غذاهای شادی آور

غذا هایی که شما را خوشحال می کند!

نتیجه تصویری برای غذا هایی که شما را خوشحال می کند!

غذا هایی که شما را خوشحال می کند!

در مقاله هورمون هایی که شما را خوشحال می کنند ، توضیح دادیم که چگونه با آزاد شدن هورمون های خاصی در بدن شما احساس خوشحالی خواهید کرد.

این مقاله در مورد غذاهایی است که خوردن آنها شما را خوشحال می کند . و شادی را به زندگی شما می آورند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

مواد غذایی به تنهایی نمی توانند شما را خوشحال کنند.  اگر شما غمگین هستید ،  خوردن بعضی از مواد غذایی می تواند شما را به فردی شاد و خوشحال تبدیل کند .

رژیم غذایی اثرات فوق العاده ای در سلامتی کوتاه مدت و بلند مدت افراد دارد.  به خصوص در مورد افراد مبتلا به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی .

دکتر داریوش مظفریان، استادیار پزشکی قلب و عروق در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید:  “بجای مصرف فقط یک ماده غذایی مفید،  بهتر است انواع غذاهای سالم را مصرف کنید.”

دفعه بعد که برای خرید مواد غذایی می روید، این مواد مغذی را هم به سبد خرید خود اضافه کنید.

موز

تصویر مرتبط

موز سرشار از پتاسیم است. این را همه می دانند.  اما آنچه شما ممکن است ندانید این است که موز حاوی تریپتوفان است.  تریپتوفان یک ماده شیمیایی در مغز است که به تنظیم خلق و خوی کمک می کند.

موز همچنین منبع خوبی از ویتامین B فولات است. کمبود  ویتامین B  فولات با افسردگی در ارتباط است.

انواع توت ها

نتیجه تصویری برای انواع توت ها

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط  مؤسسه مطالعات مولکولی ، طعم خاص انواع توت ها  شباهت شیمیایی به اسید والپروئیک دارد.  فلاونوئید موجود در انواع توت ها تورم و التهاب را کاهش می دهد . فلاونوئید با افزایش میزان افسردگی در ارتباط است.

این میوه فوق العاده روند پیری مغز را کند می کند .

کوینولا

نتیجه تصویری برای کوینولا

با وجود کوینولا دیگر مجبور نیستید از نان و برنج سفید استفاده کنید . کوینولا، یک کربوهیدرات پیچیده است که  یک جریان ثابت از انرژی به شما می دهد .  کوینولا یکی از غذاهای گیاهی نادری است که حاوی هر 9  اسید آمینه ضروری مورد نیاز بدن است .

اسیدهای آمینه برای سنتز پروتئین ( عضله سازی ) بسیار مهم هستند.  هنگامی که  توده عضلانی ساخته شود،  ذخیره  انرژی بدن افزایش می ییابد.  و استقامت بدن بیشتر می شود.   کوئرستین موجود در کوینولا یا بذر گنه گنه رژیم غذایی دارد.

صدف

نتیجه تصویری برای صدف خوراکی

با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه تغذیه و متالولیسم، پایین بودن سطح روی در بدن باعث  اضطراب می شود.  برای اینکه آرام باشید و عصبی نشوید، مواد غذایی سرشار از روی مصرف کنید.  صدف منبع غذایی سرشار از روی است.

شکلات سیاه

شکلات سیاه منبع خوبی از آنتی اکسیدان است، شکلات سیاه در کاهش هورمون استرس که کورتیزول نام دارد، مؤثر است.

ماهی سالمون و قزل آلا

ماهی سالمون و قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3  است که می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و با افسردگی مبارزه می کند.

زردچوبه

نتیجه تصویری برای زردچوبه

زرد چوبه نوعی ادویه است که به علت استفده زیاد در غذاهای شرق آسیا شناخته شده است . زردچوبه حاوی  کورکومین است.  کورکومین باعث بهبود خلق و خو است و با افسردگی مبارزه می کند.

زردچوبه با رادیکال های آژاد و التهابی مبارزه می کند و مانع از دست داده حافظه می شود.

چای سبز

مطالعات انجام شده در ژاپن نشان داده که  استرس روانی در افرادی که پنج فنجان چای سبز یا بیشتر در روز می نوشند، کمتر می باشد.

سیب درختی

تصویر مرتبط

هر روز یک سیب بخورید و سالم بمانید.  خوردن یک سیب در روز موجب می شود که نیازی به رفتن نزد پزشک نداشته باشید.   خوردن میوه ها و سبزیجات، مانند سیب، یک اثر آرام بخش تولید می کند و انرژی بیشتری را ایجاد میکند، و همچنین شادی شما را افزایش می دهد.

سیب به دلیل دارا بودن کوئرستین فلاونوئید ، که نوعی  آنتی اکسیدان است ،   به عنوان یک آنتی هیستامین و مسدود کننده طبیعی  عواملی که باعث ایجاد آلرژی می شوند، شناخته شده است.

اسفناج

اگر خوردن سبزیجات را به گوشت ترجیح می دهید، اسفناج یکی از بهترین منابع  اسید فولیک و آهن است . که به انتقال اکسیژن توسط سلول ها کمک می کند.

مصرف اسفناج  افسردگی و خستگی را کاهش می دهد.  برای بهبود جذب آهن موجود در اسفناج می توانید اسفناج را با توت فرنگی یا پرتقال میل کنید.  ویتامین C موجود در توت فرنگی و پرتقال جذب آهن موجود در اسفناح را بیشتر می کند.

تصویر مرتبط

 قارچ

پایین بودن سطوح  ویتامین D با افسردگی مرتبط  است .   بنابراین شروع  کنید به خوردن قارچ . چرا که قارچ به طور شگفت انگیزی سرشاز از ویتامین D می باشد.

 قهوه

نوشیدن  قهوه موجب کاهش افسردگی می شود و شما را به فردی خوشحال تبدیل میکند.

حبوبات

تصویر مرتبط

نخود، لوبیا، و بادام زمینی منابع سرشاز از منیزیم هستند.  پایین بودن سطح منیزیم بدن با کمبود انرژی بدن در ارتباط می باشد.  حبوبات نقش اصلی را در تولید انرژی در بدن ایفا می کنند.

اگر غذاهای سرشار از منیزیم مانند لوبیا بخورید در تمام روز انرژی خواهید داشت.

گردونتیجه تصویری برای گردو

گردو یکی از غنی ترین منابع غذایی سروتونین است . سروتونین یک ماده شیمیایی است که در مغز تولید می شود و باعث احساس شادی و آرامش می شود .

خوردن گردو می تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد.   عوامل مؤثر در گردو  آنتی اکسیدان بالا ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که حاوی مقدار زیادی اسید آلفا لینولنیک بر پایه امگا 3 می باشند.

پرتقال  

تصویر مرتبط

ویتامین C  موجود در پرتقال تولید کلاژن  را افزایش می دهد .  خشکی و چین و چروک و خطوط صورت را از بین می برد.  مصرف پرتقال همچنین شادی را در شما افزایش می دهد.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از کولین است.  کولین موجود در تخم مرغ به افزایش حافظه کمک می کند .  کولین در زرده یافت می شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”purple ” size=”small” link=”http://www.health.com/health/gallery/0,,20621800,00.html” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”purple ” size=”small” link=”http://www.delish.com/food/g2797/foods-that-make-you-happy/?thumbnails” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”purple ” size=”small” link=”http://www.2knowmyself.com/Food_that_makes_you_happy” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments