دلایل ریزش مو در زنان چیست؟ دلایل شوره سر و ریزش مو در مردان | کاشت مو

روش هایی جهت کاهش روند ریزش مو در مردان

امروز با یکی از متخصصان پوست و موی زیبان در خصوص کاهش روند ریزش مو در مردان صحبت کرده ایم و ایشان روش های درمانی را برای مان شرح دادند که بسیار موثر است. ما در این مطلب، روش های کاهش ریزش موی مردانه را از زبان این متخصص به شما معرفی می کنیم.

بسیاری از محصولات مدعی اند که می توانند در بازگرداندن آقایان به دوران جوانی و داشتن موهای پر پشت کمک کنند. اما به نظر می رسد تنها تعداد انگشت شماری از آن ها به وعده های خود جامه عمل می پوشانند. باید بگوییم که برای داشتن موی سر پر پشت تر و جلوگیری از ریزش مو لازم نیست جیب تان را خالی کنید تا شامپوها و مکمل های بی ارزش و بی اثر تهیه کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

الگوی طاسی مردانه، یکی از جدی ترین مشکلاتی است که بسیاری از مردان با آن دست و پنجه نرم می کنند. به ریزش موی سر یا قسمتی از بدن، “آلوپسی” می گویند. علائم و نشانه های آلوپسی عبارت هستند از:

  • طاسی سر (ریزش مو)
  • ریزش مو سکه ای
  • ریزش مو پیشرفته

اکثر شکل های ریزش مو به دلایل زیر اتفاق می افتند:

  • عدم تعادل هورمون ها در فولیکول مو و اطراف آن
  • کمبود مواد مغذی مناسب
  • کاهش گردش خون

بر اساس برخی مطالعات، هورمون دی هیدروتستوسترون که به طور طبیعی تولید می شود، یکی از عوامل موثر در ریزش مو در مردان محسوب می شود.

متاسفانه، هیچ درمانی برای طاسی وجود ندارد، اما روش هایی که ما معرفی می کنیم، می توانند ریزش مو در آقایان را به حداقل برسانند. بهترین زمان برای به کارگیری این روش ها، زمانی است که هنوز موی زیادی را از دست نداده اید.

 

قرص ریزش مو

قرص ریزش مو

شاید مصرف انواع قرص های جلوگیری از ریزش مو، به نظر بسیار عالی برسد، اما این امر تنها با قرص فیناستراید (یا پروپشیا) امکان پذیر است. این دارو، میزان هورمونی که فولیکول های مو را می کاهد و دی هیدروتستوسترون (DHT) نام دارد، کم می کند.

مصرف این دارو، ریزش موی مردان را حدود 88% کاهش می هد و در 66% از مردان نیز منجر به رشد مجدد مو می گردد. جهت تهیه فیناستراید به تجویز پزشک نیاز دارید. این قرص را باید هر روز مصرف کنید و بسیار صبور باشید؛ زیرا تا حصول نتایج مطلوب حدود 6 ماه زمان می برد و این بدان خاطر است که ریزش و رشد مو، روند بسیار کندی دارد.

در آزمایشات بالینی حدود 3% از مردان، یک سری عوارض جانبی از جمله کاهش میل جنسی و سایر مشکلات جنسی را تجربه کرده اند. این عوارض ممکن است حتی پس از قطع مصرف دارو نیز ادامه داشته باشند. استفاده از این قرص در زنان ممنوع است. به خاطر داشته باشید که زنان باردار حتی نباید این قرص را لمس کنند. لمس قرص شکسته یا خرده شده فیناستراید می تواند منجر به ایجاد نقص های مادرزادی در کودکان شود.

 

ماینوکسیدیل

روگین
ماینوکسیدیل

مصرف روزانه یک قرص، کار ساده ای نیست. اما ماینوکسیدیل (یا روگین) می تواند راه حل بهتری برای درمان ریزش مو در مردان باشد. ماینوکسیدیل، مایعی است که قابل استفاده در پوست سر می باشد. این قطره دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) بوده و مو را برای رشد مجدد تحریک می کند. اما پزشکان معتقدند ماینوکسیدیل تنها برای حفظ و نگهداری رشته موهایی که از قبل داشتید، موثر است.

ماینوکسیدیل جهت مصرف آقایان زیر 40 سال که به تازگی ریزش مو در آن ها شروع شده است، بسیار بهتر و موثر تر است. لازم است این قطره را حداقل 4 ماه و حداکثر 1 سال مصرف نمایید. میانوکسیدیل ابتدا به عنوان داروی فشار خون در داروخانه ها موجود بود تا این که متخصصان به طور اتفاقی متوجه شدند که یکی از عوارض این دارو ایجاد پرمویی است. جهت مصرف این دارو باید روزی 2 بار، 15 قطره از مایع را با قطره چکان روی پوست سرتان (خیس نباشد) بریزید و ماساژ دهید. شما می توانید به راحتی و با مراجعه به داروخانه ماینوکسیدیل را تهیه کنید. جهت تهیه نوع قوی تر آن لازم است نسخه پزشک به همراه داشته باشید. عمده ترین عارضه ای که این دارو ایجاد می کند، سوزش پوست سر است.

 

روش های پیشرفته

مزوتراپی و پیوند مو

برس های لیزری، شانه های لیزری یا سایر دستگاه های لیزر مورد استفاده در سالن ها یا منزل چطور؟ آیا این موارد هم می توانند در درمان ریزش موی مردانه موثر باشند؟ پزشکان مخالف چگونگی عملکرد این دستگاه ها هستند. بر اساس طبقه بندی سازمان غذا و دارو، این دستگاه ها، جزء دستگاه های پزشکی محسوب شده و اثربخشی داروها را ندارند. این بدان معناست که دانشمندان هنوز چگونگی ایمنی و اثربخشی این دستگاه ها را به درستی نمی دانند.

توجه داشته باشید، زمانی که درصدد درمان ریزش مو بر می آیید، ممکن است زمانی طول بکشد تا متوجه تاثیر روش درمان تان شوید. بهترین کار این است که روش های فوق را به دقت دنبال کنید و برای هر درمان، زمانی را اختصاص دهید. چنانچه از هیچ یک از روش های درمانی پاسخی نگرفتید، بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا روش های دیگری مانند پیوند مو یا مزوتراپی را برای تان به کار گیرد.

 

امیدواریم این مطلب توانسته باشد، ابهامات شما در خصوص ریزش مو در مردان را برطرف کرده باشد.

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/hair-loss/men-hair-loss-17/men-slow-hair-loss” ]لینک مطلب[/button]

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments