دلایل ریزش مو در زنان چیست؟ دلایل شوره سر و ریزش مو در مردان | کاشت مو

دلایل ریزش مو در زنان چیست؟ دلایل شوره سر و ریزش مو در مردان | کاشت مو

دلایل ریزش مو در زنان چیست؟  دلایل شوره سر و ریزش مو در مردان | کاشت مو

دلایل ریزش مو در زنان چیست؟ دلایل شوره سر و ریزش مو در مردان | کاشت مو
ریزش مو در مردان

هر چند که ریزش مو یک مشکل بزرگ برای مردان است اما بسیاری ازخانم ها نیز به دلایل مختلف دچار مشکلاتی از قبیل نازک شدن و یا ریزش مو می شوند.  ریزش مو ممکن است در هر سنی برای  خانم ها اتفاق بیفتد.

برای اینکه بدانید موهای تان نازک شده یا ریزش دارد هنگام شانه کشیدن به موها و صبح ها پس از بیدارشدن به بالش خود  نگاه کنید.  معمولاً تعدادی مو روی بالش ریخته که نشاندهنده این است که آیا موهای تان درحد طبیعی می ریزید یا ریزش شدید دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش دیگر تشخیصص ریزش شدید مو ، نشانه های ظاهری مانند خالی شدن موهای آقایان در شقیقه ها و یا جلوی سر و ریزش مو در قسمت میانی سر خانم ها است.

بهترین روش برای اطمینان از علت ریزش مو این است که آزمایش خون انجام شود.  آزمایش خون برای بررسی عملکرد غده تیروئید و یا بیماری خود ایمنی انجام می شود.

 

دلایل ریزش موی ژنتیک

علت ریزش مو ممکن است ژنتیک باشد.  الگوی ریزش موی زنانه که آلوپسی آندروژنیک نامیده می شود با توجه به ضخامت مو تعیین می شود.  ریزش مو ممکن است در دوران نوجوانی هم اتفاق بیفتد.

درشرایط عادی پس از ریزش طبیعی موها  یک موی دیگر با فولیکولی به اندازه فولیکول موی ریخته شده رشد می کند.  اما در زنانی که دچار ریزش موی ژنتیک هستند موهای جدید ظریف تر و نازک تر هستند.  ابتدا فولیکول های مو کوچک می شوند و سپس رشد آنها متوقف می شود.

 

ریزش مو به دلیل بیماری

اگر ریزش مو ناگهانی باشد ،  احتمال اینکه علت ریزش مو ناشی از بیماری باشد ، زیاد است.  بیماری های بسیاری می تواند موجب ریزش مو بشوند که رایج ترین آنها بارداری ،  اختلالات تیروئید و کم خونی است.

سایر بیماری های خود ایمنی ، سندرم تخمدان پلی سیستیک و بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت سبورئیک نیز می توانند باعث ریزش مو می شوند.

ریزش مو با یائسگی و تغییرات هورمونی نیز مرتبط است.

سایر دلایل ریزش مو عبارتند از :

  • استرس شدید ،
  • ضربه های فیزیکی براثر جراحی ،
  • بیماری شدید.
  • کاهش وزن سریع در مدتی کوتاه ،
  • مصرف بیش ازحد ویتامین A .

گاهی دو هفته پس از هر عمل جراحی ریزش موها شروع می شود و باعث نگرانی می شود. اما بعد از مدت کوتاهی مجدداً موها رشد می کنند.

دستکاری بیش ازحد موها ،  استفاده از رنگ ، شیمی درمانی ، استفاده از برس های نامناسب ،  استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو می تواند منجر به آسیب و شکستگی مو بشود.  برس زدن بیش ازحد موها و خشک کردن موها با حوله نیز از دلایل ریزش مو می باشد.

خوشبختانه تمامی این مشکلات قابل بررسی و درمان است.  هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید شانس بهبودی بیشتر می شود.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

دلایل ریزش مو در آقایان

دلایل ریزش مو در زنان چیست؟ دلایل شوره سر و ریزش مو در مردان | کاشت مو

بسیاری از آقایان نگران ریزش مو و شوره سر هستند.  گاهی ممکن است دانه های سفید شوره  سر را  روی شانه ها و یا یقه خود ببینید.  دلایل شوره سر با دلایل نازک شدن موها فرق می کند.  پوست سر علت بروز شوره سر می باشد.  یک متخصص پوست می گوید درمان هایی که برخی از افراد برای برطرف کردن شوره سر خود بکار می برند ممکن است باعث شدید ترشدن شوره بشود.

برخی از آقایان موهای خود را هر روز می شویند  تا از ریزش آنها جلوگیری کنند.  اگر چه شستشوی مو معمولاً تأثیری در ریزش مو ندارد ، اما فاصله شستن موها نباید بیشتر از 3 تا 4 روز شود.  دیر به دیر شستن موها نیز از دلایل ریزش موها است.

اگر شما هم به شوره سرمبتلا هستید ، بهتراست موهای خود را هر روز یا یک روز درمیان بشویید.

 

درمان ریزش موی مردان

دلایل ریزش مو در زنان چیست؟ دلایل شوره سر و ریزش مو در مردان | کاشت مو داروی مینوکسیدیل که برای درمان ریزش مو از آن استفاده می شود ، ممکن است عوارض جانبی مانند شوره سر داشته باشد.  الکل موجود در مینوکسیدیل می تواند  پوست سر شما را خشک کند و پس از گذشت چند ماه از شروع درمان ، شوره سر از بین برود.

در اغلب موارد مشکل شوره سر پس از مصرف مینوکسیدیل با تعویض دارو و یا با استفاده از یک شامپو شوره سر بر طرف می شود.  و یا اگر این دارو واقعاً تأثیر بدی داشته باشد ،  پزشک یک کرم استروئید تجویزخواهد کرد.

فیناستراید ، داروی دیگری برای ریزش مو است که پوسته و شوره ایجاد نمی کند.

شوره سر اگر که بر اثر مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی بوجود می آید بیماری  نیست. اما اگر درمان نشود موجب خارش و التهاب شده و باعث ریزش موقتی مو می شود که با استفاده از شامپوی ضد شوره برای  شستن موها برطرف خواهد شد.

هنگامی که پوست سر شما مداوا شود موها هم مجدداً رشد خواهند کرد.

شوره فقط در قسمت هایی از سر دیده می شود که دارای مو باشد و شما در قسمت هایی که دچار ریزش مو شده است دیگر شوره ای نمی بینید.

 

بالا رفتن سن چه تأثیری بر ریزش موها دارد؟

با بالا رفتن سن تغییراتی در رشد موها ایجاد می شود.  با روند طبیعی پیری به تدریج اندازه فولیکول های مو کاهش می یابد.

کاهش اندازه فولیکول به این معنی است که ریشه های مو در پوست سر کوچک تر می شود ، اما تعداد فولیکول ها تغییری نمی کند.

کاهش اندازه فولیکول ها تأثیری بر رشد مو ندارد و موها فقط  ظریف تر و نازک تر می شوند و در بعضی مناطق منجربه طاسی می شود.

مطالعات انجام شده در زنانی که تجربه الگوی ریزش مو دارند ،  نشان می دهد که روند طبیعی پیری شامل نازک شدن مو است.   این روند در حدود سن 50 سالگی شروع می شود و بیشترین تأثیر را بر روی زنان 70 سال یا مسن تر می گذارد.

 

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

کاشت مو نوعی عمل جراحی است که بر روی قسمت هایی از پوست سر که خالی شده و یا موهای نازک دارد انجام می شود.  در ابتدا جراح پوست پشت سر را تمیزکرده و بی حس می کند.  در روش (FUSS) جراح نواری به طول 15 تا 20 سانتیمتر از پوست پشت سر برمی دارد و سپس پوست بسته شده و بخیه زده می شود.  پس از مدتی موهای اطراف محل دوخت مانع دیده شدن جای بخیه ها می شوند.

سپس تیم جراحی حدود 1500 تا 2000 گرافت کوچک از نوار را که شامل یک یا چند مو است انجام می دهند.  تعداد و نوع گرافت بستگی به جنس ، رنگ ، کیفیت و اندازه منطقه ای که پیوند درآن انجام می شود دارد.

عمل پیوند مو با توجه به اندازه منطقه و تعداد پیوند حدود 4 تا 8 ساعت طول خواهد کشید.  2 تا 3 هفته پس از عمل ، موهای پیوند زده شده می ریزند و مجدداً پس از چند ماه رشد می کنند.

عوارض احتمالی این عمل شامل خونریزی و عفونت و گاهی زخم است.  گاهی هم موهای جدید غیرطبیعی به نظر می رسند.

 

لیزر درمانی برای ریزش مو  

لیزر درمانی با دوز پایین روشی مناسب برای درمان ریزش موها است.   از لیزردرمانی با دوز پایین  برای درمان فرم های ژنتیکی ریزش مو مانند آندروژنتیک و الگوی طاسی هم در زنان و هم در مردان استفاده می شود.

درمان لیزر با دوز پایین با نام های درمان با نورقرمز،  لیزر سرد ،  سافت لیزر ، بیو استیمولیش و فتوبیومدولاسیون شناخته  می شود.

 

درمان لیزر با دوز پایین برای الگوی ریزش مو

لیزر درمانی  برای پیشگیری از ریزش موها بستگی به میزان نوری دارد که دستگاه می تواند بر روی پوست سر منتشرکند.  در این روش از لیزر رادیواکتیو (308 نانومتر) ، هلیوم – نئون (632.8 نانومتر) و لیزرفرکشنال اربیم – گلس (1550 نانومتر) استفاده می شود.

لیزردرمانی با دوز پایین  (LLLT) با استفاده از دستگاه های لیزر مدرن و خاص انجام می شود.

 

بهترین کاندیدا برای درمان ریزش مو با لیزر

درمان ریزش مو با دوز پایین لیزر برای افرادی توصیه می شود که موهای شان نازک شده وعلت آن کچلی ناشی از یک بیماری ارثی است.  ریزش مو در زنان و مردان طبقه بندی شده و درمان با توجه به   میزان ریزش یا نازک شدن مو انجام می شود.

 

مزایای لیزر درمانی برای ریزش مو  

  • لیزر عوارض جانبی ندارد.
  • تمیز و بدون درد است
  • هزینه لیزر درمانی سطح پایین برای ریزش مو اندک است.
  • به سرعت انجام می شود.
  • بعضی از دستگاه های لیزردرمانی سطح پایین قابل حمل هستند.
  • رشد مو در بالای سر و در امتداد خط مو پیشانی اتفاق می افتد.

رشد قابل توجه و کاهش ریزش مو پس از 12 تا 26 هفته از شروع درمان قابل مشاهده می باشد.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments