مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد

چند نکته طلایی برای کاهش درد حاصل از لیزر| لیزر موهای زائد بدن در کرمان

چگونه درد حاصل از لیزر را کاهش دهیم؟

شاید شما هم از دوستان و آشنایان خود داستان هایی را درباره درد ناشی از لیزر شنیده باشید و این مسئله شما را درباره لیزر موهای زائد دچار تردید کرده باشد. در این مقاله به ارائه روش هایی برای کاهش درد حاصل از لیزر موهای زائد می ‌پردازیم. با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه لیزر موهای زائد را از بین می برد؟

برطرف کردن موهای زائد بدن یک فرایند ناخوشایند است و اکثر افراد را به چالش کشیده است. با ظهور فناوری شگفت انگیز لیزر و ارائه نتایج حیرت انگیز آن تعداد زیادی از افراد متقاضی درمان با آن شده ‌اند.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه لیزر موهای زائد را از بین می ‌برد باید خدمت شما عرض کنیم که برای از بین بردن موهای زائد توسط لیزر از نور لیزر استفاده می ‌شود. هنگامی که هندپیس روی ناحیه ای که قرار است لیزر شود قرار می گیرد نور لیزر توسط رنگدانه های موجود در فولیکول های مو جذب می شود. سپس نور لیزر به گرما تبدیل می ‌شود و گرمایی که به وجود می ‌آید باعث از بین رفتن فولیکول خواهد شد در نتیجه هیچ گونه مویی شروع به رشد نخواهد کرد.

اگر شما تصمیم خود را مبنی بر لیزر موهای زائد گرفته ‌اید و یک مرکز لیزر معتبر را پیدا کرده اید اما درد حاصل از لیزر شما را نگران کرده است می توانید به کمک روش های زیر بدن و ذهن خود را برای یک جلسه درمانی بدون درد آماده کنید. کاهش درد حاصل از آن نیز به شما کمک می کند تجربه خوبی از لیزر موهای زائد خود داشته باشید. این روش های موثر برای کاهش درد حاصل از لیزر به شرح زیر می باشند:

به اندازه کافی بخوابید

سعی کنید شب قبل از لیزر زودتر بخوابید و یک خواب کامل ۸ ساعته داشته باشید. خواب کافی می تواند بر خلق و خو و سیستم‌ هایی که وظیفه کنترل عملکرد بدن را بر عهده دارند از قبیل گیرنده های درد تاثیر بگذارد.

خواب کافی قبل از لیزر
خواب کافی قبل از لیزر

داشتن خواب کافی قبل از هر نوع عمل یا روش زیبایی به شدت توصیه می شود. اگر شما استرس دارید و نمی توانید به اندازه کافی بخوابید بهتر از جلسه درمان خود را به تعویق بیندازید یا آنکه با مشورت پزشک خود قرص آرام بخش بخورید تا بتوانید بخوابید.

 

قبل از شروع چرخه پریود لیزر نکنید

همان طور که می ‌دانید در دوران قاعدگی و قبل از آن نیز تغییراتی در سطح هورمون های بدن به وجود می آید آستانه تحمل شما دچار تغییر می ‌شود. به همین دلیل بهتر است به علت حساسیت بیشتر در این دوران از لیزر موهای زائد خود اجتناب کنید و یک هفته پس از آن برای لیزر به کلینیک مورد نظر خود مراجعه کنید. این مسئله در کاهش درد حاصل از لیزر تاثیر بسیار زیادی دارد.

مقدار زیادی آب بنوشید

سعی کنید روزی که قرار است موهای زائد خود را لیزر کنید مقدار بیشتری آب بنوشید. در صورتی که زمان تعیین شده برای لیزر موهای زائد شما ساعت ده صبح است سعی کنید شب قبل از خواب و صبح پس از بیدار شدن مقدار زیادی آب بنوشید.

نوشیدن آب کافی قبل از لیزر
نوشیدن آب کافی قبل از لیزر

نوشیدن آب قبل از لیزر موهای زائد اهمیت بسیار زیادی دارد و در تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است محققان اعلام کرده اند که کم‌ آبی بدن می تواند باعث حساسیت بیشتر شما به درد شود پس از نوشیدن آب به مقدار فراوان غافل نشوید.

از مصرف کافئین خودداری کنید

اکثر افراد به نوشیدن قهوه پس از بیدار شدن از خواب عادت دارند اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید به احتمال زیاد چشم‌ پوشی از خوردن قهوه اول صبح برای تان دشوار خواهد بود.

بهتر است بدانید که مصرف کافئین باعث کاهش آستانه تحمل درد می ‌شود. اگر مصرف چای، قهوه یا سایر نوشیدنی های حاوی کافئین در شما بالا است بهتر است مصرف آن را قطع کنید تا درد حاصل از لیزر کاهش پیدا کند.

قبل از لیزر موهای زائد در کرمان شیو کنید

اگر تصمیم گرفته اید که مو های زائد خود را در کلینیک لیزر دکتر کریمیان در استان کرمان شیو کنید بهتر است بدانید که یکی از نکات مهم برای کاهش درد حاصل از لیزر و کسب نتایج بهتر، شیو کردن ناحیه ای است که قرار است لیزر شود.

برای این کار شما می توانید حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از شروع جلسه لیزر موهای زائد خود را شیو کنید تا دچار درد و التهاب کمتری شوید. به خاطر داشته باشید که شیو نکردن باعث کنسل شدن جلسه لیزر موهای زائد خواهد شد.

کاهش درد حاصل از لیزر با معجزه کمپرس یخ

کاهش درد حاصل از لیزر با کمپرس یخ
کاهش درد حاصل از لیزر با کمپرس یخ

شما می توانید به منظور کاهش درد حاصل از لیزر از کمپرس یخ استفاده کنید و قبل و بعد از درمان آن را روی پوست ناحیه ای که قرار است لیزر شود قرار دهید. برای این کار بهتر است مقداری یخ را درون یک کیسه پلاستیکی بریزید و سپس کیسه پلاستیکی را درون یک تکه پارچه قرار دهید و آن را روی پوست خود بگذارید. این کار باعث می شود که از سوختگی پوست ناشی از تماس مستقیم با یخ جلوگیری شود.

بهتر است حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از شروع درمان با لیزر کمپرس یخ را روی پوست خود قرار دهید تا به طور کامل بی حس شود سپس اپراتور برنامه لیزر را شروع کند. پس از اتمام کار نیز می تواند کمپرس یخ را روی پوست خود قرار دهید تا از التهاب و تورم آن کم شود.

قبل از شروع درمان با لیزر مسکن بخورید

مصرف داروهای مسکنی که نیاز به نسخه پزشک ندارند از قبیل قرص ایبوپروفن می تواند در کاهش درد مفید باشد. شما می توانید حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از درمان از قرص مسکن استفاده کنید تا از میزان درد شما کاسته شود. قبل از مصرف هر گونه داروی نظر پزشک خود را جویا شوید و حتما بروشور داروها را مطالعه کنید تا با محدودیت ها و ممنوعیت های مصرف آنها آشنا شوید.

از پزشک خود درباره مصرف آنتی هیستامین سوال بپرسید. برخی از افراد دعا می کنند که مصرف آنتی هیستامین قبل از شروع درمان با لیزر می ‌تواند باعث کاهش درد شود اما شما از مصرف خودسرانه این دارو و بدون مشورت با پزشک خود داری کنید.

استفاده از برخی پمادهایی که حاوی لیدوکائین هستند می ‌تواند از میزان درد حاصل از لیزر بکاهد. در صورتی که قرار است تحت درمان با لیزر قرار بگیرید می توانید با هماهنگی پزشک از این پماد استفاده کنید تا در طول درمان درد کمتری را احساس کنید.

 

اگر موهای زائد بیکینی و زیر بغل خود را لیزر کرده اید باید به علت حساسیت پوست این نواحی از لباس گشاد استفاده کنید و سطح فعالیت جسمانی خود را کاهش دهید تا التهاب این نواحی کمتر شود.

 

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اگر موهای زائد صورت خود را لیزر کرده اید باید بدانید که پس از درمان با لیزر حساسیت پوست افزایش پیدا می ‌کند و به همین دلیل باید قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی بالا استفاده کنید. از استفاده از کلاه غافل نشوید زیرا می تواند به خوبی از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کند.

مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد
مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد

نکته مهمی که باید در خصوص لیزر موهای زائد به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان پوست خود را دستکاری نکنید و آن را نخارانید. خاراندن پوست باعث التهاب و حساسیت بیشتر آن می شود. اگر خارش پوست شما زیاد بود می توانید از کمپرس یخ یا دوش آب خنک برای کاهش خارش آن استفاده کنید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments