جراحی اتوپلاستی

جراحی اتوپلاستی به چه صورت انجام می شود ؟ بهترین جراح اتوپلاستی در تهران

جراحی اتوپلاستی

جراحی اتوپلاستی شامل ساخت گوش بیرونی پس از یک حادثه یا به علت انحراف مادرزادی است.

در طول این جراحی گوش ها را به عقب می کشند تا ظاهر بهتری داشته باشند هرچند که این جراحی به نوعی یک جور عمل زیبایی به حساب می آید

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اندازه بیش از حد گوش ها یا فرم ناجور ان ها ممکن است برای کودکانی که دچار این مشکل هستند ، بسیار ناراحت کننده باشد و موجبات تمسخر دیگر هم سن و سالان او را فراهم آورد. خیلی ها فکر می کنند که موثرترین عضو صورت در زیبایی ، احتمالا چشم ها یا بینی هستند اما اگر گوش ها تنها بیشتر از دو سانتی متر از سر فاصله بگیرند آن وقت می شود راجع به معیارهای زیبایی با این دسته از افراد صحبت کرد.

جراحی اتوپلاستی
جراحی اتوپلاستی

جراحی اتوپلاستی بیشتر در دوران کودکی رایج است اما می توان آن را در بیمارانی با هر سن و سالی انجام داد.

چرا باید به جراحی اتوپلاستی فکر کرد ؟

گوش بیرونی عملکرد و نقش بسیار مهمی در شنیدن دارد

بعضی ها احساس می کنند گوششان بیش از حد برجسته است و این باعث می شود خجالت زده باشند و دچار ناراحتی های روحی مثل افسردگی یا عدم اعتماد به نفس شوند .

خجالت زده بودن  یا ترسیدن به خاطر  “گوش بیرون زده ” می تواند اعتماد به نفس کودک، امنیت روانی و رفتار او را تحت تأثیر قرار دهد.

حتی بزرگسالانی که گوش های بیرون زده دارند به هنگامی که این مسئله بر روی زندگی روزمره شان اثر می گذارد ، ممکن است خجالت زده شوند . به همین خاطر تلاش می کنند که مشکل خود را با پوشیدن کلاه حل کنند و یا این که مدام در رابطه با ظاهرشان دچار استرس و پریشانی هستند.

 

اما خجالت زده شدن راه حل کار نیست.شما می توانید جهت درمان این معضل به بهترین جراح اتوپلاستی در تهران مراجعه کنید. کلینیک زیبایی برکه افتخار دارد که از بهترین جراحان در این زمینه استفاده کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین اخذ نوبت می توانید اینجا را کلیک کنید

چه چیزی باعث بروز گوش های برجسته می شود ؟

گوش بیرونی معمولا در پهلوی سر قرار گرفته است که زاویه درست آن باید 30 الی 45 درجه باشد . اگر زاویه بیش از 35 درجه باشد، ظاهر گوش بیرون زده به نظر می آید

گوش های بیرون زده ممکن است در خانواده ها به صورت ارثی باشند اما اغلب آن ها به طور تصادفی رخ می دهند. وجود گوش های بیرون زده نباید بر شنوایی فرد تأثیر بگذارد. این عارضه تقریبا 5 درصد کل مردم دنیا را به خود دچار کرده است

این مشکل به دلایل مختلفی رخ می دهد:

  • رشد بیش از حد غضروف: اگر غضروف گوش بیرونی بیش از حد رشد کند، احتمالا برجسته شدن آن بیشتر می شود
  • عدم رشد غضروف: لبه غضروف در بالای گوش در طول رشد به خوبی چین نمی خورد . لبه بیرونی گوش به سمت سر چین نمی خورد بلکه به خارج از ان رشد خواهد کرد .
  • آسیب: گوش های برجسته می توانند به خاطر آسیب ها و ضربه هایی باشند که به گوش می رسد .

هیچ آمار دقیقی در مورد تعداد کودکان  متولد شده با اختلال مادرزادی گوش وجود ندارد .

حدود 30 درصد از کودکانی که  دارای گوش های برجسته هستند در ابتدای تولد ظاهری طبیعی دارند ، اما در 3 ماه اول ممکن است شکل غیر معمولی آن ظاهر شود.

برخی از ناهنجاری ها ومشکلات بدن خود به خود درست می شوند . اگر ناهنجاری های خارجی گوش به مدت 1 هفته پس از زایمان خود به خود اصلاح نشدند، ممکن است لازم باشد که یک جراحی اتوپلاستی انجام شود

اصلاح گوش های برجسته و بیرون زده

اصولا از دو روش اصلی برای اصلاح گوش های های بیرون زده استفاده می شود.

شکافتن استخوان گوش

این روش ساده و ایمن است و می تواند برای درمان نوزادان 6 ماه یا کمتر مورد استفاده قرار گیرد. جراح از یک شکاف برای تغییر شکل غضروف نرم استفاده می کند. این شکاف از گوش محافظت  می کند و آن را در پوزیشن جدید نگه می دارد.

پس از 6 ماه، غضروف گوش به قدری محکم شده است که نمی توان آن را از طریق شکاف جابه جا کرد . جراحی تنها گزینه درمان خواهد بود.

اتوپلاستی

یک جراح از تکنیک های اتوپلاستیک  برای اصلاح، جایگزینی یا جایگزین کردن گوش های ناقص و معیوب استفاده می کند

برای کسب بهترین نتایج، عمل جراحی اتوپلاستی باید بعد از تکمیل سایز گوش انجام شود که به طور نرمال 5 سالگی خواهد بود.

جراحی می تواند غضروف را تغییر شکل داده  تا شکاف های و نواقص گوش پوشانده شده  و پوزیشن گوش را به سر نزدیک تر کند

سه نوع اتوپلاستی وجود دارد:

تقویت گوش در صورتی مورد نیاز است که تکه ای از گوش موجود نباشد یا این که اصولا گوشی وجود نداشته باشد که این عارضه به نام میکروتیا شناخته می شود.

اتوپکسی که گوش های بیرون زده را صاف کرده و به عقب برمی گرداند

کاهش سایز گوش که می تواند سایز گوش را هنگامی که بیش از حد بزرگ است کاهش دهد. وقتی گوش ها خیلی بزرگ هستند، می توان از این نوع جراحی اتوپلاستی استفاده کرد

عموما این جراحی توسط یک متخصص زیبایی انجام می گیرد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از بهترین جراح اتوپلاستی می توانید اینجا را کلیک کنید

عوارض اتوپلاستی در طول جراحی

جراحی برای بزرگسالان میتواند با تزریق آرامبخش داخل وریدی یا بیهوشی موضعی انجام شود. در کودکان از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

جراح برشی در پشت گوش شما ایجاد می کند . این عمل جراحی  حدود یک تا دو ساعت طول می کشد. یک زخم نازک ناشی از جراحی وجود خواهد داشت ، اما پشت گوش و خارج از منظره دید قرار گرفته است. این زخم در طول زمان محو خواهد شد تا جایی که در اغلب موارد به سختی قابل مشاهده می باشد.

بهبود

بیمار باید تا چند روز پس از جراحی بانداژ ها را روی گوش خود نگه دارد . در صورتی که باند ها در جای خود قرار داشته باشند، قادر به شستن موهایتان نخواهید بود .

پس از برداشتن باند ، یک هدبند نازک اما محافظت کننده دور سر خود می بندید تا از گوش هایتان و جای عمل مراقبت کند

در آخر این که باید عنوان کرد که این جراحی زیبایی عوارض خیلی کمی دارد و در صورتی که جراح ومرکز زیبایی درستی را انتخاب کنید، این عوارض تقریبا به صفر خواهند رسید.کلینیک برکه در خدمت شما هم میهنان عزیز و گرامی است.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز درمانی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments