جراحی رینوپلاستی

جراحی رینوپلاستی | پاسخ به سوالات رایج در مورد عمل بینی

جراحی رینوپلاستی

جراحی رینوپلاستی

رینوپلاستی عملی است که شکل ظاهری بینی شما را تغییر می دهد. انگیزه فرد از انجام رینوپلاستی می تواند یا برای زیبایی و بهبود وضعیت ظاهری بینی باشد، یا برای بهبود شرایط تنفسی. شاید هم هردو.
بخش بالایی ناحیه بینی را استخوان تشکیل می دهد و بخش پایینی را غضروف. رینوپلاستی عملی است که می تواند هرسه استخوان، غضروف و پوست بینی را تغییر دهد. پیش از شروع عمل حتما در جلسات مشاوره از پزشک سوال بپرسید تا ببینید آیا اصلا فرد مناسبی برای انجام رینوپلاستی هستید یا نه.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

پیش از انجام جراحی رینوپسی پزشک ویژگی های چهره، پوست بینی و بخشی که مایلید تغییرش دهید را بررسی می کند. چنانچه کاندید مناسبی برای رینوپلاستی باشید پزشک جراح برنامه ریزی عملیاتی مناسب شما برای انجام عمل را طرح ریزی می کند.
عمل بینی یا همان جراحی رینو پلاستی در ایران رواج زیادی دارد. به همین خاطر هم مردم معمولا سوالات زیادی در مورد آن دارند.در این مقاله سعی می کنیم تا به رایجترین سوالاتی که در مورد جراحی رینوپلاستی یا عمل بینی وجود دارند پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

سوالات رایج عمل بینی

سوالات مرسوم در مورد عمل بینی عبارتند از:

فرق عمل بینی با عمل اصلاح انحراف تیغه بینی چیست؟

رینوپلاستی یا عمل بینی یک عمل جراحی برای تغییر ظاهر بینی است. ازآنجاییکه هم تنفس و شکل ظاهری بینی به هم مربوط هستند، رینوپلاستی گاه اوقات ممکن است نه فقط برای اصلاح ظاهر بینی، بلکه برای بهبود وضعیت کانال های تنفسی فرد هم مورد استفاده قرار بگیرد.
از طرف دیگر سپتوپلاستی یا عمل اصلاح انحراف تیغه بینی یک عمل جراحی برای بهبود وضعیت تنفسی از طریق تقویت دیواره داخلی بینی است. دیواره ای که در داخل بینی کانال های تنفسی را به راست و چپ تقسیم می کند. زمانی که استخوان داخلی بینی دچار انحراف باشد نفس کشیدن را سخت تر می کند. یادتان باشد که سپتوپلاستی می تواند در ترکیب با رینوپلاستی انجام شود.

آیا عمل بینی ساده است؟

نه. رینوپلاستی یک عمل پر چالش است. عوامل و پارامترهای گوناگونی در انجام عمل بینی دخیل هستند. اول اینکه بینی یک اندام پیچیده و سه بعدی است که در وسط صورت قرار دارد. تغییراتی که در طول جراحی رینوپلاستی صورت می پذیرند اغلب بسیار کوچک هستند. اما همین تغییرات کوچک می توانند تفاوت های بزرگی در شکل ظاهری بینی شما ایجاد کنند. از آنجاییکه این تغییرات کوچک هستند، احتمال بروز خطا هم کم می شود.

ورم و استفاده از بی حس کننده های موضعی روی پوست، بینی را در طول عمل بی حس می کنند و بسیاری از تغییراتی که رخ می دهد را برای بیمار غیرقابل تشخیص می نمایند. همچنین رینوپلاستی یک برنامه ریزی استاندارد گام به گام مانند سایر عمل ها ندارد. وضعیت و شرایط هر عملی که پزشک انجام می دهد به شرایط خاص بیمار بستگی دارد.

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

آیا بعد از عمل بینی باید در بیمارستان ماند؟

تقریبا هرکسی که تا به حال رینوپلاستی را انجام داده در همان روز بعد از عمل از بیمارستان مرخص شده است. در موارد بسیار نادر اما ممکن است فرد به واسطه اسهال یا سایر مشکلات فیزیکی دیگر مجبور شود یک شب را در بیمارستان و تحت نظر بماند.

ریکاوری عمل بینی چقدر طول می کشد؟

برنامه داشته باشید که بعد از عمل حدود یک هفته از کار خود مرخصی بگیرید. در طول هفته اول هر روز بعد از عمل به شکل فزینده ای احساس بهتری خواهید داشت.یک هفته بعد از جراحی بیمار معمولا به روال عادی زندگی خود برمی گردد.
یاداتن باشد که بعد از جراحی رینوپلاستی اندکی ورم روی بینی را تجربه خواهید کرد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا این ورم ها بخوابند. هرچند در طول این مدت برای اطرافیان عادی شده و دیگر کسی آن را نخواهد دید. افرادی که عمل بینی می کنند معمولا بعد از یک هفته می توانند روند روزمره زندگی را از سر بگیرند . بعد از چهار هفته همه چیز به حالت اول بر می گردد.

خطرات عمل بینی چیست؟

تمام جراحی ها خطر دارند. خوشبختانه خطرات رینوپلاستی بسیار کم بوده و پیامدهایش نادرند. پزشک در مورد خطرات و مزایای این عمل با جزئیات پیش از شروع درمان با شما صحبت خواهد کرد.

آیا عمل بینی تحت پوشش بیمه است؟

گاهی از اوقات بیمه هزینه رینوپلاستی را پرداخت می کند. اما این به سیاست های شرکت بیمه طرف قرارداد شما بستگی دارد. پیش از تعیین وقت عمل حتما از پزشک بخواهید تا اسناد و تاییدیه های لازم برای ارائه به شرکت بیمه را در اختیار شما قرار دهد.
در عموم موارد اگر بیمه قانع شود که هدف از انجام عمل بینی درمانی بوده، نه زیبایی، ممکن است همه یا بخشی از آن را پرداخت کند.

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

هزینه عمل بینی چقدر است؟

هزینه عمل بینی به عوامل متعددی وابسته است. از جمله پیچیدگی و دشواری عمل، تخصص و تجربه پزشک و البته ناحیه اقتصادی مرکز درمانی. میانگین قیمت عمل بینی در تهران چیزی در حدود هفت میلیون تومان است.
هرچند مرکز برکه در منطقه قلهک با تخفیف های استثنایی و مناسبتی تعرفه ای کمتر از این و در حدود کمتر از شش میلیون تومان را به شما عزیزان ارائه می دهد.

آیا قبل از عمل می توان نتیجه احتمالی آن را دید؟

بله. پیش از جلسات مشاوره پزشک می تواند یک سری عکس های استاندارد از زوایای مختلف بینی شما بگیرد. این عکس ها سپس کمی با کامپیوتر دستکاری می شوند تا نتیجه ای نزدیک به آنچه مورد انتظار است را به شما نشان دهند.

آیا عمل بینی درد دارد؟

برای بیشتر مردم نه. بیشتر افراد یک روز بعد از عمل درد مورد تجربه را بین 0 تا 4 از 10 بیان می کنند.

کبودی بعد از عمل بینی چقدر دوام می آورد؟

کبود شدن رایج نیست. چنانچه بعد از عمل بینی دچار کبودی های جزئی شدید بهتر است بدانید که آنها بیشتر از چند هفته دوام نخواهند آورد.

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

بهترین جراح بینی در تهران

این روز ها تعداد پزشکانی که عمل جراحی رینوپلاستی انجام می دهند کم نیست. اما اگر به دنبال بهترین پزشک برای عمل بینی می گردید ما به شما مرکز برکه را توصیه می کنیم. این مرکز با کادری از بهترین متخصصان رینوپلاستی یکی از بهترین و باکیفیت ترین مراکز برای پیدا کردن بهترین جراح رینوپلاستی در تهران است. برای آشنایی بیشتر با این مرکز و همچنین گرفتن نوبت درمان بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments