رژیم غذایی سالم

مراقبتهای بعد از عمل اتوپلاستی | رژیم غذایی بعد از عمل جراحی گوش

مراقبتهای بعد از عمل اتوپلاستی | رژیم غذایی بعد از عمل جراحی گوش

 رژیم غذایی سالم

مراقبتهای مهم که باید بعد از اتوپلاستی انجام دهید

دوران بهبودی از اتوپلاستی در مقایسه با سایر روش های جراحی پلاستیک ، اغلب نیاز به مراقبتهای  کمتری دارد.  با این حال هنوز کارهایی هست که باید انجام دهید تا هر چه سریع تر بهبود پیدا کنید.  این مراقبتها به کاهش خطر ابتلا به عوارض جراحی گوش کمک می کند.

اگر که شما همین تازگی ها جراحی اتوپلاستی کرده اید و اکنون در حال بهبودی هستید ،  در عرض چند هفته می توانید از گوش های زیبای خود نهایت لذت را ببرید. فقط  تصور کنید که از حالا به بعد  گوش های خود را بدون هیچ احساس خجالتی نشان دیگران می دهید!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما قبل از اینکه نتیجه نهایی جراحی خود را ببینید ، باید کمی صبر داشته باشید.  و به دستورالعمل ها و مراقبتهای پس از عمل که از پزشک دریافت کرده اید ، عمل کنید.  رعایت این دستورالعمل ها در طول دوره ریکاوری به شما کمک می کند. و باعث می شود گوش های تان به مرور زمان بهبود پیدا کنند.

 

مراقبتهایی بعد از عمل اتوپلاستی باید انجام دهید

10 کاری که بعد از عمل اتوپلاستی باید انجام دهید

  1. از لمس کردن یا مالیدن گوش خود اجتناب کنید.

اکثر روش های عمل جراحی زیبایی صورت تحت بیهوشی موضعی انجام می شود. یعنی که پس از اینکه عمل تان تمام شد ، حالت تهوع و سرگیجه نخواهید داشت و بیحال نیستید.   پس از عمل جراحی ، می توانید همه کارهای عادی خود را انجام دهید.  با این حال ، باید برای چند هفته اول مراقب باشید که گوش های خود به طور تصادفی دستکاری نکنید و نمالید.

دست نزدن به گوش ها باعث می شود که از آسیب رسیدن به آنها و همچنین به بخیه ها جلوگیری بشود.  در غیر این صورت بهبود شما کمی بیشتر طول خواهد کشید.

شما باید مراقب باشید زیرا گوش های شما تا مدتی ممکن است بی حس باشند و بدون اینکه احساس کنید ، به آنها آسیب برسانید.   توصیه می کنیم که در دوران ریکاوری به پشت خود بخوابید تا هیچ فشاری به گوش های تان نیاید.

 

  1. بعد از عمل اتوپلاستی از هد بند استفاده کنید

بعد از عمل اتوپلاستی از هد بند استفاده کنید

بلافاصله بعد از عمل جراحی ، یک پانسمان بزرگ گوش های  شما را می پوشاند.  یک تا هفت روز بعد این پانسمان با یک پانسمان نوع سبک تر و یک هدبند که گوش های شما را به طور کامل پوشش می دهد جایگزین می شود.

سر بند از گوش های شما محافظت می کند و آنها را در محل نگه می دارد و نمی گذارد که  به طور تصادفی آسیب ببینند و یا خم شوند.

بیشتر بیماران به مدت یک تا دو هفته باید در طول روز و شب از هد بند استفاده کنند.  و سپس برای حدود یک ماه فقط در طول شب از آن استفاده کنند.  همچنین برای چند هفته اول بهتر است لباس جلو باز بپوشید

 

  1. سیگار نکشید

سیگار کشیدن و ماندن در کنار افرادی  که در حضور شما سیگار می کشند ، می تواند برای بهبود شما زیان آور باشد.  سیگار کشیدن باعث تأخیر در بهبودی شما می شود.   حداقل به مدت دو هفته پس از عمل جراحی  سیگار نکشید و در معرض دود سیگار هم قرار نگیرید.

 

  1. اگر گوش تان ترشح داشت نگران نشوید

خروج ترشحات از گوش در هفته اول بعد از عمل جراحی شایع است.  مایع ترشح شده ممکن است ضخیم ، تیره و یا قرمز رنگ باشد.  اگر این اتفاق افتاد می توانید از یک گوش پاک کن و پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن قسمت خارجی گوش خود استفاده کنید.  اما مراقب باشید که گوش پاک کن را  وارد کانال گوش نکنید.  اگر ترشحات بیش از حد بود با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

 

  1. تا چند هفته هنگام خواب سر خود را بالاتر قرار دهید

تورم یک قسمت طبیعی از روند بهبودی است.  با بالا نگه داشتن سر خود ، به خصوص در حال خواب می توانید تورم را کاهش دهید.  گذاشتن سر روی دو تا  بالش معمولاً کافی است.  وقتی هم بیدار می شوید ، نباید سر خود را خم کنید.  زیرا این کار ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد.

تورم به طور معمول برای یک یا دو ماه طول می کشد. و تا 6 ماه بعد از عمل هم گوش ها کمی تورم خواهند داشت.

 

  1. جای بخیه ها را نخارانید

وقتی که بخیه ها در حال جوش خوردن هستند ممکن است احساس خارش کنید.  خارش معمولاً نشانه آن است که محل عمل بهبود می یابد و عصب ها بازسازی می شوند.  برای جلوگیری از آسیب رساندن به محل بخیه ها سعی کنید آنها را نخارانید.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر خارش با قرمزی ، ترشح یا گرما همراه باشد باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.  زیرا ممکن است احتمال عفونت وجود داشته باشد.

 

  1. از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای شدید برای مدت طولانی برای در حدود یک ماه یا دو هفته خودداری کنید.

گوش های شما برای چند هفته بی حس هستند و باید مراقبتهای لازم را انجام دهید.   ممکن است بدون اینکه شما متوجه  شوید ، گوش های تان به علت گرمای زیاد دچار آسیب دیدگی شوند.  اگر از بسته یخ استفاده می کنید ، برای جلوگیری از یخ زدگی به تناوب از آن استفاده کنید.   برای جلوگیری از سوختگی گوش ها تا بهبودی کامل از سشوار استفاده نکنید.

حدود یک سال طول می کشد تا جای بخیه ها به طور کامل به خطوط نازک تبدیل شود. تا آن زمان برای پیشگیری از هایپرپیگمنتاسیون از برنزه کردن پوست خود اجتناب کنید.

 

  1. غذای سالم بخورید.

غذای سالم بخورید

در حالی که همه افراد همیشه باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشند ، رعایت رژیم غذایی سالم به خصوص در زمان بهبودی خیلی مهم تر است.  زیرا در این زمان بدن شما به مواد مغذی و ویتامین ها نیاز دارد تا به درستی درمان شود.

برخی از بیماران در چند روز اول پس از عمل جراحی از خوردن غذاهای سفت ناراحت هستند.  اگر شما هم این مشکل را دارید می توانید غذاهای نرم تر و آب میوه تازه مصرف کنید.

بیهوشی عمومی ممکن است موجب حالت تهوع شود.  مصرف مایعات و غذاهای صاف شده می تواند به رفع حالت تهوع کمک کند.

 

سایر مراقبتهای بعد از اتوپلاستی

مراقبتهای بعد از جراحی گوش بسیار مهم هستند.  پس به این نکات توجه کنید :

  • فعالیت های خود را در هفته اول بعد از جراحی محدود کنید. اما دائم یکجا ننشینید و گاهی قدم بزنید تا خون در بدن تان جریان پیدا کند.
  • پس از هفته اول ، می توانید فعالیت هایی که راحت هستند را انجام دهید. تا 3 هفته پس از عمل ورزش های هوازی شدید را انجام ندهید.
  • چند هفته اول به هیچ عنوان به جلو خم نشوید.
  • شب بعد از جراحی شما چند ملحفه یا حوله روی بالش خود بگذارید. چون ممکن است از محل بخیه ها ترشح داشته باشید و بالش های تان خیس می شوند.
  • پس از برداشتن پانسمان اصلی برای مدت شش هفته از یک هدبند نرم در شب استفاده کنید. هد بند نباید خیلی سفت باشد.  اگر شما نتوانید انگشت خود را بین هد بند و سر خود قرار دهید ، این بدان معنی است که آن خیلی تنگ است.  اگر سربند بیش از حد تنگ باشد ، از جریان خون مناسب جلوگیری خواهد کرد.
  • حداقل 4 هفته بعد از عمل سیگار نکشید.
  • حداقل به مدت یک هفته از داروهای حاوی آسپرین استفاده نکنید. شما می توانید از تیلنول یا داروهای ضد درد تجویزی برای تسکین درد تان استفاده کنید.
  • برای حداقل 3 هفته از رژیم های غذایی برای کاهش وزن خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول این مدت یک رژیم سالم دارید و غذاهای متعادل می خورید.
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید حداقل به مدت 6 هفته.
  • اطمینان حاصل کنید که داروهای تجویز شده و آنتی بیوتیک ها را به طور کامل مصرف می کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments