مزوتراپی صورت. خانم ها، آقایان با مزوتراپی جوانتر شوید!

مزوتراپی صورت. خانم ها، آقایان با مزوتراپی جوانتر شوید!

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی تکنیکی است که از تزریق ویتامین ها ، آنزیم ها ، هورمون ها و عصاره گیاهان استفاده می کند. تا با احیای پوست باعث سفتی پوست شود. و چربی های اضافی را از بین ببرد.

در سال 1952 میشل پیستور، یک پزشک فرانسوی این تکنیک را توسعه داد. در ابتدا از این روش برای از بین بردن درد استفاده می شد. در سال های پس از آن ، این روش در ایالات متحده و سایر نقاط جهان مورد استقبال واقع شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

امروزه مزوتراپی در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

  • چربی را در مناطقی مانند معده ، ران ، باسن ، پاها ، دست ها و صورت از بین می برد.
  • سلولیت را کاهش می دهد ،
  • چروک ها و خطوط را پوست را از بین می برد ،
  • پوست شل را سفت می کند ،
  • به بدن فرم می دهد ،
  • رنگدانه های پوست را روشن می کند ،
  • بیماری آلوپسی را درمان می کند. (این بیماری باعث ریزش مو می شود.)

این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز و به منظور یک سری تزریق به لایه میانی پوست (mesoderm)  انجام می شود.  مزوتراپی عواملی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که موجب آسیب های پوستی می شود ، برطرف می کند.

استاندارد خاصی برای تزریق مواد در این روش وجود ندارد. پزشکان از مواد مختلفی برای انجام این درمان استفاده می کنند. از جمله :

  • داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها ؛
  • هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین ؛
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز ؛
  • عصاره های گیاهی ؛
  • ویتامین ها و مواد معدنی.

 

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت چیست؟

هنگامی که پوست شما به عللی مانند خستگی و استرس تغییر می کند ، شما می توانید یک درمان مزوتراپی صورت انجام دهید.  این درمان به بازگشت فرم و درخشندگی طبیعی صورت شما کمک می کند. مزوتراپی طی چند جلسه انجام می شود و هزینه متوسطی دارد.

این درمان شامل تزریق موادی به زیر پوستی است که پوست را جوان سازی می کند.  بنابراین این روش در جلوگیری از پیر شدن صورت مؤثر می باشد.  علاوه بر این ، این روش نه تنها پوست را جوان سازی می کند. بلکه سبب استحکام ، انعطف پذیری و فرم دادن به صورت و کشش عضلات صورت می شود.

این مواد باور نکردنی که به زیر پوست تزریق می شوند ، اثر مشابهی مانند کرم های تغذیه کننده همراه با مرطوب کننده دارد. اما هنگامی که این مواد به طور مستقیم به پوست تزریق می شود ، اثر آن بیشتر است. به طور خلاصه ، مزوتراپی صورت شامل تزریق ویتامین ها و سایر مواد مغذی به صورت است. که به شما کمک می کند تا پوست تان جوان تر و سالم تر دیده شود.

 

در مزوتراپی چه موادی به زیر پوست تزریق می شود؟

در مزوتراپی چه موادی به زیر پوست تزریق می شود؟

این مواد از آنتی اکسیدان ها ، اسید های آمینه ، ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است. این مواد برای آب رسانی و تغذیه سلول های پوست و تولید کلاژن لازم هستند.

اما مواد دیگری نیز علاوه بر مواد مهم مؤثر بالا در آن موجود می باشد.  از جمله :

  • اسید هیالورونیک : اسید هیالورونیک ترکیبی است کهبه طور طبیعی در بدن ما موجود میباشد. و نقش آن در بدن این است که مانند یک اسفنج مولکولی عمل می کند. این ماده تا هزار برابر وزن خود آب جذب کرده و کار آب رسانی به سطح مناسب را انجام می دهد.  و باعث می شود که پوست شما شاداب و سالم به نظر برسد.
  • هنگامی که اسید هیالورونیک در طول سال ها کاهش می یابد ، پوست شما شکننده و نازک می شود. و همچنین باعث ایجاد چین و چروک های کوچک و تغییر بافت صورت می شود. وقتی ما اسید هیالورونیک را در مزوتراپی صورت استفاده می کنیم ، در واقع آب رسانی پوست را از درون بدن مجدداً انجام می دهیم.
  • دی اتیل آمینو اتانول: این ماده باعث ثبات و آنتی اکسیدانی غشاء پلاسمای سلولی می شود. و پوست ما را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

مزوتراپی صورت چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی صورت چگونه انجام می شود؟

این روش ساده است. این روش شامل تزریق های جزئی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در زیر پوست است. این پروسه در حدود  15 تا 20 دقیقه طول می کشد.

تعداد جلسات مزوتراپی برای رسیدن به بهترین نتیجه به طور کلی بین 8 تا 14 جلسه میباشد.  ماندگاری این درمان در افراد مختلف با توجه به نوع پوست و سن افراد متفاوت است. به طور معمول جلسات  یک هفته در میان انجام می شود. و برای ماندگاری نتایج این روش ، باید حداقل دو بار در سال جلسات درمانی برگزار شود.

 

مزایای استفاده از مزوتراپی چیست؟

مزایای استفاده از مزوتراپی چیست؟

به طور خلاصه می توانیم بگوییم مزایای اصلی مزوتراپی صورت عبارتند از :

  • صورت جوان تر و سالم تر .
  • پس از جلسه اول درمان شما متوجه می شوید که پوست شما مرطوب تر شده است.
  • صورت شما را درخشان و خوش فرم می کند.
  • فرم صورت شما دوباره بازسازی خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ این روش است که برای این درمان نیازی به بیهوش کردن بیمار نیست.  زیرا این روش زیبا سازی بدون درد است و به زمان زیادی نیاز ندارد.  بیهوشی عوارض جانبی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

 

عوارض جانبی مزوتراپی صورت چیست؟

عوارض جانبی مزوتراپی صورت چیست؟

همانند سایر درمان ها ، این روش درمان نیز دارای عوارض جانبی بسیار اندک و کوتاه مدت است.  عوارض جانبی معمولاً پس از تزریق ظاهر می شوند.  بروز عوارض جانبی بستگی به نوع تکنیک مورد استفاده پزشک و همچنین مواد مورد استفاده دارد.

می توان گفت که یکی از عوارض جانبی ، ممکن است درد اندکی باشد که در واقع  این بستگی به نوع سوزن مورد استفاده دارد. همچنین می تواند منجر به تورم موضعی یا کبودی کمی در محل تزریق باشد. آلرژی نیز ممکن است رخ دهد.

شکستن سوزن در پوست از عوارض جانبی بسیار نادری است که ممکن است در حین انجام این پروسه رخ بدهد.  شکستن سوزن می تواند ناشی از حرکت کردن بیمار در حین انجام مزوتراپی باشد. یا در این صورت این وضعیت ممکن است ناشی از بی تجربگی متخصصی باشند که درمان را انجام می دهد.

عوارض جانبی مزوتراپی در اغلب موارد گذرا هستند و می تواند از 2 تا 3 روز طول بکشد. یکی دیگر از عوارض جانبی اما بسیار نادر، این است که عفونت پوستی توسط باکتری هایی که در محیط قرار دارند ، ایجاد شود.  هر چند که عفونت یک عارضه جدی است ، اما قابل درمان می باشد.  اگر متوجه عوارض جانبی شدید ، باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

 

آیا مزوتراپی صورت یک روش دائمی در برابر پیری است؟

مزوتراپی صورت یک روش دائمی در برابر پیری

خیر. همانطور که پیش از این هم گفتیم ، لازم است جلسات مجدد مزوتراپی را حداقل دو بار در سال انجام دهیم. علاوه بر این ، پس از هر جلسه ، مراقبت های لازم را از پوست خود به عمل بیاوریم.  مانند :

  • اجتناب از رفتن به مکان های مرطوب ،
  • قرار نگرفتن در معرض گرمای شدید ،
  • قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید ،
  • اجتناب از استخرهای شنا ، ساحل ، سونا و غیره.

فراموش نکنید که از کرم های مرطوب کننده و تغذیه کننده به منظور مراقبت از پوست خود استفاده کنید. استفاده از این کرم ها یک روش عالی و مکمل برای جوان سازی صورت شما می باشد. این کرم ها مانند کرم بلا وی از ترکیبات طبیعی ساخته شده اند و مواد مغذی ،  ویتامین ها و مواد معدنی را که پوست شما برای جوانی و سلامتی به آنها نیاز دارد ، تأمین می کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments