نکاتی قابل توجه درباره بیماری سندروم متابولیک

رژیم غذایی گیاهی  و کمک به کنترل و مهار سندروم متابولیک
رژیم غذایی گیاهی و کمک به کنترل و مهار سندروم متابولیک
  • رژیم غذایی گیاهی به کنترل و مهار سندروم متابولیک کمک بسیار می کند. رژیم غذایی گیاهی افراد را به غذا خوردن به سبک مدیترانه ای ترغیب و تشویق می کند. رژیم غذایی مدیترانه ای شامل انواع میوه ها، سبزیجات، پنیر، شکر و شیرینی جات سالم است. این رژیم غذایی نه تنها برای سلامت قلب مفید است، بلکه خطر ابتلا به بیماری سندروم متابولیک را در افراد کاهش می دهد.

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که رژیم گرفتن کاری بسیار دشوار و غیر قابل تحمل است، اما رژیم غذایی مدیترانه ای زندگی را لذت بخش می کند و سبک زندگی سالم را به ما باز می گرداند.

رژیم غذایی سرشار از مواد فیبردار به جلوگیری از بروز بیمار سندروم متابولیک کمک می کند.
رژیم غذایی سرشار از مواد فیبردار به جلوگیری از بروز بیمار سندروم متابولیک کمک می کند.
  • وجود مقادیر زیادی از فیبر در رژیم غذایی موجب کاهش کلسترول بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری سندروم متابولیک می گردد. در مراحل اولیه درمان، پزشک ممکن است پرهیز غذایی را در دستور کار خودش قرار دهد. اما بهتر است که شما دید مثبتی نسبت به این موضوع داشته باشید: بیشتراز مواد غذایی استفاده کنید که سرشار از فیبر نامحلول است، مانند جو دوسر و حبوبات. فیبرهای نامحلول مانند جو درسته با انتقال مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش، یک احساس سیری را در انسان بوجود می آورند. نیمی از بشقاب خود را از سبزیجات و میوه ها و جو کربوهیدارت دار پر کنید تا فضای کمتری از معده اشغال شود.

1389100478

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • نوشیدنی ها می تواند احتمال خطر ابتلا به سندروم متابولیک را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر خیلی خوش شانس باشید، پزشک درباره عادات غذایی و رژیم غذایی سوالاتی را مطرح می کند و پس از آن راهکارها و توصیه های پزشکی را در اختیارتان قرار می دهد و در نهایت شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع می دهد. به ندرت پیش می آید که پزشکی در مورد چیزهایی که می نوشید بحثی به میان بیاورد.

آب میوه و نوشیدنی های قندی سطح قند خون و تری گلیسیرید را افزایش می دهند. نوشیدنی های الکلی نیز موجب كم قند خوني ( كمبود ناهنجار شكر در خون ) می شود. آب بهترین گزینه درمانی برای جبران کم آبی بدن است. اما جالب است بدانید که چای،قهوه و شیر کم چرب  و سبزیجات و میوه های آبدار باعث جریان مایعات در بدن می شوند.

کمی کاهش وزن می تواند تاثیر بسزایی بر فشار خون، قند خون داشته باشد.
کمی کاهش وزن می تواند تاثیر بسزایی بر فشار خون، قند خون داشته باشد.
  • حتی کمی کاهش وزن نیز می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از بروز بیماری داشته باشد. گاهی اوقات پزشکان نمی توانند پیش بینی درستی از بیماری داشته باشند و در بیشتر مواقع به بیمار توصیه می کنند که رژیم غذایی مناسبی را دنبال کند و به صورت مرتب ورزش کند. توجه داشته باشید که کمی کاهش وزن می تواند تاثیر بسزایی بر فشار خون، قند خون داشته باشد.

بعنوان مثال، حتی کاهش وزن 3 تا 5 کیلو می تواند تاثیر بسزایی بر نتایج تست های آزمایشگاهی داشته باشد. این امکان وجود دارد که مصرف برخی دارو ها را تا مدتی قطع کند و دیگر لزومی به مصرف دارو نباشد.

stock-vector-metabolic-syndrome-of-lack-of-physical-activity-79450705

  • انجام فعالیت های ورزشی به صورت مرتب اهمیت رعایت رژیم غذایی را دارد. مطمئنا پزشک متخصص در زمینه تربیت بدنی و تمرینات ورزشی مخصوص و شدت و دفعات انجام حرکات ورزشی آموزش ندیده است اما انجام تمرینات ایروبیک می تواند به کاهش کلسترول بدن کمک کند. به طور مرتب روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنید تا از شر بیماری سندروم متابولیک خلاص شوید.

aerobic-exercises

تمرینات قدرتی و ورزش های هوازی ممکن است  به کاهش قند خون و سطح انسولین کمک بسیار کند. ورزش کردن عامل بسیار مهمی در جهت افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری است، که هر دوی آنها وزن را در حالت تعادل نگه می دارند.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments