مراقبت های بعد از عمل رینوپلاستی

عمل زیبایی دماغ یا رینوپلاستی چیست؟ انواع مختلف جراحی زیبایی دماغ

عمل زیبایی دماغ یا رینوپلاستی چیست؟ انواع مختلف جراحی زیبایی دماغ

عمل زیبایی دماغ یا رینوپلاستی چیست؟ انواع مختلف جراحی زیبایی دماغ

اگر از فرم دماغ خود ناراضی هستید می توانید با مراجعه به جراح پلاستیک یا جراح گوش و حلق و بینی  ظاهر و اندازه بینی خود را تغییر دهید.  عمل زیبایی دماغ در صورت شما هماهنگی ایجاد می کند و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

جراحی زیبایی بینی همچنین ممکن است مشکل تنفسی یا ناهنجاری های ناشی از ضربه و آسیب دیدگی و یا نقص های حین زایمان را بهبود بخشد. این روش می تواند اندازه کلی بینی ، نوک بینی ، پل و سوراخ های بینی را تغییر دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هنگامی که تصمیم می گیرید دماغ خود را عمل کنید ، به دنبال یک جراح زیبایی متخصص و با تجربه قابل توجه باشید.

 

بهترین کاندید برای عمل زیبایی دماغ  

جراحی زیبایی بینی یک روش بسیار انحصاری است که بهترین نتایج را از طریق مشاوره کامل با جراح زیبایی شما به دست می آورد.  هر گونه تغییر فیزیکی از طریق جراحی زیبایی بینی تقریباً امکان پذیر می باشد.  جراحان ما بهترین روش را برای دستیابی به یک نتیجه عالی بر اساس ویژگی های منحصر به فرد و فرم صورت شما به شما توصیه می کنند.

بهترین کاندیداهای جراحی بینی عبارتند از:

  • افرادی که رشد چهره آنها کامل شده است. به طور کلی عمل جراحی زیبایی دماغ در افراد 18 سال یا بالا تر انجام می شود.
  • افرادی که از نظر جسمی سالم هستند.
  • افرادی که چشم انداز مثبت و اهداف خاص اما واقع بینانه ای برای بهبود ظاهر خود دارند.

 

چگونه برای عمل زیبایی دماغ آماده شویم؟

آماده سازی برای جراحی زیبایی بینی در مرکز زیبایی و جراحی ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • انجام آزمایشات ضروری و ارزیابی و معاینات پزشکی ،
  • گرفتن عکس از بینی به منظور طراحی تصاویر سه بعدی دماغ پس از عمل توسط کامپیوتر و برای نشان دادن نتایج بالقوه پس از عمل ،
  • مصرف برخی داروها یا تنظیم داروهای فعلی شما ،
  • جلوگیری از مصرف سیگار پیش از جراحی ،
  • اجتناب از مصرف آسپیرین ، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی به دلیل افزایش خطر خونریزی.

 

جراحی زیبایی رینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی دماغ (رینوپلاستی) چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی برای اصلاح بینی یا با استفاده از روش بسته و یا روش باز انجام می شود.   در روش بسته برش ها در داخل بینی انجام می شود.  و برش ها در داخل بینی هستند و دیده نمی شوند.

در روش جراحی باز بینی برش بر روی کلوملا که حد فاصل دو سوراخ بینی است انجام می شود.   بقیه پروسه روش باز  شبیه به روش بسته است. از طریق این برش ها ، بافت های نرم که روی بینی قرار دارند برش داده می شوند و جراح می تواند به ساختار بینی دسترسی پیدا کند.

جراحی زیبایی بینی می تواند با برداشتن غضروف از مناطق دیگر بدن ساختار بینی را تغییر دهد.  به طور معمول ، قطعات غضروف از جداره میانی بینی برداشته و به این منظور استفاده می شود.  گاهی اوقات ، یک قطعه غضروف از گوش و به ندرت از یک قسمت از غضروف دنده استفاده می شود.

اگر دیواره یا سپتوم بینی شما از بین رفته باشد ، جراح قادر است آن را صاف کند. و در این صورت تنفس بیمار راحت تر می شود.  هنگامی که ساختار زیرین بینی به شکل مورد نظر ساخته می شود ، پوست و بافت بینی به جای خود برگردانده می شود و برش ها بسته می شوند.

برش های اضافی دیگری هم ممکن است در چین های طبیعی کنار بینی داده شود تا اندازه آنها را تغییر دهند.

جراح زیبایی شما ممکن است برای محافظت از بینی از آتل و قرار دادن تامپون درون سوراخ های بینی استفاده کند.

یک هفته پس از جراحی عمل دماغ  بیمار شروع به بهبودی می کند.  جراحی زیبایی بینی با توجه به اینکه چه کاری انجام می شود ، معمولاً یک تا دو ساعت طول می کشد.

 

انواع مختلف جراحی زیبایی دماغ (رینوپلاستی)

انواع مختلف جراحی زیبایی دماغ (رینوپلاستی)

دو نوع اصلی از رینوپلاستی وجود دارد که عبارت هستند از عمل  “باز” ​​و “بسته”.  اگر چند انواع دیگری از جراحی زیبایی بینی وجود دارد :

  • رینوپلاستی باز برای تغییر شکل بینی های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. برش ها به صورت عمودی در پوست ایجاد می شوند که از سوراخ بینی ها به نام columella تشکیل شده است. سپس پوست و بافت نرم از زیر ساختار بینی برداشته می شود تا جراح بتواند آناتومی بینی را ببیند.
  • رینوپلاستی بسته برای تغییر شکل جزئی بینی استفاده می شود. برش ها را می توان در داخل بینی انجام داد.  پس از آن پوست بینی از استخوان و غضروف جدا می شود.  در این وضعیت جراح می تواند استخوان و غضروف را برداشته ، تغییر شکل بدهد و یا تکمیل کند و یا دوباره   برای رسیدن به شکل جدید مورد نظر فرم بدهد.
  • رینوپلاستی ثانویه همچنین رینوپلاستی تجدید نظر نامیده می شود. این روش برای اصلاح مشکلاتی که پس از جراحی قبلی به وجود آمده انجام می شود. اگر چه مشکلات ممکن است جزئی باشند و به راحتی اصلاح شوند. گاهی مشکلات ممکن است پیچیده تر باشند. که باعث می شود  رینوپلاستی ثانویه مشکل تر باشد. رینوپلاستی ثانویه همچنین می تواند به صورت روش باز یا بسته انجام شود.
  • رینوپلاستی پرکننده. این روش شامل استفاده از پرکننده های تزریقی برای پرکردن گودی و تو رفتگی ، زوایای تیز و صاف کردن زاویه بینی و ایجاد تقارن می باشد. به عنوان مثال ، به جای از بین بردن یک فرو رفتگی بر روی بینی ، جراح از یک پرکننده تزریقی استفاده می کند تا جای خالی را با آن پر کند. این روش در حالی که مؤثر است اما اشکال آن این است که پرکننده های تزریقی نتایج دائمی ارائه نمی دهند و باید تکرار شوند.

 

چه نتیجه ای می توانم انتظار داشته باشم؟

جراحی زیبایی بینی می تواند به طور چشمگیری ظاهر شما را تغییر دهد.   احساس نارضایتی از ظاهر بینی بلافاصله پس از جراحی  یک احساس رایج است.   در این مرحله ، بینی هنوز کاملاً متورم است و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا طرح جدید بینی شما به طور کامل تصحیح شود.

در طول این مدت ممکن است تغییرات تدریجی در ظاهر بینی ایجاد شود. و نتیجه دائمی تر عمل شما کم کم مشخص شود.   در حالی که نتایج جراحی زیبایی بینی دائمی است ، جراحی نمی تواند از اثرات پیری جلوگیری کند.

پیگیری درمان با جراح زیبایی و مرکز زیبایی برای حفظ نتایج عمل زیبایی بینی شما مهم است. برای مشاهده نتایج عمل سایر بیماران قبل از عمل خود عکس های قبل و بعد از عمل سایر بیماران را مشاهده کنید.

 

چطور بعد از عمل بینی زودتر بهبود پیدا کنیم؟  

چطور بعد از عمل دماغ زودتر بهبود پیدا کنیم؟

جراحی زیبایی بینی یک روش سرپایی است که در مراکز وکلینیک های زیبایی و پلاستیک انجام می شود. بهبودی شما بستگی به نوع روش عمل شما دارد.

در صورتی که بینی شما کوچک شده باشد ، یک اسپلینت و یا گاز پانسمان در بینی شما قرار داده می شود.   ممکن است به عنوان محافظت از بینی تا زمانی که بهبود یابد یک آتل نیز بر روی آن قرار داده شود.   بخیه ها خود به خود جذب می شوند و نیازی به برداشتن ندارند.

اگر برش بر روی نوار عمودی بافت جدا شده از سوراخ های بینی  columella  ایجاد شود ، بخیه های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند و چهار تا هفت روز پس از عمل باید برداشته شوند.

تورم و گرفتگی بینی در عرض چند هفته پس از جراحی از بین می رود.  اکثر بیماران می توانند چند روز بعد از عمل فعالیت های سبک داشته باشند.  اما برای انجام فعالیت زیاد و ورزش های سنگین باید تا بهبودی کامل صبر کنید.

 

هزینه عمل زیبایی دماغ و بیمه  

بیمه به ندرت هزینه های جراحی زیبایی و جراحی های انتخابی را پوشش می دهد. شما می توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید و در این مورد سؤال کنید.

هنگام مراجعه به جراح در مورد هزینه و نحوه پرداخت آن سؤال کنید.  هزینه ها شامل دستمزد جراح ، بیهوشی ، اتاق عمل ، داروهای مصرفی و عکس و آزمایشات است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments