بازسازی پستان پس از سرطان با شیوه های مدرن جراحی ترمیمی

بازسازی پستان پس از سرطان با شیوه های مدرن جراحی ترمیمی | پروتز

بازسازی پستان پس از سرطان با شیوه های مدرن جراحی ترمیمی | پروتز

بازسازی پستان پس از سرطان با شیوه های مدرن جراحی ترمیمی

بازسازی پستان پس از ماستکتومی ، اگر به علت سرطان پستان عمل ماستکتومی شده اید ، شاید علاقه داشته باشید که جراحی پلاستیک بازسازی پستان انجام دهید.  عمل جراحی بازسازی پستان می تواند با جایگزینی پوست ، بافت پستان و نوک پستان ، تقارن بین دو سینه را بازگرداند.   میزان حجم بافت و پوست که در عمل بازسازی اضافه می شود بستگی به عمل ماستکتومی انجام شده و عرض ، اندازه و محل تومور حذف شده بستگی دارد.

 

آیا بازسازی پستان برای من مناسب است؟

چشم انداز دراز مدت زندگی بدون داشتن سینه یا بخشی از آن ، برای هر زنی متفاوت است.  انتخاب یک گزینه برای یک زن لزوماً برای زن دیگری مناسب نیست. این یک تصمیم شخصی است و معمولاً آسان نیست.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شما می توانید جراحی بازسازی سینه را انتخاب کنید و یا اینکه از فرم های مصنوعی سینه و یا پدهای مخصوص استفاده کنید و یا حتی هیچ تلاشی برای تغییر ظاهر خود نکنید.

هر چند که امروزه نتیجه جراحی پلاستیک بازسازی سینه بهتر از همیشه است. شما می توانید با استفاده از پروتز سینه یا بافت بدن خود این عمل را انجام دهید.   .

این عمل ظاهر شما را تغییر می دهد ، اما مزایای روانی آن خیلی بیشتر از زیبایی ظاهر فیزیکی شما است و احساس خوبی به شما و خانواده تان می دهد.  نبودن یک یا هر دو سینه باعث می شود که همیشه خود شما و اطرافیان تان به یاد بیاورید که به بیماری مهلکی مبتلا بوده اید.  اما وقتی ظاهر زیبایی داشته باشید به تدریج بیماری را نیز فراموش خواهید کرد.

 

آیا بازسازی پستان یک جراحی زیبایی است؟

بازسازی پستان پس از سرطان با شیوه های مدرن جراحی ترمیمی

بازگرداندن پستان یک روش زیبایی شناخته نمی شود. این عمل جراحی نوعی بازسازی است. و از آنجا که بخشی از درمان بیماری شما است ، امکان استفاده از بیمه درمانی نیز وجود دارد.

 

بهترین زمان برای بازسازی پستان

زمان بندی جراحی بر اساس میل شما ، شرایط پزشکی و درمان سرطان تعیین می شود. . شما می توانید انتخاب کنید که در همان موقع برداشتن پستان این عمل را نیز انجام دهید و یا ماه ها یا سال ها پس از ماستکتومی تصمیم به این کار بگیرید.

اگر هر گونه شیمی درمانی یا درمان رادیوتراپی را شروع کرده اید ، بازسازی معمولاً تا زمانی که این درمان ها را کامل کنید ، به تعویق می افتد.  جراح شما می تواند به شما در در مورد تصمیم گیری برای زمان مناسب عمل کمک کند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر و درمان های زیبایی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنی

 

گزینه های مختلف بازسازی پستان  

پیش از تصمیم گیری در مورد گزینه مورد نظر ، شما و دکترتان باید در مورد خواسته ها و نیازهای شما ، وضعیت پزشکی و جراحی های قبلی صحبت کنید.

 

ایمپلنت ها

شامل کشش پوست و قرار دادن یک بافت قابل بزرگ شدن در داخل سینه است که پس از چندین هفته با یک ژل سیلیکون یا سالین (آب نمک) پر می شود.  بافت ، معمولاً یک بار در هفته برای چند جلسه با افزودن سالین و رسیدن به حجم مورد نظر پر می شود.  بسیاری از زنان این جلسات را دردناک توصیف می کنند.  اما اغلب از نتایج نهایی راضی هستند.

ایمپلنت ها ممکن است دچار ، درد و عفونت شوند.  برای حذف یا جایگزینی آنها ممکن است نیاز به عمل جراحی مجدد داشته باشید.

روش های فلاپ بافت

بازسازی پستان پس از سرطان با شیوه های مدرن جراحی ترمیمی

در این روش از بافت شکم یا پشت یا گاهی اوقات ران ها و یا باسن خود بیمار برای ایجاد بازسازی سینه استفاده می شود.  برداشتن بافت شکمی ، RAM flap  نامیده می شود که از چربی اضافه پایین شکم برداشته می شود.  برداشتن بافت از پشت ، latissimus dorsi flap  نامیده می شود.

گاهی اوقات بافتی که به سینه منتقل می شود به ذخایر خونی نزدیک به خود متصل است.  در بعضی از موارد عروق خونی قطع شده و به ذخایر خونی نزدیک به محل متصل می شوند.

معمولاً نوک پستان و آرئولا (ناحیه تیره اطراف نوک پستان) در عمل ماستکتومی حذف می شوند تا احتمال بازگشت سرطان کاهش یابد.  اما ممکن است شما بخواهید نوک پستان خود را نیز بازسازی کنید.

بازسازی نوک پستان معمولاً یک روش سرپایی با بیهوشی موضعی است.  این عمل یک مدت پس از عمل بازسازی پستان انجام می شود تا بافت های جدید فرصت بهبودی داشته باشند و در محل بخوبی مستقر بشوند.   تغییرات جزئی در اندازه و موقعیت پستان ممکن است زمانی انجام شود که نوک پستان و آرئولا بازسازی می شوند.

جراحان می توانند یک نوک پستان از بافتی از پشت یا فلپ شکمی ایجاد کنند.  سپس با تاتو رنگ آن را به صورت طبیعی در بیاورند.

در موارد نادر ، نوک پستان جدا شده از پستان اصلی می تواند مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.  اما این روش تنها در صورتی انجام می شود که جراح متقاعد شود که بافت بدون سرطان است.  به علت فقدان اتصالات عصبی ، نوک پستان در پاسخ به لمس یا تغییر دما واکنشی نشان نمی دهد.

استفاده از پروتز نوک سینه گزینه دیگری است.  جراح پلاستیک یک کپی از نوک پستان طبیعی شما را می سازد.  شما می توانید هر زمان که بخواهید  آن را به سینه چسباند و یا بردارید.

 

یافتن جراح خوب

برای انجام عمل بازسازی پستان لازم است که به یک جراح متخصص با تجربه مراجعه کنید.  بهتر است این روش توسط یک جراح متخصص معتبر انجام شود که به طور خاص برای انجام این روش آموزش دیده است و تجربه زیادی در انجام این نوع جراحی دارد.

برای گرفتن وقت مشاوره از متخصصین با تجربه در این زمینه به مرکز برکه مراجعه فرمایید.  برای تماس با ما و گرفتن وقت اینجا کلیک کنید.    

 

جراحی بازسازی پستان چقدر طول می کشد؟

آماده شدن برای انجام عمل به اضافه زمان برای بیهوش کردن بیمار ممکن است 2 ساعت طول بکشد. به طور کلی عمل بازسازی بین 1 تا 6 ساعت طول خواهد کشید.

پس از جراحی  حدود 2 تا 3 ساعت نیز در بخش ریکاوری خواهید بود.

 

مراقبت پس از عمل بازسازی پستان

بازسازی پستان پس از سرطان با شیوه های مدرن جراحی ترمیمی

ممکن است چند روز اول بعد از عمل درد و ناراحتی داشته باشید.  پس از رفتن به خانه برای 2 تا 3 هفته انتظار درد ، تورم و کبودی داشته باشید.

اکثر زنان در طی 6 تا 8 هفته پس از جراحی به فعالیت های عادی باز می گردند. ممکن است چند هفته طول بکشد تا بتوانید تمرینات شدید انجام دهید.

بازسازی ماستکتومی و بازسازی پستان ممکن است موجب بی حسی منطقه جراحی شود.  به جای احساس درد در جایی که بافت برداشته شده ، ممکن است احساس بی حسی و سفتی بکنید.  با گذشت یک مدت پس از عمل ، حس سینه های شما ممکن است بیشتر شود.   زخم ها نیز با گذشت زمان محو خواهند شد.

شکل پستان بازسازی شده  به تدریج طی ماه ها بهبود می یابد.

بازسازی پستان احتمال ابتلا به سرطان را تغییر نمی دهد و دخالتی در درمان ندارد. اگر بیماری دوباره برگردد ، تیم پزشکی شما می تواند با جراحی ، پرتو درمانی ، شیمی درمانی و سایر روش ها برای درمان شما استفاده کند.

بازسازی پستان در هر زمانی پس از ماستکتومی می تواند انجام شود. این روش هیچ تأثیری بر بازگشت و عود سرطان ندارد و به نظر می رسد که بر بازگشت سرطان اثر نمی گذارد. با این حال ، به شما آموزش هایی در ارتباط با خود آزمایی داده خواهد شد.   و برای مراجعه منظم به پزشک برنامه ریزی  لازم صورت خواهد گرفت.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی سینه و سایر درمان های زیبایی و همچنین لیزر موهای زائد با ما تماس بگیرید.  مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments