درمان واریس با سرکه سیب

درمان واریس با سرکه سیب

واریس، رگه های بنفش، قرمز یا آبی پیچ در پیچی هستند که معمولا در پا و گاهی اوقات در صورت رویت می شوند. این عارضه به دلیل، وجود اختلالات ساختاری در عروق خونی رخ می دهد. واریس، رگ های خونی کوچکی را درگیر می سازد که نزدیک به سطح پوست هستند. بسیاری از افراد از این عارضه رنج می برند. ما در این مطلب روش درمان واریس با سرکه سیب را برای تان شرح خواهیم داد.

 

علل ایجاد واریس

علل ایجاد واریس

رگ های واریسی معمولا در ناحیه پا تشکیل می شوند و به طور مستقیم از گردش خون ضعیف نشات می گیرند. هنگامی که دریچه های رگ هایی که ضامن گردش صحیح خون هستند، به درستی کار نکنند، خون در رگ تجمع پیدا کرده و منجر به تورم آن می گردد. دلایل بسیارِ دیگری نیز وجود دارند که واریس ایجاد شود، اما عمده ترین آن ها، افزایش سن است. مادامی که در طول زندگی خود از پاهایمان استفاده می کنیم، آن ها را در معرض آسیب و فرسایش قرار می دهیم. با این حال، یک عامل مهم در جهت شکل گیری رگ های واریسی، سابقه خانوادگی در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که ژن های به ارث برده می توانند تعیین کنند که در ما احتمال ابتلا به واریس، کم یا زیاد باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

واریس، بیشتر در زنان رخ می دهد و با بارداری و یائسگی در ارتباط است. سبک زندگی نیز می تواند نقش مهمی در ایجاد واریس داشته باشد. اگر شغلی دارید که مستلزم ایستادن های بسیار است، احتمال بروز واریس در شما بالاست؛ زیرا این امر سبب وارد آمدن فشار زیادی به عروق، و کارکرد بیش از حد دریچه ها می گردد. مواد غذایی سنگین، چرب و غلیظ نیز می توانند رگ ها و شریان ها را مسدود کنند. سیگار کشیدن و سوء مصرف الکل نیز در بروز واریس دخیل می باشند.

تفاوت بین رگ های عنکبوتی و رگ های واریسی، در چگونگی تشکیل آن ها روی پوست است. رگ های واریسی، بزرگ تر از سایر رگ ها هستند و سبب برآمدگی پوست می شوند. علت بروز رگ های عنکبوتی مشابه علت واریس است، اما این رگ ها، کوچک تر هستند و روی سطح پوست گسترش می یابند. این عارضه، شبیه به بیماری روزاسه است که به طور معمول رگ های کوچک را درگیر می سازد.

آسیب نیز می تواند سبب ایجاد رگ های واریسی شود. ضربه یا اصابت به جایی می تواند سبب وارد آمدن آسیب به دریچه رگ ها و عامل ایجاد واریس شود. ورزش کردن در حد متعارف و متعادل می تواند مانع از تشکیل رگ های واریسی شود، اما ورزش بیش از حد، خود منجر به آسیب دیدن بافت و رگ ها می گردد.

 

سرکه سیب جهت درمان واریس

سرکه سیب جهت درمان واریس

استفاده از سرکه سیب می تواند جهت درمان واریس موثر باشد. این بدان خاطر است که به بهبود جریان خون در بدن کمک می کند. سرکه سیب، علائم ناشی از رگ های واریسی، مانند درد، شدت، گرفتگی، سوزن سوزن شدن، خارش و تورم را از بین می برد. بنابراین، این محصول طبیعی، یک درمان عالی جهت تسکین فوری و موثر ناحیه آسیب دیده محسوب می شود.

مطالعات کافی در خصوص علت اثربخشی سرکه سیب در درمان واریس انجام نشده است. با این حال، بسیاری از افراد، استفاده از سرکه سیب را موثر گزارش کرده اند.

مانند هر درمان دیگر، بهتر است پیش از به کار گیری این روش نیز با پزشک مشورت کنید.

 

روش استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب جهت رها شدن از ناراحتی های رگ های واریسی بسیار آسان است و شما می توانید به طرق مختلف از آن استفاده کنید. روش های موثر تر در به کارگیری سرکه سیب عبارتند از:

  • چند قطره سرکه سیب را مستقیما کف دست تان بریزید و ناحیه مورد نظر را با آن ماساژ دهید. ماساژ باید به صورت دورانی باشد تا سرکه کاملا جذب پوست شود.
  • یکی از گزینه های به کار گیری سرکه سیب، استفاده از گاز استریل است. گاز استریل را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را برای چند دقیقه روی رگ های واریسی خود قرار دهید.
  • با سرکه سیب، آلوئه ورا و هویج، یک کرم دست ساز تهیه کنید. نیمی از شیشه سرکه سیب، نصف هویج و 3 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی رگ های واریسی تان ماساژ دهید. این امر به افزایش گردش خون کمک می کند. اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب خنک یا ولرم شستشو نمایید.
  • پنبه یا گاز استریل را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی نواحی مورد نظر متصل کنید و اجازه دهید در طول شب روی پوست تان بماند. بهتر است در این روش، سرکه سیب را با کمی آب رقیق کنید تا از خاصیت اسیدی آن کاسته شود و در طول شب به پوست آسیبی وارد نشود.

 

توجه!

درست است که استفاده از سرکه سیب می تواند رگ های واریسی و رگ های عنکبوتی ناخوشایند را کمرنگ تر کند و از قابل رویت بودن آن ها بکاهد، اما در عین حال، نمی تواند به رگ های بزرگ تر نفوذ کند و اثر چندانی بر آن ها نخواهد داشت. سرکه سیب، خواص درمانی بسیاری دارد و حتی در درمان مشکلات مو و سلولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://health.onehowto.com/article/how-to-treat-varicose-veins-with-apple-cider-vinegar-1744.html” ]لینک مطلب[/button]

 

3.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments