جوش

10 تا از بهترین روش ها برای کنترل آکنه

وب سایت های مختلف مملو است از مطالب و راهکار های ناکارآمدی که پایه و اساس علمی ندارند و بعضا خطرناک و دارای عوارض جبران ناپذیری می باشند. خوشبختانه، ما در این مطلب به شما کمک می کنیم که اطلاعات درست و معتبری در خصوص روش های کنترل آکنه کسب کنید تا پوست شاداب و بی عیب و نقصی داشته باشید. تمامی نکات این مطلب برگرفته از سال ها تحقیقات آکادمی پوست آمریکا (AAD) بوده و کاملا معتبر می باشند.

 چیزهایی از سیر تا پیاز آکنه و درمان آن که هرگز نشنیده اید!

 

تعریف کلی آکنه

درمان آکنه و کیست و ندول
درمان آکنه

آکنه، شایع ترین مشکل پوستی در سراسر دنیا محسوب می شود. اکثر افراد مبتلا به این عارضه نوجوانان یا بزرگسالان جوان هستند، اما همچنان می تواند در هر سنی رخ دهد. نوزادان نیز می توانند به آن مبتلا شوند. مردان و زنان، همه می توانند آکنه بگیرند. برخی از زنان هنگامی که به سنین میانسالی ​​می رسند نیز اکنه می گیرند. با وجودی که این مشکل، وضعیت بسیار شایعی است، اما اطلاعات دقیقی درباره آن در دسترس نمی باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

علائم آکنه

درمان آکنه شدید
آکنه شدید

بسیاری از افراد تصور می کنند که اکنه تنها یک جوش ساده است. اما یک فرد مبتلا  می تواند هر یک از این ضایعات پوستی را  نیز داشته باشد:

  • جوش سر سیاه
  • جوش سر سفید
  • پاپول (سفت دانه)
  • پوسچول (یا چرک دانه که بسیاری از افراد با نام جوش از آن یاد می کنند)
  • کیست
  • ندول

این عارضه معمولا در کمر، قفسه سینه، گردن، شانه ها، بالای بازو ها و باسن ظاهر می شود و در زنان شایع تر است.

علائم و دلایل ایجاد آکنه کدامند؟

 

روش هایی جهت کنترل آکنه

درمان و کنترل آکنه

شما می توانید آکنه خود را با پیروی از این نکات مراقبت از پوست توصیه شده توسط متخصصین پوست کاهش دهید.

  1. پوست خود را دو بار در روز، به ویژه پس از عرق کردن بشویید. تعریق، به ویژه هنگام استفاده از کلاه، می تواند آکنه را بدتر کند، بنابراین پوست خود را در اسرع وقت پس از عرق کردن شستشو دهید.
  2. برای استفاده از یک پاک کننده ملایم و غیر ساینده، از نوک انگشتان خود استفاده کنید. استفاده از حوله، لیف یا هر چیز دیگر می تواند پوست تان را تحریک کند.
  3. با پوست خود ملایم رفتار کنید. از محصولات ملایم مانند محصولاتی که بدون الکل هستند، استفاده کنید. از محصولاتی که که ممکن است حاوی قابض، تونر و لایه بردار پوست باشند و پوست تان را تحریک می کنند، استفاده نکنید. پوست خشک و قرمز باعث می شود آکنه بدتر شود.
  4. اسکراب کردن پوست می تواند وضعیت پوست تان را بدتر کند. به همین دلیل از سایش بیش از حد پوست خود اجتناب کنید.
  5. همیشه صورت تان را با آب ولرم شستشو دهید.
  6. طور منظم از شامپو استفاده کنید. اگر موهای تان چرب است، به صورت روزانه آن ها را شامپو کنید.
  7. اجازه دهید پوست تان به طور طبیعی بهبود یابد. چنانچه جوش های تان را دستکاری کنید، فشار دهید یا بترکانید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا پوست تان بهبود یابد. این کار همچنین خطر ابتلا به اسکار آکنه را نیز افزایش می دهد.
  8. از لمس کردن صورت تان با دست خودداری کنید. لمس پوست تان در طول روز می تواند موجب بیرون ریختن جوش شود.
  9. از برنزه کردن زیر نور خورشید و توسط تخت های سولاریوم پرهیز کنید. برنزه کردن به طور جدی به پوست شما آسیب می رساند. علاوه بر این، برخی از داروهای ضد آکنه پوست را نسب به نور ماورای بنفش (UV) حاصل از نور خورشید و دستگاه های سولار بسیار حساس تر می کند. استفاده از تخت های برنزه همچنین خطر ابتلا به ملانوم، که مرگبارترین نوع سرطان پوست محسوب می شود را تا 75 درصد افزایش می دهد.
  10. به یک متخصص پوست مراجعه کنید اگر: آکنه تان موجب خجالت و شرمساری شما شده است؛ محصولات و داروهایی که استفاده کرده اید، اثربخش نبوده اند؛ و آکنه تان در حال تبدیل شدن به اسکار یا پوست تان رو به تیره شدن است.

خوشبختانه، امروزه هر نوع اکنه ای را می توان با موفقیت درمان کرد. متخصصین پوست قادرند آکنه های فعلی را از به خوبی درمان کنند، از شیوع مجدد آن پیشگیری کنند و احتمال تشکیل اسکار آکنه را نیز کاهش دهند.

چنانچه هر گونه سوال یا نگرانی خاصی در خصوص وضعیت پوست خود دارید، توصیه می کنیم حتما نزد یک متخصص پوست با تجربه مراجعه کنید.

بهترین کلینیک پوست، زیبایی و لیزر موهای زائد در تهران، پونک

 

زیبا و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments