عکس های قبل و بعد رینولاستی | 4 دلیل برای اینکه رینوپلاستی بکنید!

انحراف بینی چیست و چطور درمان می شود؟ رینوپلاستی برای درمان انحراف بینی

انحراف بینی چیست و چطور درمان می شود؟ رینوپلاستی برای درمان انحراف بینی

انحراف بینی چیست و چطور درمان می شود؟ رینوپلاستی برای درمان انحراف بینی

انحراف بینی چیست ؟  به گفته آکادمی آمریکایی  Head and Neck Surgeryسپتوم یا تیغه بینی حدود 80%  از افراد در ایالات متحده دارای انحراف است.  سپتوم بینی دیواره ای است که در وسط بینی قرار گرفته و بینی را به دو قسمت جدا می کند.

 

سپتوم یا تیغه جدا کننده بینی چیست؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سپتوم یا تیغه جدا کننده بینی یک دیواره نازک داخل بینی است که حفره های بینی را از هم جدا می کند. سپتوم بینی از بافت همبند و غضروف تشکیل شده است.  حفره های بینی در دو طرف دیواره با غشای مخاطی قرار دارند.

هنگامی که سپتوم تراز نباشد، به یک طرف کج می شود. به طوی که یکی از حفره های بینی بزرگ تر از دیگری می شود.  به این وضعیت انحراف بینی می گویند.

اگر شما هم به انحراف بینی مبتلا هستید ، پزشک ممکن است با توجه به شدت و علائم آن ، داروهای ضد التهابی تجویز کند یا اگر مشکل تنفسی یا کجی بینی دارید ، جراحی اصلاحی رینوپلاستی را توصیه می کند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

علائم انحراف بینی

علائم انحراف بینی

در اغلب موارد انحراف بینی هیچ نشانه ای ندارد.  و شما حتی ممکن است متوجه نشوید که انحراف بینی دارید.  با این حال ، انحراف بینی ممکن است باعث بروز علائم  زیر بشود:

  • خونریزی بینی. سطح سپتوم بینی به علت انحراف ممکن است خشک شود و خطر ابتلا به پوسته دار شدن بینی و خونریزی بینی را افزایش دهد.
  • درد صورت. انحراف شدید دیواره بینی ممکن است باعث درد در ناحیه صورت شود. از جمله درد یک طرفه صورت.
  • سردرد. بعضی از افرادی که انحراف بینی دارند ، سر درد را تجربه می کنند.
  • انسداد یک یا هر دو سوراخ بینی. انسداد سوراخ بینی باعث می شود که نفس کشیدن با دماغ  دشوار شود. اگر عفونت دستگاه تنفسی فوقانی ، سرماخوردگی یا آلرژی داشته باشید ، ممکن است این عارضه را بیشتر مشاهده کنید.  انسداد می تواند باعث التهاب بینی و باریک شدن راه تنفسی شما شود.
  • آبریزش از بینی. انحراف بینی می تواند منجر به آبریزش از بینی بشود.
  • گرفتگی بینی. ممکن است بارها دچار گرفتگی بینی شوید.
  • تنفس پر سرو صدا. بچه ها و نوزادانی که انحراف بینی دارند ، یا تورم بافت داخلی بینی دارند ، در خواب با صدا نفس می کشند.  ممکن است صدای خروپف یا صدای سوت در هنگام دم و بازدم به گوش برسد.
  • خوابیدن روی یک طرف خاص. بعضی از افراد ممکن است همیشه روی یک طرف بدن خود بخوابند.  این کار را ناخوداگاه برای کمک به تنفس بهتر با بینی در شب انجام می دهند. علت این اختلال باریک بودن راه بینی به دلیل انحراف سپتوم است.
  • آپنه خواب. بیماران مبتلا به سپتوم شدید ممکن است آپنه خواب داشته باشند.
  • افزایش ابتلا به عفونت. از آنجا که انحراف سپتوم بر روی تخلیه ترشحات بینی تأثیر می گذارد ، می تواند خطر ابتلا به عفونت های بینی یا سینوسی را افزایش دهد.

بعضی از افرادی که فقط دارای انحراف سپتوم خفیف می باشند ، ممکن است علائم آن را در هنگام عفونت دستگاه تنفسی فوقانی تجربه کنند.  کسانی که دارای انحراف شدیدتر هستند ممکن است دچار خونریزی بینی یا سینوزیت مزمن شوند.  که اگر عمل جراحی نکنند ، مشکل شان ادامه پیدا می کند.

یک مقاله جالب در باره ترمیم بینی های شکسته بخوانید

علل انحراف بینی

علل انحراف بینی متعدد هستند و عبارتند از :

  • وضعیت مادرزادی : در برخی موارد انحراف بینی در حین رشد جنین اتفاق می افتد. به عبارت دیگر برخی از افراد با این مشکل متولد می شوند. این امر یا در حین زایمان  و یا در طول رشد جنین اتفاق می افتد.
  • آسیب ها: سپتوم می تواند با ضربه ای به بینی شما منحرف شود. حتی اگر ضربه زیاد شدید باشد.   به طور کلی انحراف سپتوم در بیشتر موارد به دلیل آسیب دیدگی اتفاق می افتد که باعث می شود سپتوم بینی جابجا شود.
  • پیری : بالا رفتن سن می تواند باعث انحراف بینی و یا تشدید آن شود.

 

سپتوپلاستی برای درمان انحراف بینی

سپتوپلاستی برای درمان انحراف بینی

رینوپلاستی عمل بسیار رایجی است.  طبق نظر انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال 2016،  بیش از 220،000 رینوپلاستی انجام شده است.

جراحی بینی به دلایل خاصی انجام می شود.   بعضی از مردم دارای یک مشکل عملکردی مانند انحراف سپتوم هستند.  در حالی که بعضی دیگر جراحی بینی را برای اهداف زیبایی انجام می دهند.

بینی نه تنها نقطه تمرکز اصلی چهره شما است ، بلکه نقش بسیار مهمی در نحوه نفس کشیدن  دارد.  حتی یک مشکل کوچک بینی ، مانند انحراف جزئی دیواره بینی ، می تواند بر روی تنفس و حتی خواب شما تأثیر بگذارد.

اگر بینی شکسته یا خمیده دارید ، به احتمال زیاد انحراف بینی هم خواهید داشت.   خوشبختانه جراح می تواند با عمل ترکیبی رینوپلاستی بینی شما را زیبا تر کند و انحراف بینی را هم اصلاح کند تا عملکرد بینی شما بهتر شود.  

در برخی موارد رینوپلاستی و سپتوپلاستی برای اصلاح فرم و سایز و اصلاح سپتوم به صورت ترکیبی انجام می شود.

 

رینوپلاستی چطور انجام می شود؟

در بسیاری از موارد ، پروسه رینوپلاستی به صورت سرپایی و در یک مرکز جراحی انجام می شود. در مرکز جراحی، شما می توانید مراقبت های با کیفیت بدون نیاز به هزینه اقامت در بیمارستان دریافت کنید.  در طی این روش متخصص بیهوشی بر عملکردهای حیاتی بیمار نظارت می کند.

در طی سپتوپلاستی ، به صورت باز یا بسته ، جراح استخوان و غضروف را بازسازی می کند. این روش باعث بهبود عملکرد سینوسی ، تنفس و خروپف می شود.  زیرا هوا به علت انحراف بینی قادر به عبور از بینی نمی باشد.

 

عوارض جانبی رینوپلاستی

بلافاصله پس از انجام رینوپلاستی ، بیمار برای عوارض جانبی به دقت بررسی می شود.  شما می توانید در همان روز عمل به خانه بروید.  رینوپلاستی یک روش مطمئن است.  ولی مانند هر جراحی دیگری احتمال بروز خطراتی وجود دارد.  مانند :

  • ریسک بیهوشی ،
  • ممکن است مشکلات حتی پس از عمل رینوپلاستی ادامه داشته باشد ،
  • تغییر شکل بینی ،
  • کاهش بویایی ،
  • خونریزی بیش از حد ،
  • توده خون (هماتوم سپتوم) ،
  • بی حسی موقت در دندان ها و لثه های بالایی.

 

ریکاوری بعد از رینوپلاستی

  • در دوره ریکاوری ممکن است پزشک داروهایی برای کاهش احتمال عفونت یا برای کمک به کاهش ناراحتی یا درد برای بیمار تجویز کند. دوره درمان دارویی خود را کامل کنید.
  • ممکن است در دوره ریکاوری بعد از رینوپلاستی تورم بینی خود را تجربه کنید. شما می توانید در عرض یک هفته به کار بازگردید و در عرض یک ماه ورزش را شروع کنید.
  • از هرگونه آسیب به بینی جلوگیری کنید. سپتوم بینی از سه تا شش ماه پس از عمل نسبتاً پایدار می شود. ورم بینی تا یک سال ادامه دارد. پس از این زمان فرم اصلی بینی ظاهر می شود.

پس از عمل جراحی ، با پیروی از این نکات می توانید به ریکاوری  خود کمک کنید :

  • هنگام خواب سر خود را بالا تر قرار بدهید ،
  • به بینی خود ضربه نزنید ،
  • لباس هایی بپوشید که جلو باز باشند و لازم نیست روی سرتان بکشید.
  • اجتناب از تمرینات شدید.

 

مشاوره برای جراحی انحراف بینی و زیبایی بینی

مشاوره برای جراحی انحراف بینی و زیبایی بینی

قبل از عمل رینوپلاستی بهتر است یک جلسه مشاوره برای جراحی انحراف بینی و زیبایی بینی خود با جراح داشته باشید.

در طول مشاوره  با جراح  در مورد تغییرات مورد نظر خود بحث خواهید کرد و از عکس و تصویر برداری کامپیوتری برای نشان دادن نتایج احتمالی عمل شما استفاده می شود.  روش رینوپلاستی زیبایی می تواند همراه با جراحی داخلی بینی انجام شود تا عملکرد تنفسی بینی شما بهبود یابد.

عمل جراحی رینوپلاستی در صورتی که توسط یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه انجام بشود ، بینی و تقارن کلی چهره شما را بهبود می بخشد. درصد اندکی از بیماران  تصمیم می گیرند که جراحی مجدد را برای بهبود تنفس و یا به دلایل زیبایی انجام دهند.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie 

 

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments