عوارض جانبی پروتز سینه چیست؟

عوارض جانبی پروتز سینه چیست؟ از چه سنی میشه منم ایمپلنت سینه بگذارم؟

عوارض جانبی پروتز سینه چیست؟ از چه سنی میشه منم ایمپلنت سینه بگذارم؟

عوارض جانبی پروتز سینه چیست؟

دو نوع رایج از پروتزهای پستان موجود در دنیا ژل سالین و ژل سیلیکون است. هر دو از پوسته بیرونی سیلیکونی تشکیل شده است. تفاوت آنها این است که داخل ایمپلنت چیست؟

  • ایمپلنت سالین با آب نمک شور یا استریل پر شده است.
  • ایمپلنت های پستان ژل سیلیکون با ژل سیلیکون پر می شوند.

 

پروتز های ژل سیلیکون

ایمپلنت های پستان ژل سیلیکون برای اولین بار در سال 1962 معرفی شدند. در طول دهه 1980  استقبال از ایمپلنت های پستان ژل سیلیکون افزایش یافت. اما بسیاری از افراد ادعا می کردند که ایمپلنت های ژل سیلیکون پاره می شوند و احتمال خطراتی مانند اختلالات ایمنی ( لوپوس ، آرتریت روماتوئید ، فیبرومیالژیا و سایر بیماری ها) وجود دارد. بعضی از زنان گزارش دادند که علائم آنها پس از برداشتن ایمپلنت ها از بین رفته است. برخی نیز برعلیه تولید کنندگان ایمپلنت شکایت کردند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در حالی که مطالعات هیچ ارتباطی میان پارگی این ایمپلنت های سیلیکونی پیدا نکردند ، FDA  این مسئله را بررسی کرد و در سال 1992 ، استفاده از ایمپلنت ژل سیلیکون را محدود به زنان پس از عمل جراحی برای سرطان پستان کرد. تا 14 سال بعد زنانی که می خواستند سایز سینه خود را افزایش دهند ، مجبور به استفاده از ایمپلنت های سالین بودند.  در سال 2006، پس از مرور تحقیقات و پیدا نکردن ارتباط بین ایمپلنت های ژل سیلیکون و بیماری ، FDA  فروش برخی از ایمپلنت های ژل سیلیکون را تأیید کرد.

 

انتخاب ایمپلنت های پستان

انتخاب ایمپلنت های پستان

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ایمپلنت های پستان چه برای بازسازی و چه برای افزایش سایز ، آسان نیست. چیزهای زیادی را باید در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که مطالعات نشان می دهد که بیشتر از 300،000 خانم که هر ساله ایمپلنت های پستان را دریافت می کنند از عمل خود راضی هستند. در حالی که بسیاری از زنان هنوز در مورد خطرات سلامتی درازمدت نگران هستند ، تحقیقات به طور کلی ارتباطی بین ایمپلنت های پستان و بیماری های جدی پیدا نکرده اند.

شاید مهم ترین چیز این است که انتظارات واقع بینانه از این پروتز داشته باشیم.  به یک دکتر قابل اعتماد و با تجربه مراجعه کنید که بتوانید به طور صریح و واضح با او صحبت کنید و خواسته خود را بیان کنید.  اطمینان حاصل کنید که خطرات ایمپلنت های پستان را درک می کنید. اطمینان حاصل کنید که بهترین و بدترین سناریوهای مورد استفاده را درک کنید. هرچه بیشتر بدانید ،  اعتماد به نفس بیشتری در تصمیم گیری شما احساس می شود.

 

کدام پروتز سینه بی خطر تر است؟

بر اساس تحقیقات کنونی ، ایمنی ژل سیلیکون و ایمپلنت های سالین تفاوت قابل توجهی را نشان نمی دهد. اما هر نوع ایمپلنت پستان مزایا و معایب خود را دارد.

  • پارگی ایمپلنت پارگی خطری برای هر دو نوع ایمپلنت پستان است. بروز مشکل ممکن است ناشی از خطای جراحی ، افتادن بر روی سینه و یا به ندرت فشار بر روی سینه در طول ماموگرافی باشد. اما پیامدهای یک پارگی  برای دو نوع متفاوت است.

 

پارگی ایمپلنت سالین

پارگی ایمپلنت سالین به راحتی مشخص می شود.  زیرا با نشت مایع فرم سینه به سرعت در طول یک روز تغییر می کند.  اگر یک ایمپلنت سالین دچار پارگی شود ، تنها چیزی که در آن موجود است آب شور است. آب شور بدون هیچ ضرری برای بدن ، جذب می شود.

پارگی ایمپلنت ژل سیلیکون

پارگی ایمپلنت های سیلیکون سینه

تشخیص پارگی ایمپلنت ژل سیلیکون دشوارتر است. هنگامی که ایمپلنت ژل سیلیکون پاره می شود ، سیلیکون  در بدن می ماند.  گاهی اوقات سیلیکون به خارج از سینه و گره های لنفاوی نشت می کند.  مطالعات نشان داده اند که این امر منجر به افزایش خطر بیماری می شود.  با این وجود ، اگر یک ایمپلنت ژل سیلیکون پاره  شود ، پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که آن را بردارد.

پارگی ایمپلنت ژل سیلیکون اغلب بدون نشانه است. به این معنی که بیماران و پزشکان ممکن است  متوجه آن نشوند. تنها راه تشخیص پارگی ایمپلنت ژل سیلیکونMRI  می باشد.  به همین دلیل ، FDA  توصیه می کند که زنان دارای ایمپلنت ژل سیلیکون ، سه سال پس از کاشت پروتز و یک بار هر دو سال بعد از آن ، MRI  انجام دهند.

  • زیبایی سینه. بسیاری از زنان و جراحان پلاستیک ظاهر و فرم پروتز ژل سیلیکون پستان را ترجیح دهند. به طور کلی ایمپلنت های ژلی سیلیکونی سینه بیشتر شبیه به بافت سینه واقعی است. ایمپلنت سالین بیشتر سطح پوست را ناهموار نشان می دهد.
  • پلاتینیوم. ایمپلنت های ژل سیلیکون دارای پلاتینیوم هستند. در حالی که برخی افراد احساس می کنند که پلاتینیوم می تواند مضر باشد ، بر طبق اظهار FDA   مطالعات نشان داده که هیچ گونه خطری در ایمپلنت های پستان وجود ندارد.
  • تفاوت های جراحی. ایمپلنت سالین پس از قرار دادن ایمپلنت در سینه پر می شود. بنابراین ایمپلنت های سالین نیاز به برش کوچک تری نسبت به ایمپلنت های پستان ژل سیلیکون قبل از پر شدن دارند. همچنین سایز بسیاری از ایمپلنت های سالین را می توان پس از جراحی تنظیم کرد. حتی چند ماه بعد  یک زن می تواند تصمیم بگیرد که اندازه ایمپلنت سالین خود را بدون جراحی افزایش یا کاهش دهد. پزشک می تواند از یک سرنگ برای قرار دادن مایع بیشتر استفاده کند. اندازه استاندارد ایمپلنت های ژل سیلیکون پر شده را نمی توان تغییر داد.
  • قابلیت ها. در موارد استفاده از دو نوع ایمپلنت تفاوت هایی وجود دارد. زنان در هر سنی می توانند هر نوع ایمپلنت سینه را دریافت کنند. اما برای افزایش سایز سینه ، ایمپلنت های سالین برای زنان 18 ساله و بالاتر تصویب می شوند. در حالی که فقط زنان 22 ساله و بالا تر می توانند از ایمپلنت های ژل سیلیکون استفاده کنند.  FDA توضیح می دهد که خطرات برای دو محصول متفاوت است. به ویژه با اشاره به پارگی پروتز ژل سیلیکون.

در نظر داشته باشید که ممکن است دکتر شما یک نوع ایمپلنت خاص را برای شما توصیه کند.  بعضی عوامل مانند نوع بدن یا اندازه فعلی سینه ها ممکن است در تعیین نوع ایمپلنت برای شما مؤثر باشد.

 

خطرات ایمپلنت های پستان چیست؟

پارگی ایمپلنت ژل سیلیکون

در حالی که  هیچ شواهدی مبنی بر اینکه پروتز سینه ، ژل سیلیکون یا محلول نمک خطراتی در بر داشته باشد ، هنوز وجود ندارد. اما ممکن است پیامدهای درازمدتی وجود داشته باشد.  برخی از مسائل ایمنی ایمپلنت پستان که باید در نظر داشته باشید عبارتند از :

نیاز به جراحی بیشتر. با گذشت زمان ، ایمپلنت های پستان از بین می روند و نیاز به جایگزینی دارند.   در مورد اینکه ماندگاری ایمپلنت های پستان چقدر است ، پاسخ قطعی وجود ندارد. به طور کلی ، هر چه ازانجام این عمل بگذرد ، احتمال پارگی بیشتر می شود.  سازمان غذا و داروی امریکا عمر ایمپلنت های پستان را حداقل ده سال برآورد کرده است.  مطالعات نشان داده اند که عمر برخی از ایمپلنت های پستان بسیار طولانی تر است و بعضی نیز عمر کوتاه تری دارند.

پارگی پروتز تنها مشکلی نیست که نیاز به عمل جراحی دارد. با گذشت زمان ، ایمپلنت های پستان ممکن است تغییرشکل بدهند. فرم یک پستان ممکن است با پستان دیگر تفاوت پیدا کند.  گاهی اوقات نیز بافت اطراف ایمپلنت سخت می شود. این وضعیت انقباض کپسولی نام دارد. جراحی تنها راه رفع انقباض کپسولی است.

اگر شما مایلید ایمپلنت پستان دریافت کنید و می خواهید اندازه و شکل سینه تان را برای بقیه عمر خود حفظ کنید ، باید از حالا برای چند جراحی های اضافی آماده باشید. جراحی های بعدی برای جایگزینی ایمپلنت راحت تر از جراحی اولیه است.  با این حال ، خطر عوارض در واقع بالاتر است.

  • برگشت ناپذیری. ایمپلنت پستان ممکن است دائما بافت سینه شما را تغییر دهد. اگر تصمیم به از بین بردن ایمپلنت ها دارید ، ممکن است سینه ها به شکل قبل از عمل درنیایند. سینه های شما ممکن است تورفته یا چروکیده باشند.
  • تغییر در ظاهر و احساس. ایمپلنت های پستان می تواند باعث کاهش حس در سینه و نوک پستان و درد شود. گاهی اوقات ممکن است باعث زخم و چروک شدن بیش از حد شود.
  • مشکلات مرتبط با سلامت. بعضی از مطالعات ارتباط بین ایمپلنت های پستان و بیماری های  خاصی پیدا کرده اند. مطالعات متعدد نشان داده است افزایش خطر ابتلا به الکل ، سوء مصرف مواد و خودکشی در زنان با ایمپلنت سینه نگران کننده است.  با این حال ،  کارشناسان به طور کلی فکر نمی کنند که ایمپلنت های پستان باعث این مشکلات می شوند.  آنها معتقدند که یک اقلیت کوچکی از زنان که ایمپلنت پستان را دریافت می کنند  دارای مشکلات روحی – روانی هستند که می تواند منجر به سوء مصرف مواد یا خودکشی شود. اگر نگران این موضوع هستید ، با دکتر خود مشورت کنید.
  • عوارض جراحی. همانند هر جراحی دیگری ، ایمپلنت های پستان خطرناک هستند. برخی از زنان پس از انجام پروتز دچار عفونت های جراحی ، خونریزی و تورم می شوند.
  • مسائل دیگر. برخی مطالعات نشان می دهد که ایمپلنت های پستان می توانند تغذیه با شیر مادر را دشوارتر یا غیرممکن کند. ایمپلنت سینه ممکن است مانع از تولید شیر بشود.  ایمپلنت های پستان همچنین می توانند در دقت ماموگرام که پستان را از نظر سرطان پستان بررسی می کند ، تداخل داشته باشد.

توصیه می شود که قبل از تصمیم گیری در مورد روش عمل خود با جراح مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.  برای تماس با ما و گرفتن نوبت از متخصص پیکر تراشی اینجا کلیک کنید.

مجموعه کلینیک های تهران اسکین همواره جدید ترین و بهترین تکنیک های روز را به علاقمندان ارائه می دهد. ما تلاش می کنیم تا آخرین تکنولوژی لیزر و جراحی زیبایی را برای بهینه سازی ، ایمنی مؤثر و بهترین نتیجه ممکن فقط به منظور بهره مند شدن بیماران به کار گیریم.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments