نکاتی قابل توجه درباره بیماری سندروم متابولیک

زیاد-نشستن-246x300

  • نشستن زیاد سلامت بدن را به خطر می اندازد. نشستن زیاد یا انجام کارهایی که مستلزم نشستن زیاد است، مانند استفاده از کامپیوتر، تلویزیون تماشا کردن و … شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری سندروم متابولیک قرار می دهد. نشستن زیاد خطر ابتلا به انواع بیماری های دیابتی را افزایش می دهد. به ازای هر ساعت تلویزیون تماشا کردن، درصد ابتلا به بیماری سندروم متابولیم به میزان سه درصد افزایش پیدا می کند.

Diabetes-815x458

بررسی روزانه قند خون بدن: زمانی که کار به ارزیابی های آزمایشی می رسد، بررسی سطح قند خون و هموگلوبین خون فرآیندی عادی به نظر می رسد. کمتر پیش می آید که پزشک بیمار را به انجام آزمایش توصیه کند اما برگه آزمایش، آزمایش قند خون و … را شامل نشود. با انجام آزمایش پزشک متوجه می شود که آیا بیمار درمراحل اولیه بیماری دیابت قرار دارد یا خیر یا آیا به بیماری سندروم متابولیک دچار شده است یا خیر. ماده انسولین نقش مهمی را فرآیند سوخت و ساز بدن ایفا می کند و افزایش سطح انسولین می تواند باعث چاقی شود، احساس گرسنگی را در فرد تشدید می کند و سبب ذخیره سازی چربی ها می شود.

MetabolicSyndrome1

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

زمانی که غذاهای قندی مصرف می کنید، قند خونتان افزایش پیدا می کند و لوزالمعده از خود انسولین ترشح می کند تا قند را از جریان خون به داخل سلول ها انتقال داده تا در آنجا ذخیره و مصرف شوند. اما اگر بدن با مقادیر زیادی از انسولین مواجه شود، سلول دریافت کننده نسبت به این ماده حساسیت نشان داده و در برابر دریافت آن مقاومت می کند. مقاومت در برابر دریافت انسولین سبب بالا رفتن قند خون، شفار خون، کلسترول و در نتیجه ابتلا به بیماری سندروم متابولیک میشود.

doc1

  • معینات پزشکی را به صورت مرتب انجام دهید. پزشک همراه شما تا ابد با شما نخواهد ماند اما بدن شما همواره با شماست. اگر آزمایش خون یا غیره انجام می دهید، همواره کپی از آنها را در اختیار داشتید تا در صورت لروم در اختیار پزشک دیگری قرار دهید. شما باید از میزان قند خون و فشار خون و .. خود اگاه باشید تا بتوانید پیشرفت روزانه خود را با اعداد بدست آمده از نتایج آزمایش مقایسه کنید و آگاهی کلی نسبت به وضعیت سلامت خود داشته باشید.

 

منبع:

https://www.yahoo.com/health

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments