رفع شوره سر

چطور شوره سر را از بین ببریم: 11 درمان طبیعی

اگر تحمل تان از شوره سر لبریز شده، توصیه می کنیم شامپو های ضد شوره خود را کنار گذاشته و این درمان های خانگی را امتحان کنید تا برای همیشه شوره سرتان درمان شود.

 

درمان شوره سر چیست؟

از بین بردن شوره سر
از بین بردن شوره سر

شوره سر، وضعیتی است که ممکن است در اثر خشکی پوست سر (اسکالپ) یا یک بیماری پوستی، به نام درماتیت سبوره ای (التهاب شوره ای پوست) ایجاد شود. این وضعیت همچنین می تواند به دنبال اگزما یا پسوریازیس که به طور معمول در نتیجه رشد بیش از حد قارچ های مخمری به نام ملاسزیا می باشد، بروز یابد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

داروهای درمان شوره سر موجود در داروخانه ها و دراگ استورها معمولا شامپوهایی هستند که بر پایه پیریتیون روی تهیه شده اند که قارچ ها و باکتری ها را مورد هدف قرار می دهند؛ شامپو کتوکونازول که عملکردش مقابله با قارچ هاست؛ شامپو ذغال سنگ و سولفید سلنیوم که موجب کند شدن رشد و از بین رفتن سلول های پوستی موجود در پوست سر می شوند؛ و اسید سالیسیلیک که پوسته ها را کاهش می دهد، تا جایی که از بین بروند.

موارد یاد شده، بهترین شامپو های ضد شوره در درمان شوره سر می باشند. در ادامه این مطلب، روش های درمان طبیعی شوره سر را به شما آموزش خواهیم داد.

 

آسپرین

درمان شوره سر
قرص آسپرین برای رفع شوره سر

آسپرین حاوی همان ماده فعالی (اسید سالیسیلیک) است که در بسیاری از شامپوهای ضد شوره سر به کار رفته است. با خرد کردن یک عدد آسپرین و تبدیل آن به پودر بسیار نرم و افزودن آن به شامپوی روزانه خود و استفاده از آن در هر بار شستشو موهای تان، می توانید شوره سر را به طور کل از بین ببرید. اجازه دهید این شامپو برای 1 تا 2 دقیقه روی موهای تان باقی بماند، سپس موها را به خوبی آبکشی کرده و مجددا با یک شامپوی ساده شستشو نمایید.

 

روغن درخت چای

درمان خانگی شوره سر
روغن درخت چای

بر اساس مطالعات انجام شده، شامپوهایی که حاوی تنها 5 درصد روغن چای باشند، به طور قابل توجهی شدت شوره سر را بهبود می بخشد. شما می توانید چند قطره روغن درخت چای را به شامپوی مورد علاقه خود نیز اضافه کنید، و به طور معمول موهای تان را شستشو دهید. روغن درخت چای قادر است به طور چشمگیری اثرات بسیاری از بیماری های پوستی را کاهش دهد.

 

جوش شیرین

درمان های طبیعی شوره سر
جوش شیرین

در آشپزخانه همه ما یک داروی ضد خارش و ضد شوره وجود دارد. برخی از موادی که هر روز با آن سر و کار دارید، از جمله جوش شیرین، دو برابر موثرتر از سایر درمان های شوره سر می باشند. تنها کافی است موهای خود را مرطوب کنید و یک مشت جوش شیرین را با شدت بالا روی پوست سر خود بمالید. بدون این که از شامپو استفاده کنید، موهای خود را آبکشی کنید. جوش شیرین منجر به کاهش رشد بیش از حد قارچ هایی که می توانند باعث ایجاد شوره سر شوند، می شود. موهای شما ممکن است در ابتدا خشک شوند، اما بعد از چند هفته، پوست سرتان شروع به تولید روغن های طبیعی می کند و موهای تان را نرم تر از قبل و بدون هیچ شوره ای می شود.

 

سرکه سیب

درمان شوره سر
سرکه سیب

دکتر آز، همیشه از سرکه سیب به عنوان یکی از درمان های شوره سر یاد کرده است؛ زیرا خاصیت اسیدی سرکه سیب موجب تغییر pH پوست سر می شود، و شرایط را برای رشد مخمرها دشوار می سازد. سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کرده و آن را در یک بطری اسپری ریخته و آن را روی پوست سر تان اسپری کنید. سپس، موهای خود را با یک حوله بپیچید و اجازه دهید 15 دقیقه تا یک ساعت روی سرتان بماند و در نهایت، موهای تان را به طور معمول شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

در مورد مزایای شگفت انگیز سرکه سیب بیشتر بدانید.

 

دهانشویه

رفع شوره سر
دهانشویه

تعجب نکنید! برای درمان شوره سر حاد، موهای خود را با شامپوی معمولی خود شستشو دهید، سپس با دهانشویه مبتنی بر الکل آبکشی نمایید. خواص ضد قارچ دهانشویه باعث جلوگیری از رشد سریع مخمرها می شود.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل

به گفته محققان، روغن نارگیل، یک درمان فوری برای شوره سر محسوب می شود که بوی خوبی نیز دارد. قبل از دوش گرفتن، 3 تا 5 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را روی پوست سر خود بمالید و اجازه حدود یک ساعت روی سرتان باقی بماند. در آخر به طور معمول سرتان را بشویید. همچنین می توانید از شامپو هایی که محتوی روغن نارگیل هستند، استفاده کنید. روغن نارگیل دارای بسیاری مزایای دیگر نیز می باشد.

در مورد مزایای شگفت انگیز روغن نارگیل بیشتر بدانید.

 

لیمو

درمان شوره سر
فواید لیمو

درمان شوره سر ممکن است در چند قدمی شما، یعنی یخچال تان باشد. اگر لیمو در دسترس داشته باشید (که باید هم داشته باشید، زیرا دارای کاربردهای مفید و متعددی در منزل می باشد) تنها کافی است 2 قاشق غذا خوری آب آن را به پوست سر خود بمالید و سپس با آب شستشو دهید. سپس 1 قاشق چای خوری آب لیمو را به یک فنجان آب بیافزایید و موهای خود را با آن بشویید. این کار را هر روز تا نا پدید شدن کامل شوره سر تان، تکرار کنید. خاصیت اسیدی لیمو کمک می کندpH  پوست سرتان تنطیم شود، و همین امر به از بین رفتن شوره سر کمک شایانی می کند.

 

نمک

نمک

خاصیت ساییدگی نمک معمولی موجود در آشپزخانه ها برای اسکراب کردن پوست سر، پیش از شامپو کردن بسیار مناسب است. با استفاده از نمکدان، میزان قابل توجهی روی پوست سرتان بپاشید.. سعی کنید نمک را روی کل سرتان پخش کنید. پوست سر خود را ماساژ دهید. زمانی که متوجه جدا شدن پوست های خشک و شوره سر شدید، می توانید موهای تان را شامپو کنید. برای درمان کامل شوره سر، یکی از دیگر روش های درمانی یاد شده در این مطلب را نیز در کنار استفاده از نمک به کار گیرید.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا

همگی این روش های درمان شوره سر موجب برطرف شدن شوره سر می شوند، اما آلوئه ورا دو برابر بیشتر از سایر روش ها خارش سر را تسکین می دهد. با ماساژ دادن مقداری ژل آلوئه ورا روی پوست سر پیش از استحمام، از خارش و خراشیدگی سرتان خلاص می شوید.

 

سیر

سیر

خواص ضد میکروبی سیر برای از بین بردن شوره سر ناشی از باکتری بسیار مناسب هستند. ابتدا سیر را له کرده و آن را به پوست سر تان بمالید. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد، پیشنهاد می کنیم سیر خرد شده را با عسل مخلوط کرده و سپس آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید. بهتر است این کار را پیش از شستشوی روزانه سر خود انجام دهید. سیر علاوه بر این که یکی از بهترین درمان های شوره سر است، می توانید از آن جهت تقویت مو، پوست و حتی سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید. سیر همچنین یک درمان بزرگ برای عفونت دستگاه ادراری نیز به شمار می رود.

 

روغن زیتون

خواص روغن زیتون
روغن زیتون

یکی از درمان های خانگی برای شوره سر، آغشته کردن مو به روغن زیتون به مدت یک شب است. حدود 10 قطره روغن زیتون را روی پوست سر خود ماساژ دهید و با استفاده از یک کلاه حمام پلاستیکی سرتان را پوشانده و با آن بخوابید. صبح با استفاده از شامپو روزانه معمولی موهای خود را شستشو دهید. برای حصول نتیجه سریع تر و بهتر، از یک شامپو حاوی روغن زیتون نیز استفاده کنید.

در مورد مزایای شگفت انگیز روغن زیتون بیشتر بدانید.

 

امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید شوره سر تان را در منزل درمان کنید.

زیبا و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments