جوش ها و بثورات ناحیه تناسلی

جوش ها و بثورات ناحیه تناسلی – علل و درمان

جوش ها و بثورات ناحیه تناسلی – علل و درمان

 

جوش ها و بثورات ناحیه  تناسلی نشان دهنده مشکلات پوستی است که به دلیل علل زمینه ای  در رابطه با سلامت ما بروز می کند. این جوش ها  ممکن است در قسمت های مختلف تناسلی زنان و مردان ایجاد شود.

جوش ها معمولاً  قرمز رنگ هستند.  و ممکن است دردناک باشند و یا خارش داشته باشند.  همچنین جوش ها گاهی به صورت برجسته و زخم هم دیده می شوند. در صورت مشاهده چنین جوش هایی به پزشک مراجعه کنید

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل جوش های ناحیه تناسلی

فیلم لیزر بیکینی

علل بسیاری  برای بثورات ناحیه تناسلی وجود دارد.  علت هایی مانند عفونت  که قابل درمان است و  همچنین  بیماری های مقاربتی ،  آلرژی و اختلالات خود ایمنی  باعث جوش در ناحیه تناسلی می شوند.

عفونت ها شایع ترین علل جوش های ناحیه تناسلی

 

این عفونت ها عبارت هستند از:

  •  عفونت قارچی در ناحیه کشاله ران شامل  بثورات قرمز، خارش دار و پوسته پوسته است، گاهی نیز همراه با تاول می باشد.
  • بثورات پوشک  یک عفونت قارچی است که نوزادان به دلیل  مرطوب و گرم بودن بدن در پوشک به آن مبتلا می شوند.  بثورات پوشک قرمزرنگ  و پوسته پوسته و گاهی برجسته هستند و ممکن است  تاول دار هم باشند.
  •  عفونت قارچی واژن  که اغلب در نتیجه  مصرف آنتی بیوتیک اتفاق می افتد.  عفونت قارچی واژن   باعث خارش، قرمزی، تورم، و ترشحات سفید از واژن می شود.
  • مولوسکوم یا زگیل آبکی یک عفونت ویروسی است که بر روی  پوست تأثیر می گذارد و شامل زگیل های برجسته، دور از هم، خارش دار و ملتهب می باشد.
  • بالینیت .  بالینیت  التهاب پوست ختنه گاه یا سر آلت است که معمولاً به علت عدم رعایت بهداشت  ایجاد می شود.   بالینیت  باعث خارش، قرمزی و خروج ترشحات از آلت می شود.

آلودگی انگلی  یکی دیگر از علت احتمالی بثورات تناسلی

آلودگی انگلی شامل موارد زیر می باشد:

  • شپش .  شپش ها حشرات کوچکی  هستند که  در ناحیه تناسلی تخم گذاری می کنند و اغلب از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند.   شپش ناحیه تناسلی  اغلب در نوجوانان دیده می شود.  هجوم شپش به ناحیه تناسلی باعث خارش و گاهی اوقات زخم شدن پوست این قسمت می شود.
  •  شپش بدن :  شپش بدن از شپش ناحیه تناسلی بزرگتر است.   آنها در لباس و بر روی پوست فرد مبتلا زندگی می کنند، و از خون فرد مبتلا به شپش تغذیه می کنند.  شپش بدن  باعث بثورات خارش دار بر روی پوست می شود.
  • گال .  بثورات خارش دار پوست است که توسط کرم ها بسیار کوچک ایجاد می شود.   این کرم ها  به داخل پوست نفوذ کرده  و باعث خارش شدید، به خصوص در شب می شوند.

 بثورات تناسلی  ناشی از آلرژی و اختلالات خود ایمنی

 

بثورات تناسلی  ناشی از آلرژی و اختلالات خود ایمنی عبارتند از:

  • درماتیت تماسی:  درماتیت تماسی از بثورات پوستی شایع می باشد.  زمانی که پوست با مواد آلرژی زا یا با مواد محرک مانند یک ماده شیمیایی در تماس باشد، درماتیت تماسی ایجاد می  شود.

خارش در ناحیه تناسلی ممکن است به علت استفاده از کاندوم باشد.  ماده لاتکس که برای ساخت کاندوم از آن استفاده می شود آلرژی زا است.

  • پسوریازیس یک بیماری پوستی شایع است.  علت بروز پسوریازیس ناشناخته است، اما پزشکان گمان می کنند که پسوریازیس  یک اختلال خود ایمنی است .  بثورات ناشی از پسوریازیس صورتی رنگ ، پوسته پوسته،  و خارش دار هستند .

پسوریازیس در هر جای بدن ایجاد می شود.  پسوریازیس ممکن است باعث ایجاد زخم در ناحیه تناسلی  مردان بشود.

  • بیماری لیکن پلان  کمتر شایع است، اما جوش های خارش دار ایجاد می کند.   پزشکان از علت دقیق این بیماری مطمئن نیستید .  اما تصور می شود که به علت یک آلرژن یا اختلال خود ایمنی بروز می کند.    لیکن پلان در ناحیه تناسلی، می تواند زخم تولید کند.
  •  آرتریت واکنشی یا سندرم رایتر، آرتریتی است  که در واکنش به عفونت توسط باکتری های خاصی  رخ می دهد.   مانند باکتری های کلامیدیا، سالمونلا، و یا شیگلا.   کلامیدیا می تواند باعث ترشحات دستگاه تناسلی شود.

بثورات تناسلی  ناشی از بیماری های مقاربتی

بیماریهای مقاربتی از علل احتمالی بثورات دستگاه تناسلی برای افرادی است که روابط جنسی سالم را رعایت نمی کنند.

  • تبخال تناسلی  یک ویروس است که می تواند دردناک باشد و زخم تاول مانند در ناحیه تناسلی تولید می کند.
  • زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود . این زگیل ها  کوچک و به رنگ گوشت هستند  و ممکن است خارش داشته باشند.
  • سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که از طریق تماس جنسی گسترش می یابد .  سفیلیس باعث بروز تولید کهی در همه جای بدن می شود.   بثورات سفیلیس گاهی  خارش دارند.

تشخیص بثورات تناسلی

 

قبل از درمان بثورات دستگاه تناسلی، ابتدا لازم است علت بروز آن مشخص شود.   پزشک معالج شما برای  تشخیص علت جوش های ناحیه تناسلی از روش های زیر استفاده می کند:

  • معاینه فیزیکی  پزشک پوست شما را از نظر قرمزی و ترشحات و جوش ها بررسی می کند .
  • تست سواب  پزشکان ممکن است از ترشحات واژن  زنان و ترشحات مردان نمونه برداری کند.
  • خراش دادن پوست و یا بیوپسی .   ممکن است پزشک معالج شما یک خراش پوست یا بیوپسی، برای برداشتن قسمتی از بثورات ایجاد کند.  مشاهده  این بثورات یا بیوپسی در زیرمیکروسکوپ برای تشخیص بیماری هایی مانند پسوریازیس، گال، یا عفونت های قارچی مورد بررسی انجام می شود.

درمان بثورات وجوش های ناحیه تناسلی

 

درمان جوش های ناحیه تناسلی بستگی به علت زمینه ای آن دارد.  در هر صورت خارش راش ها را با مصرف کرم های ضد خارش هیدروکورتیزون می توانید از بین ببرید.  گاهی ممکن است پزشک معالج تان برای کاهش علائم و هم زمان با  درمان بیماری  زمینه ای کرم ضد خارش دیگری نیز برای شما تجویز کند.

برخی از بثورات پوستی با تمیز و خشک نگه داشتن منطقه آسیب دیده خود به خود درمان می شوند.   عفونت قارچی واژن نیز با درمان های تجویزی توسط پزشک بهبود می یابند.

بیماری سفلیس فقط با آنتی بیوتیک درمان می شود.

زگیل تناسلی با داروهای تجویزشده توسط پزشک درمان می شود.  روش دیگر برای درمان زگیل تناسلی از بین بردن زگیل ها از طریق انجماد با نیتروژن مایع و یا از بین بردن آنها با جراحی است.

تبخال تناسلی قابل درمان نیست، اما می توان آن را با دارو کنترل کرد.

شپش ناحیه تناسلی و شپش بدن را می توان از طریق  شستشو با دارو از بین برد.  داروی شستشو را به صورت مستقیم بر روی محل اعمال کنید.  چند دقیقه صبر کنید.  سپس محل را با آب شستشو دهید.  برای جلوگیری از عفونت مجدد، لباس ها و وسایل خواب خود را  در آب داغ بشویید.

بیماری گال با مراجعه به پزشک واستفاده از کرم و یا لوسیون های دارویی تجویز شده توسط پزشک  درمان می شود.

در مورد  واکنش های آلرژیک، از بین بردن آلرژن به از بین رفتن بثورات کمک می کند.

برای اختلالات خود ایمنی هیچ درمانی وجود ندارد، اما داروهایی برای  تقویت  سیستم ایمنی بدن وجود دارد  که می تواند به کنترل علائم و یا اختلالات پوستی ناشی از این  بیماری کمک کند .

لیکن پلان که به علت  اختلالات خود ایمنی در افراد مبتلا  رخ می دهد، با مصرف داروهای آنتی هیستامین ویا تجویزکرم های پوستی  و یا تزریق یا مصرف قرص کورتیکواستروئید درمان می شود.

جلوگیری از بثورات ناحیه تناسلی

جلوگیری از بثورات دستگاه تناسلی بستگی زیادی به علت بروز بثورات دارد.

برای جلوگیری از بثورات ناشی از بیماری های مقاربتی، شما می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • داشتن  رابطه جنسی سالم و استفاده از کاندوم برای محافظت از شما در برابر بیماری های مقاربتی .
  • محدود کردن تعداد شرکای جنسی.
  • مصرف دارو برای درمان بثوراتی مانند تبخال.

برای جلوگیری از بثورات ناشی از واکنش های آلرژیک  شما می توانید راهکار های زیر را انجام دهید:

  • استفاده از آنتی هیستامین ها
  • اجتناب از مواد واکنش زا و آلرژن ها

حفظ یک رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی  باعث می شود که  سیستم ایمنی بدن شما  تقویت شود و با هر گونه عفونتی که باعث بثورات تناسلی می شود مبارزه کند.

احتمال درمان  بسیاری از بثورات ناحیه تناسلی وجود دارد. در اغلب موارد با درمان علت زمینه ای   بثورات نیز درمان می شوند. با مراقبت مناسب،  بثورات ناشی از انگل ها و عفونت ها (به غیر از بیماری های مقاربتی ) را می توان با رعایت بهداشت  ودرمان مناسب از بین برد.

بیماری هایی مانند تبخال تناسلی یا اختلالات خود ایمنی که  درمان کاملی برای شان وجود ندارد  را می توان با  استفاده از داروهای مناسب کنترل کرد.

بیماری  سفلیس اگر به موقع تشخیص داده شود به راحتی با پنی سیلین درمان می شود.  اگر سیفلیس مجدداً عود کند با تجویز دوباره آنتی بیوتیک درمان خواهد شد.


[button color=”red” size=”small” link=”http://www.healthline.com/health/rash-on-genitals#prevention5″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.mayoclinic.com/health/lice/DS00368″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/jock-itch/home/ovc-20229519″ target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
masoo
masoo
4 years ago

سلام خسته نباشید من یه دختر 22 ساله هستم
توی کشاله ران و ناحیه تناسلیم جوش خیلی میزنم
و جوش ها اکثرا چرکی هستند جدیدا یه مدل جوش میزنم که خیلی میخاره وقتی فشارش میدم یه چیزش سفید سفت ازش بیرون میزنه که مثل چرک نیست بعد خیلی خون میاد جاش.بر اثر چی اینجوری میشه؟