تیره شدن پوست

درمان هیپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست به دنبال لیزر)

درمان هیپرپیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه ها در بافت)

تیرگی پوست

گاهی پس از لیزر برایمان سوال پیش می آید که آیا صورتمان دچار لک یا خال شده است؟!!! هیچکدام از اینها نیست!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آنچه اتفاق افتاده،هیپرپیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه ها در بافت) است. خوب، سوال این است که با این اتفاق شوم چه باید کرد و راه حل چیست؟!!!!!

هیپرپیگمانتاسیون تیرگی نامنظم پوست به دلیل افزایش تولید ملانین است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد همچون: نوسانات هورمونی، شرایط متفاوت درمانی، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، آکنه، آسیب پوستی، و یا التهاب. حتی گاهی مصرف برخی داروها و قرص های ضد بارداری باعث این حالت می شود.

هیپرپیگمانتاسیون با لیزرهای اختصاصی مانند دایود و الکساندرایت بسیار بسیار نادر است و عمده موارد این عارضه با دستگاههای غیر لیزری (IPL) دیده می شود.

در ایجاد هیپرپیگمانتاسیون به دلیل لیزر کردن مو، در چگونگی واکنش پوست به تکنولوژی لیزر IPL (لیزر با نور شدید پالسی) عوامل متعددی نقش دارند. اغلب اوقات، این حالت به دلیل پاسخ پوست به حرارت لیزر است. به این دلیل درک کامل آناتومی پوست و مقیاس فیتزپاتریک برای تمامی متخصصین و استفاده کنندگان لیزر در درمان الزامی است. یک تکنسین مجرب لیزر درمانی تنها نمی خواهند که مراجع از دست موهای زائد خود راحت شود، بلکه به او کمک می کند تا پوستی صاف و زیبا داشته باشد! با این حال، اگر هیپرپیگمانتاسیون پس از لیزر مو اتفاق افتاد، درمان اینچنین است:

نخست اینکه، وحشت نکنید و عصبی نشوید. این یک نگرانی طبیعی است، ولی بدانید که این نوع هیپرپیگمانتاسیون موقتی است و در طول یک تا دو ماه از بین می رود و این شانس را دارید که آن را درمان و یا بهبود ببخشید.

سپس با مراجع در خصوص درمان و بهترین گزینه های درمانی صحبت کنید. بعضی از پوست ها به کرم های ملایم حاوی رتینوئید، و برخی دیگر به  مالش موضعی یا پلینگ مکانیکی و نور، لایه برداری شیمیایی به طور منظم به خوبی پاسخ می دهند.

کرم های روشن کننده نیز مفید هستند. اکثرا هیدروکینون را انتخاب می کنند، اما باید عوارض جانبی آن را در نظر گرفت! البته در بازار گزینه های فاقد از هیدروکینون نیز موجودند که اثربخشی یکسانی دارند.

در هنگام درمان هیپرپیگمانتاسیون این مورد را به مراجع گوشزد کنید که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مانند طاعون برای پوستشان است. به آنها توصیه کنید که هر روز کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 را مصرف کنند.

مهمتر از همه اینکه صبور، ثابت قدم و سازگار باشید، زیرا درمان هیپرپیگمانتاسیون به زمان نیاز دارد تا نتیجه ای مطلوب داشته باشد.

 

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments