفته قبل و بعد از لیزر موهای زائد خودداری نمایید.
  • 7 روز پیش از درمان از مصرف محصولات حاوی آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل (AHA و BHA)، هیدروکینون، رتینول یا رتینوئید، تازوراک و دیفرین خودداری نمایید.
  • چنانچه دارای ضایعات پوستی غیر طبیعی، خال گوشتی یا لکه در ناحیه تحت درمان هستید، باید پیش از لیزر موهای زائد، تحت بررسی پزشک قرار گیرد.
  • 3 هفته پیش از درمان باید از انجام اپیلاسیون، استفاده از موچین و وکس اجتناب کنید.
  • چنانچه مستعد ابتلا به تبخال هستید، توصیه می شود پیش از درمان از یک داروی ضد ویروس، مانند والاسیکلوویر (آسیکلوویر یا والترکس) استفاده نمایید. در افرادی که دارای تبخال فعال هستند، فرآیند لیزر موهای زائد صورت نمی گیرد.
  • افرادی که ظرف 6 ماه گذشته از آکوتان و محصولات مشابه استفاده کرده اند، کاندیدای مناسبی جهت لیزر موهای زائد محسوب نمی شوند.
  • 2 ساعت قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید از انجام فعالیت های فیزیکی که دمای بدن یا فشار خون را افزایش می دهند، پرهیز کنید.
  • چنانچه تزریق بوتاکس یا فیلرهای پوستی داشته اید، باید حداقل 14 روز از تزریق تان بگذر تا بتوانید موهای زائد خود را لیزر کنید.
  • مصرف آنتی بیوتیک ها ممکن است حساسیت به نور را در شما افزایش دهد. در صورتی که مدتی طولانی آنتی بیوتیک مصرف می کنید، توصیه می کنیم قبل از درمان لیزر با پزشک معالج تان مشورت نمایید. اگر بیمار شده اید و آنتی بیوتیک مصرف می کنید، باید 7 روز قبل از درمان لیزر، مصرف را قطع نمایید.
  • نباید بلافاصله پس از لیزر موهای زائد پا، چکمه بپوشید.

 

مراقبت ها و اقدامات پس از لیزر موهای زائد

مرکز لیزر خوب در تهران
عکس قبل و بعد از لیزر موهای زائد
  • از قرارگیری در معرض اشعه UV به مدت 7 روز اجتناب کنید.
  • در صورت ایجاد تاول، از ترکاندن آن خودداری کنید. چنانچه پوست تان شکننده شده است، از یک پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید تا بهبود یابد.
  • جهت التیام دردهای پس از لیزر، تاینلول (استامینوفن) توصیه می شود.
  • جهت تسکین ناراحتی های ناشی از گرما پس از لیزر، مصرف داروهای بدون نسخه، ژل ترمیم کننده، استفاده از حوله خنک، کمپرس یخ و آلوئه ورا توصیه می شود.
  • از نشستن بر روی صندلی های حرارتی، بلافاصله پس از لیزر موهای زائد خودداری نمایید.
  • پس از لیزر موهای زائد، استفاده از کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 به بالا بسیار لازم و ضروری است.
  • چنانچه عوارضی از قبیل هیپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) یا هیپوپیگمانتاسیون (از دست دادن رنگ پوست)، قرمزی یا تورم طولانی مدت، واکنش هیستامینی و یا تاول در شما ایجاد شد، به پزشک مراجعه کنید.
  • به منظور کاهش خطر رشد موهای زیر پوستی، پس از مدتی، ناحیه تحت درمان را لایه برداری نمایید.

دوست عزیز، امیدواریم این مطلب توانسته باشد ابهامات شما را در خصوص لیزر موهای زائد در نوجوانان برطرف سازد. با این حال چنانچه سوالی دارید، لطفا آن را در قسمت نظرات مطرح سازید تا کارشناسان ما در اسرع به آن پاسخ دهند. همچنین می توانید با کلینیک ما تماس حاصل نمایید.

شاد و سلامت باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

لینک 1

لینک 2

لینک 3

لینک 4

2 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments