اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چیست؟ | مزایا و عوارض | قیمت عمل زیبایی گوش

اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چیست؟ | مزایا و عوارض | قیمت عمل زیبایی گوش

اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چیست؟ | مزایا و عوارض | قیمت عمل زیبایی گوش

اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش چیست؟ | مزایا و عوارض | قیمت عمل زیبایی گوش

اتوپلاستی  Otoplasty یا عمل زیبایی گوش یک روش جراحی زیبایی برای تغییر شکل ، تغییر محل قرار گیری و یا تغییر اندازه گوش است.

اگر گوش های شما زیادی بزرگ هستند و یا گوش بل بلی دارید که از سرتان فاصله دارند و یا اینکه گوش های تان هم شکل نیستند ، ممکن است از ظاهر آنها ناراضی باشید.  گاهی نیز گوش ها به علت آسیب دیدگی و یا نقص مادرزادی نافرم و زشت هستند.  در این صورت می توانید با مراجعه به یک پزشک که در این زمینه تخصص دارد و با انجام جراحی زیبایی ، گوش هایی به اندازه دلخواه و زیبا داشته باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

Otoplasty  عمل جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را می توان پس از آن که گوش ها به اندازه کامل خود ، معمولاً بعد از 5 سالگی ، رسیده است انجام داد. در بعضی موارد ، جراحی حتی در سه سالگی نیز انجام می شود.

اگر یک کودک با گوش های برجسته و یا مشکلات و نقص های دیگر گوش به دنیا بیاید ، ممکن است بلافاصله پس از تولد گوش های او را جراحی کرد.

عمل جراحی ، که پزشکان آن را otoplasty می نامند ، اغلب در کودکان در بین سنین 4 تا 14 ساله انجام می شود.

برای انجام جراحی زیبایی گوش هیچوقت دیر نیست و شما می توانید در هر سنی حتی در بزرگسالی این عمل را انجام دهید.   اتوپلاستی می تواند گوش های بیرون زده ، لوب های غیر طبیعی گوش ، گوش های آویزان ، و گوش های حلزونی و پارگی لاله گوش را اصلاح کند.

 

اتوپلاستی چرا انجام می شود؟

اتوپلاستی چرا انجام می شود؟

اتوپلاستی در موارد زیرانجام می شود :

  • یک گوش یا هر دو گوش شما خیلی دور از سر شما است ،
  • گوشهای شما نسبت به سر شما بزرگ باشند ،
  • به منظور برطرف کردن نقص های گوش انجام می شود.
  • گوش های شما بر اثر یک حادثه آسیب دیده یا کنده شده است.

اوتوپلاستی معمولاً در هر دو گوش برای قرینه سازی انجام می شود.  اوتوپلاستی Otoplasty محل گوش شما را تغییر نمی دهد و هیچ تأثیری برتوانایی شنیدن شما ندارد.

 

مشورت با پزشک در مورد جراحی گوش

اولین قدم این است که با یک جراح مشورت کنید. و در مورد اهداف خود و همچنین سابقه پزشکی خود با جراح صحبت کنید.  همچنین می توانید سؤالات خود را در مورد خطرات ، مزایا ، هزینه ها ، دوره ریکاوری  و انتظارات خود در مورد نتیجه عمل از جراح بپرسید.

شما همچنین باید با شرکت بیمه درمانی خود صحبت کنید. تا مطمئن شوید که این نوع عمل تحت پوشش بیمه قرار دارد یا خیر.

 

عمل زیبایی گوش چگونه انجام می شود

جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود

تکنیک های اتوپلاستی بر اساس نوع اصلاح مورد نیاز انجام می شود. برای هر مورد جراح شما تکنیک خاصی را انتخاب می کند.

محل برش ها و زخم های جراحی می تواند در پشت گوش ها و یا در داخل چین های گوش شما قرار گیرد.

پس از برش دادن پزشک غضروف و پوست اضافی را برمی دارد.  سپس غضروف گوش را به شکل دلخواه در محل مناسب قرار داده  و بخیه می زند.

جراحی زیبایی گوش معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می کشد.  تکنیک های مختلفی برای انجام عمل زیبایی گوش  وجود دارد.  تکنیک جراحی که پزشک شما انتخاب می کند بستگی به میزان اصلاح گوش های شما دارد.

 

مزایای عمل زیبایی گوش

Otoplasty یک روش پزشکی است که برای اصلاح گوش های بزرگ و نقص دار انجام می شود.  در طول جراحی ، جراح هرگونه پوست اضافی و غضروفی را حذف می کند و به معنای واقعی کلمه گوش  های بیمار را تغییر شکل می دهد.

از آنجا که گوش ها همیشه در معرض دید هستند و بد شکل بودن آنها برای افراد آزار دهنده است ، این عمل از نظر فیزیکی و روحی برای بیماران بسیار اهمیت دارد.

در اینجا برخی از مزایای اصلی این روش می تواند ارائه شود :

  • اصلاح نقص های گوش ،
  • یک روش جراحی مطمئن و بدون خطر است ،
  • اعتماد به نفس شما را به شما باز می گرداند ،
  • باعث می شود احساس کنید که یک فرد طبیعی هستید و از ظاهر خود راضی باشید ،
  • یکی از مزایای بزرگ جراحی اتوپلاستی این است که حداقل تهاجمی است.

 

خطرات جراحی اتوپلاستی

خطرات اتوپلاستی موارد زیر را شامل می شود :

  • جای بخیه. زخم های جای بخیه دائمی هستند اما با مهارت پزشک به احتمال زیاد در پشت گوش ها یا در ناحیه چین های گوش پنهان می شوند.
  • عدم تقارن در محل قرار دادن گوش. عدم تقارن محل قرار گرفتن گوش ممکن است در حین جراحی اتفاق بیفتد و یا اینکه از قبل وجود داشته و اصلاح نشده باشد.
  • تغییرات در احساس پوست. در طی آتوپلاستی ، تغییر مکان گوش می تواند به طور موقت بر احساس پوست در منطقه گوش تأثیر بگذارد. به ندرت پیش می آید که بی حسی دائمی باشد.
  • مشکل با بخیه. بخیه هایی که برای محافظت از فرم جدید گوش زده شده ممکن است در سطح پوست دیده شود و باید برداشته شود. این می تواند باعث التهاب پوست در منطقه عمل شده باشد.  در نتیجه ، ممکن است نیاز به جراحی دیگری داشته باشید.
  • اتوپلاستی مجدد. گاهی اتوپلاستی می تواند فرم غیر طبیعی ایجاد کند به طوری که به نظر می رسد گوش ها به پشت سر وصل شده اند. در این صورت باید یک عمل دیگر برای اصلاح آن انجام شود.   

مانند هر عمل جراحی بزرگ دیگری ، آتوپلاستی  خطر خونریزی ، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی را به همراه دارد. همچنین ممکن است بیمار واکنش آلرژیک نسبت به چسب جراحی یا سایر مواد مورد استفاده در طول یا بعد از عمل داشته باشد.

 

ریکاوری بعد از عمل زیبایی گوش

ریکاوری بعد از عمل جراحی زیبایی گوش

دوران بهبودی پس از عمل جراحی زیبایی گوش کوتاه است و با رعایت توصیه های پزشک ، شما می توانید بدون هیچ مشکلی این دوره را بگذرانید.  شما باید حداقل یک هفته پس از عمل جراحی در خانه استراحت کنید.

بسیار مهم است که در دوره بهبودی از دستورالعمل پزشک تان  پیروی کنید.  بیماران بزرگسال به طور معمول چند ساعت پس از عمل مرخص می‌شوند. اما کودکان یک شب در بیمارستان بستری می شوند.

پانسمان پس از عمل تا ۵ روز روی گوش‌ها می‌ماند. بهداشت محل زخم حتماً باید رعایت ‌شود. از نکات مهم پس از عمل شست‌ وشوی مرتب محل عمل و استفاده از پماد های آنتی ‌بیوتیک است که رعایت آن‌ها توصیه می‌شود.

خون‌ مردگی و تورم ناشی از عمل زیبایی گوش هم پس از مدت کوتاهی برطرف می‌ شود. یکی از توصیه های پزشکان به بیماران این است که پس از جراحی تا دو هفته به پشت بخوابند تا به گوش‌های شان فشار وارد نشود.

 

عوارض جانبی عمل زیبایی گوش

پس از عمل زیبایی گوش هم مانند هر جراحی دیگر احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد.    عوارض غیرمعمول این جراحی شامل عفونت یا لخته شدن خون می باشد.

عوارض دیگر به ندرت پیش می آید و بیشتر افراد از نتایج عمل خود بسیار راضی هستند.   شما باید انتظار درد و تورم را داشته باشید.  اما در بعضی موارد جراح شما داروی مسکن یا آنتی بیوتیک را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تجویز می کند.

در صورتی که پس از عمل اتوپلاستی دچار تب ، خونریزی یا تورم بیش از حد شدید  یا هر جراحتی در محل جراحی داشته باشید ، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

 

قیمت عمل زیبایی گوش

تعیین هزینه و قیمت عمل زیبایی گوش در افراد مختلف متفاوت است.  علاوه بر هزینه های معمول که شامل مخارج بیمارستان یا کلینیکی که جراحی در آن انجام می شود ، می باشد ، هزینه های دیگری مانند هزینه بیهوشی ، داروهای مورد استفاده ، وسایل پانسمان ، عکس و آزمایشات و همینطور هزینه جراح را باید در نظر گرفت.

هزینه جراخ با توجه به نقص گوش تعیین می شود.

در صورتی که سؤالی در مورد جراحی زیبایی گوش دارید با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

3 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments