هر آنچه باید درباره برداشتن خال با لیزر بدانید!

گاهی اوقات، سلول های پوستی که رنگدانه را تشکیل می دهند، ضایعات و لک های تیره ای را ایجاد می کنند که خال نامیده می شوند. اندازه خال ها معمولا متفاوت بوده و قطر آن از سر سوزن تا حدود 3 سانتی متر متغیر است. بسیاری از افراد دارای خال هستند و اغلب زمینه آن ارثی است. برخی از خال ها ممکن است به مرور تغییر رنگ و اندازه داشته باشند. این امر می تواند بیانگر سرطانی بودن خال ها یا وجود سایر بیماری های پوستی باشد که در این صورت باید خال را برداشت. داشتن خال، اغلب منجر به وارد آمدن خلل در زیبایی فرد می شود و به همین جهت افراد را وادار به برداشتن خال می کند. برداشتن خال به روش های مختلفی، از جمله جراحی لیزر امکان پذیر است.

همه چیز درباره سرطان پوست

 

تشخیص سرطانی یا غیر سرطانی بودن خال

سرطانی یا غیر سرطانی بودن خال

پیش از مراجعه به مرکز لیزر جهت برداشتن خال با لیزر، توصیه می شود ابتدا به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا خال تان مورد تشخیص و بررسی قرار گیرد. با وجودی که بسیاری از خال ها، خوش خیم و غیر سرطانی هستند و به راحتی می توان آن ها را حذف کرد، خال هایی که تغییر شکل یا اندازه داده باشند، باید بیوپسی شوند تا این اطمینان حاصل شود که سرطانی نمی باشند. چنانچه این احتمال وجود داشته باشد که خال سرطانی باشد، کل خال به همراه مقدار قابل توجهی از پوست اطراف آن باید تحت جراحی حذف شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

اندازه خال

اندازه خال

شکل و اندازه خال، حین لیزر بسیار حائز اهمیت است. بر اساس تحقیقات مرکز جراحی آمریکا، لیزر بهترین درمان جهت از بین بردن خال های مسطحی است که از سطح پوست بیرون نزده اند. این گونه خال ها معمولا از بدو تولد روی پوست وجود دارند و عموما قهوه ای یا سیاه هستند.

 

فرآیند لیزر

فرآیند لیزر

نور لیزر با شدت بالا از لایه های سطحی پوست به داخل نفوذ می کند. پرتو های تابش متساطع شده از نور لیزر، پوست را تبخیر می کنند. پوست زیرین، سالم و بدون آسیب باقی می ماند و هیچ گونه خونریزی در این روش مشاهده نخواهد شد. اغلب خال ها دست کم به 2 یا 3 جلسه درمان نیاز دارند تا به طور کامل ریشه کن شوند.

 

مزایای برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر

بریدن یا کندن خال، یکی از روش های ترجیحی برداشتن خال به شمار می رود. در این روش اغلب اسکار بر جای می ماند و برای نقاط حساسی مانند صورت و گوش نیز مناسب نمی باشد. در عوض، لیزر را می توان به آسانی جهت مناطق سخت، کوچک و دور از دسترس به کار برد. مزیت به کار گیری لیزر در برداشتن خال این است که قادر است همزمان چند خال را بردارد و ضمنا هیچ اسکاری از خود بر جای نمی گذازد.

 

هزینه برداشتن خال با لیزر

هزینه برداشتن خال با لیزر

هزینه برداشتن خال با استفاده از لیزر بسته به پزشک، شهری که شما در آن زندگی می کنید، اندازه و تعداد خالی که بر می دارید، متفاوت است. به خاطر داشته باشید که برخی از روش ‌ها ممکن است به بیش از یک جلسه درمان نیاز داشته باشند. پیش از این که برای برداشتن خال‌ های تان اقدام کنید، مطمئن شوید که پزشک خال را معاینه کرده و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز را برآورد کرده است. علاوه بر این، از پزشک بخواهید که تصاویر قبل و بعد از برداشتن خال  را به شما نشان دهد، با این کار شما می‌ توانید کیفیت کار پزشک را ارزیابی کنید. همچنین پزشک برآوردی از هزینه نهایی برداشتن خال با لیزر برای شما انجام خواهد داد.

 

هشدار!

بروز عوارض جانبی پس از لیزر بسیار نادر است، اما امکان بروز آن ها وجود دارد. شایع ترین عارضه جانبی استفاده از لیزر جهت برداشتن خال، تغییر رنگ پوست است. ممکن است در افرادی که پوست تیره ای دارند، پوست نواحی تحت درمان، روشن تر شود و در افراد پوست روشن، لکه های تیره بر جای گذارد. رنگ غیر طبیعی پوست به مرور زمان بر طرف می شود، اما گاهی ممکن است به صورت دائمی باقی بماند. از دیگر عوارض جانبی نادر می توان به عفونت و فلس فلس شدن پوست اشاره کرد.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.livestrong.com/article/269421-laser-treatment-to-remove-moles/” ]لینک مطلب[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments