روغن زیتون و خواص ان

1
روغن زیتون

روغن زیتون تاریخچه ای طولانی دارد واز یکی از قدیمی ترین درختهای موجود در دنیا با نام درخت زیتون گرفته شده است که اصلیت آن به آسیا بر می‌گردد و پس از آن به مناطق مدیترانه ای هم گسترش یافته است (حدود 6000 سال پیش )

شما میتوانید از انواع موجود آن در کشور استفاده کنید و یا روغن زیتونهای صادراتی را تهیه کنید .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ممکن است روغن زیتونی که می‌خرید به رنگ سبز ملایم باشد و یا طعم کمتری داشته باشد .اگر میخواهید از روغن زیتون برای پخت و پز یا در دمای بالا استفاده کنید ،بهتر است نوع سبک آن را انتخاب کنید .نوع سبک روغن زیتون فرانید فیلتر را گذرانده و در نهایت به روغنی کم‌رنگ تر و کم بو تر تبدیل می‌شود .

اگر هم میخواهید از این روغن برای طعم دهی به سالاد و یا غذا پس از پخت استفاده کنید ،ما انواع مرغوبی را توصیه میکنیم که در طی فرایندی غیر شیمیایی و با فشار روغنی را تولید میکنند که حالت اسیدی خیلی کمی دارد .این نوع از روغن زیتون خوش طعم و مطلوب است .

روزانه به تعداد طرفداران روغن زیتون اضافه می‌شود و عده بیشتری از آن برای پخت و پز استفاده میکنند .شاید دلیل محبوبیت این ماده غذایی ناشی از توجه بیشتر به سبک غذایی مدیترانه ای و یا طعم ویژه آن و یا مزیتهای آن برای سلامتی باشد .

یک چربی متمایز

متخصصین تغذیه اسید های چرب امگا را با نام چربی های متمایز و یا هوشمند می‌شناسد که در ماهی و تعدادی از گیاهان وجود دارد .نوع دیگری از این چربی ها با نام چربی های اشباع نشده مونو شناخته می‌شود که مقدار زیادی از آن در روغن زیتون یافت می‌شود .

بنا بر روزنامه تغذیه محیطی چربی های اشباع نشده مونو بیش ترین سهم چربی مصرفی ما را تشکیل میدهند و چربی های دارای حلقه های اشباع نشده بقیه آن را تشکیل میدهند .

چربی های اشباع شده از نوع مونو و یا پلی هر دو باعث می‌شوند تا سطح کلسترول بد خون کاهش یابد که شما را در معرض بیماری‌های قلبی قرار میدهد واین در حالی است که شما از آن‌ها به جای چربی های اشباع شده مصرف میکنید .چربی های اشباع شده که به میزان زیادی در محصولات حیوانی و خرما و روغن نارگیل یافت می‌شوند ،مهم ترین دلیل افزایش سطح کلسترول بد خون میباشند .

در این قسمت به انواع چربی های وجود در روغن های متفاوت دقت کنید :

نوع روغن

درصد چربی های اشباع نشده مونو

درصد چربی ها با حلقه های اشباع نشده

درصد چربی اشباع شده

روغن فندق

82

11

7

روغن زیتون

78

8

14

روغن بادام

73

9

8

روغن کانولا

62

31

7

روغن بادام

48

34

18

روغنی که کاملاً در دسترس است و برای طعم دهی به انواع مواد غذایی میتوان از آن استفاده نمود و بالاترین سطح چربی های اشباع نشده مونو را دارد همان روغن زیتون است .

در‌واقع سازمان غذا و دارو هم‌اکنون اجازه میدهد که کمپانی های تولید کننده روغن زیتون از برچسب کاهش دهنده ی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی برای این محصولات استفاده نمایند .البته مطالعات کم و محدودی میتوانند ثابت کنند که مصرف روزانه ی دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون میتواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد .در نهایت باید این روغن به جای چربی های اشباع شده مصرفی تان قرار گیرد و میزان کالُری مصرفی روزانه تان را نیز افزایش ندهد .

مزایای مصرف روغن زیتون فقط به بهبود بیماری‌های قلبی ختم نشده و شامل موارد دیگری هم می‌شود .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات  در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها  !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments