مزایای درمان مشکلات پوستی با لیزر (بخش اول)

مزایای درمان مشکلات پوستی با لیزر

درمان مشکلات پوستی با لیزر

پوست، بزرگ ترین قسمت قابل رویت بدن ما است. پوست دارای عملکرد های بسیاری، از جمله حس و محافظت از بدن را به عهده دارد. بنا بر این می تواند در اثر آسیب های محیطی، استفاده از اشیاء تیز و زبر و بسیاری از عوامل خارجی صدمه ببیند. هر مشکلی در هر نقطه از بدن که رخ دهد، قطعا بر روی پوست نیز تاثیر خواهد گذاشت. یکی دیگر از عوامل موثر در پوست، افزایش سن می باشد.

هر چیزی که علت یا مشکل باشد، در پوست، به ویژه صورت بروز پیدا می کند. مشکلات پوستی شامل پر مویی، لک های پوستی، جوش، چین و چروک و غیره می باشد. این لیست هرگز انتهایی ندارد. افزایش سن نیز منجر به ایجاد لکه های سیاه دور چشم، افتادگی و شلی پوست، ظهور چین و چروک و غیره می گردد. محصولات ضد پیری، دارو ها و غیره، همه با وعده بر طرف کردن این مشکلات به بازار می آیند. اما اغلب اوقات این وعده ها نا کام باقی می مانند! این درست همان زمانی است که افراد به درمان های لیزر روی می آورند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

درمان لیزر برای مشکلات پوستی چیست؟

لیزر، منبع نور شدیدی است که با انرژی بالا دقیقا بر روی نقاط کوچک تمرکز می یابد.

پرتو های لیزر قادرند بافت پوست را به آرامی تبخیر یا تخریب کنند تا چین و چروک ها، اسکار ها و لکه ها، واریس یا بریدگی بافت پوست را درمان کنند. طیف گسترده ای از نور پالسی شدید (IPL) دارای توانایی خاصی جهت درمان رگ های خونی و رنگدانه ها می باشد. در این روش، پرتو های کوتاه و پرتو های نور متمرکز به طور نا منظمی بر روی پوست هدایت می شوند و پوست را لایه به لایه از بین می برند.

 

لیزر چه مشکلات پوستی را می تواند درمان کند؟

مشکلات پوستی

لیزر مشکلات مختلف پوستی را می تواند درمان کند که عبارتند از:

  • موهای زائد
  • پاک کردن تاتو و خالکوبی
  • جای جوش
  • مشکلات ناشی از افزایش سن، مانند لکه های پوستی، خطوط ریز و چین و چروک
  • خال
  • واریس
  • شلی، افتادگی و خشکی پوست پلک
  • سیاهی دور چشم
  • بهبود خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • خطوط پیشانی
  • لکه های قهوه ای
  • اسکار ها
  • تغییر رنگ و تغییر بافت پوست
  • خطوط سیگاری (خطوط دور لب)
  • ضایعات عروقی
  • سفت کردن پوست

با استفاده از فن آوری های پیشرفته و جدید، بسیاری دیگر از مشکلات پوستی نیز می توانند توسط لیزر درمان شوند.

 

انواع لیزر جهت درمان مشکلات پوستی

لیزر های مختلفی جهت درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. پیک های طول موج نور لیزر، طول پالس و نحوه جذب آن توسط پوست در لیزر های مختلف، متفاوت می باشد. به طور کلی، دو گروه لیزر جهت رفع مشکلات پوستی وجود دارد:

 

1- لیزر های Ablative

در این لیزر ها، نور با طول موج شدید به داخل پوست هدایت می شود و سبب حذف لایه های بیرونی پوست آسیب دیده ناشی از نور خورشید یا افزایش سن می گردد. لیزر، لایه های زیرین پوست را تحریک کرده و سبب تشکیل کلاژن، و در نتیجه بهبود چین و چروک ها می گردد. پس از فرایند لیزر جوان سازی، روی پوست، پماد مالیده می شود. هنگامی که پس از درمان، پوست بهبود یافت، پوست جدیدی شکل می گیرد که به مراتب نرم تر و صاف تر از پوست قبلی است. لیزر های Ablative دارای 2 نوع مختلف هستند:

[toggle title=”لیزر دی اکسید کربن (CO2)” state=”open” ]

لیزر دی اکسید کربن
لیزر CO2

این لیزر نخستین بار در اواخر دهه 60 میلادی معرفی شد و همچنان در زمینه جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به عوارض جانبی این لیزر، عمدتا با لیزر های حالت فراکشنال جایگزین شده است که به مراتب دارای عوارض جانبی کمتری هستند و روند بهبودی سریع تری دارند. این لیزر برای افراد تیره پوست مناسب نمی باشد.

مشکلات پوستی که توسط لیزر CO2 قابل درمان هستند، شامل سرطان پوست، جای جوش، چین و چروک های عمیق، خال، اسکار زخم، خال های گوشتی، آکروکوردون (زائدات پوستی همرنگ)، افتادگی پوست، میخچه پا و آسیب های ناشی از نور خورشید می باشد.

عوارض جانبی لیزر CO2 شامل طولانی بودن مدت زمان بهبودی، خطر بالای پیگمانتاسیون (یا همان پیسی)، درد، خارش و سوزش، قرمزی پوست و زخم می باشد.[/toggle]

[toggle title=”اربیوم ایتریوم آلومینیوم گارنت (Er:YAG)” state=”open” ]

لیزر Er:YAG
لیزر اربیوم ایتریوم آلومینیوم گارنت

این لیزر، سطح پوست، خطوط عمیق و چین و چروک های صورت، دست، گردن یا قفسه سینه را با حداقل سوزاندن بافت اطراف از بین می برد. لیزر Er:YAG با عوارض جانبی کمتری که دارد، قادر است سریع تر از لیزر CO2، پوست را بهبود ببخشد.

مشکلات پوستی که توسط لیزر Er:YAG قابل درمان هستند، شامل جای جوش، آسیب های ناشی از نور خورشید، خطوط ریز، چین و چروک های کوچک تا متوسط و خال های گوشتی می باشد.

عوارض جانبی لیزر Er:YAG نیز شامل قرمزی، تورم و کبودی است که 1 الی 2 هفته طول خواهد کشید.[/toggle]

 

ادامه مطلب…

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.stylecraze.com/articles/types-of-laser-skin-treatments-and-their-benefits/?ref=end” ]لینک مطلب[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments