درمان ورم بینی بعد از عمل رینوپلاستی | بهترین جراح بینی در تهران

درمان ورم بینی بعد از عمل رینوپلاستی | بهترین جراح بینی در تهران +فیلم

درمان ورم بینی بعد از عمل رینوپلاستی | بهترین جراح بینی در تهران + فیلم

کاهش ورم دماغ پس از عمل رینوپلاستی

جراحی رینوپلاستی قطعاً یک عمل سخت است که مانورهای کوچک می تواند منجر به تغییرات بزرگی و پیامدهای ناخواسته شود. مطمئناً مراجعه به یک جراح ماهر و با تجربه که بداند چه می کند برای موفقیت عمل و کاهش ورم بینی خیلی اهمیت دارد.

بر خلاف بسیاری از عمل های جراحی پلاستیک ، دوره بهبودی پس از رینوپلاستی و رسیدن به نتیجه نهایی مدتی طول می کشد.  از میان تمام جراحی های پلاستیک  ، رینوپلاستی عملی است که همکاری بیمار برای رسیدن به نتیجه مطلوب را خیلی نیاز دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از آنجا که دوره بهبودی پس از جراحی بینی ممکن است تا یک سال طول بکشد ، برای بیمارانی که رینوپلاستی می کنند بهتر است که کمی صبر داشته باشند.

گذشته از عدم تقارن بعد از عمل دماغ  ، یکی دیگر از چیزهایی است که اکثر بیماران به آن توجه می کنند ، تورم بینی پس از جراحی است.   یک موضوع که باعث سؤالات زیادی می شود تورم طولانی مدت پس از جراحی زیبایی بینی است.

به طور کلی ، به نظر می رسد که جراحان عمل زیبایی بینی باید در آماده سازی بیمار برای مراقبت های بعد از جراحی تلاش زیادی انجام بدهند.  اما  بسیاری از بیماران  انتظار دارند که هیچ کاری نکنند و دماغ شان خود به خود خوب بشود.

بیماران باید بدانند که چیزهای زیادی وجود دارند که می تواند تورم دماغ را پس از جراحی افزایش دهد.  وقتی که یک هفته بعد از عمل جراحی آتل بینی برداشته می شود ، بیماران از نتیجه عمل شان  بسیار هیجان زده می شوند.

با این حال ، این هیجان به زودی فروکش می کند.  در روز برداشتن اسپلینت ، من به بیماران آموزش می دهم که چگونه شب ها بینی خود چسب بزنند و چگونه چند بار در روز به آرامی بینی را با فشار قالب بندی کنند. این نکات کمک می کند تا بینی به شکل اصلی خود برگردد.

بیماران اغلب از این که دماغ شان هر روز یک مدل جدید است و آب دماغ شان همیشه آویزان است ، شاکی هستند.   با گذشت زمان ، این مشکلات برطرف می شود و بینی شکل زیبای خود را نشان می دهد.

بعضی از بیماران دوست دارند هر چه زودتر ورزش کنند.  اما ورزش کردن باعث افزایش ضربان قلب و بالا رفتن فشار خون می شود که می تواند ورم دماغ را افزایش دهد.  قرار دادن کمپرس یخ به کاهش ورم دماغ کمک می کند.

به نظر من هر جراح زیبایی عمل بینی باید برای آموزش های لازم در مورد  قبل و بعد از جراحی به بیمار خود وقت بگذارد.

 

مراقب ورم بعد از عمل رینوپلاستی باشید

مراقب ورم بعد از عمل رینوپلاستی باشید
مراقب ورم بعد از عمل رینوپلاستی باشید

استفاده از رژیم غذایی پروتئین بالا و استفاده از مکمل های خاص برای چند روز قبل و بعد از جراحی به کاهش زمان بهبودی پس از جراحی کمک می کند.  مکمل های پیشنهادی Arnica Montana ، Bromelain و ویتامین C هستند. هر یک از این مکمل ها نقش مهمی در بهبودی پس از جراحی دارد.

 

مراقبت در طول جراحی بینی

یکی از بزرگ ترین علل تورم بعد از عمل جراحی بینی ، کنترل نکردن خونریزی در حین عمل است ، کنترل خونریزی در حالی که بیمار در اتاق عمل روی تخت جراحی خوابیده ،  به بهبود سریع تر بیمارکمک خواهد کرد.

 

ورم بعد از عمل جراحی

ورم بعد از عمل جراحی بینی
ورم بعد از عمل جراحی بینی

ورم بعد از هر عمل جراحی اجتناب ناپذیر است و رینوپلاستی هم استثناء نیست.  اندازه ورم  برای هر فرد متفاوت است. این عمل معمولاً برای تغییر ظاهر بینی و یا بهبود تنفس صورت می گیرد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، برخی از جراحی های رینوپلاستی شامل شکستگی و یا تغییر استخوان در بینی در طی عمل جراحی است.

روش هایی که شامل دستکاری استخوان می شوند باعث تورم بیشتر می شوند. که ممکن است چندین هفته یا گاهی اوقات حدود یک سال طول بکشد.  مهم است که شما دقیقاً از دستورالعمل های ارائه شده توسط جراح خود پیروی کنید و اقدامات توصیه شده را به منظور کاهش تورم انجام دهید.

جراح شما دستورالعمل های خاصی را ارائه می دهد که از دو هفته قبل از عمل جراحی شروع می شود.  به طور کلی بعد از هر عمل جراحی  تورم رخ می دهد که به بسیاری از عوامل بستگی دارد.

 

توصیه های جراح برای کاهش ورم

یک توصیه پزشک جراح در باره تغییراتی است که از دو هفته قبل از عمل باید در داروهای تان ایجاد کنید.   چون بعضی از داروها باعث می شوند در طول جراحی و بعد از ان مشکلاتی مانند تورم  طولانی مدت ایجاد شود.

هرگز بدون مشاوره با پزشک خود داروهای تجویزی خود را متوقف نکنید.  برخی از داروهای  تجویزی نباید متوقف شود و یا دوز آن باید دوباره تنظیم شود.  اما مصرف مکمل ها و داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن ، ناپروکسن و آسپرین را دو هفته قبل از عمل قطع کنید.  زیرا این داروها ممکن است احتمال خونریزی را بیشتر کند که باعث ورم زیاد می شود.

ممنوعیت مصرف مکمل های گیاهی

بعضی از مکمل گیاهی مانند فرآورده هایی که حاوی امگا 3 و 6 است می توانند با بیهوشی تداخل پیدا کنند.  و بعضی دیگر ممکن است خونریزی و تورم را بعد از عمل افزایش دهند.

خوردن یک رژیم غذایی سالم

رژیم سالم باعث بهبودی سریع شده و تورم را کاهش می دهد.  رژیم غذایی سالم شامل میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا است.  نمونه هایی از غذاهای با فیبر بالا عبارتند از: نخود فرنگی ، عدس ، آرتیشو ، جوانه بروسل و لوبیای سیاه.

غذاهای با فیبر بالا از یبوست جلوگیری می کنند. داروهای ضد درد که بعد از جراحی مصرف می کنید اغلب باعث یبوست می شوند.  فشار ناشی از یبوست می تواند منجر به خونریزی در محل جراحی و تورم اضافی شود.

کاهش مصرف نمک برای کمک به کاهش تورم پس از عمل جراحی

در هفته قبل از عمل جراحی مقدار زیادی آب بنوشید.  زیرا به بهبودی سریع و کاهش تورم کمک می کند.

سیگار کشیدن را فراموش کنید

سیگار کشیدن را فراموش کنید
سیگار کشیدن را فراموش کنید

اگر سیگاری هستید ،  از چند هفته قبل از عمل جراحی نباید سیگار بکشید. روند بهبودی در افرادی که سیگار می کشند ، کاهش می یابد.  همچنین سیگار خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی

از آنجا که الکل خون را رقیق می کند ، حداقل پنج روز قبل از عمل جراحی الکل مصرف نکنید.

 

کاهش تورم پس از عمل جراحی دماغ

هنگامی که بینی شما تحت عمل جراحی قرار گرفته است ،  تورم و کبودی طبیعی است.  تورم قابل مشاهده حدود دو هفته طول می کشد.  این بهترین موقع برای کاهش تورم است زیرا بافت ها در حال بهبود هستند.

ممکن است سال ها طول بکشد تا تورم داخل بینی به طور کامل از بین برود.  اما پس از دو تا سه هفته فرم بینی شما به صورتی است ک ممکن است هیچکس متوجه نشود که دماغ تان را عمل کرده اید.

کبودی اغلب در زیر چشم دیده می شود و شاید چند هفته طول بکشد.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد گام مهمی در کاهش ورم دماغ است.  به محض اینکه در روز جراحی  به خانه رسیدید ، کمپرس سرد در اطراف بینی تان بگذارید.  کمپرس  سرد را در اطراف چشم ها ، روی پیشانی و گونه ها و اطراف بینی قرار دهید. اما مستقیماً روی بینی نگذارید.

برای چند روز اول بعد از جراحی ،  تا جایی که ممکن است از کمپرس سرد استفاده کنید.  کمپرس را درون یک حوله کوچک بگذارید و مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

بیشتر تورم در روز سوم بعد از عمل رخ می دهد.  کمپرس سرد اگر در دو روز اول بعد از عمل استفاده شود ، به میزان قابل توجهی میزان تورم را در سومین روز کاهش می دهد.

بسته یخ را مستقیما بر روی بینی قرار ندهید. بسته های یخ باعث ایجاد فشار ناخواسته در بالای بینی شما می شوند.

سر خود را بالا نگه دارید

مهم این است که سر خود را همیشه بالا تر از قلب خود نگه دارید. حتی  زمانی که در حال استراحت و خواب هستید. همچنین از خم شدن اجتناب کنید. این در کاهش میزان تورم  مهم است.

سعی کنید شب ها دو یا سه بالش زیر سر بگذارید

حداقل دو هفته پس از جراحی سر خود را بالا بگذارید.  و در دو هفته اول پس از جراحی خم نشوید.

وسایل سنگین بلند نکنید.  این باعث می شود که تورم شما ب دتر شود و فشار وارده می تواند فشار خون شما را افزایش دهد. که می تواند باعث شروع دوباره خونریزی شود.

به پانسمان دست نزنید

پانسمان ، اسپلینت و بستن بینی ممكن است باعث ناراحتی شما باشد.  پانسمان شما خیلی دقیق توسط جراح انجام شده و در بهبودی و کاهش تورم مؤثر است.

جراح شما پس از یک هفته پانسمان را بر می دارد.  را از بین می برد و تقریبا در یک هفته آن را جدا می کند. او ممکن است برای کاهش تورم بعد از برداشتن پانسمان به جای ان اسپلینت جایگزین کند.

گاهی جراح مقداری باند در زیر بینی قرار می دهد تا مایعات و خونی را که از بینی ترشح می شود ، بگیرد.  تخلیه بیین کمک می کند تا ورم کاهش یابد.  این باند ها را دقیقاً همانطور که جراح آموزش داده انجام دهید.  هنگام تغییر پانسمان فشار بیش از حد به بینی نیاورید.

راه بروید

بلند شدن و به آرامی حرکت کردن می تواند به کاهش تورم کمک کند. هرچه زود تر می توانید شروع به راه رفتن کنید.  پیاده روی از ایجاد لخته های خون جلوگیری می کند و تورم را کاهش می دهد.

تا زمانی که دکتر اجازه نداده ورزش نکنید

از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید تا زمانیکه پزشک به شما اجازه این کار را بدهد.

مصرف داروهای تجویزی طبق دستور پزشک

دستورالعمل جراح تان را برای هر نوع داروئی که برای کمک به تسکین درد و تورم مفید است دنبال کنید.  بدون توصیه دکتر خود هیچ دارویی مصرف نکنید.

سایر داروهای خود را بدون مشورت با پزشک مصرف نکیند.  ممکن است لازم باشد دو تا چهار هفته قبل از شروع مجدد مکمل ها منتظر بمانید.

رعایت شخصی بهداشتی

به جای حمام کردن یک دوش کوتاه بگیرید.  زیرا زمانی که شما پانسمان دارید ، رطوبت و بخار بیش از حد از حمام ممکن است باند بینی را مرطوب کند.   برای اینکه بدانید اولین بار کی می توانید دوش بگیرید ، با جراح خود مشورت کنید.

زمانی که صورت خود را شستشو می دهید ، مراقب باشید . از خیس کردن پانسمان و ضربه زدن به بینی خود خودداری کنید.

دندان های تان را به آرامی مسواک بزنید

مسواک را به آرامی به دندان ها بکشید و دهان تان را زیاد باز نکنید.

اجتناب از فشار بر روی بینی

فشار ناگهانی ، ضربه زدن یا فشار آوردن به ناحیه آسیب دیده می تواند موجب تورم بیشتر شود و ممکن است در فرآیند بهبودی اثر بگذارد.

بینی خود را با فشار خالی نکنید

بعد از عمل ممکن است فشار داخل زیادی بینی خود احساس کنید ، اما خالی کردن بینی  می تواند باعث آسیب به بافت و بخیه ها و همچنین باعث تورم بیشتر و طولانی شدن روند بهبودی شود.

اجتناب از گرفتن بینی با فشار

زمانی که احساس می کنید  آبریزش بینی دارید ،  به آرامی با دستمال بینی خود را تمیز کنید. زیرا محکم گرفتن آب بینی باعث ایجاد فشار به باند ها و پانسمان بینی می شود.

سعی کنید عطسه نکنید

اگر خواستید عطسه کنید تلاش کنید که فشار از دهان شما خارج شود مثل سرفه کردن.

سعی کنید نخندید

حتی خندیدن بیش از حد و لبخند زدن می تواند باعث شود عضلات و رباط هایی که از بینی شما حمایت می کنند ، موقعیت خود را تغییر دهند. و فشار بیشتری روی محل جراحی شما ایجاد شود.

 

مراقبت های بعد از عمل رینوپلاستی

مراقبت های بعد از عمل رینوپلاستی
مراقبت های بعد از عمل رینوپلاستی

صبور باشید

·        تورم جزئی و احساس فشار جزئی می تواند تا یک سال پس از عمل وجود داشته باشد. تورم قابل مشاهده در عرض چند هفته از بین می رود. اما ممکن است چند ماه یا بیشتر طول بکشد تا تورم کاملاً از بین برود.

·        اکثر روش های رینوپلاستی شامل تغییرات کوچک هستند. ا ین تغییرات گاهی آنقدر جزئی است که با میلی متر اندازه گیری می شوند.  در صورتی که شما نتایجی را که پیش بینی کرده اید مشاهده نکنید و ممکن است لازم شود یک بار دیگر رینوپلاستی انجام دهید.

استفاده از کرم ضدآفتاب

·        همیشه از پوست خود در مقابل اشعه های مضر خورشید با استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشیدن لباس های مناسب محافظت کنید.

·        از یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده ای که از پوست شما در مقابل اشعه های UVA و UVA محافظت می کند استفاده کنید. بهتر است کرم ضد آفتاب  SPF 30 یا بالا تر داشته باشد.

·        یک کلاه بزرگ روی سر خود بگذارید که چهره شما را بپوشاند.

اجتناب از فشار دادن دماغ

·        حداقل تا چهار هفته پس از جراحی ،  از هر گونه فشار به بینی خود خودداری کنید.  جراح شما ممکن است با توجه به میزان عمل جراحی مدت زمان بیشتری را درخواست کند.

·        در طول این مدت از عینک آفتابی استفاده نکنید.  زیرا روی بینی شما فشار می آورد.

·        اگر باید عینک بزنید نگذارید به بینی تان فشار بیاورد.  یک راه این است که عینک را روی پیشانی خود قرار دهید.

·        به لباس پوشیدن خود توجه کنید. سعی کنید از پوشیدن لباس هایی که از سر باید بپوشید به مدت  چهار هفته یا بیشتر خودداری کنید.

·        پیراهن یا تی شرت هایی را انتخاب کنید که در جلو دکمه می خورند و راحت می توانید آنها را بپوشید.

·        از پوشیدن سویشرت اجتناب  کنید.

با احتیاط ورزش کنید

·        اگر فعالیت ورزشی شما شدید است که می تواند بر روی بینی شما تاثیر بگذارد ، ورزش را برای مدتی کنار بگذارید. برخی از حرکات ورزش که شامل حرکت به بالا و پایین می شود می توانند به بافت های بینی شما آسیب بزند.

اجتناب از پریدن و دویدن

·           از فعالیت ها یا ورزش هایی که می توانند به چهره شما ضربه بزند ، مانند فوتبال ، راگبی  و بسکتبال اجتناب کنید.

·        در تمرینات کم اثر شرکت کنید و فعالیت های شدید مانند ایروبیک انجام ندهید.

·        یوگا و حرکات کششی انتخاب خوبی هستند اما از هر حرکتی که نیاز به خم شدن یا قرار دادن سر در  زاویه  دارد ، اجتناب کنید. این حرکات می تواند فشار بیشتری را به ناحیه بینی وارد کند و باعث کند شدن روند درمان شما بشود.

·        از پزشک خود بپرسید که چه موقع می توانید روال معمول ورزش خود را از سر بگیرید .

خوردن یک رژیم غذایی سالم

·        از چند هفته قبل از عمل جراحی یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید یا یک رژیم منظم ایجاد کنید که شامل تعادل خوبی از گروه های غذایی توصیه شده باشد.

·        مصرف مواد غذایی حاوی فیبر زیاد مانند میوه ها و سبزیجات و حفظ رژیم کم  نمک تا زمانی که پزشک رژیم غذایی دیگری را توصیه  کند.

سیگار نکشید

·        اگر سیگاری هستید قبل و بعد از عمل هم تا مدتی نباید سیگار بکشید.  در معرض دود سیگار اطرافیان تان هم قرار نگیرید. زیرا می تواند باعث التهاب بینی بشود.

این مقاله را بخوانید و دیگر از جراحی زیبایی بینی نترسید

 

اگر با وجود مراقبت هایی که انجام داده اید به نظر می رسد که دماغ تان هنوز ورم دارد ،  ممکن است مشکل از اسکار در پوست بینی باشد.  این اسکار می تواند مانع از تخلیه لنفاوی شود و باعث تجمع مایع در بافت نرم پوست شود.

در این حالت ، استفاده از دوزهای اندک استروئیدی درمان این مشکل است. استروئیدها التهاب را کاهش می دهد ، بنابراین تجمع مایع کاهش می یابد.

یک ترفند نهایی که به خوبی کار می کند این است که مطمئن شوید که بینی کاملاً تمیز و خشک است. هر چیزی که باعث گرفتگی و بسته شدن سوراخ های بینی بشود ، می تواند تورم ایجاد کند .

تمیز کردن پوست سر بینی با پراکسید هیدروژن باعث کشتن باکتری ها در منافذ پوست و از بین بردن دانه های سر سیاه می شود.  از بین رفتن جوش های سر سیاه موجب تمیزی پوست و کمتر شدن منافذ پوست می شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments