بهترین درمان برای از بین بردن چروک های صورت چیست؟

جوان سازی پوست با لیزر برای داشتن پوستی شاداب و سالم

بهترین لیزر جوانسازی پوست

جوان سازی پوست با لیزر برای داشتن پوستی جوان و سالم

جوان سازی پوست و مزایا وعوارض جوان سازی پوست با لیزر

جوان سازی پوست هنگامی انجام می شود که پوست شما به علت قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی ، خطوط ، چین و چروک و لکه داشته باشد.  جوان سازی پوست با برداشتن لایه هایی از پوست باعث می شود که سلول های جدید پوستی بوجود بیایند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سلول های جدیدی که در طول درمان  ایجاد می شوند ، پوست را سالم تر و جوان تر نشان می دهند.  بهترین روش برای داشتن پوستی سالم و جوان ، جوانسازی پوست با لیزر است.  این روش می تواند به تنهایی یا همراه با سایر جراحی های زیبایی صورت انجام شود.

آمادگی برای جوان سازی پوست با لیزر

اگر تصمیم دارید جوان سازی پوست خود را با لیزر انجام دهید باید از 10 روز قبل از انجام این پروسه از مصرف هر گونه دارو یا مکمل مانند آسپیرین ، ایبوپروفن یا ویتامین E خودداری کنید. زیرا این دارو ها بر روی مدت زمان لخته شدن خون تأثیر می گذارند.

اگر در اطراف دهان خود تبخال دارید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. اگر سیگار می کشید ، باید از دو هفته قبل و بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید. زیرا سیگار کشیدن مدت زمان ریکاوری را طولانی تر می کند.

اگر در معرض ابتلا به زخم های تبخال یا عفونت های باکتریایی قرار دارید ، پزشک شما ممکن است قبل از انجام جوان سازی پوست برای شما داروهای آنتی بیوتیک و همچنین داروهای ضد ویروسی تجویز کند.

مراقبت های پس از عمل جوان سازی پوست

جوان سازی پوست با لیزر توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می شود.  این عمل یک روش سرپایی است و لازم نیست در بیمارستان بستری شوید.

پزشک ممکن است چروک های اطراف چشم ها ، دهان یا پیشانی را به صورت جداگانه و یا کل صورت را درمان کند.  برای مناطق کوچک تر ، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند اما برای درمان کل صورت ممکن است بیهوشی عمومی به بیمار داده شود.

 

درمان قسمت های مختلف صورت حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. درمان کامل صورت ممکن است تا دو ساعت طول بکشد.

سپس منطقه تحت درمان باند پیچی می شود و پس از 24 ساعت ، شما باید چهار یا پنج بار در روز صورت خود را تمیز کنید و پماد بزنید.

تورم پس از لیزر جوان سازی پوست  طبیعی است.  پزشک شما ممکن است برای کاهش تورم اطراف چشم ها دارو های حاوی استروئید تجویز کند.  گذاشتن بالش اضافی در شب نیز می تواند تورم را کاهش دهد.

شما ممکن است از 12 تا 72 ساعت بعد از عمل احساس خارش داشته باشید. همچنین پنج تا هفت روز پس از لیزر جوانسازی ، پوست شما خشک و پوسته پوسته می شود.

دوران بهبودی با توجه به مشکل شما معمولاً حدود 10 تا 21 روز طول می کشد. هنگامی که پوست بهبود می یابد ، می توانید از لوازم آرایشی بدون چربی استفاده کنید تا زمانی که قرمزی پوست به حداقل برسد. قرمزی پوست معمولاً  در عرض دو تا سه ماه از بین می رود.

بهترین نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب
استفاده از کرم ضد آفتاب پس از جوان سازی پوست

شما همچنین احتمالاً متوجه خواهید شد که رنگ پوست شما بعد از جراحی روشن تر شده است. در این زمان به ویژه مهم است که از یک کرم ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید که ازپوست شما در مقابل اشعه ماوراء بنفش B و اشعه ماوراء بنفش A  محافظت می کند.

هنگام خرید کرم ضد آفتاب توجه کنید که حاوی 7% اکسید روی (یا بالا تر) و عامل حفاظت از نور خورشید (SPF) 30  یا بالاتر باشد.  در بین ساعات 10 صبح تا 2 بعد از ظهر از بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و در بقیه ساعات نیز لباس های پوشیده مانند بلوز آستین بلند ، شلوار و کلاه بپوشید.

بسیارمهم است که پوست جدید خود را مرطوب نگه دارید. اگر از داروهای ضد رتین  Aیا اسید گلیکولیک استفاده می کنید ، می توانید پس از شش هفته یا زمانی که دکتر شما بگوید مجدداً از آنها استفاده کنید.

جوان سازی پوست با لیزر و مزایا و خطرات آن

اگر چه جوان سازی پوست یک پوست کاملاً جدید به شما نخواهد داد اما می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد.

خطرات بالقوه این روش عبارتند از:

  • سوختگی یا آسیب های دیگر به علت گرمای لیزر ،
  • ایجاد زخم ،
  • تغییر در رنگدانه پوست ، از جمله در مناطقی که پوست تیره تر یا روشن تر است ،
  • فعال شدن مجدد تبخال ها ،
  • عفونت باکتریایی ،

چه کسی کاندیدای خوبی برای لیزر جوان سازی است؟

اگر شما خطوط  سطحی یا چین و چروک هایی در اطراف چشم یا دهان و یا در پیشانی خود داشته باشید ،  یا زخم های سطحی ناشی از آکنه روی پوست تان باشد ، می توانید کاندید مناسبی برای جوان سازی پوست باشید.

افرادی که پوست تیره و یا صورت پر از جوش دارند نامزد مناسبی برای جوان سازی پوست توسط لیزر نیستند.

انواع دستگاه های لیزر
انواع لیزر برای جوان سازی پوست

انواع لیزر برای جوان سازی پوست  

دو نوع لیزر که اغلب برای جوان سازی پوست استفاده می شوند عبارتند از لیزر CO2  و لیزر اربیوم. این دو نوع لیزر سلول های پوستی آسیب دیده بر روی سطح پوست را درمان می کنند.

لیزر جوان سازیCO2   

این لیزر برای درمان مشکلات پوستی مختلف از جمله چین و چروک ، زخم ، زگیل ، غدد چربی بزرگ بر روی بینی و سایر مشکلات استفاده می شود.

لیزر جوان سازی اربیوم

این لیزر برای از بین بردن خطوط سطحی و چین و چروک روی صورت ، دست ها ، گردن یا سینه  طراحی شده است.  این لیزر باعث کاهش عوارض جانبی مانند تورم ، کبودی و قرمزی می شود.  همچنین زمان ریکاوری با لیزر اربیوم سریع تر از زمان بهبودی با لیزر CO2 می باشد. در برخی موارد ، بهبود ممکن است تنها یک هفته طول بکشد.

اگر پوست شما تیره است لیزر اربیوم برای شما بهتر از لیزر CO2کار می کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/beauty/laser-resurfacing#3http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/beauty/laser-skin-resurfacing#2http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments