نکاتی قابل توجه درباره بیماری سندروم متابولیک

سندروم متابولیک یک نوع اختلال است که به صورت چاقی موضعی در قسمت شکم بروز پیدا می کند.
سندروم متابولیک یک نوع اختلال است که به صورت چاقی موضعی در قسمت شکم بروز پیدا می کند.

همان طور که می دانیم اغلب بیماری ها ارثی نیستند و ریشه در تاریخچه بیماری های خانوادگی ندارند، اما ممکن است که به گونه ای ارتباط مستقیمی با سوخت و ساز و کارکرد بدن داشته باشند.

آیا شما به سندروم X  مبتلا هستید؟ اگرچه بیماری مرموز و پیچیده ای به نظر می رسد و صرفا به صورت تجربی مورد مطالعه قرار گرفته است، سندروم  X  بیماری بسیار شایعی است. سندروم متابولیک یک نوع اختلال است که به صورت چاقی موضعی در قسمت شکم بروز پیدا می کند. از دیگر عوارض جانبی و اثرات بیماری می توان به مقاوم شدن بدن بیمار نسبت به ماده انسولین، حساسیت به مواد قندی، اختلالات چربی خون و فشار خون بالا اشاره کرد. بروز هر کدامیک از موارد فوق الذکر می تواند خطر ابتلا به دیگر بیماری ها را در فرد افزایش دهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خبر خوب این است که با ایجاد تغییرات جزئی در عادات غذایی و فعالیت های ورزشی، شما میتوانید از بروز بیماری سندروم متابولیک، پیشرفت بیماری و حتی بازگشت بیماری جلوگیری کنید. در صورت عدم ایجاد تغییر در سبک زندگی، خطر ابتلا به بیماری های گوناگون چون  بیماری های مرتبط با قلب و دیابت شما را تهدید می کند.

با افزایش سن و ورود به دوران میانسالی و کهنسالی درصد ابتلا به بیماری سندروم متابولیک در افراد به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند
با افزایش سن و ورود به دوران میانسالی و کهنسالی درصد ابتلا به بیماری سندروم متابولیک در افراد به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند

با افزایش سن و ورود به دوران میانسالی و کهنسالی درصد ابتلا به بیماری سندروم متابولیک در افراد به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند، بنابراین بسیار مهم و ضروری است که از همان اوایل جوانی به اصلاح عادات ناسالم اقدام کنید. منتظر بروز علائم و نشانه های بیماری نباشید، چون ممکن است حتی تا زمانی که بیماری بیمار را از پای در نیاورده است، قابل تشخیص نباشند. و البته منتظر تشخیص پزشک نیز نمانید؛ این امکان وجود دارد که برخی پزشکان حتی از ارائه جزئی ترین و ساده ترین نکات مفید و اقدامات اولیه به بیمار دریغ می کنند.

Bilberry-Tempers-Inflammation-Associated-with-Metabolic-Syndrome

نکاتی درباره بیماری سندروم متابولیک

•بیماری سندروم متابولیک یک بیماری ارثی است و ریشه در تاریخچه بیماری های خانوادگی دارد
• بیماری سندروم متابولیک یک بیماری ارثی است و ریشه در تاریخچه بیماری های خانوادگی دارد
  • بیماری سندروم متابولیک یک بیماری ارثی است و ریشه در تاریخچه بیماری های خانوادگی دارد. بنابراین، درباره سابقه ى پزشكي اعضای خانواده پرسش و جو کنید. اگر یکی از اعضای خانواده و یا خویشاوندان مبتلا به بیماری قلبی و دیابت است، احتمال اینکه شما نیز در آینده به بیماری سندروم متابولیک دچار شوید، بسیار زیاد است.

پرونده کامل سلامت و سابقه کامل پزشکی خانواده  شامل اطلاعاتی دقیق و جزئی درباره سه نسل از بستگان چون فرزندان، برادران و خواهران، والدین، خاله ها و عمه ها و دایی ها و عموها، خواهرزاده و برادرزاده ها، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می شود.

گردآوری تمامی این اطلاعات اگرچه کاری دشوار و دلهره آور به نظر می رسد، اما پرسش و جو از اعضای خانواده و پیگیری موضوع می تواند به یادآوری خاطرات گذشته کمک بسیار کند. این اطلاعات ممکن است چندین نسل را نجات دهد.

Metabolic Syndrome2

  • موضوع تناسب اندام از اهمیت خاصی برخوردار است. افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری سندروم متابولیک قرار دارند. در اولین جلسه درمان، پزشک ممکن است شما را به خاطر داشتن وزن اضافی سرزنش کند، اما به این نکته که تجمع چربی در کدام قسمت های بدن بیشتر است، اشاره ای نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که تجمع چربی در قسمت شکم نسبت به دور باسن  بیشتر خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد افزایش میدهد.

براساس مطالعات و تحقیقات فراوان، کاهش دور کمتر می تواند تاثیر بسزایی بر کاهش و کنترل علائم بیماریها داشته باشد. چربی اضافی دور کمر و شکم حاکی از وجود مقادیر زیادی از چربی احشایی  است، عاملی خطرناک در پیدایش بیماری های سندروم متابولیک، دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی و انواع سرطان ها. تلاش خود را بر کاهش سایز دور کمر معطوف کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments